Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,040
  • Verschill

    +0,030 +0,20%
  • Volume

    46.826 Gem. (3M) 200,7K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.355 Posts
Pagina: «« 1 ... 297 298 299 300 301 ... 968 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Lunten 18 mei 2017 16:28
    Risky, wat denkt u van de TK familie? ze zijn eigenlijk allemaal nogal wat laag gewaardeerd momenteel. TK terug in de 6, TOO de 3 geraakt, en TNK ziet terug de 1.
    TGP blijft nogal wat plakken in die 16-17 range, is eigenlijk de enige die zowat zijn waarde gehouden heeft..
  2. Risky bets 19 mei 2017 10:17
    quote:

    Lunten schreef op 18 mei 2017 16:28:

    Risky, wat denkt u van de TK familie? ze zijn eigenlijk allemaal nogal wat laag gewaardeerd momenteel. TK terug in de 6, TOO de 3 geraakt, en TNK ziet terug de 1.
    TGP blijft nogal wat plakken in die 16-17 range, is eigenlijk de enige die zowat zijn waarde gehouden heeft..
    TNK, matige dayrates gehaald. Underperformen peers. Hebben wat cash binnen gebracht dus 2017 ammortizatie moet wel betaald kunnen worden, maar krijgen denk een probleem in 2018. Vraag me af of ze die 3c dividend kunnen blijven betalen, balans ziet er erg zwak uit.

    TGP, Kopen LPG schepen van distressed verkopers tegen lage prijzen. Korte termijn hit, maar lange termijn natuurlijk prima.
    www.tradewindsnews.com/gas/1263970/aw...
    Awilco stellen ze wat betalingen naar TGP uit. Hier krijgen ze wel een hit, maar is maar een klein onderdeel van het bedrijf.

    In de earnings call hebben ze gezegd dat ze zowiezo de distributie niet gaan verhogen in 2017... Ik heb echt zwaar mis gezeten met de tijdslijn hier...

    Maar ze bevestigen wel heel duidelijk de outlook. Growth capex financieren (verwachten ze in 2017 af te ronden, en ik krijg de indruk dat dit geen probleem is). 2018 debt herfinancieren. Sommige delen zijn makkelijk, omdat deze gebacked zijn met schepen met lange contracten met shell. Maar de Awilco schepen komen ook vrij (en die tegenpartij is zwak) en ze hebben ook Norse bonds uitstaan. Die zullen lastiger zijn, maar komt wel goed. Eigenlijk liet hij zich ontvallen dat het met het opstarten van Yamal gebeurd, dus lijkt me een erg duidelijke hint op Q2 2018.

    Al met al is de tijdslijn van de dividend restoratie die ik verwachtte, veel te positief geweest van mij, zit echt een jaar ernaast. Maar de case zelf ziet er zeer goed uit.

    TK; Is momenteel heel goedkoop tov de onderdelen. Maar als TGP pas in Q2 de distributie verhoogd, moeten ze nog best lang doorkomen met de cash flow negatieve business en tevens moeten ze delen met alle TOO ellende.
  3. [verwijderd] 20 mei 2017 20:32
    Risky bets, bedankt voor je zeer zinvolle posts keer op keer, ik heb hier al veel aan gehad! Ik heb nog een vrij grote portie GNRT en ook nog wat SALT, beiden met een bescheiden winst, zou ik deze gewoon bijhouden of wat is jou mening daarover? Bedankt !
  4. forum rang 5 Diegy 22 mei 2017 10:27
    Misschien een domme vraag maar ben in deze branche niet zo thuis. Welk aandeel bedoelen jullie met tk?
  5. Risky bets 22 mei 2017 11:13
    quote:

    Diegy schreef op 22 mei 2017 10:27:

    Misschien een domme vraag maar ben in deze branche niet zo thuis. Welk aandeel bedoelen jullie met tk?
    teekay, afkorting tk.
  6. [verwijderd] 22 mei 2017 11:22
    quote:

    Risky bets schreef op 19 mei 2017 10:17:

    ......... moeten ze delen met alle TOO ellende.
    Bedoel je hiermee de contractperikelen met Petrobas of is er meer aan de hand?
  7. Risky bets 22 mei 2017 13:03
    quote:

    Aafje Aasgier schreef op 22 mei 2017 11:22:

    [...]

    Bedoel je hiermee de contractperikelen met Petrobas of is er meer aan de hand?
    Ja, cash flow problemen door die cancellatie van Petrobras en teven nog heel veel schulden die voor 2018 staan die nog doorgerolled moeten worden.

    seekingalpha.com/article/4075130-teek...
  8. Risky bets 23 mei 2017 08:42
    Net zo iets als vorig kwartaal. Ze hebben bijna allemaal vaste prijs charters, dus stabiele resultaten.

    Rates voor deze kleine LPG schepen zijn langzaam uit het dal aan het klimmen en zijn dus hoger geweest als het afgelopen kwartaal. Daar tegenover staat dat er een aantal hogere contracten van een paar jaar geleden af lopen en deze zullen vast lager worden ingezet.

    Vorig kwartaal rapporteerden ze 4c winst, wat best veel was voor een markt in zware problemen (LPG). Het viel alleen niet zo op omdat ze ook een impairment deden van de vlootwaarde, wat opties voor een verlies zorgde. Nog steeds is de boekwaarde ver boven de huidige waarde, dus er is wel een mogelijkheid dat ze weer een impairment doen, maar ik verwacht het niet. Dus wellicht is de "markt" een beetje verrast dat ze een winst rapporteren.

    Denk dat er veel focus zal liggen op de niewbouw 4x. Ik had ergens gelezen dat de oplevering hiervan verder naar achter zouden zijn geschoven. Dit zou erg goed zijn, omdat ze dan worden opgeleverd in een (waarschijnlijk) sterkere markt en GASS de liquiditeit langer behoud. Nieuws over de financiering van deze nieuwbouw schepen (of een lange termijn charter???) zou ook goed kunnen zijn.

    Ik heb eigenlijk wel een goed gevoel over de handels dag van GASS op cijfers. Wil wellicht wat extra kopen voor een korte termijn trade.
  9. forum rang 4 aossa 23 mei 2017 11:44
    quote:

    joopie1980 schreef op 23 mei 2017 10:27:

    Het gaat wel redelijk rap zo! Iemand een aanleiding, los van de huidige olie prijs?
    ex-dividend ?
  10. [verwijderd] 23 mei 2017 12:07
    De dividenden worden uitgekeerd waardoor er kapitaal de onderneming verlaat. Hierdoor is theoretisch gezien het bedrijf minder waard en daalt daardoor de prijs van het aandeel. Allé, dat denk ik dan toch hé :)
  11. Risky bets 23 mei 2017 15:47
    quote:

    joopie1980 schreef op 23 mei 2017 10:27:

    Het gaat wel redelijk rap zo! Iemand een aanleiding, los van de huidige olie prijs?
    Opec cut die er weer aan komt

    lage huidige dayrates.
  12. Lammetod 24 mei 2017 08:54
    quote:

    Diegy schreef op 22 mei 2017 10:27:

    Misschien een domme vraag maar ben in deze branche niet zo thuis. Welk aandeel bedoelen jullie met tk?
    Goedendag Diegy hier op dit forum wordt iedereen met respect behandeld en gewadeerd dus stel je vragen en je krijgt met recht oprechte en eerlijke antwoorden en helpen mekaar met vragen
  13. forum rang 10 DeZwarteRidder 24 mei 2017 09:02
    quote:

    Lammetod schreef op 24 mei 2017 08:54:

    [...]Goedendag Diegy hier op dit forum wordt iedereen met respect behandeld en gewadeerd dus stel je vragen en je krijgt met recht oprechte en eerlijke antwoorden en helpen mekaar met vragen
    Je hebt duidelijk geen ervaring met Diegy.....!
  14. Lammetod 24 mei 2017 09:11
    Goedemorgen alle naar het nu schijnt is gisteren Tnk ( teekay tankers Ltd ) ex dividend gegaan heb ,had hier geen erg in is maar $ 0,03 staat tenminste in mijn acount
19.355 Posts
Pagina: «« 1 ... 297 298 299 300 301 ... 968 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 10 juni

    1. NL industriële productie april
    2. FuelCell Q2-cijfers
  2. 11 juni

    1. NL inflatie mei def.
    2. VK werkloosheid april
    3. VS ondernemersvertrouwen MKB mei
    4. Eurocommercial Properties AvA
    5. Maandrapport OPEC
  3. 12 juni

    1. Consumenten- en producentenprijzen mei (Chi) +0,3% YoY volitaliteit verwacht
    2. Faillissementen mei (NL)
    3. Inflatie mei def. (Dld)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht