Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

21,440
  • Verschill

    +0,140 +0,66%
  • Volume

    69.281 Gem. (3M) 226,1K
  • Bied

    21,360  
  • Laat

    21,400  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 275 276 277 278 279 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 6 mei 2023 11:48
    Fortescue chief executive officer Fiona Hick zei woensdag dat Brazilië, Chili en Argentinië de meest veelbelovende landen waren voor zowel deals als exploratie voor lithium, koper en zeldzame aardmetalen. Middelgrote of kleinere lithiumproducenten, zoals Pilbara Minerals Ltd., zien ook kansen om groot in te zetten.

    Ik acht de kans groot dat Fortsescue een bod gaat doen op Pilbara.
    Ze werken notabene in hetzelfde gebied.
  2. Alpen 6 mei 2023 12:02
    quote:

    Geldput schreef op 6 mei 2023 10:15:

    Ik haal hier even een bericht aan van forumlid Dubbeltheblijftdubbeltje. Dit zijn ook mijn, overigens enige, zorgen v.w.b. AMG:

    [i]Enne nog iets over AMG en lithium in het algemeen. Dat AMG de komende paar jaar grof geld gaat verdienen lijkt me wel waarschijnlijk. Maar er zijn toch wel degelijk donkere wolken aan de horizon. Het winnen van lithium is verre van milieuvriendelijk. Daarnaast is er ook nog het issue van het in de brand raken van dergelijke batterijen. Inmiddels zijn er talloze onderzoeken naar alternatieve batterijen waar geen Lithium meer voor nodig is. Die zijn goedkoper, minder milieubelastend en hebben geen veiligheidsissues. Het kan nog wel een tijdje duren voordat die commercieel inzetbaar zijn maar het betekent wel het einde van de lithium batterijen. Ik zal dus niet al te veel in AMG investeren.
    "Verre van milieuvriendelijk" hangt m.i. mede af van de wijze waarop lithium wordt gewonnen.
    In landen als Chili, Bolivia en Argentinië gebeurt dit in uitgestrekte zoutvlakten door het oppompen van het "brine" (pekelwater) waarbij na verdamping in enorme vijvers lithium carbonaat overblijft. Dit proces vindt er hoofdzakelijk plaats in gebieden met waterschaarste terwijl het aanzienlijke hoeveelheden water vereist wat wordt verontreinigd ...waarbij de lokale gemeenschap uiteindelijk wordt opgescheept met méér watertekort.
    Ook bij AMG zal het niet allemaal perfect gaan, maar AMG houdt zich i.i.g. niet bezig met lithiumextractie op basis van waterverdamping.
    AMG Lithium werkt al geruime tijd aan, en is betrokken bij gezamenlijk onderzoek naar, solid-state batterijen nog altijd gebaseerd op lithium.
    Het einde van de lithiumbatterij zoals we hem nu kennen wordt tevens de start van een nieuw type: onbrandbaar, hogere energiedichtheid, sneller te laden.
  3. forum rang 4 Aandachtige lezer 6 mei 2023 12:44
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 6 mei 2023 11:44:

    Een ding is zeker: AMG is een cyclisch bedrijf/aandeel, dus de K/W zal nooit erg hoog worden.
    Tsja, wat kun je daar nu nog op zeggen. Wat is het doel van zo'n opmerking?
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 6 mei 2023 13:14
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 6 mei 2023 12:44:

    [...]

    Tsja, wat kun je daar nu nog op zeggen. Wat is het doel van zo'n opmerking?
    Net als op de aandelenmarkt ken ook de markt voor grondstoffen een cyclisch verloopt.
    Deze hoeft logischerwijs niet gelijk te lopen aan de aandelenmarkt.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 6 mei 2023 13:51
    quote:

    'belegger'' schreef op 6 mei 2023 13:28:

    Heeft iemand een idee hoeveel van de verkopen tegen vaste prijzen gaat en hoelang die in de toekomst zijn vastgelegd?
    Stuur maar e-mail naar Heinz.
  6. forum rang 4 lanciared 6 mei 2023 14:30
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 6 mei 2023 11:44:

    Een ding is zeker: AMG is een cyclisch bedrijf/aandeel, dus de K/W zal nooit erg hoog worden.
    Neen, Je meent het toch niet, Wederom zo'n zinloze, onnodige opmerking. Belachelijk.
    wat wil je hiermee nu mee bereiken ?
    Wat is je bedoeling ervan.
    Je weet dat ik 100 aandelen AMG heb, en ze stevig blijf vasthouden, wat jij ook neerschrijft ( alhoewel, het niet veel is, wat je schrijft )
    En ik zal er naar uitkijken, indien mogelijk om nog enkele tientallen aandelen bij te kopen.

    Nu ga ik er niet op reageren. Heb je de geplaatste reacties gelezen bij de Podcast van gisteren ? - ( Ik vermoed van niet)
    Doen !

    Uiteraard is één ieder vrij, en mag hij posten wat hij belieft. Maar geen al te domme dingen aub. U eerst wat inlezen, en eerst wat afgegeven voorbije cijfers lezen, met bijbehorende outlook.

    Trouwens, of AMG nu cyclisch is, of niet. Berenberg gaat uit van een blijvende EBIDTA vanaf 2025 van boven de 500 mln $.
    Is het cyclisch ? Maar hierboven zou de EBIDTA zich wel standhouden.
    Met de vervollediging van de 4 extra modules Lithiumhydroxide in Bitterfeld, zal de EBIDTA zowiezo, zonder twijfel boven de 500 mln $ uitstijgen. Zelf denk ik iets van een 800 tot 900 mln $ EBIDTA, eens deze klaar zijn. Ik voorzie deze tegen 2027/2028.
    Of vroeger, want ga er vanuit dat verscheidene Duitse autofabricanten hierin mede willen in investeren, zodat het vlugger kan.

    - En nu geen domme opmerkingen meer.
    LR
  7. Geeninspiratie 6 mei 2023 14:42
    quote:

    Geldput schreef op 6 mei 2023 10:15:

    Ik haal hier even een bericht aan van forumlid Dubbeltheblijftdubbeltje. Dit zijn ook mijn, overigens enige, zorgen v.w.b. AMG:

    Enne nog iets over AMG en lithium in het algemeen. Dat AMG de komende paar jaar grof geld gaat verdienen lijkt me wel waarschijnlijk. Maar er zijn toch wel degelijk donkere wolken aan de horizon. Het winnen van lithium is verre van milieuvriendelijk. Daarnaast is er ook nog het issue van het in de brand raken van dergelijke batterijen. Inmiddels zijn er talloze onderzoeken naar alternatieve batterijen waar geen Lithium meer voor nodig is. Die zijn goedkoper, minder milieubelastend en hebben geen veiligheidsissues. Het kan nog wel een tijdje duren voordat die commercieel inzetbaar zijn maar het betekent wel het einde van de lithium batterijen. Ik zal dus niet al te veel in AMG investeren.[i][/i]
    Altijd belangrijk, concurrentieanalyse. Vooralsnog wordt er in rap tempo gebouwd aan een laadnetwerk voor de EV's. Geen idee of die alternatieve batterijen daar ook gebruik van zouden kunnen maken.

    Tevens vind ik de focus op EV's altijd extreem wat betreft lithium. Zie bijvoorbeeld slide 15 van het investors deck October 2022. Hier ga je voorbij aan de gigantische behoefte van thuisbatterijen, wat misschien nog wel zwaarder gaat tellen in de toekomst. Zonnepanelen die storage nodig hebben tijdens piekuren om te gebruiken tijdens daluren. De winter overleven met je opgewekte zonne-energie. De powerwalls die nu al beschikbaar zijn hebben lithium nodig en dit is en wordt een gigantische markt wanneer salderen in de ban wordt gelegd.
  8. Geeninspiratie 6 mei 2023 14:47
    Tevens verwacht ik dat ze de oorlogskas beschikbaar houden om nieuwe batterijontwikkelingen te kunnen overnemen. Startup companies, nieuwe ontwikkelingen etc.
  9. forum rang 6 'belegger'' 6 mei 2023 14:51
    Volgens mij worden die powerwalls juist gebruikt in combinatie met een elektrische auto. Misschien ook met een warmtepomp, dat weet ik niet. Maar je gaat niet voor duizenden euro's een powerwall kopen om je telefoon op te laden.
  10. Geeninspiratie 6 mei 2023 15:13
    Wat ik zeg, je koopt die powerwall om je elektriciteit van je panelen te gebruiken voor je huis. Koelkast, vriezer, cv ketel, warmtepomp, wasmachine, droger, auto etc. Maar zeker niet alleen voor je auto.
  11. forum rang 4 Aandachtige lezer 6 mei 2023 16:58
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 6 mei 2023 13:14:

    [...]

    Net als op de aandelenmarkt kan ook de markt voor grondstoffen een cyclisch verloopt.
    Deze hoeft logischerwijs niet gelijk te lopen aan de aandelenmarkt.
    Vanwege de toenemende vraag en het achterblijvende aanbod is dit wel een heel ander cyclus dan die van bedrijven die in staal doen bijvoorbeeld, als de economie in een recessie verdaagt zal AMG zich daar weinig van aantrekken.
  12. forum rang 7 4finance 6 mei 2023 17:07
    AMG, maandag as (bescheiden) dividend. De weg ligt technisch wijd open om de €40 te passeren. Zou mij verbazen als dat komende week niet gaat gebeuren. Kijk ook niet gek op als komende zomer de €50 er staat.
    Ben in ieder geval blij dat ik al mijn aandelen rond de €33 - €34 heb terug gekocht. Met de prachtige cijfers en outlook zit er weer veel fantasie in het koersverloop van AMG.
  13. silverwheaton 6 mei 2023 17:58
    quote:

    Goudmijn64 schreef op 6 mei 2023 17:09:

    Interesse voor een poll? Wat staat de koers van amg op aankomende vrijdag 17.35 uur?

    Goudmijn64: 40,37 euro
    35,10
  14. KWW1 6 mei 2023 18:04
    [Modbreak IEX: Gelieve te stoppen met het plaatsen van niet onderbouwde berichten op het forum, bericht is verwijderd. Laatste waarschuwing.]
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 275 276 277 278 279 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 23 mei

    1. Samengestelde inkoopmanagersindex mei (Jap)
    2. Investeringen maart (NL)
    3. Consumentenvertrouwen mei (NL)
    4. Ackermans & Van Haaren Q1-cijfers
    5. Samengestelde inkoopmanagersindex mei (Dld)
    6. Ahold Delhaize - beleggersdag
    7. Samengestelde inkoopmanagersindex mei (eurozone)
    8. Samengestelde inkoopmanagersindex mei (VK)
    9. Aalberts - jaarvergadering
    10. Turkse centrale bank - rentebesluit
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht