Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

12,010
  • Verschill

    -0,170 -1,40%
  • Volume

    1.799.751 Gem. (3M) 2,3M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1094 1095 1096 1097 1098 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. knutselsmurf 21 april 2023 09:32
    quote:

    Coupejet schreef op 21 april 2023 09:13:

    Jitse de meeste aandeelhouders gunnen je een super bonus als je maar oprot. De meeste kunnen je bloed wel drinken.
    Nou..nou... Je hebt er zelf voor gekozen om te investeren in Jet. Het blijft gokken. Je kan het ook verkopen en andere aandelen terugkopen. Als je voor 12 euro had gekocht en de beurs stond nu op 109 euro per aandeel was de toon hier heel anders.
  2. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 21 april 2023 09:32
    quote:

    maars schreef op 21 april 2023 09:31:

    [...]
    Dan ben ik iig een betere belegger dan een big investor als jij met m'n GAK van €7,889 :-)
    Dat kan je helemaal niet zo zeggen want het gaat om rendement! EN ik heb al veel winstgevende transacties gemaakt met JET! Maar desondanks moet ik wel toegeven dat je een zeer lage GAK hebt, gefeliciteerd en ik hoop dat je veel rendement maakt want dat gun ik jou!
  3. Long_term_investor 21 april 2023 09:34
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 21 april 2023 09:32:

    [...]

    Dat kan je helemaal niet zo zeggen want het gaat om rendement! EN ik heb al veel winstgevende transacties gemaakt met JET!
    De geschiedenis herhaalt zich.

    Account geschorst, en nu weer terug. En de kolder begint weer van voren af aan.
  4. forum rang 4 Big dogs gotta eat - John 21 april 2023 09:36
    quote:

    Eagle1959 schreef op 21 april 2023 09:21:

    [...]
    Volgens mij is het ebitda verlies bij DD alleen maar hoger geworden. Jet is zelfstandig, maar als het overgenomen wordt niet meer. En door het drukken Vd de aandelenprijs door shorters is het een hapklare brok met veel cash en een verwachtte ebitda van bijna 300kk. Plus enorme synergie voor een overnemende partij met in vele regio’s marktdominantie.
    Waarom kijk je niet gewoon naar de cijfers van DASH ipv lukraak wat roepen. Guidance is 500-800 miljoen aebitda, was 361 in 2022.

    Welke synergie? De verschillende businessmodellen? Het allegaartje van ~15 verschillende apps? Wat moet de concurrentie daarmee en welke zouden ze volgens jou moeten hebben?
  5. Beurs goeroee 21 april 2023 09:37
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 21 april 2023 09:29:

    [...]

    Het is helemaal geen onzin! IK denk dat JET de juiste dingen doen en er genoeg koerstriggers zijn de komende tijd! IK verwacht dat het nu even stoplossen uittikken is en dat de koers zo weer flink herstelt! IK heb een visie en op basis van die visie heb ik een tactiek en strategie ontwikkeld en daar hou ik me dan ook aan! IK heb op de beurs geen emoties en als het moet dan heb ik strong hands! IK verwacht dat volgende maand +20 op de borden staat, mark my words en complimenteer of confronteer me maar mee met deze wijze woorden eind volgende maand!
    Zie het eerder volgende maand op all time low staan, zo rond een tientje per aandeel. Krimp krimp krimp krimp, met hele lage marges. Dit sinaasappeltje wordt steeds verder uitgeknepen, net zolang totdat het 0 waarde meer heeft
  6. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 21 april 2023 09:37
    quote:

    Suc6trader schreef op 21 april 2023 09:35:

    [Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Laatste waarschuwing.]
    IK vind Niels Koerts altijd zeer oprecht overkomen! Iedereen kan een keer naast zitten en of Niels dat ook met JET doet is nog maar de vraag! Want hij kijkt longterm en niet zoals veel particuliertjes naar de korte termijn! IK luister ook altijd graag naar zijn podcast!
  7. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 21 april 2023 09:39
    quote:

    Big dogs gotta eat - John schreef op 21 april 2023 09:36:

    [...]
    Waarom kijk je niet gewoon naar de cijfers van DASH ipv lukraak wat roepen. Guidance is 500-800 miljoen aebitda, was 361 in 2022.

    Welke synergie? De verschillende businessmodellen? Het allegaartje van ~15 verschillende apps? Wat moet de concurrentie daarmee en welke zouden ze volgens jou moeten hebben?
    We weten allemaal dat DD (DoorDash) ontzettend veel verlies maakt!! De eerste dag na bekendmaking van de cijfers wisten de shareholders ook genoeg en verkochten ze massaal hun stukken met als gevolg een enorme daling!! Te veel verlies maakt DD ondanks de toename van aantal klanten (die ze waarschijnlijk binnenkrijgen door enorme kortingen weg te geven!!)
  8. forum rang 4 Rider 21 april 2023 09:40
    Ik denk dat het moeilijk is om in deze sector echt veel winst te maken, zoveel marge kan er toch niet zijn. Ik zou zeker geen 10 euro meer betalen om eten te laten leveren, en restaurants hebben ook niet veel marge om dan nog veel te betalen aan JET.
  9. [verwijderd] 21 april 2023 09:42
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 21 april 2023 09:37:

    [...]

    IK vind Niels Koerts altijd zeer oprecht overkomen! Iedereen kan een keer naast zitten en of Niels dat ook met JET doet is nog maar de vraag! Want hij kijkt longterm en niet zoals veel particuliertjes naar de korte termijn! IK luister ook altijd graag naar zijn podcast!
    Oprecht zal hij zeker zijn. maar waardeloze analist. Hij kijkt longterm...... ja en ook dat kan hij idd NIET
    Vele strong buy adviezen van deze Niels zijn daarna tientallen procent gedaald waarna de gebruikelijk dooddoener volgt dat hij lange termijn kijkt.

    Veel te vroeg een koopadvies gegeven. Dat zijn de feiten. Flagrante misser misser. Zeer kwalijk.
  10. Perry 21 april 2023 09:43
    quote:

    Suc6trader schreef op 21 april 2023 09:35:

    [Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Laatste waarschuwing.]
    alle grote jongens die roepen boven de 30 euro
    allemaal waardeloos
  11. forum rang 8 GakGak 21 april 2023 09:45
    15,534
    (-2,85%)
    .
    misschien de inkoop aandelen maar inzetten vanaf 15,50 en lager...
    .
    dat is 1 goedkope inkoop
    en 2 eindelijk een stevige bodem leggen.
  12. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 21 april 2023 09:46
    quote:

    Rider schreef op 21 april 2023 09:40:

    Ik denk dat het moeilijk is om in deze sector echt veel winst te maken, zoveel marge kan er toch niet zijn. Ik zou zeker geen 10 euro meer betalen om eten te laten leveren, en restaurants hebben ook niet veel marge om dan nog veel te betalen aan JET.
    Hoe oud bent u als ik vragen mag? Want behoort u wel tot de doelgroep van JET?
  13. forum rang 6 Eagle1959 21 april 2023 09:47
    [quote alias=Big dogs gotta eat - John id=14779839 date=202304210936]
    [...]
    Waarom kijk je niet gewoon naar de cijfers van DASH ipv lukraak wat roepen. Guidance is 500-800 miljoen aebitda, was 361 in 2022.

    Welke synergie? De verschillende businessmodellen? Het allegaartje van ~15 verschillende apps? Wat moet de concurrentie daarmee en welke zouden ze volgens jou moeten hebben?
    [/quote
    Doordash ebitda 2021 min 300kk, 2022 min 1 MILJARD! Bron Yahoo finance. Nu jij weer big dog mbt lukraak roepen.
  14. forum rang 6 Trx7 21 april 2023 09:50
    quote:

    Rider schreef op 21 april 2023 09:40:

    Ik denk dat het moeilijk is om in deze sector echt veel winst te maken, zoveel marge kan er toch niet zijn. Ik zou zeker geen 10 euro meer betalen om eten te laten leveren, en restaurants hebben ook niet veel marge om dan nog veel te betalen aan JET.
    Dat denk ik ook.

    Adjusted EBIDTA is ook nog geen winst maar een boekhoudkundig aangepast operationeel resultaat. Daar moet nog een heel stuk af voor je kan spreken van een gezond bedrijf.

    Met marges van nu amper gemiddeld boven de nul, ga je dat natuurlijk niet redden.

    Ik denk volgende week al een koers van rond de 13 en over een paar maanden onder de 10.
  15. forum rang 6 pakman 21 april 2023 09:51
    quote:

    Rider schreef op 21 april 2023 09:40:

    Ik denk dat het moeilijk is om in deze sector echt veel winst te maken, zoveel marge kan er toch niet zijn. Ik zou zeker geen 10 euro meer betalen om eten te laten leveren, en restaurants hebben ook niet veel marge om dan nog veel te betalen aan JET.
    en het gaat minder en minder worden , geloof dat maar en je moet wel stokkeblind zijn omdat niet te zien en uberhaupt Jettefret te kopen op deze belachelijke prijs, eten rondbrengen op een fietsje als Bedrijfsmodel hahahahahah
  16. longshort 21 april 2023 09:55
    Winstmarges te klein, markt verzadigd, geen dividend, slecht bestuur noem maar op..deze daling is nog lang niet voorbij.
  17. forum rang 4 Daarom 21 april 2023 09:57
    Eind van de dag staan we weer rond € 16,-
    Let maar op!!
    Heb wat gewisseld en 7,3 k gekocht. Verwacht ze vanmiddag met ongeveer € 0,40 winst p/a te verkopen.
  18. forum rang 4 Big dogs gotta eat - John 21 april 2023 09:58
    quote:

    Eagle1959 schreef op 21 april 2023 09:47:

    [quote alias=Big dogs gotta eat - John id=14779839 date=202304210936]
    [...]
    Waarom kijk je niet gewoon naar de cijfers van DASH ipv lukraak wat roepen. Guidance is 500-800 miljoen aebitda, was 361 in 2022.

    Welke synergie? De verschillende businessmodellen? Het allegaartje van ~15 verschillende apps? Wat moet de concurrentie daarmee en welke zouden ze volgens jou moeten hebben?
    [/quote
    Doordash ebitda 2021 min 300kk, 2022 min 1 MILJARD! Bron Yahoo finance. Nu jij weer big dog mbt lukraak roepen.
    Bron Yahoo finance hahah.
    Geen zin meer om te discussiëren met mensen die te beroerd zijn om even het jaarverslag erbij te pakken.

    “In 2022, we generated $361 million of Adjusted EBITDA, $367 million of net cash provided by operating activities, and $21 million of Free Cash Flow. In comparison, in 2021, we generated $289 million of Adjusted EBITDA, $692 million of net cash provided by operating activities, and $455 million of Free Cash Flow. In 2022, we drove significant growth in cash generation from our U.S. restaurant marketplace and chose to invest much of the incremental cash into long-term growth initiatives. This negatively impacted our 2022 Adjusted EBITDA and Free Cash Flow, but we believe will contribute to higher Free Cash Flow over time.
    In addition to growth investments, our 2022 Free Cash Flow was impacted by three additional factors: 1) a $170 million impact from 2022 ending on a Saturday, which resulted in one extra day of cash held at payment processors, 2) the payment of a $100 million legal settlement in Q2 2022 that was previously reserved for, and 3) $74 million of cash paid for transaction-related costs, primarily associated with our acquisition of Wolt. Collectively, these factors reduced 2022 Free Cash Flow by $344 million. Absent these factors, 2022 Free Cash Flow would have been $365 million, roughly in line with 2022 Adjusted EBITDA.”
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1094 1095 1096 1097 1098 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 juni

    1. Vergadering OPEC+
  2. 03 juni

    1. Inkoopmanagersindex industrie mei, def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex industrie Caixin mei (Chi)
    3. Omzet detailhandel april (NL)
    4. DSM-Firmenich Beleggersdag
    5. Inkoopmanagersindex industrie mei, def. (Jap)
    6. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (Dld)
    7. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (VK)
    8. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (eur)
    9. Inkoopmanagersindex industrie (S&P) mei def. (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht