ZJZDOBIZS schreef op 22 januari 2022 17:34:
[...]
Dat is niet te zeggen.
De koers is laag dus koop in ieder geval iets want mocht het wel omhoog gaan ga je dan ook niet meer instappen.
Zakt het dan alsnog wat meer dan kun je altijd nog wat bijkopen gefaseerd.
Duidelijk verhaal, maar als ups interesse zou hebben in post.nl, dan hadden ze toch ook al een belang opgebouwd hebben , omdat ze ook weten dat Kretinsky zowel in post.nl een groot belang heeft als in royal mail..
Wat of hoe denk je daar over?
Over het belang van K.
Zomaar ook over de 30% gaan en dan een bod uitbrengen op alles kan maar dan zal het bod bedoeld zijn om niet te slagen en om dan gewoon weer verder uit te breiden.
Wat een meer nette gang van zaken is is 29.99% melden en dan op de AVA een agenda punt laten toevoegen om vrijstelling van een verplicht bod te krijgen bij het passeren van de 30%, of hier een bava voor vragen.
Als je die niet krijgt dan alsnog de eerste variant.
Ik verzin dit niet, zij (K en zijn zakenpartner) hebben het zelfde gedaan bij Metro AG en daarna doorgebouwt naar 40%.
1 van de meest waarschijnlijke redenen dat de koers nauwelijks hierop reageert en dat de shorters zich ook niet ongerust maken los van de theorie of de shorters bij het spel er bij in zitten om de koers te drukken tegen een fee en natuurlijk evt verlies compensatie die per saldo er vast voor zal zorgen dat K veel goedkoper zijn belang kan opbouwen.
Of dat hier ook gebeurt weet ik niet, dat het wel eens gebeurt weet ik zeker.
Nu er ook een belang is in RM en de logica van een overname van PostNL door RM is het spel wel wat anders dan bij Metro AG.
Uiteindelijk zou er dus wel een fatsoenlijk bod moeten volgen waar dan K het ook mee eens is natuurlijk.
Waar wij als aandeelhouders dan alleen maar extra op kunnen hopen is dat naast een fatsoenlijk bod van RM er een 2de partij zich meldt zoals UPS welke een veel hogere waardering heeft dan RM en die dus mits een flink deel in aandelen de overname nog veel goedkoper kan doen naast het feit dat UPS zoveel cashflow heeft dat ook 100% cash geen enkel probleem zou zijn.
En je weet het, zodra iemand zich meldt voor de enige manier om een flinke positie te nemen in de Benelux pakket markt (DHL neem je niet zo makkelijk over) dan zal elke partij die die regio geografisch interessant vindt er naar kijken.
Alleen Bpost zal ff passen gezien zijn eigen waardering en DHL mag niet omdat ze dan veel te groot zijn in Nederland, de rest kan allemaal.