Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Tesla US88160R1014

Vertraagde koers (usd)

181,140
  • Verschill

    +1,130 +0,63%
  • Volume

    75.491.539 Gem. (3M) 101,4M
  • Bied

    181,150  
  • Laat

    181,200  
+ Toevoegen aan watchlist

Tesla blow-off

7.745 Posts
Pagina: «« 1 ... 42 43 44 45 46 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 mei 2018 16:25
    Het zal wat kosten, maar varen naar de verkeerde kan van de States...
    Elke dag later beginnen kost geld, als die upgrades bijvoorbeeld 1000 auto's per week waard zijn. Zeg 5 weken vertraging, 5.000 auto's minder dit jaar, kost 300 miljoen omzet, zeker 100 miljoen netto winst. In de VS gaat alles om de cijfers van vandaag, niet die van morgen.
  2. figges 29 mei 2018 11:42
    ondanks al het 'slechte' nieuws.. tot nu toe toch al de vijfde dag op rij dat ze (lichtjes) stijgen, en 1 van de weinige die in 't groen staan vandaag.. afwachten waar het gaat eindigen
  3. [verwijderd] 29 mei 2018 23:11
    Het wordt cijfermatig steeds lastiger te ontkennen dat Tesla over niet al te lange tijd winst gaat maken, en niet een beetje. Ze maken fouten en leren ervan. Ondertussen zijn de meeste kosten al geleden, voor R&D en opzet van Model 3 productie. Ik heb geen idee waar Model Y gemaakt moet gaan worden (zelfde lijn als Model 3 wanneer op 1000+ per dag?) maar je kunt erop rekenen dat Model 3 daarvoor al veel kosten op het conto nam.

    We hebben ook nog een S&X overhaul tegoed. Te verwachten zijn 2170 cell packs die drastisch minder kosten dan huidige 18650 packs. Verdere optimalisatie van het productieproces en dus nog lagere kosten. Als ze er meer van kunnen maken, scheelt dat elke keer pak em beet $40-50K in winst.

    Die daken en powerwalls, zouden ze die uit hippie overwegingen de markt in douwen, of gewoon goed geld op gaan verdienen?
  4. Millius 31 mei 2018 16:02
    quote:

    Skater schreef op 29 mei 2018 23:11:

    Het wordt cijfermatig steeds lastiger te ontkennen dat Tesla over niet al te lange tijd winst gaat maken, en niet een beetje. Ze maken fouten en leren ervan. Ondertussen zijn de meeste kosten al geleden, voor R&D en opzet van Model 3 productie. Ik heb geen idee waar Model Y gemaakt moet gaan worden (zelfde lijn als Model 3 wanneer op 1000+ per dag?) maar je kunt erop rekenen dat Model 3 daarvoor al veel kosten op het conto nam.

    We hebben ook nog een S&X overhaul tegoed. Te verwachten zijn 2170 cell packs die drastisch minder kosten dan huidige 18650 packs. Verdere optimalisatie van het productieproces en dus nog lagere kosten. Als ze er meer van kunnen maken, scheelt dat elke keer pak em beet $40-50K in winst.

    Die daken en powerwalls, zouden ze die uit hippie overwegingen de markt in douwen, of gewoon goed geld op gaan verdienen?
    Dat past gewoon goed binnen hun ecosysteem. Ze produceren elektrische wagens, met focus op milieu en economische rendabiliteit. Krijg je de wind van voren dat veel stroom eigenlijk alle behalve groen ontwikkeld wordt. Dan is het verstandig om de echte green freaks over de streep te trekken met het aanleveren van end to end productie en consumptie van stroom.
    Ondertussen is de zonnepanelenmarkt ook al volwassen en kan je er makkelijk ook nog winst uit halen dusja, waarom niet. Maar ben er wel van overtuigd dat het nooit hun core business gaat worden.
    Die contracten voor zonneparken die ze nu hebben afgesloten lijken me eerder marketing stunts en snelle cash influx dan effectief deel van hun businessplan.
  5. [verwijderd] 1 juni 2018 15:54
    Benieuwd waarom ze denken dat dat nodig is, met zoveel cash aan boord en winst om de hoek bij doorgetrokken productiegroei. Klanten genoeg, en die betalen wat de gek er voor vraagt.
    Makkelijk afgeven tegen een bedrijft dat een voorbeeld probeert te geven. Bijna overal ter wereld kun je groene stroom inkopen, en dat doen ze dan ook. Op de Gigafactory wordt een een aardig solar farmpje gebouwd nu.
    Energie neutraal zal het niet snel worden die operatie, maar is dat wel ooit beloofd? En wat is het alternatief? Een sjoemelmobiel die op geraffineerde fossiele brandstof loopt?

    Die infra klassen met buffer packs bewijzen zich al door black outs te voorkomen. Beter dan een uitbreiding van de kolenstinkoplossing die de norm nog is. Of ze daar rijk van worden weet ik niet, maar ze scoren de opdracht en leveren als gevraagd. Ze zijn er beter in dan auto's, deels omdat anderen deze groene kansen al een decennium lieten liggen. De cellen waren er, de wil om het beter te doen gewoon niet. Nu is het een kwestie van Tesla na-apen. En nee, ik pretendeer niet dat Tesla dit soort oplossingen uitvond.

    De zonnedaken zijn interessant. Een beetje groene insteek maakt die redelijk interessant, het verdient zichzelf (traag) terug. Je kunt zo goed als off the grid.
  6. forum rang 10 voda 1 juni 2018 19:25
    Local regulations preventing Tesla from setting shop in India - Mr Elon Musk
    Auto News - Published on Fri, 01 Jun 2018

    Swarajya reported that Tesla Motors’ chief executive Mr Elon Musk has said that while he would love to set up production in India, the country’s local laws were preventing him from doing so. In a tweet, he said that Tesla would love to be in India, and that the electric vehicle (EV) manufacturer would enter the country when its Chief Financial Officer (CFO) Deepak Ahuja believed it was time for them to do so.

    Tesla currently has two factories in Fremont, California in the United States along with two Gigafactories that manufacture batteries, powerwalls and solar roofs in Reno, Nevada and Buffalo, New York. The Palo Alto is looking to open its first factory outside of the United States in Beijing, China with the Asian nation easing norms for foreign manufacturers.

    Despite this, the Government of India has told Musk, that the doors were open for Tesla. Last year, Musk had tweeted out that India’s requirements for locally sourced components was hindering plans to set up base in the country. Union Minister for Road Transport and Highways Nitin Gadkari had in 2016 said that the government was ready to offer land to Tesla near major ports.

    Source : Swarajya
  7. forum rang 6 gbakl 6 juni 2018 08:36
    Tesla hield gisteren een aandeelhoudersvergadering waar ceo Elon Musk weer wat peptalk de achterban inslingerde. Onder andere werd bekendgemaakt dat er een fabriek in Sjanghai gebouwd gaat worden om de importtarieven te omzeilen.

    voor Musk is propaganda important...
  8. [verwijderd] 6 juni 2018 09:43
    quote:

    Skater schreef op 1 juni 2018 15:54:

    Makkelijk afgeven tegen een bedrijft dat een voorbeeld probeert te geven. Bijna overal ter wereld kun je groene stroom inkopen, en dat doen ze dan ook. Op de Gigafactory wordt een een aardig solar farmpje gebouwd nu.
    Energie neutraal zal het niet snel worden die operatie, maar is dat wel ooit beloofd? En wat is het alternatief? Een sjoemelmobiel die op geraffineerde fossiele brandstof loopt?

    Die infra klassen met buffer packs bewijzen zich al door black outs te voorkomen. Beter dan een uitbreiding van de kolenstinkoplossing die de norm nog is. Of ze daar rijk van worden weet ik niet, maar ze scoren de opdracht en leveren als gevraagd. Ze zijn er beter in dan auto's, deels omdat anderen deze groene kansen al een decennium lieten liggen. De cellen waren er, de wil om het beter te doen gewoon niet. Nu is het een kwestie van Tesla na-apen. En nee, ik pretendeer niet dat Tesla dit soort oplossingen uitvond.

    De zonnedaken zijn interessant. Een beetje groene insteek maakt die redelijk interessant, het verdient zichzelf (traag) terug. Je kunt zo goed als off the grid.
    je snapt wel dat "het bedrijf dat een voorbeeld probeert te geven" dit puur doet/kan op basis van sentiment en hype. Uiteindelijk wordt dat bedrijf tòch afgerekend op het resultaat, het commerciele resultaat wel te verstaan.

    Dat je zo goed als of the grid kan is gewoon niet waar. Op dit moment verbruiken de huishoudens in Joules ongeveer 80% in de vorm van fossiel (gas) en 20% in electra. En die electra moet grotendeels opgewekt worden uit fossiel omdat de zon of wind het op het gevraagde moment laat afweten.

    Natuurlijk kan je een voorrraadje stroom aanleggen in batterijen of een andere tussenvorm (waterstof, ammoniak). Maar bedenk dat de opslag voor de piekvraag een jaar is: namelijk voor die 2 vriesweken in de winter juist net op het moment dat er geen gas en geen wind en geen zon is. Voor dat stuk moet je misschien wel 10x zoveel uitgeven.
  9. [verwijderd] 6 juni 2018 15:55
    Ze zijn een beursgenoteerd bedrijf en moeten vooral waarde geven aan aandeelhouders. Dividend staat niet echt hoog op de prio lijst, staat me bij> Dat weet je als je het aandeel koopt. De groei van het aandeel, deels uit bouw van fabrieken bijvoorbeeld.
    Apple doet het via gigantische marges en externe slavenarbeid (en oh ja, idolate hype en patsfactor). Tesla met de grootste groei die het bedrijf aankan (of iets meer), gevoed vooral door vraag vanuit de markt.

    Ze maken veel winst op extra geproduceerde units, maar maken er nog te weinig. Doordat ze een vol orderboek hebben, is de prijsstelling momenteel eigenlijk nog te laag, vraag en aanbod zijn niet in balans. En redelijkerwijs kun je niet verwachten dat een bedrijf zichzelf bedruipt en nog 2x sneller groeit.

    Als Tesla half zo snel (of een een tiende) zou groeien (uitgeven) en de prijzen wat hoger stelde, maakten ze vast eerder winst. Maar wat zou het aandeel dan doen?

    Wachten jullie op je jaarlijkse Tesla dividend of wil je met winst verkopen?
  10. forum rang 10 voda 6 juni 2018 18:57
    Aandeelhouders Tesla sparen CEO Musk

    (ABM FN-Dow Jones) De aandeelhouders van Tesla hebben dinsdag tijdens de jaarvergadering van de fabrikant van elektrische auto's niet de kans gegrepen om CEO Elon Musk ter verantwoording te roepen voor de huidige problemen bij het concern. Dit meldde The Wall Street Journal dinsdagavond na afloop van de vergadering.

    Een voorstel om tegen de herbenoeming van drie bestuursleden - Musk's broer Kimbal Musk, venture capitalist Antonio Gracias en James Murdoch, CEO van 21st Century Fox - te stemmen, vanwege een gebrek aan relevante ervaring of de famiale band met CEO Musk haalde het niet.

    Een ander aandeelhoudersvoorstel om Musk als voorzitter de deur te wijzen, werd eveneens niet aangenomen. Aandeelhouders staken hun bewondering voor Musk tijdens de bijeenkomst niet onder stoelen of banken, terwijl de CEO zich nederig toonde door de recente problemen van Tesla met de productie van Model 3.

    "In de geschiedenis van de Amerikaanse auto-industrie is het vermeldenswaardig dat slechts twee fabrikanten niet failliet zijn gegaan: Ford en Tesla", zei Musk, eraan toevoegend dat er werknemers zijn die 60 dagen achter elkaar hebben gewerkt om de productie naar een hoger plan te trekken.

    Musk zei dat Tesla "hoogstwaarschijnlijk" tegen het einde van de maand per dag 5.000 Model 3-auto's zal produceren. Daarnaast zei de bestuurder binnenkort een grote fabriek in Shanghai en Europa te gaan bouwen en dat het bedrijf uiteindelijk wereldwijd mogelijk 10 tot 12 fabrieken zal hebben.

    Musk gaf verder aan dat Tesla in het derde kwartaal een nettowinst zal boeken en een positieve vrije kasstroom zal genereren en dit jaar geen extra kapitaal nodig heeft.

    De lancering van het Model Y staat voor de eerste helft van 2020 gepland.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  11. [verwijderd] 6 juni 2018 19:23
    quote:

    voda schreef op 6 juni 2018 18:57:

    Aandeelhouders Tesla sparen CEO Musk

    Slechte titel. Zijn positie als CEO was niet in het geding maar het voorzitterschap van de raad.
    Er was nauwelijks animo om hem te vervangen dus het woord sparen is hier ook al niet de beste keus.
    Dikke vette shortsqueeze trouwens. LOL
  12. forum rang 10 voda 6 juni 2018 19:56
    Tesla heeft wind in de zeilen op Wall Street

    Gepubliceerd op 6 jun 2018 om 19:38 | Views: 117

    NY-DJ-Industrial Avg 05 jun
    24.799,98 -13,71 (-0,06%)

    NEW YORK (AFN) - Tesla hoorde woensdag tijdens de middaghandel in New York bij de winnaars op de Amerikaanse beurzen. Beleggers zetten het aandeel flink hoger na bemoedigende opmerkingen van topman Elon Musk over de productie van de Model 3. Het sentiment op Wall Street werd daarnaast gesteund door positieve ontwikkelingen wat betreft de relatie tussen de Verenigde Staten en China.

    www.iex.nl/Nieuws/ANP-060618-198/Tesl...
  13. forum rang 10 voda 7 juni 2018 19:38
    Daimler gaat elektrische truck bouwen

    (ABM FN-Dow Jones) Daimler heeft woensdagavond zijn eigen elektrische truck aangekondigd, waarmee de Duitse autobouwer de strijd aangaat met onder meer Tesla en Volkswagen.

    De Freightliner eCascadia truck van de Duitse autobouwer moet in 2021 in productie gaan en zou per laadbeurt 250 mijl, ofwel circa 400 kilometer, kunnen rijden. De Semi-truck van Tesla, die in 2020 gebouwd moet worden, zou een bereik van 500 mijl hebben.

    Daimler onthulde ook een kleinere truck, die 230 mijl zou halen per oplaadbeurt.

    De Duitse autobouwer is van plan om dit jaar in totaal 30 prototypes klaar te hebben van beide modellen.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved
  14. forum rang 10 voda 7 juni 2018 21:55
    Tesla leads electric vehicle race to cut cobalt dependency

    Reuters reported that If Elon Musk had his way, there would be no cobalt in any of the batteries powering the next generation of Tesla. Panasonic, which supplies the batteries for Tesla's electric cars, is "aiming to achieve zero usage in the near future and development is under way", according to Kenji Tamura, who is in charge of the Japanese firm's automotive battery business.

    The two companies are leading an industry race to reduce exposure to the metal even before the electric vehicle (EV)revolution truly builds momentum.

    It's not difficult to see why.

    The London Metal Exchange price of the battery input has already rocketed from under USD 30,000 per tonne at the end of 2016 to a current USD 86,750.

    It could go even higher.

    Cobalt supply is dominated by Democratic Republic of Congo, presenting a volatile cocktail of political, operational and ethical risk.

    And cobalt from Congo is dominated by China, which has locked down supply chains to secure its own fast-growing battery sector.

    For relative newcomers, which means much of the European automotive sector, cobalt is the most problematic of all the ingredients in the metallic alchemy of an EV battery pack.

    But given cobalt is one of the single most important determinants of a battery's stability and performance, can the problem be engineered away?

    DRIVING OUT COBALT
    Tesla and Panasonic are leading the EV field when it comes to minimising cobalt usage.

    That's primarily because from inception they took a different chemical road to build batteries with the capacity and stability to power an electric vehicle.

    Panasonic's nickel-cobalt-aluminium technology has always used less cobalt than the nickel-cobalt-manganese formula used by just about everyone else.

    And the company has had 10 years experience since the 2008 launch of the original Tesla Roadster to work on its battery chemistry.

    Benchmark Minerals, a specialist battery research company, estimates that over the last six years Tesla has reduced the average amount of cobalt used in its vehicles by 60 percent from 11 kilograms to 4.5 kilograms per car.

    That may have been the easy bit. Eliminating it altogether is going to be much harder, Benchmark Minerals argues.

    It's not going to mean much for everyone else, anyway, given the broader industry adoption of NCM battery chemistry.

    NCM battery-makers have already begun reducing the amount of cobalt used but it is very much work in progress.

    The original NCM chemistry used a formula of one part nickel, one part cobalt and one part manganese, or 1:1:1 as it is termed in battery industry jargon.

    That has already evolved to 5:2:3 (five parts nickel, two cobalt and three manganese) and 6:2:2 compounds.

    The holy grail for NCM engineers is to reduce cobalt even further to an 8:1:1 metallic formula.

    It is, according to Benchmark Minerals, already being tested at pilot and small-scale plants, particularly in China, but is still years away from full commercial application.

    Benchmark Minerals forecasts the 8:1:1 composition will not exceed five percent of total NCM production until after 2020. ("Nickel versus Cobalt: the secret EV battle for the lithium ion battery," June 1, 2018)

    Tesla, in other words, is the outlier in terms of its war on cobalt.

    Indeed, Musk boasted in a letter to shareholders that the latest Panasonic battery design means cobalt usage "is already lower than next-generation cathodes that will be made by other cell producers with a nickel-manganese-cobalt ratio of 8:1:1".

    COBALT CRUNCH?
    The problem for other automakers is that the EV revolution is now traveling faster than their collective ability to engineer out cobalt in a battery revolution.

    Cobalt usage by the sector, even allowing for an accelerated roll-out of 8:1:1 chemistry, will increase to 180,000 tonnes in 2026, or just under double last year's global production, according to Benchmark Minerals.

    It's a daunting prospect for a supply chain which is so concentrated in Congo, a country that generates a stream of alarming headlines from outbreaks of Ebola to militia attacks on mines.

    Most concerning right now for the cobalt supply chain, however, is the stand-off between the government and some of its largest mine operators over a proposed new mining code.

    The code scrubs out a previous stability clause, imposes a new windfall profits tax and allows the government to raise royalties on minerals deemed "strategic".

    One particular mineral springs to mind.

    Meanwhile, Glencore, the country's largest single cobalt producer, is locked in its own legal dispute with state miner Gecamines which is trying to dissolve their joint venture.

    Glencore's restart of the Kamoto mine after two years' refurbishment, including the installation of a super-charged cobalt circuit, drove Congo cobalt production 34 percent higher over the first three months of this year.

    The entire EV supply chain is relying on Congo's ability to keep increasing production at this sort of rate to help match accelerating demand.

    Source : Reuters
  15. forum rang 6 gbakl 9 juni 2018 16:04
    "bemoedigende" woorden van Musk,jazeker het werkt nog steeds....propaganda.
    terwijl menig financieel expert al een tijd betwijfelt of hij nog wel
    overzicht heeft over de deplorabele (gevaarlijk woord..) staat vh bedrijf.
    leven tussen hoop en vrees..daar zit Musk niet mee en gewoon volhouden dus dat alles koek en ei en hosanna is in tesla-land.
    af en toe krijgt hij een dreun om de oren ivm het verdraaien of achterhouden van feiten, maar de echte klappen moeten nog vallen..die zullen hard aankomen.

    intussen is de wereld keurig verdeeld in de believers en de critici..ook wel
    realisten genoemd.
  16. [verwijderd] 11 juni 2018 19:49
    Het was een mooie rit van $280 naar $330. Winst vandaag veilig gesteld. Er ligt aardig wat ‘fud’ op de
    loer. Mocht Tesla nog eens dippen, ben ik weer van de partij. Succes allen.

    Ps. Ik denk nu aan een plukje Ethereum. Mooi prijsje momenteel. €444,44 : )
  17. forum rang 10 voda 12 juni 2018 16:25
    Tesla has now deployed over 10,000 Superchargers around the world - Report

    Electrek reported that Tesla has now officially deployed over 10,000 Superchargers around the world. The automaker is about 5 months late with the milestone, but it is now adding stations at a high pace and it plans to expand even faster once the next-gen Supercharger is ready. According to the company’s website, it took an additional 5 months or so to get there but with the opening of 5 new stations this week, Tesla is now at over 10,000 Supercharger stalls installed at 1,261 stations all around the world.

    Recently, Tesla opened a new 20-stall station in Belleville, Ontario, which is going to facilitate travel between Toronto and Montreal (picture by Sakimano on TMC):

    The new station was enough to push Tesla’s network to over 10,000 Superchargers.

    Last month, CEO Mr Elon Musk said that Tesla has thousand more Supercharger stations in the construction/permit phase.

    The company released a new map of its planned expansion for the rest of the year and into next year. It looks like some of those stations could feature a new Supercharger technology from Tesla.

    Mr Musk has been talking about Tesla introducing ‘Supercharger V3’ toward the ‘end of the year’ and it should feature a higher charge rate and more integration with Powerpacks and solar power.

    He said that the introduction of the new stations will come with an acceleration of the expansion of the network with the ultimate goal to allow Tesla owners to travel almost anywhere on earth.

    As we reported earlier this year, Tesla is already deploying stations at a record pace, but the competition is heating up.

    In the US, Electrify America is now coming up with its own fast-charging network and in Europe, there are several new networks currently under construction, including Ionity, Ultra-E, and MEGA-E.

    Tesla owners will also be able to take advantage of those stations, which often have CHAdeMO connectors, but Tesla will also be competing with the networks for the best charging station locations.

    Electrek’s Take
    He said that I think all other automakers and companies developing DC fast-charging networks need to use Tesla’s Supercharger network as an example.

    While Tesla is now starting to charge Model 3 owners for using the network, it first started building up the network without it being a profit center.

    The result is that they focused on optimizing the experience for the drivers, which means many charge points per station and a frictionless user experience, instead of trying to get as much money per station as possible.

    It’s why most third-party networks have only a few charge points per station – so that the usage rate remains as high as possible.

    Right now, it’s one of Tesla’s biggest advantages and while it looks like other companies are starting to catch up, it looks like the automaker is accelerating its effort to keep the lead.

    Source : Electrek
  18. TommyTP 12 juni 2018 18:27
    quote:

    gbakl schreef op 9 juni 2018 16:04:

    "bemoedigende" woorden van Musk,jazeker het werkt nog steeds....propaganda.
    terwijl menig financieel expert al een tijd betwijfelt of hij nog wel
    overzicht heeft over de deplorabele (gevaarlijk woord..) staat vh bedrijf.
    leven tussen hoop en vrees..daar zit Musk niet mee en gewoon volhouden dus dat alles koek en ei en hosanna is in tesla-land.
    af en toe krijgt hij een dreun om de oren ivm het verdraaien of achterhouden van feiten, maar de echte klappen moeten nog vallen..die zullen hard aankomen.

    intussen is de wereld keurig verdeeld in de believers en de critici..ook wel
    realisten genoemd.
    Mooi ritje met Tesla hoor. Zowel in het echt als met de aandeeltjes. Alle financiele neuzelaars snappen niet dat Tesla iets heeft wat de concurrentie niet heeft. Een geweldig product met nog veeeeeeel betere marketing. Go Elon go!
7.745 Posts
Pagina: «« 1 ... 42 43 44 45 46 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht