Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,880
  • Verschill

    +0,320 +1,42%
  • Volume

    50.424 Gem. (3M) 238,6K
  • Bied

    22,840  
  • Laat

    22,880  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 396 397 398 399 400 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Geeninspiratie 26 juni 2023 07:16
    Elk jaar 6 tot 7 EUR eigen vermogen erbij en oplopende. Lijkt je dat niet wat verstandiger dan een overname fooitje? 15% op jaarbasis op huidige koers. Zet het uit je hoofd, hele dagen weer van diezelfde kreten en verontwaardiging wanneer het weer een dag niet gelukt is.
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 26 juni 2023 10:10
    Kritieke Grondstoffen

    Volgens Benchmark's Lithium Forecast wordt dit jaar voor het eerst meer dan een miljoen ton LCE lithium gedolven.

    Tegen 2030 zal dit aantal moeten stijgen tot 2,8 miljoen ton, waarbij bijna al deze groei van de vraag wordt gedreven door de behoefte aan lithium-ionbatterijen. Uit de analyse van Benchmark blijkt dat voor de uitbreiding van de wereldwijde lithiumindustrie $ 51 miljard aan investeringen nodig is.

    De mening van Benchmark is dat lithium, meer dan enig ander deel van de toeleveringsketen, het knelpunt zal zijn voor de groei van de batterij-industrie. Om de omvang van de lithiumuitdaging in de juiste context te plaatsen: volgens Benchmark's Lithium Forecast zal er in 2030 meer lithium nodig zijn dan er tussen 2015 en 2022 werd gewonnen.

    Ook geraffineerd nikkel vormt een uitdaging. Met een leveringskloof van bijna twee miljoen ton tussen wat er nu in productie is en wat er wereldwijd nodig is tegen 2030, vereist nikkel de grootste kritieke minerale investering van $ 66 miljard.

    De meeste vraag naar nikkel is voor niet-batterijtoepassingen, waarbij roestvrij staal in 2030 goed is voor de helft van de wereldwijde vraag naar nikkel. Batterijen zijn echter de snelst groeiende markt voor nikkel. Dit jaar is de vraag naar nikkel uit batterijen slechts 15%, maar dit zal naar verwachting stijgen tot 32% in 2030, volgens Benchmark's Nickel Forecast.

    Natuurlijk en synthetisch grafiet wordt door Benchmark voorspeld op een gecombineerd aanbodtekort van 3,6 miljoen ton, maar de relatief lagere kapitaalvereisten voor grafietmijnen en productiefaciliteiten voor synthetisch grafiet resulteren in een investeringsbehoefte van $ 4,3 miljard.
  3. forum rang 8 Lepre Chaun 26 juni 2023 11:17
    Waarom stijgt AMG niet ???

    Leveringsproblemen in Zimbabwe

    Een verklaring van premier zei dat de fabriek niet voldoende spodumeenconcentraat kon produceren om te voldoen aan de voorwaarden van de afnameovereenkomst met het Chinese Canmax Technologies

    "Het bedrijf is niet in staat om het product te leveren binnen de gestelde data zoals uiteengezet in de overeenkomst," zei Premier.

    Verwijzend naar een groeiende kloof tussen de bedrijven, zei Premier dat het zijn exclusieve relatie met Canmax heroverweegt, nadat het benaderd was door concurrerende lithiumverwerkers in China en Europa.

    "Tot op heden heeft Premier zich verzet tegen een serieuze herziening van een van deze benaderingen in het licht van de overeenkomst met Canmax. In de context van de huidige fase van de besprekingen met Canmax met betrekking tot de gewijzigde overeenkomst, zal Premier nu echter met deze andere geïnteresseerde partijen in gesprek gaan," zei het.

    www.reuters.com/markets/commodities/l...

    Ze vechten om elke korrel Lithium , zo hoog is de nood .
    Gunstig voor AMG
  4. forum rang 7 Greyhounds 26 juni 2023 14:44
    Zoals ik vanmorgen al melde, nog even en de koers staat weer in het groen!
    Zijn wel leuke ritjes als je DT met 1 euro er tussen.
  5. Klaas Vaak 26 juni 2023 18:18
    Het volgende bericht passeerde mij net. De ontdekker van de lithiumbatterij is overleden:

    ------

    John Goodenough: 1922-2023

    All of us in the lithium ion battery and electric vehicle industry have stood on the shoulders of giants.

    Those giants: John Goodenough, Stan Whittingham, Akira Yoshino.

    The passing of John Goodenough marks a moment in time for our industry to be thankful.

    Thankful for this genuine pioneer who led the discovery of probably the most powerful technology to change our world and shift us away from fossil fuel dominance.

    It was an absolute joy to see than John saw the beginnings of the mass commercialisation of the lithium ion battery, a generation after his groundbreaking discovery at UniofOxford.


    He has created a multi-billion dollar industry.

    Over the last 8 years, John had got his flowers: taking stages at the biggest industry events, world political forums and, of course, being awarded the NobelPrize.


    May he rest in peace and may we all benefit from the man that changed the world.
  6. forum rang 6 am1993 26 juni 2023 20:55
    Koers van AMG ketst in de daggrafiek steeds af op het midden van de BB. Interessante ontwikkeling. Gaan we binnenkort up of nog wat verder down?
  7. forum rang 4 Aandachtige lezer 26 juni 2023 21:38
    Eerlijk gezegd ga ik er nog vanuit dat de koersen deze zomer nog heel langzaam naar beneden gaan en dat AMG meegaat. Ik lees steeds meer dat we toch in de nabije toekomst een recessie gaan meemaken in combinatie met hogere rentes. Dat hoeft op langere termijn voor AMG geen onoverkomelijk probleem te zijn. Ik ga er tenminste vanuit dat men de wereldwijde energietransitie niet zal laten voor wat ze is. Dus het komt wat er ook gebeurt ook weer goed.
    Zoals eerder gemeld sta ik even aan de zijlijn, maar ik zie voorlopig nog geen reden om weer in te stappen.
  8. forum rang 4 Tippie 27 juni 2023 01:02
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 26 juni 2023 21:38:

    Eerlijk gezegd ga ik er nog vanuit dat de koersen deze zomer nog heel langzaam naar beneden gaan en dat AMG meegaat. Ik lees steeds meer dat we toch in de nabije toekomst een recessie gaan meemaken in combinatie met hogere rentes. Dat hoeft op langere termijn voor AMG geen onoverkomelijk probleem te zijn. Ik ga er tenminste vanuit dat men de wereldwijde energietransitie niet zal laten voor wat ze is. Dus het komt wat er ook gebeurt ook weer goed.
    Zoals eerder gemeld sta ik even aan de zijlijn, maar ik zie voorlopig nog geen reden om weer in te stappen.
    Recessie wordt ons aangepraat.
    Beleggers kijken altijd vooruit en ik denk dat AMG geen last zal hebben van een eventuele recessie. Amerika loopt altijd vooruit en denkt al weer aan renteverlagingen.
    46 + is - wat mij betreft - nieuwe bodem met weinig omzet.
  9. Klaas Vaak 27 juni 2023 04:33
    Man man man. Wordt een bod afgewezen voor een spodumene mijn die nog niet eens kan produceren. Miljarden....

    AMG Critical Materials heeft een spodumene mijn heeft met productie en gaat eind dit jaar ook nog eens 20.000 ton lithiumhydroxide produceren, wat gelijk staat aan een half miljoen EV's. Wat ze x5 gaan uitbreiden. Oftewel met 5 jaar 2,5 miljoen EV's dankzij AMG.

    En dan geen reden zien om te kopen op 1,5 miljard marktwaarde... Tja...

    If you own a mine, you're god. En laat ze nu ook nog eens 25% van Zinnwald bezitten.

    Let maar op, het moment dat de tekorten nijpend worden, betalen ze iedere uitbreiding vooruit zoals in Brazilië of ze gaan meebetalen. Leverzekerheid is alles. En AMG heeft het voor elkaar gekregen een sleutelspeler te zijn voor de EU automakers en energieopslag. Binnen no-time kan AMG ineens vele miljarden waard zijn.
  10. forum rang 5 Stork 49 27 juni 2023 08:17
    quote:

    Klaas Vaak schreef op 27 juni 2023 04:33:

    Man man man. Wordt een bod afgewezen voor een spodumene mijn die nog niet eens kan produceren. Miljarden....

    AMG Critical Materials heeft een spodumene mijn heeft met productie en gaat eind dit jaar ook nog eens 20.000 ton lithiumhydroxide produceren, wat gelijk staat aan een half miljoen EV's. Wat ze x5 gaan uitbreiden. Oftewel met 5 jaar 2,5 miljoen EV's dankzij AMG.

    En dan geen reden zien om te kopen op 1,5 miljard marktwaarde... Tja...

    If you own a mine, you're god. En laat ze nu ook nog eens 25% van Zinnwald bezitten.

    Let maar op, het moment dat de tekorten nijpend worden, betalen ze iedere uitbreiding vooruit zoals in Brazilië of ze gaan meebetalen. Leverzekerheid is alles. En AMG heeft het voor elkaar gekregen een sleutelspeler te zijn voor de EU automakers en energieopslag. Binnen no-time kan AMG ineens vele miljarden waard zijn.
    " ....en voor lekaar gekregen een sleutelspeler te zijn voor de EU automakers ":
    welke automakers ? Er is mij iets ontgaan denk ik.
  11. forum rang 5 geldmaker 27 juni 2023 10:02
    Iedereen op het forum loopt het kwijl uit de mond.
    Maar helaas in de media nada...onderwijl wordt het aandeel dagelijks gesloopt...
    Hoop dat ze eindelijk een TOB gaan invoeren.
    Zijn we hopelijk van dit gezeur af..
  12. forum rang 4 moneypocket 27 juni 2023 10:06
    quote:

    geldmaker schreef op 27 juni 2023 10:02:

    Iedereen op het forum loopt het kwijl uit de mond.
    Maar helaas in de media nada...onderwijl wordt het aandeel dagelijks gesloopt...
    Hoop dat ze eindelijk een TOB gaan invoeren.
    Zijn we hopelijk van dit gezeur af..
    Ja, geldmaker...bij lage dagvolumes kan de koers weer worden gesloopt.
  13. forum rang 5 Lekker Truitje 27 juni 2023 10:19
    Lithiumprijzen dalen wat. Fundamenteel is de situatie echter prima, wel wat recessieangst, maar zelfs dan nog kan de vraag alleen maar stijgen. Prijsdalinkjes zullen tijdelijk zijn. Opeens een enorm aanbod van lithium is toch niet te verwachten, het duurt lang voor een mijn echt draait.
  14. forum rang 8 Lepre Chaun 27 juni 2023 11:24
    Elektrificatie rukt op en verslindt lithium

    Elektrische aandrijfsystemen zijn in opkomst en vereisen, net als elektriciteitsopslagsystemen, lithium.Of het nu gaat om elektrische bussen in Chinese metropolen en in toenemende mate in Europa of elektrische vrachtwagens, de toekomst is geëlektrificeerd. Tegenwoordig kunnen veel kleine en middelgrote bouwmachines ook volledig elektrisch worden bediend. Als het gaat om het verschepen met elektromotoren, moet je weten dat een groot schip ongeveer evenveel CO2 uitstoot als 70.000 auto's. Volgens de laatste plannen wil Hamburg twee volledig elektrische schepen bouwen. De 16 meter lange schepen hebben elektromotoren en enorme accu's aan boord. Rustig en volledig emissievrij moeten ze de Alster en de kanalen bevaren.

    In Noorwegen zijn er plannen om autoferry's te elektrificeren, want daar zijn er bijna 200 van. Ook voor passagiersschepen zijn er klimaatvriendelijke opties. Noorwegen is de thuisbasis van 's werelds eerste zero-emissie hogesnelheidsveerboot. Een eerste elektrisch passagiersschip vaart al op het Bodenmeer. Een tweede volgt en het doel is om in 2035 alle fossiele brandstoffen te laten verdwijnen.

    Elektrisch aangedreven kleine voertuigen zoals scooters, scooters of e-bikes zijn tegenwoordig geen zeldzaamheid meer.
    Deze ontwikkeling vraagt om performante energieopslagsystemen en dus om lithium voor lithium-ionbatterijen.
    Naast de mobiliteitssector is het de elektriciteitsopslag in wind- en zonneparken die de vraag naar lithium zal blijven stimuleren.
    Beleggers kunnen inzetten op de vraag naar lithium door te investeren in bedrijven in deze sector.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 396 397 398 399 400 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 20 mei

    1. Dui, producentenprijzen april
    2. Ryanair jaarcijfers
    3. Brunel ex €0,55 dividend
    4. HAL ex €2,85 dividend
    5. UMG ex €0,27 dividend
    6. Alfen Q1-cijfers
    7. Zoom Video Communications Q1-cijfers
  2. 21 mei

    1. Envipco Q1-cijfers
    2. Fagron ex €0,30 dividend
    3. Euronext ex €2,48 dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht