Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

10,520
  • Verschill

    +0,170 +1,64%
  • Volume

    1.918.018 Gem. (3M) 2M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France KLM 2018

3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 122 123 124 125 126 ... 192 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 BW2017 4 juni 2018 18:44
    Duits Lufthansa lokt Nederlandse piloten met dikke bonus
    Vliegmaatschappijen zitten te springen om nieuwe piloten. De nood is zo hoog, dat het Duitse Lufthansa in Nederland komt shoppen, en dat doet het niet met lege zakken. Studenten die de opleiding in gaan, krijgen direct 20.000 euro op hun rekening gestort. Ook de opleidingskosten zijn verlaagd.

    Sander van Mersbergen 04-06-18, 18:35

    Het is voor het eerst in de recente geschiedenis dat Lufthansa zich zo nadrukkelijk op de Nederlandse arbeidsmarkt roert, waar KLM vanouds een ijzersterke positie heeft. Met de bonus willen de Duitsers zorgen dat ze nog dit jaar voldoende geschikte kandidaten vinden om in de toekomst de stoeltjes te vullen. De opleiding van nieuwe piloten is topprioriteit voor het Duitse bedrijf, de grootste luchtvaartmaatschappij van Europa.

    ,,De studenten mogen zelf weten waar ze het geld aan besteden”, zegt Charlotte Schmitz-Schot van ATC vliegopleiding in Nijverdal, waar de studenten hun opleiding gaan volgen. ,,Ze kunnen het gebruiken voor onderdak, om hun opleiding mee te financieren of om een autootje te kopen.”

    De studenten mogen zelf weten waar ze het geld aan besteden
    Charlotte Schmitz-Schot
    Nog niet zo lang geleden was een opleiding tot piloot een opleiding tot werkloosheid. De crisis trof de luchtvaart hard en grote bedrijven hadden geen ruimte voor nieuw personeel. Tal van jongeren bleven achter met een schuld van ongeveer een ton, omdat ze hun dure studie niet konden verzilveren bij een luchtvaartbedrijf. Ook namen veel afgestudeerde piloten de wijk naar Azië of het Midden-Oosten.

    (Tekst loopt door onder de foto)

    Vanouds leidt Nederland vooral KLM-piloten op
    Vanouds leidt Nederland vooral KLM-piloten op © anp
    Keihard nodig
    Nu zijn ze in Europa (en de rest van de wereld) dus weer keihard nodig, maar het aantal piloten dat jaarlijks afstudeert is juist sterk gedaald. De KLM Flight Academy, de grootste opleiding van Nederland, ging bijvoorbeeld van 120 tot 150 afgestudeerde piloten per jaar een aantal jaar terug naar ongeveer 60 tot 70 nu.

    Uit een onderzoek van opleider CAE Inc. bleek eerder dit jaar dat de luchtvaart in 2027 wereldwijd 255.000 piloten extra nodig heeft, en dat nog maar de helft daarvan momenteel in opleiding is. ,,De luchtvaart is een heel cyclische markt”, zegt Schmitz-Schot van ATC. ,,In 2016 was er nog een overschot aan piloten, nu is er een tekort.”

    De studie die de Duitse luchtvaartreus in Nederland aanbiedt, duurt ongeveer 20 tot 24 maanden. Naast een bonus worden studenten door Lufthansa ook gelokt met lagere opleidingskosten. De opleiding kostte aanvankelijk ongeveer een ton, dat werd vorig jaar al verlaagd tot 88.000 euro. Voor 2018 is dat 66.000 euro. ,,In principe moet dat bij aanvang van de opleiding betaald zijn, maar als dat echt niet lukt, mag het ook nadat de opleiding is afgerond.”

    Er is een giganti­sche vraag naar piloten, het begint te knijpen bij diverse airlines
    John Hayward
    De studenten die in Nijverdal de opleiding gaan volgen, komen in aanmerking voor een baan bij een van de dochtermaatschappijen van Lufthansa: Tui Germany, Eurowings of Brussels Airlines bijvoorbeeld.

    In hoeverre de plannen KLM last bezorgt, is onduidelijk. Nederlands grootste luchtvaartbedrijf moet de kosten van haar opleiding voor het nieuwe studiejaar nog bekendmaken. John Hayward, directeur van de KLM Flight Academy in Eelde, wil daar niet op vooruitlopen, omdat het overleg met KLM en de banken nog loopt.

    Wel constateert hij dat er 'een gigantische vraag naar piloten' is, en dat het 'begint te knijpen bij diverse airlines'. ,,Dit soort dingen zul je dus vaker gaan zien." Zorgen over de plannen van Lufthansa maakt hij zich niet, hoewel de prijs een aardig eindje lager ligt dan de studiekosten die in Nederland gangbaar zijn (ongeveer een ton). ,,Dat houdt je toch niet tegen. En als ik de aanvragen zie, is er ook voor onze opleiding voldoende belangstelling."

    De KLM Flight Academy is niet van plan om het aantal opleidingsplaatsen sterk te verhogen, ten opzichte van de zestig van nu. Lufthansa kan in Twente maximaal vijftig studenten een plaats bieden, zegt de ATC vliegopleiding.
  2. andrejes 4 juni 2018 18:45
    Koersdoelen van onze geliefde analisten slaan nergens op, kunnen volgende week weer worden herzien met 2 eur.
  3. Sheets ! 4 juni 2018 19:52
    De samenwerking zou het rendement van het loyaliteitsprogramma van Air France-KLM kunnen verhogen, waarbij een extra omzet van 1 procent per passagier het bedrijfsresultaat al met zo'n 200 miljoen euro of 15 procent zou kunnen laten stijgen, schat de Credit Suisse-analist.

    Dus CS verwacht een bedrijfsresultaat van 1,33 miljard. Da’s meer dan 2016 en toen was er een wpa van 2,62.
    En dan een koersdoel afgeven van 7,61 ??? Een k/w van 3 ??? Heel onrealistisch dit koersdoel.
    Zelfs als je rekening houdt met brandstof prijzen, wisselkoers effect en stakingen….dan nog….
  4. forum rang 4 dachthetniet 4 juni 2018 20:04
    Nog even wat tijd rekken om hun klanten te laten instappen. Daarom een zeer mager koersdoel. Dan over 1-2mnd. Tja we hebben nog eens gekeken naar de cijfers en het moet toch 12€ zijn.
  5. andrejes 4 juni 2018 22:26
    NEW YORK -- AccorHotels CEO Sebastien Bazin on Monday said the company is discussing a potential investment in Air France-KLM but that it is too soon know if it makes sense.
    Responding to questions on a CEO panel during the 40th annual NYU International Hospitality Industry Investment Conference, Bazin said the talks are in the early stages.
    He noted that Accor has been engaged with the airline through loyalty programs and other partnerships for the last four years, and there are many synergies between the companies' customers.
    Still, he said, the company needs a few more weeks "to assess if it makes any sense or not."
    Overnight, the company issued a statement acknowledging the discussions in response to a report by France's Les Echos newspaper that Accor (Europe's largest hotel group) might buy all or some or all of the French state's 14.3% stake in Air France KLM.
    Accor has made a number acquisitions outside the traditional hotel space in recent years, including the purchase of OneFineStay, a luxury home sharing business, and John Paul, a global concierge service.
  6. forum rang 4 dachthetniet 4 juni 2018 22:48
    Weer netjes gevonden Andrejes.
    Vermoed dat de koers van accor weer wat zal herstellen nu ze niet over 1 nacht ijs gaan met de beslissing om een belang te nemen. En voor afklm blijft de bereidheid van De Franse staat tot verkopen belang staan. Geeft iets meer onderhandelingsruimte voor het bestuur tov bonden.
  7. leo36 5 juni 2018 02:37
    Op dit forum (post op deze pagina 25) staat iets vermeld omtrent Hotelketen AccorHotels. Heeft interesse in AirFrance. Ik wil hier wat meer over weten maar ik zie geen forum van Accor (staat in ieder geval niet hiernaast bij "selecteer een forum"). Mijn gevoel zegt dat daar wat te halen (verdienen) valt. En ik moet toch mijn geld ergens weer insteken na verkoop AF en Altice. Concreet dus: waar vind ik info over Accor ??
  8. andrejes 5 juni 2018 09:11
    quote:

    Bertussie schreef op 5 juni 2018 09:09:

    [...]

    Zie zelfde post 5.55u hierboven
    telefoon is traag :)
    Veel nieuws vandaag over Accor, zie liever nu dat de gesprekken met de bonden worden afgerond. Nog weinig nieuws hierover helaas.

    Zijn weer een speelbal geworden :(
  9. andrejes 5 juni 2018 09:52
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 5 juni 2018 09:18:

    Ze weten niet hoe snel ze de winst van gisteren weer om zeep moeten helpen.
    dit aandeel is verrot door de shorters dat is duidelijk natuurlijk. Wat zal de koers wel laten stijgen??

    binnen een uur al 2 miljoen verhandeld, denk dat er iemand iets meer weet -3,5%
  10. [verwijderd] 5 juni 2018 09:53
    quote:

    andrejes schreef op 5 juni 2018 09:11:

    [...]
    telefoon is traag :)
    Veel nieuws vandaag over Accor, zie liever nu dat de gesprekken met de bonden worden afgerond. Nog weinig nieuws hierover helaas.

    Zijn weer een speelbal geworden :(
    veel nieuws mbt Accor: ZOALS????
  11. kappen 5 juni 2018 10:26
    quote:

    turbomania schreef op 4 juni 2018 10:39:

    [...]

    3e positie de deur uit gegooid op 7,39: mooi resultaatje behaald. 2e positie staat ook al lekker in de plus, die hou ik nog ff aan. Welke richting KLM ook uitgaat, het pakt altijd goed uit. Nieuwe koop of verkoop.

    7
    Weer een 3e positie in KLM ingenomen op 7,136. Hopelijk heb ik de traderange te pakken
  12. Triple- T 5 juni 2018 10:27
    Alsnog mogen we niet klagen met deze daling na gisteren. Was te verwachten :)

    Nu hopen dat het vanaf hier weer rustig opklimt.
  13. [verwijderd] 5 juni 2018 10:38
    quote:

    Dongen schreef op 5 juni 2018 09:53:

    [...]
    veel nieuws mbt Accor: ZOALS????
    Andrejes: kan jij jouw bewering "veel nieuws Accor"staven of is dit een loze opmerking?
3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 122 123 124 125 126 ... 192 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 13 mei

    1. NL faillissementen april
    2. ASMI jaarvergadering
    3. Fagron jaarvergadering
  2. 14 mei

    1. B&S Group Q1-cijfers
    2. OCI Q1-cijfers
    3. Bayer Q1-cijfers
    4. Agfa-Gevaert Q1-cijfers
    5. Dui inflatie april (def)
    6. VK werkloosheid maart
    7. Dui ZEW-index economisch sentiment mei
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht