Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,970
  • Verschill

    -0,016 -0,16%
  • Volume

    1.674.326
  • Bied

    9,940  
  • Laat

    10,200  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France KLM 2018

3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 163 164 165 166 167 ... 192 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Rewinter 25 juni 2018 12:50
    Shorts hebben mazzel. Vangen gewoon de franse aandelen op. Echter dit is maar een fractie van de totale uitstaande shortpositie. Gewoon even geduld wat de uitslag van de vergadering is en wie het Franse Belang gaat kopen. Zal Warren Buffet toch niet zijn ….
  2. Erwin L 25 juni 2018 14:44
    quote:

    Rewinter schreef op 25 juni 2018 12:50:

    Shorts hebben mazzel. Vangen gewoon de franse aandelen op. Echter dit is maar een fractie van de totale uitstaande shortpositie. Gewoon even geduld wat de uitslag van de vergadering is en wie het Franse Belang gaat kopen. Zal Warren Buffet toch niet zijn ….
    Long-speculanten hebben pech. De koers van AF/KLM steeg recentelijk in verband met de mogelijke benoeming van de heer Captron tot CEO van de holdingmaatschappij AF/KLM. Nu wordt zijn mogelijke kanditatuur door zowel aandeelhouders als vakbonden publiekelijk afgebrand waardoor hij bij voorbaat kansloos is, ongeacht zijn mogelijke kwaliteiten. Ik weet niets van deze beste man anders dan dat hij bij Veolia werkt en heb dan ook geen oordeel over zijn mogelijke benoeming.

    Hoe denkt AF/KLM in vredesnaam een CEO voor de holding binnen te halen indien hij/zij het risico loopt om bij voorbaat door zowel aandeelhouders als werknemers al te worden afgezeken? Niemand gaat zijn vingers dan toch aan dat wespennest branden?

    Blijkbaar hebben noch werknemers, noch grootaandeelhouders bij AF/KLM het fatsoen om hun opvatting over een mogelijke kandidaat discreet onder de aandacht van de RvC te brengen maar moet dit publiekelijk worden uitgevochten.

    Er moet dus iemand komen die zowel voor de aandeelhouders als de werknemers aanvaardbaar is. Van deze persoon wordt vervolgens verwacht dat hij/zij de CAO-problemen bij werkmaatschappij AF op mag lossen terwijl de CEO van de moedermaatschappij daar helemaal niet over gaat. Zal mij verbazen indien er, op deze manier, voor 2021 bij AF een CAO rond is. Dan hoeft het wellicht ook niet meer omdat het licht daar voor die tijd allang uit is. De benoeming was iets met "urgent" volgens mijn geheuegen.

  3. forum rang 4 BW2017 25 juni 2018 16:00
    quote:

    Erwin L schreef op 25 juni 2018 14:44:

    [...]

    Long-speculanten hebben pech. De koers van AF/KLM steeg recentelijk in verband met de mogelijke benoeming van de heer Captron tot CEO van de holdingmaatschappij AF/KLM. Nu wordt zijn mogelijke kanditatuur door zowel aandeelhouders als vakbonden publiekelijk afgebrand waardoor hij bij voorbaat kansloos is, ongeacht zijn mogelijke kwaliteiten. Ik weet niets van deze beste man anders dan dat hij bij Veolia werkt en heb dan ook geen oordeel over zijn mogelijke benoeming.

    Hoe denkt AF/KLM in vredesnaam een CEO voor de holding binnen te halen indien hij/zij het risico loopt om bij voorbaat door zowel aandeelhouders als werknemers al te worden afgezeken? Niemand gaat zijn vingers dan toch aan dat wespennest branden?

    Blijkbaar hebben noch werknemers, noch grootaandeelhouders bij AF/KLM het fatsoen om hun opvatting over een mogelijke kandidaat discreet onder de aandacht van de RvC te brengen maar moet dit publiekelijk worden uitgevochten.

    Er moet dus iemand komen die zowel voor de aandeelhouders als de werknemers aanvaardbaar is. Van deze persoon wordt vervolgens verwacht dat hij/zij de CAO-problemen bij werkmaatschappij AF op mag lossen terwijl de CEO van de moedermaatschappij daar helemaal niet over gaat. Zal mij verbazen indien er, op deze manier, voor 2021 bij AF een CAO rond is. Dan hoeft het wellicht ook niet meer omdat het licht daar voor die tijd allang uit is. De benoeming was iets met "urgent" volgens mijn geheuegen.

    Je weet wel volgens mij dat de AEX -1,80% noteerd toch ?

    Conclusie zoals je eerder zelf benoemde:

    Air France / Klm zakt vandaag mee grotendeels op sentiment.
  4. forum rang 6 gbakl 25 juni 2018 16:08
    de paranoia vwb het begrip "shorters" is hier blijkbaar onuitroeibaar.
    tot en met januari waren het dezelfde partijen die de koers van 5 naar 14 euro zagen/hielpen oplopen omdat dat nu eenmaal de trend was en de hedgefunds helpen
    die trend nu eenmaal maar wat graag een handje en overdrijven de koersreactie daarmee.
    nu lijken die shorters hun imago waar te maken omdat de trend maar niet echt omhoog wil.
    de markt is hiervan de schuld..te weinig vertrouwen en kooplust en het is
    belachelijk om alles wat "men" niet begrijpt maar klakkeloos aan de shorters te wijten....struisvogelpolitiek en je hoeft dan ook niet meer na te denken.

    natuurlijk is er een forse impact van die grote jongens maar die leggen alleen
    de vinger op de zere plek.....pijnlijk bij dit aandeel.
  5. Erwin L 25 juni 2018 16:08
    quote:

    BW2017 schreef op 25 juni 2018 16:00:

    [...]

    Je weet wel volgens mij dat de AEX -1,80% noteerd toch ?

    Conclusie zoals je eerder zelf benoemde:

    Air France / Klm zakt vandaag mee grotendeels op sentiment.
    Er is natuurlijk wel een verschil tussen 1,8% (AEX) en dik 3% (AF/KLM). Bovendien staat AF/KLM niet in Amsterdam maar in Parijs genoteerd. Parijs staat op -1,4%.

    Ja, sentiment speelt zeker mee maar ik ben ervan overtuigd dat het gedoe rond de nieuwe topman/topvrouw de koers van AF/KLM een extra zet naar beneden geeft.
  6. Rewinter 25 juni 2018 16:25
    Bodem wordt elke dag door de longs wat hoger gelegd. 7,20 , 7,30 en nu 7,40. Even shake out op de beurzen. Moest gebeuren en zat er al een hele tijd aan te komen. Heeft verder niets met AF/KLM te maken. Aandeeltjes worden op redelijk laag volume goed opgevangen. Ik hou hoop en hou ze stevig vast...
  7. Erwin L 25 juni 2018 19:39
    Ter info:

    Het standpunt van de NVLT (vakbond die KLM-technici vertegenwoordigt) over de recentelijk afgesloten CAO tussen KLM en FNV:

    "4 bonden stellen overleg met KLM uit!

    Onbegrijpelijk principe akkoord KLM met FNV! De NVLT mist nog vele tientallen miljoenen.

    Onderwerpen die we o.a. nog missen zijn:

    – Uitbreiding/ verhoging License pay

    – Invulling van de vorige CAO afspraken (aandelen pakket)

    De NVLT is van mening dat aanname nieuw personeel genoemd in het principe akkoord nooit uit de loonruimte mag komen.

    Spoedig komen we met meer info."


    Bron:
    nvlt.org/update-cao-klm-2/
  8. forum rang 6 Newg77 25 juni 2018 20:06
    Heb je ze nog Bertussie?
    Vanmiddag rond 7.45 nog long ingestapt. Dacht ook sentiment van de dag zal wel loslopen. Jouw linkie helpt niet :)
  9. Bertussie 25 juni 2018 20:18
    quote:

    Gwen88 schreef op 25 juni 2018 20:06:

    Heb je ze nog Bertussie?
    Vanmiddag rond 7.45 nog long ingestapt. Dacht ook sentiment van de dag zal wel loslopen. Jouw linkie helpt niet :)
    Heb ze gewoon lekker laten staan. Gekocht rond 6,73 meen ik
    We gaan het zien

    Link pakt ie bij mij wel

    Ff op site van 4traders.com kijken en dan air france zoeken
  10. trixxx 25 juni 2018 21:09
    www.latribune.fr/entreprises-finance/...

    Air France-KLM: de ontmoeting tussen Capron en de directeuren is geannuleerd
    Door Fabrice Gliszczynski | 25/06/2018, 17:23 | 756 woorden

    Philippe Capron, Chief Financial Officer van Veolia.
    Volgens onze informatie zijn de vergaderingen die gepland zijn voor dinsdag 26 juni tussen Philippe Capron en de directeurs van de groep stroomopwaarts van de Raad van Bestuur die in Amsterdam zal worden gehouden, geannuleerd. De selectie van de nominatiecommissie om hem voor te dragen aan de raad van bestuur om de groep te leiden, heeft voor aanzienlijke turbulentie gezorgd. Zijn tegenstanders verwerpen zijn gebrek aan ervaring in het luchtvervoer.
    De benoeming van Philippe Capron aan het hoofd van Air France-KLM leidde in de vleugel. Gekozen afgelopen weekend door het benoemingscomité dat zal worden voorgesteld op dinsdag 26 juni aan de raad van bestuur van Air France-KLM, de chief financial officer van Veolia Environnement, zal Philippe Capron waarschijnlijk worden heropend na de schietpartij van collectieve barrage aan hem gericht door de Staat, Delta, KLM, zonder de groep AccorHotels te vergeten die de 14% van de Staat in de luchtgroep wil kopen. Hoewel zijn kwaliteiten en zijn zeer sterke persoonlijkheid worden erkend, wordt zijn gebrek aan ervaring in het luchtvervoer het vaakst genoemd om een ??dergelijke weigering te rechtvaardigen. Hoewel de commissie volgens sommige bronnen overwoog om de voorzitter van de Raad van Bestuur van KLM voor te stellen, Pieter Elbers als Deputy Chief Executive Officer van Air France-KLM. Ook toegevoegd aan KLM en Delta, een vijandigheid tegen het behoud van de structuur van de groep met de wens van het benoemingscomité om een ??CEO van Air France-KLM te benoemen die ook president van Air France zou zijn.

    Het benoemingscomité is verzwakt
    Volgens onze informatie zijn de vergaderingen die deze dinsdag gepland zijn tussen Philippe Capron en de directeurs van de groep stroomopwaarts van de Raad van Bestuur die in Amsterdam zal worden gehouden, geannuleerd. Hoewel dit besluit geen goed teken biedt voor het standpunt dat de Nominating Committee zal aannemen over wat lijkt op staatsinmenging in het bestuur van de groep, lijkt het toch moeilijk voor de Nominating Committee om een ??naam te behouden die zou geen consensus bereiken op het bord. Gericht door de staat vanwege het gebrek aan transparantie, is de commissie onder voorzitterschap van de huidige interim-voorzitter van de groep, Anne-Marie Courderc, vandaag verzwakt.

    Nieuw bestuur
    Sommigen, met name in de staat, dringen er bij de Raad op aan te eisen dat het benoemingscomité zijn exemplaar herziet, met name door de bestuursstructuur te veranderen. Zoals de KLM in het bijzonder suggereert, pleiten zij voor een scheiding tussen de rol van de Air France-KLM-president en die van Air France, zoals het geval was van 2012 tot 2016.

    Dit met het oog op een patroon van de groep met een gestalte en een internationale visie, en professionele luchtvaartmaatschappij aan het hoofd van Air France om maatregelen te nemen om het bedrijf te veranderen nemen vinden. In dit diagram keren de namen van Marc Rochet of Bruno Matheu terug.

    Een schema dat geschikt zou kunnen zijn voor verschillende teams, zoals Accor, maar ook voor Christian Blanc, de voormalige CEO van Air France tussen 1993 en 1997, die met een deel van zijn team wel weer terug zou zijn (als we op zoek waren naar). tijdperk, met inbegrip van Bruno Matheu, voormalig CEO van Air France voordat hij vertrok naar 2015 van 2015 tot Etihad.

    De strategie van Janaillac gepresenteerd aan de toekomstige CEO
    In de geest van het huidige management van Air France en de Raad van Bestuur is het niet nodig om de zaken op zijn kop te zetten, omdat de belangrijkste strategische maatregelen die moeten worden genomen al vergevorderd zijn (Transavia-ontwikkeling, creatie of geen een goedkope langeafstandsactiviteit ...) en zal aan de toekomstige CEO worden gepresenteerd wanneer hij in functie is. Inderdaad, na het vertrek van Jean-Marc Janaillac op 15 mei, besloot het bestuur om het strategisch werk voort te zetten dat enkele maanden door de laatste werd uitgevoerd. Met andere woorden, de toekomstige CEO zal de strategie van Jean-Marc Janaillac moeten toepassen. Met een dergelijk diagram is het gemakkelijker te begrijpen waarom er geen professional in luchtvervoer was gehoord door de nominatiecommissie.

    In deze naamloze bazaar daagt de rol van AccorHotels, vijandig tegenover de benoeming van Philippe Capron, verschillende bestuurders uit.

    "De schaduw van Accor zweeft over dit onderwerp van bestuur, dat lijdt geen twijfel", zei een van hen.

    Het plan om de hoofdstad van Air France-KLM binnen te gaan wordt tegengewerkt door het management van Air France, maar ook door vele directeuren voor wie de mogelijke synergieën van een toenadering tussen de twee groepen veel duidelijker zijn voor Accor dan voor Air France-KLM. En zelfs als ze voor de luchtvaartgroep waren, hoeven ze zich niet te vertalen naar de toetreding van Accor tot de hoofdstad, zeggen ze. Boven alles benadrukken de tegenstanders van AccorHotels het overwicht van buitenlandse aandeelhouders in de hoofdstad van de hotelgroep die de Europese zijde van Air France-KLM zouden kunnen verliezen. Een Europees bedrijf moet echter voor meer dan 50% eigendom zijn van Europees kapitaal.
  11. trixxx 25 juni 2018 21:17
    www.nu.nl/economie/5330993/air-france...

    'Air France-KLM overweegt aparte topmannen voor Air France en holding'
    Foto: Hollandse Hoogte
    Gepubliceerd: 25 juni 2018 21:10
    Air France gaat de benoeming van een nieuwe topman mogelijk over een andere boeg gooien. Overwogen wordt om de functie van topman voor Air France-KLM en dochtermaatschappij Air France te splitsen.
    Vorige week dook de naam van Philippe Capron op in de media als mogelijk topman van Air France-KLM. Dit stuitte op kritiek bij het management van onder meer de luchtvaartmaatschappijen KLM, Delta Air Lines en China Airlines.

    Om die reden zou Air France-KLM de functies van topman voor Air France-KLM en voor dochtermaatschappij Air France willen splitsen. De zoektocht naar geschikte kandidaten zou opnieuw beginnen. De intentie is om in juli met een besluit te komen.

    Naast dochtermaatschappij KLM en samenwerkingspartners Delta Air Lines en China Airlines hadden ook de Franse vakbonden kritiek op de mogelijke benoeming van Capron, die momenteel financieel directeur is van het Franse nuts- en vervoersbedrijf Veolia. Hij werd bestempeld als lichtgewicht door de branchegenoten, onder meer wegens gebrek aan ervaring in de luchtvaart, en omdat hij nog nooit een bedrijf leidde.

    Capron is momenteel financieel directeur van het Frans nuts- en vervoersbedrijf Veolia. Naast dochtermaatschappij KLM en samenwerkingspartners Delta Air Lines en China Airlines hadden ook de Franse vakbonden kritiek op de mogelijke benoeming van Capron. Hij werd bestempeld als lichtgewicht door de branchegenoten, onder meer wegens gebrek aan ervering in de luchtvaart en omdat hij nog nooit aan de leiding stond van een bedrijf.

    Bij KLM en Delta gaan geluiden op om een co-topman van KLM-huize, zoals eerder het geval was, aan te stellen.
  12. trixxx 25 juni 2018 21:32
    Als alles zoals boven wordt uitgevoerd, elk een eigen baas, en de Nederlandse parlementsleden willen dat KLM onafhankelijk wordt van AF, dan is een afsplitsing voor iedereen het beste. Koers zal sky high gaan!!
  13. forum rang 4 BW2017 25 juni 2018 22:44
    quote:

    trixxx schreef op 25 juni 2018 21:17:

    www.nu.nl/economie/5330993/air-france...

    'Air France-KLM overweegt aparte topmannen voor Air France en holding'
    Foto: Hollandse Hoogte
    Gepubliceerd: 25 juni 2018 21:10
    Air France gaat de benoeming van een nieuwe topman mogelijk over een andere boeg gooien. Overwogen wordt om de functie van topman voor Air France-KLM en dochtermaatschappij Air France te splitsen.
    Vorige week dook de naam van Philippe Capron op in de media als mogelijk topman van Air France-KLM. Dit stuitte op kritiek bij het management van onder meer de luchtvaartmaatschappijen KLM, Delta Air Lines en China Airlines.

    Om die reden zou Air France-KLM de functies van topman voor Air France-KLM en voor dochtermaatschappij Air France willen splitsen. De zoektocht naar geschikte kandidaten zou opnieuw beginnen. De intentie is om in juli met een besluit te komen.

    Naast dochtermaatschappij KLM en samenwerkingspartners Delta Air Lines en China Airlines hadden ook de Franse vakbonden kritiek op de mogelijke benoeming van Capron, die momenteel financieel directeur is van het Franse nuts- en vervoersbedrijf Veolia. Hij werd bestempeld als lichtgewicht door de branchegenoten, onder meer wegens gebrek aan ervaring in de luchtvaart, en omdat hij nog nooit een bedrijf leidde.

    Capron is momenteel financieel directeur van het Frans nuts- en vervoersbedrijf Veolia. Naast dochtermaatschappij KLM en samenwerkingspartners Delta Air Lines en China Airlines hadden ook de Franse vakbonden kritiek op de mogelijke benoeming van Capron. Hij werd bestempeld als lichtgewicht door de branchegenoten, onder meer wegens gebrek aan ervering in de luchtvaart en omdat hij nog nooit aan de leiding stond van een bedrijf.

    Bij KLM en Delta gaan geluiden op om een co-topman van KLM-huize, zoals eerder het geval was, aan te stellen.
    Erwin wat zeggen jou de laatste berichten (2) over Air france en wat denk jij dat dit morgen ons brengt
3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 163 164 165 166 167 ... 192 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht