Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015000CZ2

Laatste koers (eur)

2,930
  • Verschill

    -0,040 -1,35%
  • Volume

    96.710 Gem. (3M) 368,1K
  • Bied

    2,930  
  • Laat

    2,936  
+ Toevoegen aan watchlist

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 295 296 297 298 299 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 11 oktober 2023 12:20
    Ik vond dit nog in mijn mail box. Wellicht interessant?
  2. forum rang 6 Ruval 11 oktober 2023 12:20
    quote:

    Sjarel schreef op 11 oktober 2023 12:10:

    Ik stel gewoon al een hele tijd vast dat de persberichten van Ebusco niet betrouwbaar zijn.
    Een misrekening van meer dan 100% qua bussenproductie op een termijn van zes maanden in die persberichten?
    Is dat nog serieus?
    Het kan wel in de koers verwerkt zijn, maar mijn vertrouwen voor de toekomst van Ebusco is weg.

    Eerst moet Ebusco de volledige bestelling van Transdev Nederland uit de zomer van 2021 nog uitleveren. Ik ben zelfs niet zeker dat dit nog in 2023 zal gebeuren want momenteel is die bestelling nog niet voor de helft uitgeleverd.
    Luister nou gewoon even de analisten call van vanochtend. Heb je gelijk het antwoord op je Transdev vraag en andere zorgen. Iedereen heeft uiteraard het volledige recht om hier zijn eigen gedachten te ventileren, maar soms is het ook prettig als er wat gefundeerder wordt gekeken, ik plaats van ‘ik ben zelfs niet zeker van’….
  3. Wacko Winger 11 oktober 2023 12:46
    quote:

    Sjarel schreef op 11 oktober 2023 11:48:

    Zes maanden geleden (29 maart 2023) sprak Ebusco over 550-600 bussen die zouden bijdragen aan de omzet van 2023. Vandaag spreekt Ebusco over 250-300 bussen.

    Geen kleine misrekening, dit ruikt eerder naar bedrog.

    Moeten we de persberichten van Ebusco nog geloven?

    Over drie maanden blijkt misschien dat Ebusco zelfs geen 200 bussen in de boeken van 2023 kan inschrijven.
    Ten eerste gaat het hier om een outlook (vooruitzicht, verwachting)
    Daarnaast produceert Ebusco geen broodjes kaas, dus cruciale onderdelen zijn niet op elke straathoek te koop, dus als een dergelijk onderdeel, niet geleverd wordt of niet door de ingangscontrole komt. Heb je een probleem en kun je de outlook niet halen.

    Teleurstellend ? zeker, misrekening wellicht( ik ken de oorzaak niet) bedrog zeker niet in mijn bescheiden opinie.
  4. forum rang 7 innicksname 11 oktober 2023 13:46
    quote:

    voda schreef op 11 oktober 2023 12:20:

    Ik vond dit nog in mijn mail box. Wellicht interessant?
    Dank je voor het delen.
    Een soepele en vooral betrouwbare logistiek is essentieel, maar sinds corona en allerlei kraptes (mensen, materialen, ..) ook minder voorspelbaar. Het is wel mogelijk om daarop in te spelen. Dat gaat alles een beetje duurder maken, maar bij voldoende volume zal het werkelijke effect meevallen. Belangrijk is vooral dat onderdelen afkomstig mogen zijn van meerdere bronnen (fabrikanten).
  5. Waardezoeker 1<>3 jaar 11 oktober 2023 13:56
    quote:

    Ruval schreef op 11 oktober 2023 11:03:

    Zojuist analisten call geluisterd.

    Veel vragen van analisten die dit keer echt naar tevredenheid werden beantwoord. Nieuwe CFO maakt goede indruk.

    Er lopen een paar grote orders, maar de intake en groei is het minste waar ze zich zorgen over maken. Ik ben op huidige koersen positief gestemd
    Op zich prima en zelfverzekerde antwoorden van de CFO, wel overvloed aan “ehhh” voordat het antwoord eruit komt…. Hij is een aantal malen resoluut in het niet beantwoorden van vragen over 2024, en verwijst dan naar de volgende outlook in december met update 2024 forward Outlook. Dat is jammer voor nu, maar creëert een belofte voor dat aanstaande moment….hij kan dan immers echt niet meer zonder antwoorden blijven.

    Wat mij tegenviel is dat geen enkele analist een vraag stelde over of de lening van 41 mln (nog niet aangesproken) en de overige kredietlijn voldoende zijn om de moeilijke tijd door te komen, en aldus een toekomstige emissie en dus verwatering voor zittende aandeelhouders te voorkomen. Er waren louter en met name vragen over order intake, logistiek en productie….

    Al met al het idee dat de structuur voor structurele oplossingen is gecreëerd, nu moet die structuur gaan leveren en dat zal komend kwartaal wel duidelijker worden. Vraag blijft…..emissie richting toekomst ja of nee?
  6. forum rang 4 pico bello 11 oktober 2023 13:57
    quote:

    Instapmoment schreef op 11 oktober 2023 10:59:

    [...]

    Beetje treurige reactie als je zelf niet eens in staat bent een normale zin te formuleren. Laten we het een beetje gezellig houden.

    Ze zijn overigens al heel lang 'hard' aan het werk en op de 'goede' weg. Tijd om dat om te zetten in resultaten, zou ik zeggen.
    je hoeft ze niet te kopen ,dan ga je wat anders doen toch?
  7. forum rang 4 pico bello 11 oktober 2023 14:19
    quote:

    voda schreef op 11 oktober 2023 12:20:

    Ik vond dit nog in mijn mail box. Wellicht interessant?
    heel interessant
  8. forum rang 4 K. Wiebes 11 oktober 2023 15:27
    Net ook "even" - sommige vragen waren nauwelijks te verstaan - geluisterd. Ze waken er uiteraard
    voor om uitspraken te doen die ze later dit jaar weer moeten intrekken. Heel positief vond ik dat
    Peter, vanaf de "Busword" meedeelde dat ze qua performance - bewijsbaar o.b.v. operationele data -
    vérder uitlopen op de concurrentie.

    Dat onderschrijft wat mij betreft, bij een achterblijvende koers, een overnamescenario of de moge-
    lijkheid dat een grotere speler zich inkoopt.
  9. Sjarel 11 oktober 2023 15:43
    Geluisterd naar de call. De bewering gehoord dat je 138 bussen van de huidige outlook (250-300) moet aftrekken om ongeveer te weten hoeveel bussen Ebusco dit jaar nog zal uitleveren.

    Daaruit zou ik kunnen concluderen dat de bestelling van Transdev Nederland dit jaar zal voltooid worden.

    Nog 10 weken tot Kerstmis, nog minstens elke week 2 Ebusco 3.0's te leveren aan Transdev Nederland.

    En dan nog minstens 90 andere bussen aan andere klanten om de outlook van 250 te halen.

    We zullen het zien gebeuren.

    Een andere bewering: de vier assemblagelocaties kunnen elk 500 bussen per jaar bouwen in 2024.

    Heel theoretische uitleg weer allemaal.
  10. forum rang 10 voda 11 oktober 2023 16:24
    quote:

    Poejke schreef op 10 oktober 2023 18:37:

    IEX:

    www.iex.nl/Artikel/782314/Slotcall-St...

    “Ebusco (+ 8,5%) verlengde het (grote) raamcontract met Deutsche Bahn én kreeg elders een speculatieve kooptip”.

    Iemand enig idee waar laatste opmerking over gaat? Kan niks vinden…
    Waarschijnlijk dit:

    Door Martin Crum op woensdag 11 oktober 2023

    Dal bij Ebusco lijkt eindelijk gepasseerd
    Ebusco: HOLD KOERS: €5,17 KOERSDOEL: €6 UPSIDE: 16%

    Voor meer, zie link:

    www.iex.nl/Premium/Adviezen/782614/Ee...
  11. Recessie kom maar op 11 oktober 2023 16:41
    CENTRAL ORDER BOOK
    # SHARES BID PRICE ASK PRICE SHARES #
    1 378 4.942 4.982 198 1
    1 107 4.94 4.984 399 1
    1 545 4.936 5.045 802 1
    1 475 4.934 5.05 3,222 2
    1 531 4.93 5.06 1,990 1
    1 85 4.92 5.085 400 1
    1 500 4.904 5.09 1,084 1
    2 1,738 4.902 5.10 3,120 4
    6 2,993 4.90 5.12 4,500 2
    1 1,319 4.898 5.13 100 1

    Boekje ziet er op zijn minst opvallend uit.
  12. Jokeltje 11 oktober 2023 16:42
    Ebusco heeft zijn afhankelijkheid van China dit jaar nog vergroot en dat baart zorgen in het licht van de huidige ontwikkeling in de internationale geopolitieke en handelsrelaties.

    Wat de koers betreft verwacht ik, zonder onverwachte gebeurtenissen, nog geen verdere uitbraak naar boven maar eerder een stabilisatie rond 4,5 euro. Er is nog teveel onzekerheid en het vertrouwen werd vandaag zeker niet hersteld daarvoor zijn echt betere cijfers nodig en die komen er (hopelijk) pas in 2024 of 2025.
  13. forum rang 4 pico bello 11 oktober 2023 17:01
    quote:

    Jokeltje schreef op 11 oktober 2023 16:42:

    Ebusco heeft zijn afhankelijkheid van China dit jaar nog vergroot en dat baart zorgen in het licht van de huidige ontwikkeling in de internationale geopolitieke en handelsrelaties.

    Wat de koers betreft verwacht ik, zonder onverwachte gebeurtenissen, nog geen verdere uitbraak naar boven maar eerder een stabilisatie rond 4,5 euro. Er is nog teveel onzekerheid en het vertrouwen werd vandaag zeker niet hersteld daarvoor zijn echt betere cijfers nodig en die komen er (hopelijk) pas in 2024 of 2025.
    jij hebt wat zorgen ,ik niet ik heb het volste vertrouwen in het bedrijf , het word een topper
  14. forum rang 10 voda 11 oktober 2023 17:06
    Ebusco: ’Samengaan met concurrent VDL niet aan de orde’
    YTEKE DE JONG

    2 uur geleden in FINANCIEEL

    AMSTERDAM - Een samengaan met concurrent VDL is geen oplossing voor de productieproblemen waarmee bussenbouwer Ebusco kampt. Dat zegt topman Peter Bijvelds in gesprek met De Telegraaf naar aanleiding van het handelsbericht over het derde kwartaal.

    Daaruit blijkt dat de Deurnse fabrikant nog altijd worstelt met de productie, die steviger achterloopt dan gepland. „We zijn druk bezig om de productie verder op te schalen dankzij onze partners in China en Portugal. Hierdoor kunnen we de bussen sneller in elkaar schroeven. Maar we zitten nog te wachten op bepaalde componenten, waardoor we een deel van de bussen niet kunnen afleveren. Maar het gaat inmiddels al beter”, zegt de ceo.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/162331074...
  15. forum rang 8 lucas D 11 oktober 2023 17:07
    www.telegraaf.nl/financieel/162331074...

    Ebusco: ’Samengaan met concurrent VDL niet aan de orde’

    YTEKE DE JONG

    2 uur geledenin FINANCIEEL

    AMSTERDAM - Een samengaan met concurrent VDL is geen oplossing voor de productieproblemen waarmee bussenbouwer Ebusco kampt. Dat zegt topman Peter Bijvelds in gesprek met De Telegraaf naar aanleiding van het handelsbericht over het derde kwartaal.

    Daaruit blijkt dat de Deurnse fabrikant nog altijd worstelt met de productie, die steviger achterloopt dan gepland. „We zijn druk bezig om de productie verder op te schalen dankzij onze partners in China en Portugal. Hierdoor kunnen we de bussen sneller in elkaar schroeven. Maar we zitten nog te wachten op bepaalde componenten, waardoor we een deel van de bussen niet kunnen afleveren. Maar het gaat inmiddels al beter”, zegt de ceo.

    Een bus bestaat uit 1800 unieke onderdelen, maar zoals veel productiebedrijven is de toelevering van componenten nog steeds verstoord na de coronacrisis. Inmiddels heeft Ebusco de voorraden verhoogd. De verwachting is dat de omzet dit jaar uitkomt tussen de €145 miljoen en €165 miljoen.

    Eindsprint
    Bijvelds rekent daarom dit jaar op een eindsprint. Tot nu toe rolden er dit jaar 138 bussen van de band en dat moet in de komende paar maanden nog verdubbelen. De totale productie komt dit jaar uit op de helft van wat de bedoeling was. Er zit licht aan het eind van de tunnel, aldus Bijvelds. „Volgend jaar zullen we weer een brutobedrijfswinst draaien.”

    Beleggers vinden de boodschap overtuigend, want het aandeel staat woensdagmiddag flink in de plus met 5%. Maar de koers van het aandeel is nog maar een schim van die bij de introductie op de beurs twee jaar geleden. Er verdampte 60% van de waarde van het aandeel sindsdien.

    Productie
    Tijdens een aandeelhoudersvergadering eerder dit jaar werd gesteld dat Ebusco zich moet richten op het uitvoeren van een vlekkeloze productie. Commercieel gaat het uitstekend met Ebusco, want er ligt nog voor een paar jaar werk op de plank. Er staan 1800 bussen in bestelling. Is het nu slim om nog meer werk aan te nemen, terwijl Ebusco achterloopt met de productie? „We blijven opdrachten aannemen, omdat we vertrouwen hebben dat we uit de toeleveringsproblemen zullen komen.”

    Inmiddels heeft Bijvelds de sleutels ontvangen van een nieuwe fabriek in Rouaan in Frankrijk. „De eerste casco’s moeten daar dit kwartaal van de band rollen. Het is weer een sleutel in het wegwerken van de achterstanden, want in Frankrijk zullen jaarlijks 500 bussen van de band rollen”, zegt Bijvelds.

    Vacatures
    Nog altijd heeft Ebusco een kleine honderd vacatures, vooral aan vaklieden zoals monteurs en lassers. Ingenieurs zijn er voldoende te vinden. „Dat is een kleiner probleem dan het tekort aan onderdelen. Het is een gedeelde smart met andere bedrijven. We proberen personeel uit heel Europa aan te trekken om in Deurne te komen werken, maar we concurreren met andere technische bedrijven. Het is specialistisch werk dat we doen. Daar is veel vraag naar in veel sectoren in heel Europa.”

    Zelfstandige koers
    Ook concurrent VDL uit Eindhoven worstelt met leveringsachterstanden. Zou het niet beter zijn om samen een Nederlandse kampioen te smeden en zo voordelig en slimmer de inkoop te doen? Het lijkt een kwestie van tijd dat samenwerking met een grotere speler in de markt gezocht moet worden of anders weggeplukt worden van de beurs? „Aan het orderboek ligt het niet, en onze concurrenten hebben dezelfde problemen. Samengaan met VDL lost dat probleem niet op en is niet aan de orde. Wij gaan voor een zelfstandige koers”, aldus de ceo.
  16. forum rang 8 lucas D 11 oktober 2023 17:34
    Zie de laatste regel als een uitnodiging, het is voor VDL en Ebusco win win bij een samenvoeging.
    En, niet aan de orde kan morgen al anders zijn.
  17. forum rang 4 StoplossBurner 11 oktober 2023 19:34
    quote:

    Marcel H. schreef op 11 oktober 2023 16:45:

    BMW wel in zee met VDL. Overeenkomst tot 2035.
    En wat heeft dat dan precies met VDL Bus en Coach te maken? Precies, nada, noppes, nul komma nul. Hier al tig keer betoogd dat het voor VDL helemaal niet interessant is om met Ebusco samen te gaan. Hooguit nog een paar krenten uit de pap halen bij (naderend) failliesement van Ebusco. Ook voor Ebusco zie ik nu weinig reden meer met het optuigen van vier (nog niet succesvolle) productie locaties. Heb nog niemand hier een steekhoudend argument daarvoor zien geven. Ebusco zou alleen interessant zijn voor een busbouwer die de elektrificatieslag totaal gemist heeft en dat alsnog wil gaan doen of per se voet aan de Europese grond wil (een Chinese partij zoals Geely voorheen Volvo min of meer heeft overgenomen).

    Zal morgen persbericht, webcast en de bingokaart van een paar dagen geleden eens doornemen om af te strepen. Koers beweegt nu, marginaal hoger, op vooral op positiever sentiment; heeft weinig met harde data/feiten te maken.
  18. forum rang 4 pico bello 11 oktober 2023 19:50
    quote:

    StoplossBurner schreef op 11 oktober 2023 19:34:

    [...]

    En wat heeft dat dan precies met VDL Bus en Coach te maken? Precies, nada, noppes, nul komma nul. Hier al tig keer betoogd dat het voor VDL helemaal niet interessant is om met Ebusco samen te gaan. Hooguit nog een paar krenten uit de pap halen bij (naderend) failliesement van Ebusco. Ook voor Ebusco zie ik nu weinig reden meer met het optuigen van vier (nog niet succesvolle) productie locaties. Heb nog niemand hier een steekhoudend argument daarvoor zien geven. Ebusco zou alleen interessant zijn voor een busbouwer die de elektrificatieslag totaal gemist heeft en dat alsnog wil gaan doen of per se voet aan de Europese grond wil (een Chinese partij zoals Geely voorheen Volvo min of meer heeft overgenomen).

    Zal morgen persbericht, webcast en de bingokaart van een paar dagen geleden eens doornemen om af te strepen. Koers beweegt nu, marginaal hoger, op vooral op positiever sentiment; heeft weinig met harde data/feiten te maken.
    voor de rest alles goed ?het bedrijf krijgt steeds meer body en de problemen worden opgelost dus gaat de koers flink stijgen
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 295 296 297 298 299 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 20 mei

    1. Dui, producentenprijzen april
    2. Ryanair jaarcijfers
    3. Brunel ex €0,55 dividend
    4. HAL ex €2,85 dividend
    5. UMG ex €0,27 dividend
    6. Alfen Q1-cijfers
    7. Zoom Video Communications Q1-cijfers
  2. 21 mei

    1. Envipco Q1-cijfers
    2. Fagron ex €0,30 dividend
    3. Euronext ex €2,48 dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht