Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,680
  • Verschill

    -0,740 -3,16%
  • Volume

    168.706
  • Bied

    22,600  
  • Laat

    23,100  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG oktober 2017: Het slimme geld..

702 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 36 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 10 oktober 2017 09:35
    quote:

    Joop213 schreef op 10 oktober 2017 03:33:

    [...]

    Op 2:20 wordt gesproken over 700Bar.
    700BAR!!! Da's mega veel.

    Later op minuut 7:00 spreekt Prof. Dr. Ad van Wijk (Future Energy systems TU Delft) er over dat bij een gat de stikstof veilig omhoog zou gaan omdat dit lichter is dan lucht en de vlam mee zal nemen.
    Dat zijn toch je reinste leugens?! De straal vloeistof gaat op zeker recht door het gat de tank uit en gaat dwars door je stoel en je lijf heen.
    Of door je achterklep en alles wat daar achter staat. Net aan welke kant het gat ontstaan is.
    Alleen bij water al kun je per 1 Bar het water 10m omhoog krijgen.
    Bedenk je even de fontein van 700Bar terwijl die niet omhoog gaat en de zwaartekracht hoeft te tarten, maar gewoon horizontaal in een winkelend publiek.
    Bij al 200Bar wordt bij luchtdrukwapens met .30 geschoten. Met 700Bar en 30 liter kun je volgens mij een ouderwetse loden kanonskogel lanceren en zonder pisboogje.
    En dan heb ik het nog niet over de wolk waterstof die dan laag boven de grond hangt. Ja 'tuurlijk gaat die wolk vanzelf omhoog, zolang het maar niet eerst ontvlamt. Eén liter vloeistof geeft zo'n 700liter knalgas, zoals waterstof ook genoemd wordt.
    Ga jij zo'n auto blussen als ie in brand staat? Ik zorg zelf wel even dat er zich een paar huizen tussen mij en de auto bevinden.

    Als je kijkt bij Dieseltechnologie, is de common rail injectie die je op meeste auto's ziet met meer dan 1000 bar geladen ;) Uitvinding van Bosch trouwens, samen met Fiat.
    Verder is hoge druk met een kleine straal zo zijn druk kwijt, het verspreid namelijk.
  2. [verwijderd] 10 oktober 2017 09:48
    Daar gaan we eindelijk weer eens... +2.2% blij met dat artikel van Bloomberg... En blij met die deelname van OMAM... zijn geen kleine namen die erin geloven...
  3. OllyNL 10 oktober 2017 10:13
    Zo, had even verkocht, maar gelijk vanochtend weer ingestapt na bloomberg verhaal! Timing :)
  4. [verwijderd] 10 oktober 2017 10:55
    quote:

    dulieu schreef op 10 oktober 2017 10:41:

    see it bright......today and forget yesterday. Prachtig bericht van de Ridder.
    What a wonderful world ;)
  5. viper one 10 oktober 2017 10:59
    het mooiste is dat de meeste aandelen op of kort bij een ATH staan, ook AMG, maar met deze nuance dat voor AMG het verhaal nog moet beginnen. Wie nu instapt voor een termijn van een jaar, is quasi zeker van een minimumrendement van 50% zonder bovengrens... Ja, het zijn nog steeds solden, en ook ik kijk benieuwd uit naar het wakker worden van de Yanks. Succes iedereen! en DZR, goed gevonden!
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 10 oktober 2017 11:05
    quote:

    viper one schreef op 10 oktober 2017 10:59:

    het mooiste is dat de meeste aandelen op of kort bij een ATH staan, ook AMG, maar met deze nuance dat voor AMG het verhaal nog moet beginnen. Wie nu instapt voor een termijn van een jaar, is quasi zeker van een minimumrendement van 50% zonder bovengrens... Ja, het zijn nog steeds solden, en ook ik kijk benieuwd uit naar het wakker worden van de Yanks. Succes iedereen! en DZR, goed gevonden!
    Met dank aan Bolleboos!
  7. viper one 10 oktober 2017 11:20
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 10 oktober 2017 11:05:

    [...]
    Met dank aan Bolleboos!
    ere wie ere toekomt, en ik heb hem ook een AB gegeven, net als ik jou één gaf na je plaatsing. Als jij het niet volledig had geplaatst, had ik het niet gezien, wegens teveel forums tegelijk aan het proberen volgen :-)
  8. WFe 10 oktober 2017 11:30
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 10 oktober 2017 08:33:

    “There is significant re-rating potential,” Ngotho said in an interview. “If you apply multiples of the big lithium players to AMG’s lithium business, you could arrive at a fair value of around 50 euros.”
    Wordt hier indirect de minimale waarde van 50 euro genoemd?
  9. [verwijderd] 10 oktober 2017 11:51
    quote:

    drooglegging1920 schreef op 10 oktober 2017 10:51:

    www.bloomberg.com/news/articles/2017-...

    de link voor Bloomberg artikel....
    http://www.miningweekly.com/article/pedal-to-the-metal-this-dutch-stock-may-just-be-revving-up-2017-10-10

    Artikel nu ook op deze site,dus nog meer bekendmaking onder beleggers,kan alleen maar positief uitwerken.

    www.miningweekly.com/article/pedal-to...
  10. [verwijderd] 10 oktober 2017 12:13
    EUROPA MOET GAS GEVEN MET PRODUCTIE AUTOBATTERIJEN'
    BNR webredactie
    Vandaag, 09:06
    Update: vandaag, 10:17
    Hoe kan Europa nog mee in de concurrentiestrijd rondom de productie van batterijen voor elektrische auto's? De Europese Commissie gaat er in Brussel over in discussie met partijen als Siemens, Renault en Daimler.

    Een Europese samenwerking, zoals in het verleden gebeurde in de luchtvaart met Airbus, ligt voor de hand.

    Volgens Max Erich, sectoreconoom automotive bij ING, loopt Europa achter de feiten aan. 'Andere landen zetten al langer in op andere aandrijvingen. In Europa liggen er wel veel plannen, maar op dit moment is slechts 3 procent van de totale wereldproductie in Europese handen.'

    China is op dit moment de grootste maker van batterijen voor auto's. Vandaar dat Europa nu in actie wil komen, zegt Erich. 'De mening is nu toch ook in Europa dat die markt van elektrische auto's heel belangrijk gaat worden. Dat marktaandeel gaat flink groeien. De batterij is in die auto de meest waardevolle component. Daar wil je als Europa niet afhankelijk zijn van andere regio's om die belangrijkste component te leveren.'

    Te laat
    Als het gaat om de lithium-ion-batterij die nu voor auto's worden gebruikt, is Europa eigenlijk al te laat, zegt Erich.

    'Europa heeft maar 3 procent van de wereldproductie in handen. China is daar de dominante speler. Ook Zuid-Korea, Japan en de VS zijn aardige spelers. Die achterstand kun je eigenlijk niet meer inhalen.'

    Nieuwe generatie
    Europa moet zich daarom richten op de opvolger van die batterij. 'Als je benzine en diesel helemaal wilt verdrijven, moet je nog een slag maken en die volgende generatie batterijen gaan ontwikkelen. Als Europa daarin slaagt, gooi je het speelveld eigenlijk weer open en ontstaan er weer nieuwe kansen', zegt Erich.

    ----------------------------------------------------------------------

    bron BNR

    Leuk... ik hoop dat ze AMG kunnen overtuigen die fabriek dus in Europa te zetten ipv China... zou prachtig zijn...

    www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10331066...
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 10 oktober 2017 12:19
    quote:

    viper one schreef op 10 oktober 2017 11:20:

    [...]
    ere wie ere toekomt, en ik heb hem ook een AB gegeven, net als ik jou één gaf na je plaatsing. Als jij het niet volledig had geplaatst, had ik het niet gezien, wegens teveel forums tegelijk aan het proberen volgen :-)
    Ik hou ook niet van linkjes; ik wil graag alle belangrijke informatie op een forum.
702 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 36 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht