Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,190
  • Verschill

    +0,260 +1,74%
  • Volume

    72.494 Gem. (3M) 203,1K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.350 Posts
Pagina: «« 1 ... 409 410 411 412 413 ... 968 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Jan Frans B 15 januari 2020 14:35
    quote:

    PAPA JOE schreef op 15 januari 2020 13:49:

    Aan Jan Frans
    Graag gedaan man
    Ik krijg er ook de Goebbels en zoek overal wat de reden kan zijn
    Er is ook een Extraordinary general meeting gepland - benieuwd als we een kleine hint zullen krijgen en dit op 23 Jan as
    Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt ivm de meeting op 23 jan. Maar ik vrees ervoor want ze is belegd om een wijziging in de statuten te laten goedkeuren. Ik zou zeggen ik ga er heen, maar je moest voor 9 jan daarvoor inschrijven. Laten we hopen dat er wat mensen in de zaal zitten die toch wat meer info kunnen los krijgen. Ik denk (en hoop) echter dat dit meer met de beurs zelf te maken heeft en minder met de actuele toestand van het bedrijf.
  2. [verwijderd] 15 januari 2020 17:29
    Risky, ik las net in l'Echo dat Euronav wel degelijk kandidaat is om Barco op te volgen in de Bel20. Eurn staat 19e als het gaat om vlottend kapitaal, Barco 21e. Wel wordt bij een klein verschil de voorkeur gegeven aan de reeds zetelende Bel20'er. Lijkt mij dus 50-50.
  3. forum rang 6 Tordan 15 januari 2020 17:37
    quote:

    PAPA JOE schreef op 15 januari 2020 14:30:

    [quote alias=Risky bets id=12053671 date=202001151419]
    Ja, rates zijn ook wat aan het dalen. Maar wat verwacht iedereen dan. Het is mid Januari. Rates kunnen niet altijd 100k/dag blijven.

    Shorten is geen derivaten handel.

    Ik zie niet in waarom shorten meer/minder gokken zou zijn dan een long positie in aandelen.

    Daar heb je gelijk in
    Rates dalen nu snel. Duidelijk onder de 100. Dat wordt dus een redelijke q4 en een sterke q1. Er wordt echter duidelijk voorgesorteerd op enkele mindere kwartalen. Wat rechtvaardigt de verwachtingen van meerdere sterke kwartalen en dus hoge rates? Zelf lees ik van de CEO dat hij een structurele langere periode van hogere rates voorziet, maar waar baseert hij dit op?
    Ik ben Long Euronav
  4. Erik VG 15 januari 2020 19:09
    Thanks, Q1 wordt dus nog heel goed....maar hoe ziet de zeer cyclische toekomst eruit? En rechtvaardigt dat 100% koersstijging in een jaar van een aandeel.??
  5. Erik VG 15 januari 2020 19:10
    Hopelijk is 15% koerscorrectie in 4 dagen reden voor bodemvorming voor EURN. Stabilisatie van de rates zou mi echt al mooi zijn.
  6. forum rang 6 Tordan 15 januari 2020 19:20
    quote:

    Erik VG schreef op 15 januari 2020 19:10:

    Hopelijk is 15% koerscorrectie in 4 dagen reden voor bodemvorming voor EURN. Stabilisatie van de rates zou mi echt al mooi zijn.
    Wat ik lees in de presentatie van Seaways is dat het orderbook de komende jaren voor nieuwe tankers erg laag is. Dat de sancties tegen Iran ook meehelpen en dat er nogal wat schepen uit de vaart moeten worden genomen om de scrubbers te installeren. Vraag naar olie neemt nog steeds iets toe.Mijn grote vraag is nu naar mijzelf toe: Op welk niveau koop ik nog wat aandelen bij? Mijn 1e aankoop was nogal bescheiden op 9,60. Echter ik zie wel erg veel upside als de verwachtingen uitkomen zoals deze door meerdere partijen worden uitgesproken.
  7. forum rang 6 Tordan 15 januari 2020 19:29
    Koers seaways ook ruim 4% lager, dus er is duidelijk minder vertrouwen, of er was op meer gerekend.
  8. Erik VG 15 januari 2020 20:26
    Punt is dat de afgelopen 8 jaar elk jaar dergelijke presentaties voorspellingen deden die uiteindelijk niet bewaarheid werden. Dat is de achterstand die charterers nu hebben...
  9. Risky bets 16 januari 2020 13:01
    Geen beste timing van dat artikel. Denk dat we de bodem wel weer gehad hebben. Hij cherri picked ook wel de negatieve factoren/rapporten. Seasonality wat elk jaar voorkomt als reden voor een short aangeven lijkt me ook apart.

  10. Erwin L 16 januari 2020 14:54
    Ik vermoed dat de recente koersbeweging van Euronav het gevolg is van ontwikkelingen binnen de tankerbranche zoals tankerrates (macro) en minder gevoed worden door bedrijfsontwikkelingen bij Euronav (micro).

    Als je de koersontwikkeling van Euronav bijvoorbeeld vergelijkt met die van branchegenoot Frontline zie je, op hoofdlijnen, min of meer dezelfde koersontwikkeling (pakweg sterke stijging de afgelopen 12 maanden, dip in de stijging rond augustus en vervolgens zette koersstijging vanaf pakweg oktober -december 2019 stevig door gevolgd door een dip(je) in 2020).

    Ik maak mij vooralsnog geen zorgen om de koersontwikkelingen van de afgelopen week en ben long in Euronav met een stoploss op 9,77. Ik zie geen reden om mijn positie af te bouwen, integendeel. Vandaag heb ik de positie verder uitgebreid omdat ik vertrouwen in het aandeel heb.

    Link naar koersverloop Frontline, bron: Oslo Børs:

    www.oslobors.no/ob_eng/markedsaktivit...
19.350 Posts
Pagina: «« 1 ... 409 410 411 412 413 ... 968 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 juni

    1. Vergadering OPEC+
  2. 03 juni

    1. Inkoopmanagersindex industrie mei, def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex industrie Caixin mei (Chi)
    3. Omzet detailhandel april (NL)
    4. DSM-Firmenich Beleggersdag
    5. Inkoopmanagersindex industrie mei, def. (Jap)
    6. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (Dld)
    7. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (VK)
    8. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (eur)
    9. Inkoopmanagersindex industrie (S&P) mei def. (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht