Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Antonov Terug naar discussie overzicht

De Antonov Top 100

37 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. marblesthegame 18 mei 2012 18:41
    Alvast een stukje historie:

    De eerste handgeschakelde versnellingsbakken bewogen met een eenvoudig systeem de tandwielen rechtstreeks over spiegleuven in elkaar. Omdat dit een zeer moeilijke manier van schakelen is (dubbel ontkoppelen bij opschakelen en dubbel ontkoppelen met tussengas bij terugschakelen), is dit al snel verlaten en zocht men naar een oplossing om het iedere bestuurder gemakkelijker te maken de versnellingen te bedienen. Hieruit ontstonden de 'gesynchroniseerde' versnellingsbakken zoals wij ze nu kennen in de doorsnee personenwagen.


    Als hoofdonderdelen in de huidige versnellingsbakken kan men onderscheiden: ingaande as, hulpas, hoofdas (uitgaande as met losse tandwielen en synchronisatiesysteem) en het schakelmechanisme. Daardoor wordt het mogelijk om de tandwielen (met verschillende diameter) op een laag geluidsniveau met schuine tanden altijd in elkaar te laten draaien en het geruisloos schakelen over te laten aan afzonderlijke synchronisatie-onderdelen op de hoofdas. Het aantal versnellingen voor personenwagens is gewoonlijk 5 vooruit (soms 6) en 1 achteruit. Voor zware vrachtwagens gebruikt men wel 16 versnellingen vooruit en 2 achteruit. De schakelbediening is handmatig of elektronisch, (met behulp van elektromechanica en pneumatica). Zware versnellingsbakken halen hun 16 versnellingen uit een samenwerking van 3 interne groepen namelijk
    1.voorschakelgroep met 2 versnellingen,
    2.hoofdschakelgroep met 4 versnellingen,
    3.naschakelgroep met 2 versnellingen (planetaire uitvoering).

    De voor- en naschakelgroep wordt bijna altijd half automatisch aangestuurd, de hoofdgroep met de 4 versnellingen manueel of half automatisch, zoals bij EPS (Mercedes).

    De naschakelgroep met twee verhoudingen in zware vrachtwagens zorgt ervoor dat met 4 versnellingen in de hoofdbak er aan de uitgang van de naschakelgroep 8 versnellingen beschikbaar zijn. Deze uitvoering is voorzien van een planetair systeem. Het schakelen gebeurt hier pneumatisch met elektrische & elektronische aansturing. Met deze schakelgroep kunnen de eerste 4 versnellingen overgezet worden naar een volgende reeks, ttz eerste wordt vijfde, tweede wordt zesde, derde wordt zevende en vierde wordt achtste versnelling.

    De hoofdas heeft niet meer dan 4 versnellingen, deze worden door de ingaande voorschakelgroep en de uitgaande naschakelgroep omgezet naar 16 versnellingen vooruit. De achteruit is niet gesynchroniseerd en wordt hier in het voorbeeld ingeschakeld door het volledige tandwiel te verschuiven. Het uiteinde van de hoofdas (uitgaande as) uiterst rechts dient tegelijkertijd als zonnewiel voor de planetaire naschakelgroep.

    De ingaande as (prise as) zorgt voor de verbinding tussen de koppeling en is in deze uitvoering voorzien van een gesynchroniseerde voorschakelgroep met 2 verhoudingen. Ook de voorschakelgroep wordt pneumatisch geschakeld met elektrische aansturing. De bediening gebeurt met een knop op de versnellingspook of op de EPS bediening. Uiterst rechts is de top van de prise as te zien die gemonteerd wordt in het toprollager van de krukas, over de zichtbare spiegleuven komt de koppelingsplaat.

    De hulpas of secundaire as is een volledig vaste as met tandwielen van verschillende diameter om de verbinding te verzorgen tussen de ingaande as - hulpas - en alle tandwielen op de hoofdas, afhankelijk van de versnelling die ingeschakeld is op de hoofdas wordt de verbinding overgebracht naar de uitgaande as. De hulpas hier rechts afgebeeld is een hulpas voor 16 versnellingen vooruit en 2 achteruit. Deze hulpas draait als een geheel en altijd wanneer de versnellingsbak gekoppeld is.



  2. [verwijderd] 18 mei 2012 19:24
    @ffwachten

    Mee eens. Zet even een link naar persbericht(en) en motiveer.

    @Marble

    Volgens mij heeft dit niets met Antonov te maken en als we naar de titel kijken is dit in mijn ogen off-topic. Misschien zie ik dit verkeert en wil je het e.e.a toelichten, zodat ik het begrijp.

    Gr. Q

    quote:

    Nog ff wachten schreef op 18 mei 2012 16:32:

    Ik vind het Emporio verhaal ook een dikke vermelding waard.
  3. marblesthegame 18 mei 2012 19:35
    quote:

    QueenB schreef op 18 mei 2012 19:24:

    Volgens mij heeft dit niets met Antonov te maken en als we naar de titel kijken is dit in mijn ogen off-topic. Misschien zie ik dit verkeert en wil je het e.e.a toelichten, zodat ik het begrijp.

    Gr. Q

    [...]
    @Queen B.

    Daar Antonov ook iets doet met versnellingsbakken lijkt het mij nuttig om eens in de geschiedenis van de versnellingsbak te duiken.

    dit is helemaal on-topic.

    Mocht je nog meer informatie willen laat het me even weten.

    allen een prettig weekend gewenst

    ps: dit draadje mag ook wel gesloten worden hoor!
  4. [verwijderd] 18 mei 2012 21:45
    Maar dan begrijp ik het nog niet. Bij Antonov gaat het toch om een automatische versnellingsbak voor personen auto's?

    Waarom dit draadje sluiten? Er is in mijn ogen niets mis met één draadje waarin de complete historie van een bedrijf wordt weergegeven, inclusief links. Lijkt me handig voor de potentiële Antonov belegger.

    Je lijkt wat geïrriteerd?

    Ook jij goed week-end toegewenst!!

    Gr. Q

    quote:

    marblesthegame schreef op 18 mei 2012 19:35:

    [...]

    @Queen B.

    Daar Antonov ook iets doet met versnellingsbakken lijkt het mij nuttig om eens in de geschiedenis van de versnellingsbak te duiken.

    dit is helemaal on-topic.

    Mocht je nog meer informatie willen laat het me even weten.

    allen een prettig weekend gewenst

    ps: dit draadje mag ook wel gesloten worden hoor!
  5. [verwijderd] 20 mei 2012 10:39
    Bedankt voor je bijdrage en idd een mooie bron. Misschien kun je specifiek aangeven wat jij in de TOP 100 zou willen hebben.

    Ik heb dit gevonden:

    www.antonovplc.com/technologies/tx6-t...

    "Successful evaluations of this demonstration vehicle in China have led to a signed agreement with the Lifan Industry Group in Chongqing to install a TX6 transmission into a Lifan 620 car. This agreement, demonstrating significant interest from a potential end customer of the TX6, has partly provided the foundation for the agreement between Antonov and Chongqing Landai Industry Co., Ltd. to form a Joint Venture, JV, company in Chongqing. This JV Company, Chongqing EFA Transmission Co., Ltd., supported by the transmission engineering expertise of Antonov and the volume transmission manufacturing expertise of Landai, will now finalise the production development of the TX6 and launch the product to the Chinese market in 2011."

    Ik heb nog nooit een Lifan 620 met TX6 gezien en het laatste dik gedrukte stukje uit de quote is ook niet gelukt.

    Gr. Q

    quote:

    IQH2O schreef op 19 mei 2012 00:11:

    www.antonovplc.com/site-map

    hier staat vrijwel alles wat jullie voor het samenstellen van de TOP 100 kunnen gebruiken. Geen dank! Graag gedaan!

    IQH2O
  6. arreno 20 mei 2012 10:41
    wat een ongelooflijk flauw draadje
    Het zakken van de koers naar deze laagtes heeft allang bewezen wat voor een bedrijf Antonov is.
    Zowat iedereen die er geld in heeft gestoken is het waarschijnlijk kwijt.
    Daar is geen top 100 of zo voor nodig
  7. [verwijderd] 20 mei 2012 11:01
    Niet lezen dan maar, net als in een krant waar je geen interesse in een artikel hebt.

    Blijft toch gek dat op dit moment nog dit soort zaken vermeldt staan op je eigen website bij je "core product":

    Antonov and the volume transmission manufacturing expertise of Landai, will now finalise the production development of the TX6 and launch the product to the Chinese market in 2011.

    Gr. Q

    quote:

    arreno schreef op 20 mei 2012 10:41:

    wat een ongelooflijk flauw draadje
    Het zakken van de koers naar deze laagtes heeft allang bewezen wat voor een bedrijf Antonov is.
    Zowat iedereen die er geld in heeft gestoken is het waarschijnlijk kwijt.
    Daar is geen top 100 of zo voor nodig
  8. [verwijderd] 20 mei 2012 11:52
    Antonov... en nóg een belofte

    Door Peter van Kleef op 8 april 2002 om 17:00 | Views: 7.555

    In het Olympisch Stadion werd vrijdag historie geschreven. En dat gebeurt niet vaak in de betonkolos waarvan de ontmanteling evenredig loopt aan die van Ajax. Het gebeurde dan ook niet op het veld, maar in de catacomben. Aandeelhouders van Antonov hadden topmannen Roumen Antonov en Mike Emmerson zover gekregen dat er een aandeelhoudersmeeting werd gehouden. Uit bezorgdheid? Nee, het was meer een fanclubdag, zoals we die van de Fiat 500-club kennen.

    Belofte op belofte
    Voor wie het niet weet: Antonov is gebouwd op een belofte en deed er vrijdag nog eentje bovenop. De belofte heet AAD en is de Antonov Automatic Drive – een automatische, revolutionaire automatische 6-versnellingsbak. “Goedkoper, efficienter, zuiniger, kleiner en lichter”, benadrukt het bedrijf bij elke gelegenheid. Wie de aanwezige Roumen Antonov en Mike Emmerson aanhoort tijdens de Antonov-meeting, vrijdag in het Olympisch Stadion moet wel bijna het hoofd van verbazing schudden en zich afvragen waarom niet de halve planeet al rondrijdt met deze Antonov-versnellingsbak.

    Dat gaat binnenkort gebeuren. Antonov verkocht dit jaar de eerste licentie aan Honda en hield het aandeelhouderspubliek de vette worst toe van nog eens vijf tot zes licentiecontracten in de komende twee jaar. “Niet één fabrikant durft zijn nek uit te steken wanneer het op nieuwe technologiëen aankomt. Ze willen allemaal de eerste zijn die als tweede instapt”, aldus Mike Emmerson. GM/Opel en Ford worden met name genoemd, maar ook nog 26 andere autofabrikanten.

    Het Antonov-publiek trappelt van plezier en vergeet ter plekke dat Antonov sinds de oprichting in 1991 leeft van de belofte. De omzet bedroeg tot dit jaar ‘nul’. Dit jaar kwam de langverwachte ommekeer. Na jarenlange research en testen kocht Honda een licentie. Antonov en Honda weigeren echter nadere gegevens te verstrekken over de aard en de omvang van dat contract. De aandeelhouders, zo’n 100 waren op komen dagen, blijven in de catacomben van het Olympisch Stadion dan ook licht teleurgesteld achter.

    Binnen twee jaar nog vijf licenties
    Terwijl Emmerson, die na krap twee minuten en achtenveertig seconden de grote Antonov zelf aflost, keurig alle klippen omzeilt, blijft één opmerking hangen. “Honda heeft tien jaar lang getest en grondige research verricht om uiteindelijk de licentie te kopen. Dat zal bij de concurrenten niet zo lang hoeven duren.” Want, meent Emmerson, de concurrentie is blij met alle tijd, energie en geld die Honda in het product heeft gestoken en zit en masse op het vinkentouw. Gouden bergen lonken.

    De vraag die niet gesteld wordt, maar bij de sceptici (die zich in het Antonov-bolwerk beter niet bekend maken) blijft hangen, is hoe het mogelijk is dat een klein bedrijf (20 werknemers) in staat zou zijn om een beter product te ontwikkelen dan de veel grotere concurrenten die bij elkaar duizenden specialisten aan het werk hebben gezet.

    De angst dat het hele Antonov-concept een ‘big fraude’ is, is echter niet meer aanwezig onder de aandeelhouders. “Er zijn tijden dat ik die angst wel gehad heb”, erkent één van de aanwezigen, “maar ja, het bewijs staat nu voor de deur.” Hij doelt op de Opel Corsa met Antonov-versnellingsbak, die testrondjes met de aandeelhouders rond het stadion rijdt.

    Koersdoel: tien euro, twintig euro?
    Antonov wacht op ‘commitment’ van de markt. Komt die er, dan ziet de toekomst er goed uit. Antonov is klein, flexibel en kan goedkoop werken met een laag break-even point (120.000 versnellingsbakken). Autofabrikanten houden echter niet van risico’s. Beleggers ook niet en daarom zitten ze goed bij Antonov. “De kans is wel levensgroot dat je al je geld kwijtraakt” vertrouwt een aandeelhouder mij achteraf toe, “maar je hebt veel aandelen voor weinig geld. Dus veel geld hoef je niet te verliezen, maar als Antonov de belofte waarmaakt…” Ogen glinsteren, duim en vingers maken het ‘veel poen’ gebaar.

    Achteraf speculeren de aandeelhouders gretig over de grote hoogten die het aandeel kan bereiken. “Wie kan zeggen waar het plafond ligt? Tien euro, twintig, vijftig?” vraagt de één zich af. “Het kan tot in de hemel reiken”, denkt een ander met twinkelende ogen. “Het probleem is dat Antonov veel te weinig informatie verstrekt aan aandeelhouders en veel te weinig aan de weg timmert”, moppert een ander. “In ieder geval is hier meer kennis bijeen dan onder de analisten”.

    En anders rest het hazepad
    Toch staan de speculaties in schril contrast op de reacties voor de presentatie. Toen werd er enthousiast gesproken over de koerssprong van 75 naar 76 eurocent, die het aandeel die morgen gemaakt had. Zo slecht heeft de pr-machine van Antonov vandaag dus niet gewerkt. Van de aandeelhouders wordt echter nog altijd geduld gevraagd. De belofte blijft staan. Voor wie er in gelooft. “De markt zal het uitwijzen”, zoals Emmerson keer op keer orakelde.

    In ieder geval heeft Antonov een richtpunt meegegeven. Als er binnen anderhalf jaar geen nieuwe licenties zijn afgesloten, kunnen beleggers beter het hazepad kiezen. En als er wel één of meerdere licenties bijkomen, is het te hopen dat er meer wordt bekend gemaakt dan met de huidige Honda-deal. Want de vrijgegeven informatie is gelijk aan de omzet tot nog toe: nul.

    Maar, toegegeven, sceptici hebben nog nooit een gouden ei gevonden. Zij hebben er ook nog nooit jaren vergeefs op gewacht. “O man, o man” mompelt een aandeelhouder die na de proefrit stilletjes staat te dagdromen en die mij eerder nog voor Lukas Daalder aanzag, “wat rijdt dat ding lekker. En dit was nog maar een prototype.”

    Peter van Kleef, eerder bekend als Debutant op deze site, is nu redacteur bij IEX.nl. Op moment van publicatie had Van Kleef geen positie in de genoemde aandelen. De informatie in deze column is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. Uw reactie is welkom op peter@iex.nl

    Doorbraak in nieuwe techniek. Ik weet niet welke producent hier achter zit. Zou wel eens inovatiebedrijf Antonov kunnen zijn. Na 10 jaar de doorbraak?

    Bron: auto.nieuws.nl/618194/lightning_gt_ko...

    Het ziet er naar uit dat een oliegestookte Bentley of Aston Martin binnenkort defintief uit de tijd is. Het alternatief komt er namelijk aan: dat is deze Lightning GT. De Engelse supercar is geheel elektrisch aangedreven en valt met zijn prijs van 180.000 pond in de klasse van deze edele merken. Aanvankelijk was de Lightning voorzien van elektromotoren in de wielen. Die techniek is ingeruild voor een dubbele elektromotor van een Duitse fabrikant die meer dan 405 pk vermogen levert. De sprint van 0 naar 100 km/u moet in minder dan vijf seconden kunnen en na een kilometer of 150 zijn de accu'sleeg. Lightning beweert dat er investeerders zijn gevonden voor de 15,5 miljoen pond die benodigd zijn voor de ontwikkeling van de auto. Op het moment wordt gewerkt aan twee rijdende prototypes. Daarna wordt een aantal voorserie-exemplaren gebouwd. Daarop start pas de serieproductie. Als alles volgens plan verloopt, worden 250 exemplaren per jaar gebouwd. Vijftien mensen hebben al een order geplaatst.


  9. marblesthegame 20 mei 2012 19:28
    quote:

    arreno schreef op 20 mei 2012 10:41:

    wat een ongelooflijk flauw draadje

    [Modbreak IEX] Gelieve niet over anderen te discussiëren.]

    Jammer dat IEX daar de ogen voor gesloten houdt.
  10. forum rang 4 Bromsnor 20 mei 2012 19:33
    [Modbreak IEX]: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
  11. [verwijderd] 20 mei 2012 21:37
    Ali,

    Als hadden geweest is, is hebben te laat. .
    vraagje, heb je je A.aandelen nog?

    IQH2O

    ps. Marbles heeft het niet over het Forum "maar over nieuw aangemaakte draadjes van bepaalde personen.
  12. [verwijderd] 20 mei 2012 21:53
    quote:

    QueenB schreef op 20 mei 2012 10:39:

    Bedankt voor je bijdrage en idd een mooie bron. Misschien kun je specifiek aangeven wat jij in de TOP 100 zou willen hebben.

    Ik heb dit gevonden:

    www.antonovplc.com/technologies/tx6-t...

    "Successful evaluations of this demonstration vehicle in China have led to a signed agreement with the Lifan Industry Group in Chongqing to install a TX6 transmission into a Lifan 620 car. This agreement, demonstrating significant interest from a potential end customer of the TX6, has partly provided the foundation for the agreement between Antonov and Chongqing Landai Industry Co., Ltd. to form a Joint Venture, JV, company in Chongqing. This JV Company, Chongqing EFA Transmission Co., Ltd., supported by the transmission engineering expertise of Antonov and the volume transmission manufacturing expertise of Landai, will now finalise the production development of the TX6 and launch the product to the Chinese market in 2011."

    Ik heb nog nooit een Lifan 620 met TX6 gezien en het laatste dik gedrukte stukje uit de quote is ook niet gelukt.

    Gr. Q

    [...]
    TX6 is a 6-speed electronically controlled, hydraulically actuated, transverse automatic gearbox for small and medium sized passenger cars and light commercial vehicles. This has been engineered and developed in the UK and is now entering the final production phase. TX6 will be manufactured in China and first introduced to the market in 2013.

    deze hoeft van mij niet in de Top 100, want ik vind het een onzin draadje!
    maar ik bedacht me "laat ik eens je vraag beantwoorden! dus bij deze.

    IQH2O
  13. The Duck Master 21 mei 2012 17:27
    Op dit moment wordt er geschiedenis geschreven.
    Euronext dreigt met maatregelen tegen Antonov.
    15 jaar te laat, maar toch goed om te zien dat ze eindelijk iets tegen die oplichters gaan ondernemen...
  14. [verwijderd] 21 mei 2012 17:56
    Deze mag wat mij betreft zo i de Top 100 meegenomen worden.
    gaat helemaal goed komen!

    IQH2O

    Non-Compliance with NYSE Euronext Rules

    Antonov plc informs the market that after recent discussions held with NYSE Euronext, it expects measures to be taken against the Company for non-compliance with Rule 61002, requiring that application for admission to listing of additional securities shall be made within 90 days after their issue if securities of the same class are already admitted to listing.
    As a consequence of on-going negotiation for long term funding of the Company, it has not been possible to complete the update to the prospectus which was lodged on 21 October 2011. In parallel to the negotiation of long-term funding, the Company is also undertaking a restructuring exercise to improve its’ immediate short-term funding requirement.
    The Company is taking steps to rectify non-compliance with Rule 61002 and has made an undertaking to Euronext to become compliant as soon as it is able to do so.
    Enquiries.
    Please contact:-
    Dr Jos E. Haag, Executive Chairman, Antonov plc
    +44 1926 455 800
    +31 651 561 767
    enquiries@antonovplc.com
    www.antonovplc.
  15. [verwijderd] 24 mei 2012 17:30
    Even bijwerken:

    www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-220512-122/...

    "AMSTERDAM (AFN) - Antonov overweegt een reverse-split van zijn aandelen. ,,Daar denken we over na'', aldus topman Jos Haag van de onderneming dinsdag tegen het ANP.
    Een reverse-split is volgens de topman een van de mogelijkheden om de koers te verhogen. Die noteert dinsdag op Euronext Amsterdam op 0,01 euro. ,,We zouden bijvoorbeeld 5 voor 1 aandeel kunnen doen'', zo filosofeerde hij. Concrete plannen zijn er echter nog niet, zo benadrukte hij.
    Antonov kreeg maandag een oorvijg van Euronext Amsterdam. Het beursbedrijf zette de onderneming op het zogenoemde strafbankje. De reden daarvoor is dat de versnellingsbakkenontwikkelaar bij talrijke private placements verzuimd heeft een aanvraag in te dienen voor toelating tot notering en verhandeling van aandelen.
    Quivest
    ,,Het prospectus ligt in principe klaar. Ik ben bezig met het regelen van nieuwe financiering. Als dat is gebeurd, dan moeten de handtekeningen van de directors eronder en sturen we een en ander op'', aldus Haag.
    Haag wilde niet concreet zeggen met hoeveel partijen hij praat over financiering. Wel wilde hij kwijt dat investeerder en grootaandeelhouder Quivest een rol zal spelen.
    Jaarcijfers
    Het feit dat Antonov bezig is om financiering binnen te halen is volgens Haag ook de reden dat de jaarcijfers nog niet zijn gepubliceerd. ,,Daarin wil je toch iets kwijt over toekomstverwachtingen'', zo zei hij. De bestuurder verwacht ,,de komende maanden'' de jaarcijfers over 2011 te publiceren.
    Haag ziet in de onrust en de lage aandelenkoers rondom zijn bedrijf overigens geen reden om op te stappen. ,,Dat heb ik totaal niet overwogen en zit niet in mijn aard. Je moet niet vertrekken als het zwaar weer wordt.''
    "

    Gr. Q
37 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.846
AB InBev 2 5.308
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 47.001
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 9.029
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 32
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.605
Aedifica 2 832
Aegon 3.257 320.314
AFC Ajax 537 7.025
Affimed NV 2 5.777
ageas 5.843 109.782
Agfa-Gevaert 13 1.895
Ahold 3.536 74.015
Air France - KLM 1.024 34.389
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.778
Alfen 13 16.894
Allfunds Group 3 1.235
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 340
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.771
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.821 240.466
AMG 965 126.477
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.527
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 383
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.188
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 322
Arcadis 251 8.628
Arcelor Mittal 2.024 318.757
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 269
arGEN-X 15 9.176
Aroundtown SA 1 184
Arrowhead Research 5 9.308
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.764
ASML 1.762 77.540
ASR Nederland 18 4.161
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 335
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.775
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.681

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 20 mei

    1. Dui, producentenprijzen april
    2. Ryanair jaarcijfers
    3. Brunel ex €0,55 dividend
    4. HAL ex €2,85 dividend
    5. UMG ex €0,27 dividend
    6. Alfen Q1-cijfers
    7. Zoom Video Communications Q1-cijfers
  2. 21 mei

    1. Envipco Q1-cijfers
    2. Fagron ex €0,30 dividend
    3. Euronext ex €2,48 dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht