Lepre Chaun schreef op 13 september 2022 09:41:
[...]
Koersdoel naar 74 euro.
Deutsche Bank heeft het koersdoel voor AB InBev verhoogd van 73,00 naar 74,00 euro met een ongewijzigd koopadvies. Dit bleek maandag uit een rapport waarin de Duitse bank de reclamebestedingen van grote Europese bedrijven analyseert.
Volgens de analisten is het belangrijk voor beleggers om in bedrijven te investeren die hun reclame-uitgaven reeds hebben verhoogd of over de middelen beschikken om dit te doen.
Uit de analyse blijkt dat AB InBev de reclame-uitgaven sinds 2014 heeft verlaagd. Wel benadrukken de analisten dat de Belgische brouwer alleen de ‘verkoop- en marketingkosten’ publiceert, waardoor het niet noodzakelijk betekent dat de brouwer in totaal minder aan reclame uitgeeft.
Ook werd in die periode SABMiller geïntegreerd, terwijl AB InBev fors in digitale platforms investeerde. Daardoor kan de brouwer de verkoopactiviteiten efficiënter uitvoeren, aldus de analisten.
Tussen 2019 en 2021 versnelde autonome omzetgroei van AB InBev wel, wat volgens de analisten betekent dat lagere reclame-uitgaven niet per se minder omzet betekenen.
Op basis van de sterke resultaten die AB InBev behaald, handhaaft Deutsche Bank het koopadvies op de brouwer.
Maar als InBev meer in reclame zou investeren, zouden de analisten nog meer overtuigd zijn van hun koopaanbeveling.
Deutsche Bank Research heeft het koersdoel voor AB Inbev verhoogd van 73 naar 74 euro en de rating op "Buy" gelaten. Een langetermijnstudie suggereert dat bedrijven in consumptiegoederen met hogere advertentie-uitgaven een sterkere groei, hogere winsten en beter dan gemiddelde aandelenkoersen realiseerden, schreef analist Chris Collett in een sectorstudie die maandag werd gepubliceerd.