Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

12,010
  • Verschill

    -0,170 -1,40%
  • Volume

    1.799.751 Gem. (3M) 2,3M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1079 1080 1081 1082 1083 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Happy 20 april 2023 08:44
    quote:

    bedoekt schreef op 20 april 2023 08:39:

    [...]

    Ik heb toch het idee dat JET beter op de kosten let. (Gelet op de Ebida verhoging van 50 mln)
    Omzet verhoging is mooi, maar tegen welke kosten?
    Niet op de kosten van het management.
  2. forum rang 4 bedoekt 20 april 2023 08:48
    quote:

    Happy schreef op 20 april 2023 08:44:

    [...]

    Niet op de kosten van het management.
    CEO van Deliveroo krijgt al jaren meer
  3. openneer 20 april 2023 08:50
    quote:

    Steef89 schreef op 20 april 2023 08:13:

    Ff snel door de cijfers gelezen van Deliveroo, die zien er, helaas, beter uit dan die van JET. Afname is een heel stuk minder dan bij JET.
    Lees het nog eens goed na, echt niet beter dan Jet.
  4. Moneyball 20 april 2023 08:52
    quote:

    Happy schreef op 20 april 2023 08:15:

    [...]

    Snap de redenering niet. De markt zit duidelijk niet in groei senario. De aandeleninkoop is m.i. een farce, alleen om de salarisverhoging goed te praten. Ik word altijd achterdochtig als de top voor zichzelf gaat zorgen. Toekomst veilig stellen voor als het schip zinkt?
    Lange termijn groei is voor de sector is volgens mij niet fundamenteel veranderd.
    1. Door de lockdowns is er een sterke versnelling geweest in die groei door veel meer orders. Die versnelling loopt er nu wat uit om terug te keren naar de lange termijntrend. Idem zie je bij PostNL en andere bedrijven. Geen hogere wiskunde. Het zou naïef zijn om te denken dat het zonder lockdowns gewoon door bleef groeien.
    2. Hogere prijzen (inflatie) zorgen op korte termijn voor minder bestellingen. Daar staat wel hogere waarde bestellingen tegenover. Met het verdienmodel van JET (% van de bestellingsprijs die via het platform loopt) is dat voor het resultaat gunstig. Dat is wat je ziet.

    Inflatie in voeding is dus gunstig voor JET. Heeft Jitse ook herhaaldelijk benoemd. Mijn verwachting is dat als lonen omhoog gaan de orders ook weer zullen toenemen. Het plan richting verdubbeling is me echter te onduidelijk.
  5. forum rang 7 Steef89 20 april 2023 08:53
    Jullie lezen verkeerd, ik heb het over UK en I. Niet samen met International.
    International boeit niet, het gaat om de thuismarkt waar Roo het beter doet dan JET.
  6. forum rang 4 Daarom 20 april 2023 09:04
    Goedemorgen Steef, allen,

    Kun jij ook de orderwaarde vergelijken tussen JET en Deliveroo? Dus de orderwaarde per bestelling in de UK.
    Zit hier een verschil in?

    Alvast bedankt!!
  7. forum rang 7 Steef89 20 april 2023 09:07
    quote:

    Daarom schreef op 20 april 2023 09:04:

    Goedemorgen Steef, allen,

    Kun jij ook de orderwaarde vergelijken tussen JET en Deliveroo? Dus de orderwaarde per bestelling in de UK.
    Zit hier een verschil in?

    Alvast bedankt!!
    ROO q1 > 25.7
    JET q1 > 25.77

    Weet alleen even niet of de currency hetzelfde is.
  8. forum rang 6 Trx7 20 april 2023 09:11
    quote:

    Moneyball schreef op 20 april 2023 08:52:

    [...]

    Lange termijn groei is voor de sector is volgens mij niet fundamenteel veranderd.
    1. Door de lockdowns is er een sterke versnelling geweest in die groei door veel meer orders. Die versnelling loopt er nu wat uit om terug te keren naar de lange termijntrend. Idem zie je bij PostNL en andere bedrijven. Geen hogere wiskunde. Het zou naïef zijn om te denken dat het zonder lockdowns gewoon door bleef groeien.
    2. Hogere prijzen (inflatie) zorgen op korte termijn voor minder bestellingen. Daar staat wel hogere waarde bestellingen tegenover. Met het verdienmodel van JET (% van de bestellingsprijs die via het platform loopt) is dat voor het resultaat gunstig. Dat is wat je ziet.

    Inflatie in voeding is dus gunstig voor JET. Heeft Jitse ook herhaaldelijk benoemd. Mijn verwachting is dat als lonen omhoog gaan de orders ook weer zullen toenemen. Het plan richting verdubbeling is me echter te onduidelijk.
    Weetje, het probleem is gewoon heel simpel.

    1. Ondanks enorme Corona boom nog steeds geen stuiver netto winst of een kasstroom positief resultaat. Dat is met gezond boerenverstand een onwijze red flag.
    2. Inflatie snijdt aan twee kanten. De kosten gaan ook omhoog. En tot op heden gaat er meer geld uit dan er binnenkomt.

    Nu lijkt de slag om london ook verloren te gaan worden en zakt Grub alleen maar verder weg. Lijkt mij toch echt geen fraai bedrijf om in te beleggen.
  9. openneer 20 april 2023 09:20
    quote:

    Gambler schreef op 20 april 2023 09:05:

    Echt diep en diep triest weer dit
    Wat? Je houdt toch van gokken.
  10. forum rang 4 Big dogs gotta eat - John 20 april 2023 09:20
    quote:

    Hedge schreef op 20 april 2023 09:11:

    [...]

    Weetje, het probleem is gewoon heel simpel.

    1. Ondanks enorme Corona boom nog steeds geen stuiver netto winst of een kasstroom positief resultaat. Dat is met gezond boerenverstand een onwijze red flag.
    2. Inflatie snijdt aan twee kanten. De kosten gaan ook omhoog. En tot op heden gaat er meer geld uit dan er binnenkomt.

    Nu lijkt de slag om london ook verloren te gaan worden en zakt Grub alleen maar verder weg. Lijkt mij toch echt geen fraai bedrijf om in te beleggen.
    Ben het zeker eens met de red flag.

    Dat corona verhaal kan gewoon de prullenbak in. Bij deliveroo zijn de orders vrijwel gelijk gebleven en onze Amerikaanse vrienden groeien als kool.

    Daarbij komt dat er bij JET ook orderkrimp in h2 wordt voorspeld en dat was geen Corona periode..

    “ GTV growth to be in a range of -4% to +2% year-on-year in 2023[1], with a return to growth skewed towards the end of the year, given the lower absolute Order level of H2 2022 versus H1 2022.”

    Dus waarschijnlijk ergens tussen de -10% en -4% orderkrimp.
  11. forum rang 4 Daarom 20 april 2023 09:20
    quote:

    Steef89 schreef op 20 april 2023 09:07:

    [...]

    ROO q1 > 25.7
    JET q1 > 25.77

    Weet alleen even niet of de currency hetzelfde is.
    Dankjewel TOPPER!!!
  12. forum rang 4 Daarom 20 april 2023 09:21
    quote:

    Steef89 schreef op 20 april 2023 09:07:

    [...]

    ROO q1 > 25.7
    JET q1 > 25.77

    Weet alleen even niet of de currency hetzelfde is.
    Doet JET het zeker niet slechter!!
  13. forum rang 6 Hendrik Roo 20 april 2023 09:26
    quote:

    Big dogs gotta eat - John schreef op 20 april 2023 09:20:

    [...]
    Ben het zeker eens met de red flag.

    Dat corona verhaal kan gewoon de prullenbak in. Bij deliveroo zijn de orders vrijwel gelijk gebleven en onze Amerikaanse vrienden groeien als kool.

    Daarbij komt dat er bij JET ook orderkrimp in h2 wordt voorspeld en dat was geen Corona periode..

    “ GTV growth to be in a range of -4% to +2% year-on-year in 2023[1], with a return to growth skewed towards the end of the year, given the lower absolute Order level of H2 2022 versus H1 2022.”

    Dus waarschijnlijk ergens tussen de -10% en -4% orderkrimp.
    Zo is het.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1079 1080 1081 1082 1083 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 juni

    1. Vergadering OPEC+
  2. 03 juni

    1. Inkoopmanagersindex industrie mei, def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex industrie Caixin mei (Chi)
    3. Omzet detailhandel april (NL)
    4. DSM-Firmenich Beleggersdag
    5. Inkoopmanagersindex industrie mei, def. (Jap)
    6. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (Dld)
    7. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (VK)
    8. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (eur)
    9. Inkoopmanagersindex industrie (S&P) mei def. (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht