Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

10,520
  • Verschill

    +0,170 +1,64%
  • Volume

    1.918.018 Gem. (3M) 2M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France KLM 2018

3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 125 126 127 128 129 ... 192 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Bertussie 5 juni 2018 16:58
    quote:

    Sheets ! schreef op 5 juni 2018 16:50:

    Proef ballonnetje van Accor leidde tot 7% koersdaling gisteren….en nu trekken ze de keutel weer in…..en dus vandaag KLM -6%
    Gisteren voor de grap voorspelt en het gebeurd nog ook. Uiteraard niet in Accor gestapt en AF niet verkocht op 7,40
    Grafzooi!!!
  2. Bertussie 5 juni 2018 17:06
    Het is toch eigenlijke pure misleiding van beleggers vanuit Accor om zondag bewust te lekken en maandag aangeven dat het ook zonder overname van belang van de overheid mogelijk is.
  3. forum rang 4 Diegy 5 juni 2018 17:08
    En dan binnenkort melding dat accor een belang heeft genomen in air france klm en de koers gaat weer 10% omhoog.
  4. forum rang 4 BW2017 5 juni 2018 17:12
    quote:

    Bertussie schreef op 5 juni 2018 17:06:

    Het is toch eigenlijke pure misleiding van beleggers vanuit Accor om zondag bewust te lekken en maandag aangeven dat het ook zonder overname van belang van de overheid mogelijk is.
    Eens!
  5. forum rang 4 Pbm 5 juni 2018 17:48
    Het zijn gewoon de shortende hedgefondsen weer die de stijging van gisteren niet pikken. Let maar op shortselling register van morgen en overmorgen.
  6. andrejes 5 juni 2018 17:49
    Geen 1 shorter heeft gisteren afgebouwd??? Worden niet warm of koud van zo’n bericht. raar heel raar dit
  7. trixxx 5 juni 2018 18:26
    bfmbusiness.bfmtv.com/entreprise/air-...

    De staat verwerpt de voorschotten van Accor

    05/06/2018 om 06:32


    Air France-Accor: niet de prioriteit voor de staat
    Verschillende interne bronnen van de luchtvaartmaatschappij hebben moeite om te zien wat de luchtvaartmaatschappij zou kunnen verdienen door een aankomst van de hotelgroep als referentieaandeelhouder. Van haar kant wil de staat het managementteam de beslissing laten nemen.

    De regering heeft het een prioriteit gemaakt om een ??managementteam voor Air France te vinden. Alvorens een nieuw industrieel project te overwegen. Het bedrijf is niet overtuigd door het project van de hotelier.
    Dit wordt niet gewonnen voor Accor. De hotelgroep heeft maandag haar intenties aangekondigd om toe te treden tot Air France KLM, in plaats van dat de Franse staat 14,3% van zijn kapitaal houdt. Het idee is om de twee groepen bij elkaar te brengen om een ??"Europees kampioen van reizen" te creëren ... Concreet wil Accor het aandeel van de staat kopen, dat slechts 450 miljoen euro waard is, en de hand hebben op het bestuur van de bedrijf. Zijn CEO, Sébastien Bazin, is klaar om president te worden of op zijn minst een handje te hebben in de richting van het bedrijf. "De een gaat niet zonder de ander, zegt een familielid van de hotelier. Als de staat in de hoofdstad blijft of als niemand de leiding overneemt, zal dit de problemen van Air France niet veranderen.
    Een ambitie die snel werd ingeperkt door de overheid. Vanmorgen bevestigde de minister van Transport, Elisabeth Borne, op LCI dat "de prioriteit een nieuwe CEO is die in staat zal zijn de bedrijfsstrategie te bepalen en het is aan de maatstaf van deze strategie dat we het project zullen kunnen waarderen industrieel ". Een manier om de voorschotten van Accor, die wil profiteren van de leegstand van de macht aan het hoofd van Air France KLM, voorzichtig maar zeker terug te dringen. Hetzelfde verhaal in Bercy, waar een nauwe Bruno Le Maire BFM Business verzekert dat hij "eerst een nieuw managementteam vindt en het stabiliseert". En Elisabeth Borne voegde toe dat "het doel was om een ??leider te hebben in de herfst".
    De overheid wil zijn tijd nemen waar Accor ervoor zorgde dat de staat snel op zijn aanbod moest reageren. "We wachten niet maanden," zegt een bron in de buurt van het bestand. Als de staat niet beslist, zullen we het bestand sluiten ". De hotelier had dit onderwerp al vijf jaar besproken onder leiding van Alexandre de Juniac en Jean-Marc Janaillac.
  8. forum rang 4 dachthetniet 5 juni 2018 18:40
    Aah accor wil niet wachten op de Franse staat en de in de herfst geplande bekendmaking van een nieuwe leider. Waarom ook zoveel tijd nemen in een markt die zo snel veranderd, waar je keihard moet trekken om het niet te verliezen vd concurrentie. Heeft de franse staat ook aandelen in concurerende luchtvaartmaatschappijen? Of zijn ze ergens belanghebbende bij een lage koers?
  9. trixxx 5 juni 2018 18:57
    fd.nl/economie-politiek/1256921/eu-de...

    Jeroen Segenhout • Economie & Politiek
    EU deinst terug voor harde aanpak valse concurrentie in de luchtvaart
    De Europese Unie ziet vooralsnog af van een harde aanpak van luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten en Azië die met staatssteun de grote carriers in Europa in het nauw brengen. Onder druk van een grote groep lidstaten is een wetsvoorstel afgezwakt dat de Europese Commissie al tot actie had moeten aanzetten als er schade dreigt voor de Europese bedrijven.

    Emirates is een luchtvaartmaatschappij uit het Midden-Oosten die de afgelopen jaren hard is gegroeid. Onder het Bulgaarse EU-voorzitterschap is een compromis bereikt: de drempel die de Commissie over moet om een onderzoek te starten gaat omhoog. Er moet echt sprake zijn van schade voor de Europese maatschappijen alvorens de Commissie een procedure opstart die kan leiden tot boetes. Dit is volgens meerdere EU-landen noodzakelijk om te voorkomen dat Europa te veel naar protectionistische maatregelen grijpt.
    50,1%
    Aandeel van maatschappijen uit derde landen in luchtverkeer tussen EU en andere landen (in 2015).
    Andere landen, waaronder Nederland, Duitsland en Frankrijk, vinden juist dat de Commissie al in een vroeg stadium een onderzoek moet kunnen starten om de schade voor de Europese maatschappijen te beperken. Maar deze landen hebben uiteindelijk de keuze moeten maken tussen een afgezwakt compromis of helemaal geen nieuwe EU-regels om oneerlijke concurrentie aan te pakken. 'De moraal van het verhaal is dat je iets op tafel wil hebben. Dit is een startpunt', zo klinkt het uit het kamp van de hardliners.
    Rol Parlement
    Europese transportministers zullen donderdag hun zegen geven aan het Bulgaarse bemiddelingsvoorstel als zij voor overleg bijeenkomen in Luxemburg. Daarna kunnen onderhandelingen beginnen met het Europees Parlement over een definitief akkoord. Het parlement nam eerder dit jaar een scherpe positie in en eist zelfs dat de EU tijdens een onderzoek al voorlopige strafmaatregelen kan instellen als er onomkeerbare schade dreigt. De landen die een hardere koers voorstaan, hopen dat er daardoor aan het eind van dit rit alsnog sterke wetgeving uit de bus rolt. 'Die is er nu nog niet', zo zegt een diplomaat.

    'Threat of injury' versus 'injury' in de tekst van de Commissie (boven) en die van de lidstaten (beneden).
    Het gaat om wetgeving waarop de luchtvaartsector met spanning wacht. Air France-KLM, Lufthansa en andere grote maatschappijen vinden dat zij te veel concurrentie ondervinden van maatschappijen uit Azië en Midden-Oosten. Die zouden in hun thuisbases subsidies en belastingvoordelen krijgen om een sterke positie op te bouwen in de luchtvaartwereld.
    Codenaam 868
    Nu is het amper mogelijk om tegen deze vermeende oneerlijke concurrentie op te treden. In internationaal verband, bijvoorbeeld binnen de Wereldhandelsorganisatie of het internationale luchtvaartverband ICAO, is er niets geregeld. Europese wetgeving uit 2004, in luchtvaartkringen ook wel bekend onder de naam 868, is tot dusver nooit gebruikt omdat het lastig is om een klacht in te dienen en de bewijsvoering rond te krijgen.
    De Commissie stelde daarom een jaar geleden een nieuwe verordening voor. Daardoor zou het mogelijk moeten zijn om luchtvaartmaatschappijen buiten de EU aan te pakken als er sprake is van subsidiëring en bevoordeling. Nieuw is dat lidstaten en individuele maatschappijen een klacht kunnen indienen. Nu is dat recht nog voorbehouden aan de Europese luchtvaartmaatschappijen als geheel of als zij met hun diensten een meerderheid van de Europese markt vertegenwoordigen. Dat laatste was lastig gezien de diverse belangen in de industrie.
    Boetes
    De aangeklaagde maatschappijen kunnen een boete krijgen die vergelijkbaar is met de schade van een Europese maatschappij bij de vastgestelde oneerlijke concurrentie. Ook is het mogelijk om de dienstverlening aan de bedrijven te beperken. Het gaat om diensten op en rond Europese luchthavens, maar volgens een ingewijde zal de Commissie nog precies moeten aangeven wat er wordt bedoeld. Zeker is dat luchtvaartmaatschappijen niet hun rechten om te landen kunnen verliezen.
  10. Gerome77 5 juni 2018 19:30
    quote:

    trixxx schreef op 5 juni 2018 18:26:

    bfmbusiness.bfmtv.com/entreprise/air-...

    De overheid wil zijn tijd nemen waar Accor ervoor zorgde dat de staat snel op zijn aanbod moest reageren. "We wachten niet maanden," zegt een bron in de buurt van het bestand. Als de staat niet beslist, zullen we het bestand sluiten ". De hotelier had dit onderwerp al vijf jaar besproken onder leiding van Alexandre de Juniac en Jean-Marc Janaillac.
    ..zullen we het bestand sluiten.. gaat accor dan aandelen op de markt inkopen?
  11. trixxx 5 juni 2018 19:42
    @Gerome77
    Denk dat de staat ze niet gaat verkopen, aan Accor. Geen overlap, voordeel voor AF. Heb al eens eerder gezegd, dat alles lijkt op GEMALTO. Koers toen ook steeds lager gezet, en opeens een overname bod. Gaat volgens mij ook voor AF gelden. Tegen deze koers, een koopje!!
  12. [verwijderd] 5 juni 2018 20:09
    3 miljard koopje?
    Das de helft te veel betaald. Wie wil er een frans bedrijf hebben?

    Accor is een klucht
    AF is een klucht
    De vakbonden zijn massavernietigingswapens
  13. Bertussie 5 juni 2018 20:23
    quote:

    dasD schreef op 5 juni 2018 20:09:

    3 miljard koopje?
    Das de helft te veel betaald. Wie wil er een frans bedrijf hebben?

    Accor is een klucht
    AF is een klucht
    De vakbonden zijn massavernietigingswapens

    Wat is eigenlijk je positie in AF?
  14. Sheets ! 5 juni 2018 20:51
    Short posities zijn gisteren afgebouwd. Krijg wel het idee dat ze onderling wat aan het schuiven zijn. Vooral de aantallen in de slotveiling zijn enorm.
    Blijf er bij dat gezien de winstverwachting de koers wel heel erg laag staat.
    Agenda; Vrijdag aanstaande 07.30 uur press release mei 2018 traffic
  15. Erwin L 5 juni 2018 21:42
    quote:

    Sheets ! schreef op 5 juni 2018 20:51:

    Short posities zijn gisteren afgebouwd. Krijg wel het idee dat ze onderling wat aan het schuiven zijn. Vooral de aantallen in de slotveiling zijn enorm.
    Blijf er bij dat gezien de winstverwachting de koers wel heel erg laag staat.
    Agenda; Vrijdag aanstaande 07.30 uur press release mei 2018 traffic

    Wat is de winstverwachting waar jij naar refereert?
3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 125 126 127 128 129 ... 192 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 13 mei

    1. NL faillissementen april
    2. ASMI jaarvergadering
    3. Fagron jaarvergadering
  2. 14 mei

    1. B&S Group Q1-cijfers
    2. OCI Q1-cijfers
    3. Bayer Q1-cijfers
    4. Agfa-Gevaert Q1-cijfers
    5. Dui inflatie april (def)
    6. VK werkloosheid maart
    7. Dui ZEW-index economisch sentiment mei
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht