Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,680
  • Verschill

    -0,740 -3,16%
  • Volume

    168.706 Gem. (3M) 236,4K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Amg Mei 2018: wees er als de kippen bij!

1.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 57 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Umi1 2 mei 2018 15:39
    quote:

    dulieu schreef op 2 mei 2018 15:33:

    we zakken wat en er zijn herbenoemingen gedaan in de leiding.Winstnemingen nu.
    Zijn Amerikanen die wakker worden & verschieten van de hoge koers & verkopen :P
  2. gerrit 69 2 mei 2018 15:48
    www.iex.nl/Column/277901/Schimmelbusc...

    door Arend Jan Kamp
    gepubliceerd 2 mei 2018 om 15:05
    views: 169
    Schimmelbusch' Fingerspitzengefühl
    Het lijkt wel stockpicken.

    Hoe weet u welke trends er komen en welke grondstoffen nodig zijn?

    "Via veel onderzoek. En daar begin je al heel vroeg mee. Voor de huidige trend naar lichte vliegtuigen om brandstof te sparen, deden wij begin 2000 al onderzoek. En in 1999 deden we zelfs al een eerste acquisitie in deze richting.”

    Was getekend, DFT en Herr Doktor Heinz C. Schimmelbusch, CEO van Advanced Metallurgical Group (AMG) in een kort interview van januari dit jaar. Vanochtend moest ik in BNR Zaken Doen in één zin uitleggen wat het concern doet. Groot in hipstermetalen, flapte ik er zomaar uit (vanaf 10:51 uur).

    Dat is misschien niet eens zo slecht gekozen. Lees dat korte interview met Schimmelbusch. In een paar zinnen legt hij precies uit wat de business en toegevoegde waarde van AMG is. Momenteel is lithium, grondstof voor batterijen, de grote fantasie in en de grote koersdrijver van het aandeel.

    De beurs loopt polonaise vandaag op de Q1's en de outlook van het bedrijf van vanochtend voorbeurs.

    Considerably
    De outlook was in maart bij de jaarcijfers over 2017 al aangescherpt. Der Heinz schreef toen:

    We now believe we can achieve our goals earlier than previously expected and can commit to turning the present EBITDA level into $200 million, or more, in the fiscal year ending December 31, 2020.

    Vandaag meer details over dit jaar en vandaar de ware koersexplosie?

    Jauke de Jong
    @JAdeJong12
    #AMG verwacht EBITDA in 2018 "considerably" hoger dan in 2017 ($125.5 mln). Volgens de welbekende schaal van Mock zou dat neerkomen op tussen de 30% en 45%.https://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Mock …

    ING is ook blij met de cijfers en Paul van onze IEX Beleggersdesk concludeert:

    Hoewel Enigineering behoorlijk achterblijft moeten de resultaten aldaar de komende kwartalen flink aantrekken nu het orderboek zo goed gevuld is. Verder trekken zowel de vraag naar- als de prijzen van speciale metalen (vanadium en silicium) fors aan, waar AMG profijt van trekt.

    Uit Reuters vis ik deze mooie plaatjes over gerealiseerde en verwachte winst...
    ... en omzet per aandeel.

    In Reuters Datastream zet ik die af tegen de hele koershistorie van AMG. U ziet:

    Geel: koers
    Blauw: winst per aandeel
    Groen: omzet per aandeel
    Paars: dividendrendement
    Frappant. De jaarlijkse verschillen zijn groter dan de lijn doen vermoeden, maar de omzet is nog de meest stabiele factor in dit geheel. Het grootste verschil is dat AMG daar een een paar jaar geen pepernoot aan verdient en vervolgens het geld zo het raam inwaait. Dat is uiteraard het halve verhaal.

    Belangrijker is misschien wel dat Schimmelbusch schoon schip heeft gemaakt bij AMG. Nu komen én de markt én de beurs zijn kant uit en is het oogsten geblazen.

    Nobelprijs
    Met zulke groeicijfers als vandaag - alsof we het over Amazon hebben - is de fantasie eindeloos in het aandeel en mag u zelf bepalen hoe duur of goedkoop het is en of het soms te duur of te goedkoop is. Ober, mag ik hier één Nobelprijs voor de Economie. En wel voor collega Nick Bakker :-)

    Ja, die verzint hier ter plekke de Discounted Growth Price Earnings. Simpel, de toekomstige koerswinstverhoudingen gecorrigeerd voor winst per aandeelgroei. Hij moet alleen nog even een formule verzinnen, of moeten we vrijwilligers aanwijzen? Kent iemand nog een slimme quant?

    Zonder gekheid, met nu een koerswinstverhouding van 28 en 17,3, 12 en 9 voor de komende jaren voor AMG kunnen we niet zoveel. Corrigeren voor verwachte winstgroei is misschien daarom geen slecht idee. Terug nu naar het onderwerp, de beleggingspropositie is niet zo moeilijk.

    Als u denkt dat opgeschoonde AMG als een lier blijft draaien en de verwachtingen blijft opschroeven, kunt u het nog gerust kopen. Zelfs met die +14% nu. Meent u dat beter dan best er niet in zit en dat alle groene vinkjes nooit allemaal groen blijven. Raak AMG dan niet aan of koop ze op een dip.

    Grootste risico bij AMG is een recessie, of een uitvinding die de lithiums van deze wereld in één keer zeg maar waardeloos maakt. Of dat Schimmelbusch, net als dat wij beleggers wel eens een desastreuze stockpick doen, zijn Fingerspitzengefühl kwijt raakt en de verkeerde metalen kiest.
  3. RP91 2 mei 2018 16:17
    Sinds dat de beurzen in amerika open zijn hebben we toch al zo'n 3% verloren.
  4. forum rang 4 holenbeer 2 mei 2018 16:32
    quote:

    viper one schreef op 2 mei 2018 13:49:

    [...]
    correct Umi1 en als je de waterstofauto tot een waardig alternatief wil maken voor de EV, dan ben je verplicht om de nodige energie voor de productie van waterstof op te wekken met renewable energy en dus windenergie of zonne energie, die je dus eerst moet kunnen opslaan zodat je die op elk moment kan gebruiken en je dus een waanzinnige hoeveelheid accus nodig hebt voor de opslag, alvorens deze wagen een meter heeft gereden...
    Je kan het waterstof toch gewoon zelf opslaan, onder druk, net als LPg of LNG? Geen accu nodig.
  5. Alex W 2 mei 2018 16:41
    quote:

    RP91 schreef op 2 mei 2018 16:17:

    Sinds dat de beurzen in amerika open zijn hebben we toch al zo'n 3% verloren.
    Computer uitzetten en eind mei weer eens kijken?
  6. de bolle 2 mei 2018 17:17
    quote:

    RP91 schreef op 2 mei 2018 16:17:

    Sinds dat de beurzen in amerika open zijn hebben we toch al zo'n 3% verloren.
    Vanaf de day-high koers misschien wel. Om 15.30 uur stonden we op €43.88
  7. Alex W 2 mei 2018 17:18
    ABM Financial News - 15:42

    (ABM FN-Dow Jones) Tijdens de jaarvergadering van AMG Advanced Metallurgical Group zijn woensdag alle agendapunten goedgekeurd en werd CEO Heinz Schimmelbusch voor een periode van twee jaar herbenoemd.

    De huidige termijn van Schimmelbusch loopt in 2019 af.

    Verder werd commissaris Donatella Ceccarelli ook herbenoemd.
  8. Tuut 2 mei 2018 18:04
    ING Equity Research herhaalt het koopadvies voor AMG koersdoel 55 euro

    woensdag 2 mei 2018 - 16:45u -

    Het koopadvies van donderdag 8 maart 2018 wordt herhaald.
  9. forum rang 6 Tom3 2 mei 2018 18:07
    Net terug van de AVA, kan ik later meer over schrijven. Nu weer terug naar mijn vakantieadres. Schreef nog wel een regeltje voor Matt Bohlsen naar aanleiding van zijn laatste productie over vanadium miners:

    "Hi Matt, you forgot AMG NV. AMG produces 30,000 tonnes vanadium a year from spent oil catalysts. This capacity will be increased to 40,000 tonnes in 2019. On top of this they have recently closed a deal with a sub of Royal-Dutch Shell whereas these activities will be deployed on a global scale by means of a joint-venture."
  10. Snirp 2 mei 2018 18:19
    Het liet even op zich wachten, maar vandaag is de dag waarop we allemaal al een tijdje zaten te wachten. Proficiat voor de aandelenbezitters. Er zit echter nog véél meer in en nadat ik de conference call van vandaag heb beluisterd, ben ik hier alleen nog maar enthousiaster over geworden.

    De meeste punten uit de conference call heeft Umi1 al aangekaart, waarvoor dank, maar de volgende punten wil ik graag nog met jullie delen.

    Vanadium
    Heinz geeft aan dat de vanadium markt de afgelopen jaren wat stil heeft gelegen, aangezien de vraag altijd het aanbod oversteeg en de prijs daarmee laag werd gehouden. Dit is nu voorbij en de markt lijkt voorgoed te verschuiven naar hogere regionen. Op dit moment kunnen de leveranciers van Vanadium de vraag niet meer bijbenen en er is op dit moment een tekort. Er zijn meerdere trends, waaronder de Vanadium Redox, die deze stijging aanwakkeren en verder zullen voeden.

    AMG wilt graag de vanadium capaciteit uitbouwen, maar met de huidige plant kan er niet meer dan 30% groei gerealiseerd worden. Daarom wordt er nu gesproken over 'Ohio 2', ofwel een nieuwe vanadium recycling plant. Dit project is volgens mij de partnership met RDS/Criterion en klinkt als een enorme deal, die er vrijwel zeker gaat komen. Er is een toenemende vraag naar recycling van de catalysts, vanwege meerdere redenen, waaronder aangescherpte regulations. Heinz is trots dat AMG gekozen is als partner door RDS.

    Samenvattend is er dus sprake van verwachte stijgende prijzen van vanadium, een 30% incrementele uitbreiding van de huidige vanadium capaciteit en een nieuwe plant in samenwerking met RDS, die groots oogt. Klinkt voor mij als muziek in de oren.

    Lithium
    In de voorgaande conference call werd gevraagd naar vorderingen in de onderhandelingen over de afname van de tweede 90.000 ton spodumene, waarop werd geantwoord dat die nog bezig waren. Vandaag zei Heinz in de conference call over de lithium prijzen dat er bij de eerste fase werd gesproken over 800 nog wat dollar per ton, maar met de huidige prijzen lijkt het meer op 900 nog wat. Hij zegt niets concreets, maar ik vermoed dat de onderhandelingen over de prijzen ook deze richting op zullen gaan.

    Verder wordt er aangegeven dat de voorbereidingen voor de derde fase sterk zijn en dat we in Q3 2018 hierover een uitgebreide verklaring tegemoet mogen zien.

    Engineering

    Kort over engineering werd er gezegd dat er sprake is van een bottleneck in de aanwezigheid van high-end engineering capabilities, ofwel het is lastig om het juiste personeel te vinden voor verdere groei. Wel gaf hij aan dat we niet raar op moeten kijken als er 100 man personeel extra komt voor de Engineering tak. Ook de margins in engineering worden beter, aangezien de gemiddelde order steeds groter wordt en de technologische component hierdoor ook vergroot wordt, wat weer zorgt voor hogere marges. Klinkt naar mijn idee ook goed.

    Mochten er op- en of aanmerkingen zijn, please let me know. Ik ben erg benieuwd of jullie nog stille hints uit de conference call hebben weten te halen. Verder heb ik gelezen dat iemand naar de aandeelhoudersvergadering zou gaan. Daar zou ook een en ander besproken worden, wat Heinz niet in de conference call wilde vertellen. Kan iemand daar wat over zeggen? Bedankt.
  11. nobahamas 2 mei 2018 18:42
    Ik volg het AMG forum meer dan een jaar, en ben bijzonder positief verrast door de kwaliteit van de postings.
    Heren / dames, complimenten en bedankt voor alle informatie.
  12. Jansplace 2 mei 2018 19:03
    Ik ben een lezer en geen schrijver en ben lekker blijven zitten en dat wordt beloond. Dank iedereen voor de input
  13. aandeeltje! 2 mei 2018 19:10
    Dank o.a. ook UMI . Had vandaag verder geen tijd, maar kan nu e.e.a. bijlezen.
    Mij verwonderen desultaten niets overigens, ook niet de komende kwartaal stijgingen. :-)
  14. Umi1 2 mei 2018 19:34
    quote:

    Tom3 schreef op 2 mei 2018 18:07:

    Net terug van de AVA, kan ik later meer over schrijven. Nu weer terug naar mijn vakantieadres. Schreef nog wel een regeltje voor Matt Bohlsen naar aanleiding van zijn laatste productie over vanadium miners:

    "Hi Matt, you forgot AMG NV. AMG produces 30,000 tonnes vanadium a year from spent oil catalysts. This capacity will be increased to 40,000 tonnes in 2019. On top of this they have recently closed a deal with a sub of Royal-Dutch Shell whereas these activities will be deployed on a global scale by means of a joint-venture."
    Super! Ik ben benieuwd :)
    Schrijf maar alles wat je gezien, gehoord of denkt gehoord of gezien te hebben maar op :D

    ps Volgend jaar toch maar enkele van mn AMG sprinters inruilen tegen 'echte aandelen', zodat ik ook naar de AVA kan gaan. Mss een citytrip Amsterdam aan vastkoppelen dan :P
1.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 57 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht