Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,900
  • Verschill

    +0,340 +1,51%
  • Volume

    52.899 Gem. (3M) 238,6K
  • Bied

    22,880  
  • Laat

    22,940  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 573 574 575 576 577 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. De Energieadviseur 14 augustus 2023 12:14
    quote:

    Fox WIld schreef op 14 augustus 2023 11:16:

    [...]

    Adyen: intrinsieke waarde per aandeel < € 100, beurskoers nu € 1.543
    ASML: intrinsieke waarde per aandeel < € 20, beurskoers nu € 604,60

    Om een beleggingsbeslissing te nemen is de intrinsieke waarde per aandeel van weinig waarde.

    IEX vermeldt trouwens onder het tabblad Fundamenteel de intrinsieke waarde per aandeel van de laatste jaren...
    Niet de intrinsieke waarde alleen, ook het toekomstperspectief bepaald mede de koers.
    Maar een intrinsieke waarde geeft wel een bepaald fundament om het e.e.a. op waarde te schatten.

    Voorbeelden als Adyen en ASML die je noemt zijn op dit moment voor mij ook geen interessante aandelen. Een hoog geprijsd aandeel kan in potentie verder dalen dan een laag geprijsd aandeel.
  2. forum rang 8 Calendar 14 augustus 2023 12:25
    quote:

    Fox WIld schreef op 14 augustus 2023 11:16:

    [...]

    Adyen: intrinsieke waarde per aandeel < € 100, beurskoers nu € 1.543
    ASML: intrinsieke waarde per aandeel < € 20, beurskoers nu € 604,60

    Om een beleggingsbeslissing te nemen is de intrinsieke waarde per aandeel van weinig waarde.

    IEX vermeldt trouwens onder het tabblad Fundamenteel de intrinsieke waarde per aandeel van de laatste jaren...
    Bij waarde aandelen (zoals AMG), is het eigenvermogen per aandeel zeker interessant om in het totaal van waarderingsmaatstaven mee te nemen.

    In wezen is het, het geld wat aandeelhouders ooit hebben ingebracht plus gestolde winst, welke niet is uitgekeerd, min verliezen uit vorige jaren. Daarom zien we het eigenvermogen van AMG nu ook sterk oplopen. De winst is veel groter dan het dividend.
  3. forum rang 6 Take a sisi 14 augustus 2023 12:32
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 14 augustus 2023 10:18:

    [...]

    LFP groeit en wordt meer en meer geïntroduceerd door de groten.
    Ja had daar vanmorgen ook al iets over gelezen , Ford en ook Tesla zag ik met betrekking tot LFP ook al voorbij komen , dus ik heb nog even terug gepakt en ben opnieuw in de materie gedoken , buiten het feit dat LFP veiliger is , heeft LFP voor zover ik dat er uit gefilterd krijg , de langere levensduur , nu weet ik niet of dit bij het gebruik van NMC/NCA batterijen met de toevoeging van hydroxide nog zo is .
    Lifespan LPF 2500 tot 5000 cycles
    Bij de normale NMC/NCA batterijen zonder hydroxide ligt dat zowiezo lager .
    Heb niet helemaal zuiver in hoeverre met betrekking tot de levensduur van LPF bij NMC/NCA de hydroxide het wondermiddel is , in april dit jaar liet Tesla weten dat zij toen de enige autofabrkant waren die NCA batterijen gebruikte en hier mee in een samenwerkingsverband met Panasonic zitten .
    Ik denk wel dat de ontwikkelingen zo snel gaan dat terwijl ik dit schrijf de technologieën mogelijk alweer achterhaal zijn .
    Dus ik laat me graag bijsturen .

    Verder is nadeel van LPF het lage voltage van 3.2volt per cel waardoor je meer cellen nodig hebt om tot dezelfde output te komen .
    Een voordeel is weer dat ze goedkoper geproduceerd kunnen worden .

    Het blijft een Risky Business , maar dat is inmiddels wel duidelijk .
  4. forum rang 5 christo1 14 augustus 2023 13:24
    De strijd om de Chinese autobestuurders laait opnieuw op nu Tesla zijn prijzen voor Model Y in China verlaagt.

    De Amerikaanse e-autobouwer Tesla verlaagt in China de prijs van de topversies Long Range en Performance van zijn Model Y met 14.000 yuan (1.760 euro). De startprijs van de Model Y Long Range daalt naar 299.900 yuan (37.610 euro of 4,5% goedkoper), die van de Model Y Performance naar 349.900 yuan (43.960 euro of 3,8% goedkoper). Daarnaast heeft Tesla een verzekeringssubsidie van 8.000 yuan (1.010 euro) op nieuw gekochte Model 3-voertuigen met achterwielaandrijving verlengd tot eind volgende maand.

    Tesla heeft sinds eind vorig jaar de prijzen in de Verenigde Staten, China en andere markten meermaals verlaagd. Ook heeft de autobouwer de kortingen verhoogd en andere voordelen gegeven om de voorraad te verkleinen. Hij hoopt zo zichzelf te beschermen tegen concurrentie en economische onzekerheid.

    Tesla is niet de enige die zijn prijzen aanpast. Geely Automobile Holdings, het moederbedrijf van Volvo en Polestar, verlaagde vorige week de prijzen voor zijn merk Zeekr met 37.000 yuan. Zhejiang Leapmotor Technologies had begin deze maand een prijsverlaging van 20.000 yuan aangekondigd voor zijn merken

    De nieuwe prijsverlaging deed de aandelen van autobouwers op de beurs van Sjanghai fors dalen. Beleggers vrezen dat een nieuwe prijzenoorlog op til is.
    Vervolg.

  5. forum rang 5 christo1 14 augustus 2023 13:25
    quote:

    christo1 schreef op 14 augustus 2023 13:24:

    De strijd om de Chinese autobestuurders laait opnieuw op nu Tesla zijn prijzen voor Model Y in China verlaagt.

    De Amerikaanse e-autobouwer Tesla verlaagt in China de prijs van de topversies Long Range en Performance van zijn Model Y met 14.000 yuan (1.760 euro). De startprijs van de Model Y Long Range daalt naar 299.900 yuan (37.610 euro of 4,5% goedkoper), die van de Model Y Performance naar 349.900 yuan (43.960 euro of 3,8% goedkoper). Daarnaast heeft Tesla een verzekeringssubsidie van 8.000 yuan (1.010 euro) op nieuw gekochte Model 3-voertuigen met achterwielaandrijving verlengd tot eind volgende maand.

    Vervolg.

    De verkoop van Tesla's in China geproduceerde auto's daalde in juli met 31 procent tegenover juni, blijkt uit gegevens van de China Passenger Car Association (CPCA). Het gaat om de eerste maand-op-maand daling sinds december 2022, terwijl de prijzen voor de Tesla’s, die in Sjanghai worden geproduceerd, gemiddeld 14 procent zijn gedaald in vergelijking met vorig jaar.


    Tesla heeft sinds eind vorig jaar de prijzen in de Verenigde Staten, China en andere markten meermaals verlaagd. Ook heeft de autobouwer de kortingen verhoogd en andere voordelen gegeven om de voorraad te verkleinen. Hij hoopt zo zichzelf te beschermen tegen concurrentie en economische onzekerheid.

    Tesla is niet de enige die zijn prijzen aanpast. Geely Automobile Holdings, het moederbedrijf van Volvo en Polestar, verlaagde vorige week de prijzen voor zijn merk Zeekr met 37.000 yuan. Zhejiang Leapmotor Technologies had begin deze maand een prijsverlaging van 20.000 yuan aangekondigd voor zijn merken

    De nieuwe prijsverlaging deed de aandelen van autobouwers op de beurs van Sjanghai fors dalen. Beleggers vrezen dat een nieuwe prijzenoorlog op til is.
    Vervolg.


  6. forum rang 8 Lepre Chaun 14 augustus 2023 14:08
    Batterijen Dalende mineraalprijzen treffen Koreaanse producenten van batterijmaterialen

    Het termijncontract van één maand dat op 31 augustus afloopt, bereikte afgelopen vrijdag $ 36.652 per ton, een daling van 14,9% vanaf 30 juli, volgens de London Metal Exchange (LME). De eenmaandsfutureprijs daalde in juli met 5,3% en daalt deze maand tot nu toe sneller. De driemaands futuresprijs van nikkel die op 10 november afloopt, sloot afgelopen vrijdag op $ 20.241 per ton, een daling van 9,5% ten opzichte van de eerste dag van deze maand.

    De belangrijkste producten van Koreaanse batterijfabrikanten zijn lithium-ionbatterijcellen die kathoden gebruiken met meer dan 90% nikkel. De daling van de prijzen van nikkel en lithiumhydroxide zal de winstgevendheid van de fabrikant van celmaterialen verlagen, aangezien de bedrijven de kostenfluctuaties weerspiegelen in hun leveringsprijzen voor batterijfabrikanten. Sommige fabrikanten van batterijcomponenten zullen waarschijnlijk gedurende twee opeenvolgende kwartalen in de periode juli-september verliezen lijden, aangezien ze de materialen begin dit jaar tegen hoge prijzen kochten.

    De prijs van lithiumcarbonaat, een batterijcomponent die voornamelijk wordt gebruikt door Chinese EV's, daalde tussen 20 juli en 11 augustus met 13,9% tot 252 yuan ($ 34,7) per kilogram, omdat de groei van de verkoop van elektrische voertuigen in China en wereldwijd is vertraagd.
    De prijsdalingen van lithiumcarbonaat en lithiumhydroxide worden veroorzaakt door een overaanbod van ongeveer 50 Chinese fabrikanten van batterijmaterialen, zeggen experts.

    www.kedglobal.com/batteries/newsView/...
  7. forum rang 6 Take a sisi 14 augustus 2023 14:35
    Ja het gaat niet echt geweldig in land van de lithium batterij .
    Neemt niet weg dat ik het interessante materie vind ben inmiddels weer wat verder en kom tot de volgende conclusie .

    We hebben lithium carbonaat en lithium hydroxide als lithiumbron voor batterijen

    1e de NMC batterij
    ( Nikkel Mangaan Kobalt )
    Bereid met Lithium carbonaat heeft een ontladingen capaciteit die lager ligt dan die van de :
    NCA batterij ( nikkel-kobalt-aluminiumoxiden ) met lithium hydroxide .
    Ook voor wat betref het capaciteitsbehoud tussen biede hierboven genoemde batterijen ligt het voordeel bij de NCA

    Wanneer we tegenwoordig spreken van NCA batterijen is de lithiumbron lithiumhydroxide .
    De bekende Panasonic 18650 Lithium-ion accu maaky gebruikt van lithiumhydroxide maar ook de Nikkel rijke NMC811 maakt gebruik van hydroxide .

    Lithium carbonaat wordt het meest toegepast in LFP en gewone NMC batterijen

    Wat de levensduur betreft ligt het voordeel dus nog steeds bij de LFP 2500 tot 5000 cycles tegen 2000 tot 2500 van de NCA
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 14 augustus 2023 14:37
    Cathode Material Solutions for Battery Manufacturers

    Targray supplies a full portfolio of cathode active materials developed to provide robust performance, energy, density and capacity for lithium-ion battery manufacturers. Our cathode formulations provide added value over comparable cathode active materials. Their exceptional performance characteristics have been confirmed by some of the energy storage sector’s most respected research organizations.
    Delivering Next-Generation Energy Efficiency

    A number of Targray Cathode active materials, including our Nickel Manganese Cobalt (NMC 622, NMC 811, NMC 532), Lithium Manganese Spinel (LMO), and Lithium Nickel Manganese Spinel (LNMO) formulas, have been used by U.S.-based Argonne National Laboratory to achieve exceptional energy efficiency in lab tests. These materials are now being made available in large quantities to companies around the world focused on commercializing the next generation of battery energy storage technologies.

    Targray Cathode Materials

    NMC (NCM) – Lithium Nickel Cobalt Manganese Oxide (LiNiCoMnO2)
    LFP – Lithium Iron Phosphate (LiFePO4/C)
    LNMO – Lithium Nickel Manganese Spinel (LiNi0.5Mn1.5O4)
    NCA – Lithium Nickel Cobalt Aluminum Oxide (LiNiCoAlO2)
    LMO – Lithium Manganese Oxide (LiMn2O4)
    LCO – Lithium Cobalt Oxide (LiCoO2)
  9. Alpen 14 augustus 2023 15:10
    quote:

    Take a sisi schreef op 12 augustus 2023 09:12:

    [...]

    [2] Die snelheid lijkt met de huidige prijzen ineens een stuk minder relevant .
    AMG binnenkort een fabriek die technologies de prul kan leveren , blijkt dat die Chinezen de prijs gaan drukken om de markt te behouden en te controleren dat betekent dus sterke onderlinge concurrentie strijd .
    [1] Je planning is een fabriek te bouwen gebaseerd op verkoopprijzen/T die geweldig hoog waren , blijkt nu ineens dat je het voormalig goud mogelijk tegen de prijs van koper van de hand moet doen .
    Nog even hierop aanhakend.
    [1] Wat zich vrij recent betreffende "hoge verkoopprijzen" afspeelde heeft uiteraard niets van doen met "de planning" om de Bitterfeld fabriek te bouwen. Die investeringsbeslissing was namelijk al van vóór 2020, toen "verkoopprijzen" een fractie waren van wat er nu voor het eindproduct wordt betaald.
    Maar toch stonden in 2019 alle seinen op groen en werden Bitterfeld ontwerpactiviteiten gestart...

    De range waarin de gegenereerde EBITDA van een Bitterfeld module zich bevindt hangt van meerdere zaken af. Één daarvan is van belang voor het bepalen van de onderkant van die range en gaat uit van een in de betreffende industrie klaarblijkelijk gangbare spread van circa $ 3.000 per ton tussen de gebruikte grondstof, technical-grade lithiumhydroxide, en het eindproduct battery-grade lithiumhydroxide wat overeenkomt met een minimale jaarlijkse EBITDA van $ 60 mln per module.

    Voor de eerste module wordt technical-grade lithiumhydroxide in eerste instantie extern aangekocht. Die spread gaat vervolgens worden vergroot door meerdere stappen uit de lithium value chain in eigen huis te verwerken.
    Bijvoorbeeld door straks zelf geproduceerd spodumene in een eigen Braziliaanse productiefaciliteit te converteren naar technical-grade lithiumcarbonaat, d.w.z. hogere kwaliteit lithium-houdend materiaal, lager volume en dus lagere transportkosten, dit keer niet via China maar rechtstreeks naar Duitsland; door in een volgende Bitterfeld module technical-grade lithiumcarbonaat zelf op te werken naar technical-grade lithiumhydroxide;
    In ieder geval door ervoor te zorgen dat door derden aangeleverde technical-grade lithiumhydroxide of lithiumcarbonaat gaat worden geproduceerd met lithium-houdende grondstoffen zoals spodumene afkomstig van AMG. [2] En dus hoe sneller, hoe beter.
  10. forum rang 6 Take a sisi 14 augustus 2023 15:29
    Kan zijn maar ik neem aan dat je met visie een besluit neemt om te bouwen , en die visie was een half jaar geleden geweldig goed , echter omdat de fabriek pas eind 2023 in gebruik wordt genomen heb je van dat half jaar geleden ( nul ) opbrengst , als de lithiumhydroxide het komende half jaar of wie weet hoe lang nog en tot welke diepte de prijs neerwaarts gaat dan heb ik toch het vermoeden dat AMG haar visie en daarmee haar prognose bij zal stellen , zoals het er nu naar uit ziet wordt de boel op een zeer slecht moment in productie genomen .
    Dus iets wat krom is valt moeilijk recht te praten , het is duidelijk actueel gezien komt er een stuk minder binnen , sterker nog hopelijk blijkt het tegen die tijd nog winstgevend te zijn .
  11. forum rang 8 Lepre Chaun 14 augustus 2023 15:37
    Zelfs de boys Down Under (Australië) hebben het er al over .

    De prijs van lithiumcarbonaat daalt voor de derde week op rij in China

    Lithium prices hit bear note in China as miners suffer case of the Mondays

    Mijnwerkers glijden vroeg en blijven de middag inglijden De stemming in de grondstoffenruimte was zo bearish als een fles Bundy met batterijmetalen en lithiumsterren die de watervallen leiden. Pilbara Minerals (ASX:PLS) daalde met meer dan 6%.
  12. forum rang 5 Instapmoment 14 augustus 2023 15:39
    quote:

    mercurius-adept schreef op 14 augustus 2023 15:37:

    ...zijn er nog TA'ers met een visie op die grote gap-down in de dag grafiek?
    In lijn met de index?
  13. forum rang 8 Calendar 14 augustus 2023 15:46
    quote:

    Take a sisi schreef op 14 augustus 2023 15:29:

    Kan zijn maar ik neem aan dat je met visie een besluit neemt om te bouwen , en die visie was een half jaar geleden geweldig goed , echter omdat de fabriek pas eind 2023 in gebruik wordt genomen heb je van dat half jaar geleden ( nul ) opbrengst , als de lithiumhydroxide het komende half jaar of wie weet hoe lang nog en tot welke diepte de prijs neerwaarts gaat dan heb ik toch het vermoeden dat AMG haar visie en daarmee haar prognose bij zal stellen , zoals het er nu naar uit ziet wordt de boel op een zeer slecht moment in productie genomen .
    Dus iets wat krom is valt moeilijk recht te praten , het is duidelijk actueel gezien komt er een stuk minder binnen , sterker nog hopelijk blijkt het tegen die tijd nog winstgevend te zijn .
    Je gaat totaal voorbij aan het door Alpen gestelde:

    Wat zich vrij recent betreffende "hoge verkoopprijzen" afspeelde heeft uiteraard niets van doen met "de planning" om de Bitterfeld fabriek te bouwen. Die investeringsbeslissing was namelijk al van vóór 2020, toen "verkoopprijzen" een fractie waren van wat er nu voor het eindproduct wordt betaald.
    Maar toch stonden in 2019 alle seinen op groen en werden Bitterfeld ontwerpactiviteiten gestart...
  14. forum rang 5 christo1 14 augustus 2023 15:47
    quote:

    mercurius-adept schreef op 14 augustus 2023 15:37:

    ...zijn er nog TA'ers met een visie op die grote gap-down in de dag grafiek?
    Verder dalen, onder de 34,15 gaan we onder de 33 gaan.

    En het sentiment op de lithium prijzen is nog steeds dalende en ook het marktsegment.

    Mvg.
  15. [verwijderd] 14 augustus 2023 15:56
    Wat een aandeel en wat communicatie kan doen met een aandeel. Nu 1/3 van de koers af vanaf het moment dat de cijfers gepresenteerd werden. De lithiumprijzen zijn verder aan het dalen maar dat speelde al even. De grote koersval kwam na de presentatie en toen de beleggers verrast werden door een andere voorstelling van zaken als eerder gepresenteerd. Vertrouwen, daar draait het bij mij veel mensen in het dagelijks leven om en ook op de beurs is dat niet anders. De cijfers waren niet zo slecht dat deze daling daar bij hoort. De prijzen van lithium dalen maar niet zo erg dat deze daling gerechtvaardigd is. Maar vertrouwen/eerlijkheid/transparantie (vul maar in, de combinatie mag ook) in combinatie met een verdere daling van de lithiumprijzen zorgt er nu voor dat van de waarde van dit aandeel weinig overblijft.
  16. forum rang 5 geldmaker 14 augustus 2023 15:56
    Heeft niets met huidige lithiumprijsstelling te maken. Simpel algoritmes die vrij spel hebben in Nederland.. iedere dag zelfde vehaal...
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 573 574 575 576 577 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 20 mei

    1. Dui, producentenprijzen april
    2. Ryanair jaarcijfers
    3. Brunel ex €0,55 dividend
    4. HAL ex €2,85 dividend
    5. UMG ex €0,27 dividend
    6. Alfen Q1-cijfers
    7. Zoom Video Communications Q1-cijfers
  2. 21 mei

    1. Envipco Q1-cijfers
    2. Fagron ex €0,30 dividend
    3. Euronext ex €2,48 dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht