Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Accell Group NL0009767532

Laatste koers (eur)

57,550
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    0
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Accel 2018

960 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 48 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Treb 2 april 2018 12:13
    Het zou me niets verbazen als Accell er veel slechter voorstaat dan men doet voorkomen.

    Even snel een paar punten:
    Herfinanciering - Er was een vervroegde herfinanciering, dat blijkt uit het persbericht "een versnelde afschrijving van de financieringskosten van de vorige
    herfinancieringen " men rept dat de vernieuwde herfinanciering heeft geleid tot betere voorwaarden....maar er staat niet bij voor wie! Ga er maar vanuit dat de banken betere voorwaarden voor zichzelf geregeld hebben.

    Management veranderingen: Het aantal personele wisselingen in de top van het bedrijf is opvallend en zeer ongebruikelijk in zo een korte tijd. Vaak duidt dit erop dat er grote problemen/uitdagingen zijn.

    Kostenbesparingen: Het halen van de financiële doelstellingen 2022 zijn grotendeels afhankelijk van het realiseren van jaarlijks structurele kosten besparingen van EUR 60 - 80 mln. Tja, dit kan men wel vergeten natuurlijk, dat gaat echt niet lukken. De kosten gaan op veel fronten juist toenemen. Lees het persbericht maar eens goed door. Dan staan de kosten voor het verwerken van alle accu afval nog niet eens genoemd.

    Problemen met de dealers: De omzet in NL is gekelderd ondanks dat de gemiddelde verkoopprijzen gestegen zijn. Er wordt in het persbericht gesproken van acties om de relatie en samenwerking met de vakhandel te verbeteren. Ook hier problemen dus.

    Transitie jaar 2018: Men denkt de organisatie veranderingen snel te kunnen doorvoeren...maar dat gaat echt niet zo 123 lukken. In landen als Frankrijk en Duitsland gaat dat niet zo makkelijk als in Nederland.

    Bod Pon: Men heeft doen voorkomen alsof het Accell was die de overnamen afgewezen heeft. Echter, het lijkt waarschijnlijker dat Pon na het bestuderen van de boeken tot de conclusie is gekomen dat Accell er lang niet zo goed voorstond als de omzetgroei, beurskoers en dividend betalingen deden vermoeden. Om paniek in de markt te voorkomen

    Zo kunnen we nog wel een paar uurtjes doorgaan.

    Het aandeel zal mogelijk interessant worden voor korte termijn ritjes, maar lijkt vooralsnog op dit moment te hoog gewaardeerd om er met een gerust hart in te stappen voor de langere termijn.
  2. [verwijderd] 2 april 2018 12:39
    Treb, je slaat de plank volledig mis met Pon. Lees de notulen van de AVA en reactie Pon op afwijzen maar. Pon heeft geen enkel belang om Accell 'te redden' en ze verhoogden het bod zelfs nog in het weekend voor de afwijzing. Nogmaals, het was o.a. Teslin/Add value die de overname blokkeerden, wat in lijn is met de strategie van Teslin met minderheidsbelangen: overnames voorkomen of eventueel meegaan met overnemende partij.

    Meerdere keren heb ik deze onzin (dat pon zich terugtrok) nu gelezen op het forum en dat is gewoon niet waar.

    De uitdagingen zijn er verder zeker bij Accell, dat ben ik met je eens, maar ik zit langere termijn en vertrouw erop dat dat goedkomt.

    Op de rest mag Deepspacehorizon reageren :-)
  3. forum rang 6 marique 2 april 2018 13:22
    quote:

    Beursspeculant schreef op 2 april 2018 12:39:

    Treb, je slaat de plank volledig mis met Pon. Lees de notulen van de AVA en reactie Pon op afwijzen maar. Pon heeft geen enkel belang om Accell 'te redden' en ze verhoogden het bod zelfs nog in het weekend voor de afwijzing. Nogmaals, het was o.a. Teslin/Add value die de overname blokkeerden, wat in lijn is met de strategie van Teslin met minderheidsbelangen: overnames voorkomen of eventueel meegaan met overnemende partij.

    Meerdere keren heb ik deze onzin (dat pon zich terugtrok) nu gelezen op het forum en dat is gewoon niet waar.

    De uitdagingen zijn er verder zeker bij Accell, dat ben ik met je eens, maar ik zit langere termijn en vertrouw erop dat dat goedkomt.

    Op de rest mag Deepspacehorizon reageren :-)
    De suggestie dat Pon, n.a.v. boekenonderzoek, afhaakte heb ik eerder ook al geopperd. Overnemers betalen vrijwel altijd een veel hogere prijs (koers) dan het bedrijf qua bedrijfscijfers waard is. Dat doen ze alleen als de overname strategische voordelen (lees marktmacht) biedt. Misschien heeft Pon het spel verkeerd gespeeld. Want een overnemer moet altijd eerst een rondje grootaandeelhouders doen voordat hij een bod uitbrengt.

    Dat Teslin en AVF de overname zouden hebben geblokkeerd is te veel eer. Daarvoor is hun gezamenlijk belang te klein. Mogelijk waren/zijn er nog meer grootaandeelhouders die niet al te happig waren op een overname. De vraag is dan wat hun motief van tegenwerking is geweest, of nog is.

    Small cap grootaandeelhouders zijn i.h.a. B&H beleggers en daarom niet blij met een overname. De overnamepremie is uiteraard wel een leuke plus op het rendement, maar de overname op zich betekent dat zij weer op zoek moeten naar een ander geschikt bedrijf voor hun belegging. En in Nederland is de spoeling wat dat betreft nogal dun.

  4. sandman70 2 april 2018 14:36
    quote:

    Treb schreef op 2 april 2018 12:13:

    Het zou me niets verbazen als Accell er veel slechter voorstaat dan men doet voorkomen.

    Even snel een paar punten:
    Herfinanciering - Er was een vervroegde herfinanciering, dat blijkt uit het persbericht "een versnelde afschrijving van de financieringskosten van de vorige
    herfinancieringen " men rept dat de vernieuwde herfinanciering heeft geleid tot betere voorwaarden....maar er staat niet bij voor wie! Ga er maar vanuit dat de banken betere voorwaarden voor zichzelf geregeld hebben.

    Management veranderingen: Het aantal personele wisselingen in de top van het bedrijf is opvallend en zeer ongebruikelijk in zo een korte tijd. Vaak duidt dit erop dat er grote problemen/uitdagingen zijn.

    Kostenbesparingen: Het halen van de financiële doelstellingen 2022 zijn grotendeels afhankelijk van het realiseren van jaarlijks structurele kosten besparingen van EUR 60 - 80 mln. Tja, dit kan men wel vergeten natuurlijk, dat gaat echt niet lukken. De kosten gaan op veel fronten juist toenemen. Lees het persbericht maar eens goed door. Dan staan de kosten voor het verwerken van alle accu afval nog niet eens genoemd.

    Problemen met de dealers: De omzet in NL is gekelderd ondanks dat de gemiddelde verkoopprijzen gestegen zijn. Er wordt in het persbericht gesproken van acties om de relatie en samenwerking met de vakhandel te verbeteren. Ook hier problemen dus.

    Transitie jaar 2018: Men denkt de organisatie veranderingen snel te kunnen doorvoeren...maar dat gaat echt niet zo 123 lukken. In landen als Frankrijk en Duitsland gaat dat niet zo makkelijk als in Nederland.

    Bod Pon: Men heeft doen voorkomen alsof het Accell was die de overnamen afgewezen heeft. Echter, het lijkt waarschijnlijker dat Pon na het bestuderen van de boeken tot de conclusie is gekomen dat Accell er lang niet zo goed voorstond als de omzetgroei, beurskoers en dividend betalingen deden vermoeden. Om paniek in de markt te voorkomen

    Zo kunnen we nog wel een paar uurtjes doorgaan.

    Het aandeel zal mogelijk interessant worden voor korte termijn ritjes, maar lijkt vooralsnog op dit moment te hoog gewaardeerd om er met een gerust hart in te stappen voor de langere termijn.
    Ik deel jouw mening treb. Ik hou het aandeel al tijdje in de gaten maar dat zijn zeker de risico's en by the way in amerika pakken ze liever de auto dan dat ze op de fiets naar hun werk gaan en bovendien heb je in amerika niet zulke goede fietspaden als in Nederland.
  5. Sheets ! 2 april 2018 14:57
    Heb na de jaarcijfers zo’n beetje alles gelezen wat er over Accell gepubliceerd is. Vond het jaarverslag redelijk duidelijk, en ja het staat vol verwachtingen voor de toekomst. Afname van de winst…..daarover krijgen de eenmalige kosten te weinig aandacht. 1 Euro per aandeel zonder die tegenvallers is dan wel een tegenvaller, maar toch een dividend van 50 cent weer niet.
    De omzet was wel marginaal hoger, maar netto minder onderaan de streep (ook door eenmalige lasten).
    Uitgesproken verwachtingen deden mij positief worden over Accell’s toekomst. Er zijn een hoop mitsen en maren, wijzigingen in de top, en laten we wel wezen, tien miljoen netto overhouden op een omzet van meer dan een miljard….tsss, eigenlijk niet best.
    De fietsenmarkt is flink aan het veranderen, Accell speelt daar op in door hun organisatie te wijzigen, stof er af te halen zeg maar. Zijn open over 2018, transitiejaar, en zeggen vaak “we willen”.
    Of het resulteert in dat wat ze verwachten? Tijd zal leren. Voor nu zijn ze ieg bezig te veranderen dan wel aan te passen, of we hogere koersen gaan zien….glazen bol. Maar beleggen doe je op basis van verwachtingen en vertrouwen. Voor nu houden we dat maar, dat vertrouwen.
    De overname van Beeline? Heb het Beeline verhaal gelezen en moet eerlijk zeggen dat het me niet al te positief op me over kwam. Maar voor iemand die een fiets heeft met twee wielen, trappers en een stuur, tien jaar oud, zegt dat niet zoveel. Gadgets? Waarom nodig?
    Aan de andere kant. Kennissen van mij hebben net twee nieuwe Koga’s gekocht a 3200 per stuk. Zogezegd, ieder zijn ding.
    Overigens, zou de prijs wat voor Beeline betaald is in die 7 miljoen zitten wat ze zeggen nodig te hebben jaarlijks voor hun strategie wijziging?
  6. Treb 2 april 2018 15:07
    De heer Anbeek is de nieuwe CEO van Accell en moet het bedrijf transformeren en uit de huidige problemen helpen. Is dit de persoon met de juiste capaciteiten, ervaring en netwerk?

    In de periode van 2010 - 2017 was Anbeek de CEO van Beter Bed

    Jaar 2010
    Earnings per share 1,30

    Jaar 2017
    Earnings per share 0,43

    Jaar 2010
    Dividend 1,30

    Jaar 2017
    Dividend 0,37

    Bedragen in euro

  7. [verwijderd] 2 april 2018 15:29
    quote:

    marique schreef op 2 april 2018 13:22:

    [...]

    De suggestie dat Pon, n.a.v. boekenonderzoek, afhaakte heb ik eerder ook al geopperd. Overnemers betalen vrijwel altijd een veel hogere prijs (koers) dan het bedrijf qua bedrijfscijfers waard is. Dat doen ze alleen als de overname strategische voordelen (lees marktmacht) biedt. Misschien heeft Pon het spel verkeerd gespeeld. Want een overnemer moet altijd eerst een rondje grootaandeelhouders doen voordat hij een bod uitbrengt.

    Dat Teslin en AVF de overname zouden hebben geblokkeerd is te veel eer. Daarvoor is hun gezamenlijk belang te klein. Mogelijk waren/zijn er nog meer grootaandeelhouders die niet al te happig waren op een overname. De vraag is dan wat hun motief van tegenwerking is geweest, of nog is.

    Small cap grootaandeelhouders zijn i.h.a. B&H beleggers en daarom niet blij met een overname. De overnamepremie is uiteraard wel een leuke plus op het rendement, maar de overname op zich betekent dat zij weer op zoek moeten naar een ander geschikt bedrijf voor hun belegging. En in Nederland is de spoeling wat dat betreft nogal dun.

    15% belang is niet te klein (Teslin deed ook woord voor hoog blaarick) om een overname te blokkeren

    Maar ik laat het hierbij, geen zin om nog energie te steken in deze discussie. Lees de AVA notulen, het verhoogde overnamebod in het weekend voor de afwijzing en verraste reactie Pon in alle media zoals FD.

    Dat pon het verkeerd heeft gespeeld is overigens wel duidelijk, want Teslin wist niets meer dan de overnameprijs. En uiteindelijk heeft pon geen bod uitgebracht omdat ze 33 euro genoeg vonden. Maar geschrokken van boekenonderzoek terugtrekken is niet waar. Lees gewoon de AVA notulen.
  8. Treb 2 april 2018 15:35
    @Beursspeculant >
    Zal Pon het achteraf gezien jammer vinden dat ze Accell niet hebben kunnen overnemen?
    Of gegeven wat er tot nu toe bekend is over hoe Accell er werkelijk voorstaat, zal Pon blij zijn geen 33 euro p/a betaald te hebben?
  9. [verwijderd] 2 april 2018 15:56
    quote:

    Treb schreef op 2 april 2018 15:35:

    @Beursspeculant >
    Zal Pon het achteraf gezien jammer vinden dat ze Accell niet hebben kunnen overnemen?
    Of gegeven wat er tot nu toe bekend is over hoe Accell er werkelijk voorstaat, zal Pon blij zijn geen 33 euro p/a betaald te hebben?

    Denk het wel. Ben het met al jullie gestelde eens behalve dat Pon wegliep. Accell moet het nu op eigen kracht doen en dat wilden de grootaandeelhouders. Die grootaandeelhouders hoor je nu niet klagen, terwijl dat normaal bij Akzo en Unilever bijvoorbeeld wel was. Dat is vreemd

    Hier maak ik mij drukker over dan Pon: Misschien moeten we maar eens naar de AVA gaan:
    fd.nl/ondernemen/1248103/ex-topman-ac...
  10. forum rang 6 marique 2 april 2018 20:48
    quote:

    Beursspeculant schreef op 2 april 2018 15:29:

    (...)
    Dat pon het verkeerd heeft gespeeld is overigens wel duidelijk, want Teslin wist niets meer dan de overnameprijs. En uiteindelijk heeft pon geen bod uitgebracht omdat ze 33 euro genoeg vonden. Maar geschrokken van boekenonderzoek terugtrekken is niet waar. Lees gewoon de AVA notulen.
    Je hebt gelijk wat betreft het terugtrekken van Pon.
    Ik heb wat terug gelezen en nergens kunnen vaststellen dat Pon daadwerkelijk tot boekenonderzoek is gekomen. Wel langdurige en intensieve gesprekken voordat Accell een einde aan de vrijage maakte.
  11. [verwijderd] 2 april 2018 21:40
    quote:

    marique schreef op 2 april 2018 20:48:

    [...]
    Je hebt gelijk wat betreft het terugtrekken van Pon.
    Ik heb wat terug gelezen en nergens kunnen vaststellen dat Pon daadwerkelijk tot boekenonderzoek is gekomen. Wel langdurige en intensieve gesprekken voordat Accell een einde aan de vrijage maakte.

    Pon gaf aan verrast te zijn door de mededeling van Accell. ,,Zeker gezien de inmiddels ruim anderhalve maand durende intensieve gesprekken, waaronder het begin van een boekenonderzoek'', aldus het bedrijf
  12. forum rang 6 Tom3 2 april 2018 23:04
    quote:

    Treb schreef op 1 april 2018 17:54:

    Als Beeline Bikes zo een succesvol veelbelovend bedrijf zou zijn, waarom verkoopt het huidige management dat bedrijf dan nu al? vier jaar na de oprichting van het bedrijf!
    Het doet denken de relatief jonge amerikaanse bedrijven die door het Nederlands/Belgische Fagron gekocht werden....en Fagron onvoorstelbaar veel geld gekost hebben....want ja, die amerikanen verkochten de bedrijven niet zomaar....ze wisten dat 'einde oefening' in zicht was. Ook vele andere Nederlandse bedrijven deden grote miskopen in de USA (Philips, Aegon, Ahold etc).
    Men kan zich afvragen of Accell de volgende is die maar niet kan accepteren dat het ze niet lukt om een winstgevende business in de USA te runnen en tegen beter weten in blijft doormodderen en geld spenderen.
    Fagron had $ 225 miljoen geïnvesteerd in clubs die achteraf gezien fraude hadden gepleegd. Dan word je in de VS helemaal kaal geschoren:

    teslin.nl/nieuws-publicaties/nieuws/n...

    Het grappige is dat juist dwarsligger Teslin heeft meegeholpen aan de redding van Fagron. Het zou me niets verbazen als Teslin een flinke vinger in de pap bij Accell heeft als het gaat om strategische beslissingen. De redding van Fagron zal Teslin inmiddels een leuke duit hebben opgeleverd, echt dom zijn ze dus niet. Als Beeline $ 200 miljoen had gekost dan was er wel een emissie geweest denk ik zo.
  13. forum rang 5 maci 3 april 2018 09:08
    Zo te zien blijkt er ruim voldoende geld beschikbaar en maakt men zich geen zorgen.

    Deelcitaat uit het FD:
    "Ruimhartige vertrekbonus oud-topman Accell
    René Takens treedt op 25 april officieel terug als topman van Accell. Zijn vertrekbonus wijkt af van de Nederlandse code voor deugdelijk bedrijfsbestuur. Hij ontvangt een ontslagvergoeding van 948.000 euro, bijna tweemaal zijn jaarsalaris. Daarnaast krijgt hij een pensioenbijdrage van bijna 2 ton en nog 100.000 euro aan bonussen. (FD, p.4)"
  14. [verwijderd] 3 april 2018 09:41
    quote:

    Tom3 schreef op 2 april 2018 23:04:

    [...]
    Als Beeline $ 200 miljoen had gekost dan was er wel een emissie geweest denk ik zo.
    Ja logisch maar Beeline uitbreiding van 32 % naar 100% is nog minder dan 20 miljoen geweest schat ik, geen emissie voor nodig.

    Teslin heeft zeker een dikke vinger in de pap. De opkomst bij ava's is doorgaans laag, dus vertegenwoordig je 15% belang, dan zit je al snel op >30% of misschien wel >50% van de stemmen tijdens ava.
  15. [verwijderd] 3 april 2018 12:57
    Down the drain, al aan het begin van de week en de maand. Nog even flink uit de kas graaien bij vertrek, natuurlijk ook voor alle bewezen diensten, want daar is hij nooit voor beloond toch? ahum..... Nee, fraai is dat niet.
    Zeker niet in het licht van de mislukte overname door PON die 34 euro per aandeel bood, en de slechte cijfers daarna, en ook nog de fikse dividendverlaging. Maar ja, wat doe je er tegen?
    De koers heeft er geen zin meer in.
    Kan de wal het schip nog keren, of lopen we keihard tegen de muur en krijgen we op lage koers een emissie om de oren om het bedrijf te redden?

  16. [verwijderd] 3 april 2018 15:12
    quote:

    DeepSpaceHorizon schreef op 3 april 2018 12:57:

    Down the drain, al aan het begin van de week en de maand. Nog even flink uit de kas graaien bij vertrek, natuurlijk ook voor alle bewezen diensten, want daar is hij nooit voor beloond toch? ahum..... Nee, fraai is dat niet.
    Zeker niet in het licht van de mislukte overname door PON die 34 euro per aandeel bood, en de slechte cijfers daarna, en ook nog de fikse dividendverlaging. Maar ja, wat doe je er tegen?
    De koers heeft er geen zin meer in.
    Kan de wal het schip nog keren, of lopen we keihard tegen de muur en krijgen we op lage koers een emissie om de oren om het bedrijf te redden?

    Dat laatste zou wel verklaren waarom die grootaandeelhouders hun belangen nu niet uitbreiden terwijl de koers 50% lager staat dan de te lage 33 euro.

    Accell en die grootaandeelhouders beginnen mij redelijk te frustreren. En dan heb ik het nog niet eens over het aandeel
  17. [verwijderd] 3 april 2018 16:29
    quote:

    DeepSpaceHorizon schreef op 3 april 2018 12:57:

    (...)
    Kan de wal het schip nog keren, of lopen we keihard tegen de muur en krijgen we op lage koers een emissie om de oren om het bedrijf te redden?
    "In 2017 is Accell Group een financieringsovereenkomst aangegaan met een syndicaat van zes (internationale) banken voor een totale groepsfinanciering. De in het syndicaat deelnemende banken zijn ABN AMRO Bank, BNP Paribas, Deutsche Bank, HSBC, ING Bank en Rabobank. De financiering bestaat uit € 100 miljoen aan bankleningen zonder zekerheden en een doorlopende kredietfaciliteit van € 275 miljoen (werkkapitaalfinanciering), waarvan € 100 miljoen aan seizoensfaciliteit, voor een initiële periode van 5 jaar." - Jaarverslag 2017

    De banken zijn in ieder geval minder wantrouwig als ze 100 miljoen aan bankleningen zonder zekerheden uitlenen.
  18. [verwijderd] 3 april 2018 17:34
    quote:

    KleineVisGroteVis schreef op 3 april 2018 16:29:

    [...]

    "In 2017 is Accell Group een financieringsovereenkomst aangegaan met een syndicaat van zes (internationale) banken voor een totale groepsfinanciering. De in het syndicaat deelnemende banken zijn ABN AMRO Bank, BNP Paribas, Deutsche Bank, HSBC, ING Bank en Rabobank. De financiering bestaat uit € 100 miljoen aan bankleningen zonder zekerheden en een doorlopende kredietfaciliteit van € 275 miljoen (werkkapitaalfinanciering), waarvan € 100 miljoen aan seizoensfaciliteit, voor een initiële periode van 5 jaar." - Jaarverslag 2017

    De banken zijn in ieder geval minder wantrouwig als ze 100 miljoen aan bankleningen zonder zekerheden uitlenen.
    Ja, de enige zekerheden zijn de aandeelhouders als ze met de pet rond moeten. Sorry, maar het koersverloop is vreemd en dubieus. De ene dag weer +2% dan weer-3% en steeds weer het overhevelen van 50K stukken. Werkt op mijn zenuwen.
    Onbetrouwbaar management, maar vooral de RVC. Heel graag z.s.m. aftreden wegens wanprestaties en wanbeleid. Het niet voorleggen van een serieus bod aan de aandeelhouders en de buitensporig hoge uitkering aan een CEO die zelf het bedrijf verlaat zijn daarvan voorbeelden.
  19. [verwijderd] 3 april 2018 18:02
    quote:

    DeepSpaceHorizon schreef op 3 april 2018 17:34:

    [...]

    Ja, de enige zekerheden zijn de aandeelhouders als ze met de pet rond moeten. Sorry, maar het koersverloop is vreemd en dubieus. De ene dag weer +2% dan weer-3% en steeds weer het overhevelen van 50K stukken. Werkt op mijn zenuwen.
    Onbetrouwbaar management, maar vooral de RVC. Heel graag z.s.m. aftreden wegens wanprestaties en wanbeleid. Het niet voorleggen van een serieus bod aan de aandeelhouders en de buitensporig hoge uitkering aan een CEO die zelf het bedrijf verlaat zijn daarvan voorbeelden.
    Markt doet vreemd, RVC doet vreemd, (huidig) management nog even tijd gunnen.

    Uitkering aan CEO is inderdaad buitensporig, Hamers is nog net niet jaloers. Aan de andere kant niet onverwachts: bedrijf presteert slecht en verandering wordt geforceerd. Dan spreken we gewoon over een oprotpremie, en die zijn in de regel wat hoger dan reguliere uitkeringen.

    De hoogte is mijns inziens dan ook een serieus signaal dat er nood aan de man is, maar dat was al wel duidelijk.
960 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 48 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van BeursDuivel en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 55% korting!

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 13 mei

    1. NL faillissementen april
    2. ASMI jaarvergadering
    3. Fagron jaarvergadering
  2. 14 mei

    1. B&S Group Q1-cijfers
    2. OCI Q1-cijfers
    3. Bayer Q1-cijfers
    4. Agfa-Gevaert Q1-cijfers
    5. Dui inflatie april (def)
    6. VK werkloosheid maart
    7. Dui ZEW-index economisch sentiment mei
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht