Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

PostNL Koninklijke NL0009739416

Laatste koers (eur)

1,250
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    1.766.025 Gem. (3M) 2,1M
  • Bied

    1,300  
  • Laat

    1,300  
+ Toevoegen aan watchlist

Post NL November/December 2018

10.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 533 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Toekomstbeeld 3 november 2018 17:33
    quote:

    rsantego schreef op 3 november 2018 17:10:

    Post.nl heeft 80 stints geleased. Als de stints uit het verkeer worden genomen dan kan de leasemaatschappij geen voertuigen leveren en dus hoeft Post.nl geen leaseprijs te betalen.
    Ab
    Nam altijd aan dat ze gekocht waren maar indien lease dan ook geen betaling.

    Blijft wel het punt dat men met de stints operationeel wilde besparen tov de alternatieven. Dus mogelijk een verdere achterstand bij de kostenbesparingen richting 2019.

  2. Pjedro 3 november 2018 20:05
    Poll slotkoers PostNL maandag 5 november.

    Opgeven kan tot uiterlijk zondag 4 november 23:59

    €2,220 Patrick D
    €2,360 Boterbijdevis
    €2,410 Dangr
    €2,440 perry1
    €2,478 Lector
    €2,580 Filasoft
    €2,620 Saibee
    €2,630 Geefgas
    €2,650 Dr. Oogkloot
    €2,670 leo36 (nog €0,25 onder mijn break-even)
    €2,720 Toekomstbeeld
    €2,730 Alrob
    €2,740 BENZZ
    €2,750 Jeliazkov
    €2,760 pff
    €2,790 Triginta septem
    €2,800 Martijn van M
    €2,810 William
    €2,810 Hansbeleg
    €2,820 GoGoGo !
    €2,830 Partner
    €2,835 Analyse
    €2,840 Ronald64
    €2,850 Mangy_Scoundrel
    €2,860 Moneyball
    €2,870 JvH
    €2,880 painter75
    €2,880 jaapaap
    €2,890 Kissfan
    €2,900 gpjf
    €2,910 BW2017
    €2,930 zeun
    €2,950 Alida1
    €2,950 HJ deTuinman
    €2,968 Baarsjes
    €2,980 Gaston Lagaffe
    €3,000 Meerpoen.nl
    €3,012 Pjedro
    €3,020 UpdownUp
    €3,080 phoovie
    €3,120 Eurowin
    €3,250 El_loco
    €3,330 Lucky14
    €3,460 De Ronselaer
    €3,470 Moneymaker_BX
    €3,500 Ritageld
    €3,550 Johnny Money
    €3,930 prinszicht
    €4,050 jaar2018

    De winner krijgt een overheerlijke virtuele taart met een extra dik toefje slagroom ;-)

    Verzoek aan een ieder om zelf te controleren of je correct in de lijst bent opgenomen.
  3. Shlomo 3 november 2018 20:05
    Postdienst in buurlanden zowel beter als goedkoper
    OPINIE
    Meer samenwerking en minder concurrentie op de markt van post bezorgen? Te veel gevraagd, vindt lezer Leo Onderwater. PostNL kan beter een voorbeeld nemen aan onze buurlanden Duitsland en België.
    Met ingang van 1 januari stijgen de posttarieven weer aanmerkelijk.

    Herna Verhagen, ceo van PostNL, het bedrijf dat in ons land de wettelijk verplichte postbezorging (de 'universele postdienst') uitvoert, roept bij voortduring dat er meer samenwerking in de postsector moet worden toegestaan. Dit om de vijfdaagse postbezorging en het landelijk netwerk van brievenbussen en 'postkantoren' in stand te kunnen houden.

    PostNL wil daarmee de marktwerking beteugelen. Concurrent Sandd blijkt de post immers veel goedkoper te kunnen bezorgen, met een zegelprijs voor een standaardbrief (20 gram) van 55 cent in plaats van bijna een euro.
    Slecht op de hoogte
    Ook staatssecretaris Mona Keizer vindt dat meer marktwerking in de postbezorging ongewenst is. Zij zegt: ,,Internationaal gezien doet Nederland het qua postbezorging heel goed: de postzegelprijs behoort tot de laagste van Europa en de service van PostNL is goed.''

    De staatssecretaris is slecht op de hoogte van de feiten. Deut-sche Post en het Belgische Bpost blijken, net als Sandd, de postdienst veel goedkoper dan PostNL te kunnen uitvoeren.

    Een standaardbrief tot 20 gram kost voor binnenlandse verzending in Duitsland 70 eurocent. In Nederland is dat 83 eurocent. Een Duitse 'Compactbrief' tot 50 gram kost 85 cent (in Nederland 1,66 euro), een zogeheten 'Grossbrief' tot 500 g kost 1,45 euro (in Nederland 3,32 euro tot 350 gram) en een 'Maxibrief' tot 1000 gram kost 2,60 euro (in Nederland 4,15 euro tot 2000 gram).

    Ook in België is de postbezorging veel goedkoper. Een zogeheten 'genormaliseerde brief' tot 50 gram kost 84 eurocent (in Nederland 1,66 euro). 'Niet-genormaliseerde' brieven van 100 tot 350 gram kosten 2,52 euro, brieven van 350 tot 1000 gram 4,20 euro en brieven van 1000 tot 2000 gram 5,88 euro. Waarom is de universele postdienst in Duitsland en België, met veel meer dunbevolkte regio's, goedkoper en beter dan in Nederland?

    De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft onlangs bepaald dat PostNL de postzegelprijs voor een brief tot 20 gram mag verhogen tot bijna 1 euro. Waar baseert ACM die prijsverhoging op? Is het niet de primaire taak van ACM om de belangen van de consument te beschermen, eerder dan die van de aandeelhouders van Post NL?
    Meehuilen met wolven
    De klaagzang van Verhagen over de concurrenten van PostNL is meehuilen met de wolven (aandeelhouders) in het bos.

    PostNL en de overheid hinken op twee gedachten. Het is van tweeën één. Of je staat marktwerking toe met alle concurrentieconsequenties van dien, of de universele postdienst is een publieke taak die slechts door PostNL wordt uitgevoerd.

    Het jaarsalaris van Verhagen, 1,4 miljoen euro, kan in het laatste geval aanmerkelijk omlaag.

    Leo Q. Onderwater is architect en publicist.

    Opinie in AD 3-11-2018 spreekt voor zichzelf.
  4. forum rang 4 Toekomstbeeld 3 november 2018 21:56
    quote:

    Shlomo schreef op 3 november 2018 20:05:

    Postdienst in buurlanden zowel beter als goedkoper
    OPINIE
    Meer samenwerking en minder concurrentie op de markt van post bezorgen? Te veel gevraagd, vindt lezer Leo Onderwater. PostNL kan beter een voorbeeld nemen aan onze buurlanden Duitsland en België.
    Met ingang van 1 januari stijgen de posttarieven weer aanmerkelijk.

    Herna Verhagen, ceo van PostNL, het bedrijf dat in ons land de wettelijk verplichte postbezorging (de 'universele postdienst') uitvoert, roept bij voortduring dat er meer samenwerking in de postsector moet worden toegestaan. Dit om de vijfdaagse postbezorging en het landelijk netwerk van brievenbussen en 'postkantoren' in stand te kunnen houden.

    PostNL wil daarmee de marktwerking beteugelen. Concurrent Sandd blijkt de post immers veel goedkoper te kunnen bezorgen, met een zegelprijs voor een standaardbrief (20 gram) van 55 cent in plaats van bijna een euro.
    Slecht op de hoogte
    Ook staatssecretaris Mona Keizer vindt dat meer marktwerking in de postbezorging ongewenst is. Zij zegt: ,,Internationaal gezien doet Nederland het qua postbezorging heel goed: de postzegelprijs behoort tot de laagste van Europa en de service van PostNL is goed.''

    De staatssecretaris is slecht op de hoogte van de feiten. Deut-sche Post en het Belgische Bpost blijken, net als Sandd, de postdienst veel goedkoper dan PostNL te kunnen uitvoeren.

    Een standaardbrief tot 20 gram kost voor binnenlandse verzending in Duitsland 70 eurocent. In Nederland is dat 83 eurocent. Een Duitse 'Compactbrief' tot 50 gram kost 85 cent (in Nederland 1,66 euro), een zogeheten 'Grossbrief' tot 500 g kost 1,45 euro (in Nederland 3,32 euro tot 350 gram) en een 'Maxibrief' tot 1000 gram kost 2,60 euro (in Nederland 4,15 euro tot 2000 gram).

    Ook in België is de postbezorging veel goedkoper. Een zogeheten 'genormaliseerde brief' tot 50 gram kost 84 eurocent (in Nederland 1,66 euro). 'Niet-genormaliseerde' brieven van 100 tot 350 gram kosten 2,52 euro, brieven van 350 tot 1000 gram 4,20 euro en brieven van 1000 tot 2000 gram 5,88 euro. Waarom is de universele postdienst in Duitsland en België, met veel meer dunbevolkte regio's, goedkoper en beter dan in Nederland?

    De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft onlangs bepaald dat PostNL de postzegelprijs voor een brief tot 20 gram mag verhogen tot bijna 1 euro. Waar baseert ACM die prijsverhoging op? Is het niet de primaire taak van ACM om de belangen van de consument te beschermen, eerder dan die van de aandeelhouders van Post NL?
    Meehuilen met wolven
    De klaagzang van Verhagen over de concurrenten van PostNL is meehuilen met de wolven (aandeelhouders) in het bos.

    PostNL en de overheid hinken op twee gedachten. Het is van tweeën één. Of je staat marktwerking toe met alle concurrentieconsequenties van dien, of de universele postdienst is een publieke taak die slechts door PostNL wordt uitgevoerd.

    Het jaarsalaris van Verhagen, 1,4 miljoen euro, kan in het laatste geval aanmerkelijk omlaag.

    Leo Q. Onderwater is architect en publicist.

    Opinie in AD 3-11-2018 spreekt voor zichzelf.
    Rare situatie dat 1 persoon zoiets gepubliceerd kan krijgen. 1 iemand die maar raaskalt en duidelijk totaal geen enkel benul heeft van economy of scale.
    1 iemand die totaal geen benul heeft van het feit dat de digitalisering in landen als Duitsland & België nog mijlen achterloopt. De volle impact van dalende volumes is het meest zichtbaar in NL. Een land als Duitsland gaat nog wel heel hard piepen en zullen over 2 jaar dezelfde prijzen hebben als nu.
    Hierbij mag ook nog wel heel duidelijk meegenomen worden dat de architect de prijzen van zakelijke post in de andere landen eens mag vergelijken.
    Zou DHL de consumentpost subsidiëren met de bedrijfspost? Iets wat hier in NL verboden is.

    Verder lijkt de architect ook niet te beseffen dat de Belgische staat dik 200 mln euro per jaar aan subsidie aan Bpost uitkeert.
    Gelukkig beseft de NL politiek dat wel.
    Toevallig heb ik deze email van dhr Bruins nog in mijn archief.

    Van: Bruins, E. e.bruins@tweedekamer.nl
    Verzonden: zondag 21 oktober 2018 12:23
    Aan: XXXXX
    Onderwerp: Re: Innovatie Belgische Post!

    Geachte heer XXXXX,

    Dank voor uw mail. Bpost is een staatsbedrijf en krijgt forse sommen subsidie om op poten te blijven. Dat is dus sowieso oneerlijke concurrentie voor PostNL die geheel op eigen benen staat. De postzegel in België is dus in werkelijkheid véél duurder, maar dat zit in de belasting die de belastingbetaler betaalt.

    Met hartelijke groet,
    Eppo Bruins

    Woordvoerder Financiën | Sociale Zaken & Werkgelegenheid | Economische Zaken | Onderwijs & Wetenschap | Luchtvaart
  5. forum rang 4 Toekomstbeeld 3 november 2018 22:27
    quote:

    Filasoft schreef op 3 november 2018 22:16:

    En Deutsche Post, ook door de overheid gesubsidieerd?
    Geen idee. Maar ik geef al twee redenen die gelden voor Duitsland waarom ze voor nu nog goedkoper zijn.
    Duitsland bevind zich nog maar net in de krimpfase agv de digitalisering. En kijk eens wat voor afstraffing die kregen begin vh jaar toen men eigenlijk voor het eerst meldde dat de volume krimp nu dan toch wel impact had. En de afname percentages zijn nog lachwekkend tov NL met al vele jaren >10% pj.

    Als DHL over een jaar of drie/vier ook op het peil komt dat de totale volumes met 65% zijn afgenomen tov 2010, dan zul je in Duitsland de postzegelprijs ook fors hoger zien dan nu.

    Er worden landen vergeleken op dit moment die elk in een totale andere fase zitten van de krimp. De postzegelprijs in NL van 4 of 5 jaar geleden mag je vergelijken met die van Duitsland nu.

  6. forum rang 5 Go Go Go ! 3 november 2018 22:34
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 3 november 2018 22:12:

    Kan trouwens het artikel online bij het AD niet vinden. Is er een link?
    Als de man schrijft dat de zegels bij Sandd 0,55 euro kosten ... dan is voor mij gelijk al duidelijk dat hij niet weet waarover hij schrijft en heeft hij voor mij afgedaan.

    Die zegeltjes van Sandd starten namelijk vanaf 0,60 euro en dat doen ze al langer dan een jaar.

    Toedeledoki, Oudewater.

  7. forum rang 4 Toekomstbeeld 3 november 2018 22:49
    quote:

    Go Go Go ! schreef op 3 november 2018 22:34:

    [...]

    Als de man schrijft dat de zegels bij Sandd 0,55 euro kosten ... dan is voor mij gelijk al duidelijk dat hij niet weet waarover hij schrijft en heeft hij voor mij afgedaan.

    Die zegeltjes van Sandd starten namelijk vanaf 0,60 euro en dat doen ze al langer dan een jaar.

    Toedeledoki, Oudewater.

    En die van Postnl is al een euro.....allemaal onjuistheden en gebazel van een malloot.

    Wat bezielt een architect in een gat genaamd Grathem, en zonder LinkedIn en met een twijfelachtige Facebook pagina, om dit soort van stukken te schrijven?

    De media is wat kwaliteit betreft echt zo slecht.

  8. forum rang 5 Go Go Go ! 3 november 2018 23:15
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 3 november 2018 13:34:

    [...]

    Zal veelal niet het meest moderne vastgoed zijn... .

    Vind het totaalbedrag TK overigens altijd erg laag in verhouding tot de stille reserve die men op 2.X miljard heeft betekend.

    Let wel ... datgene wat te koop staat op PostNL Real Estate is natuurlijk niet het enige vastgoed wat door PostNL te koop wordt/werd aangeboden. Denk dat je dat eerder kunt kwalificeren als 'restpost' vastgoed. Investeerders van allerlei pluimage (van bijvoorbeeld rijke particulieren tot Amerikaanse vastgoedinvesteerders, zoals een HighBrook Investors) hebben zich suf gekocht de laatste jaren. Partijen, die zichzelf melden bij PostNL zodra ze lucht krijgen van een interessant object. De vastgoed mensen van PostNL hebben uiteraard ook hun eigen contacten. Hebben ze een object, dan gaat er eerst een belletje naar het lijstje met namen van investeerders.

    Ga er maar vanuit dat je het meest interessante nooit zult aantreffen op de site van PostNL Real Estate of makelaardijen waar PostNL mee samenwerkt. Zo werkt dat niet in die tak van sport. Dat zal namelijk de site niet eens halen.

    Overigens, een groot gedeelte van het vastgoed is inderdaad van de categorie 'belegen', wanneer je het aanbod beziet.

  9. forum rang 5 Go Go Go ! 4 november 2018 00:10
    Tot slot nog een stukje uit "den ouden doosch" ...

    Over hoe privatisering van de benzinestations langs de Autobahn in Duitsland toch niet helemaal lekker verliep ... www.duitslandnieuws.nl/blog/2014/04/1...

    Gevonden terwijl ik op zoek was naar nieuws over een eventuele subsidiëring van Deutsche Post door de Duitse staat.

    Voor iedereen welterusten gewenst.

  10. forum rang 6 Tordan 4 november 2018 09:34
    quote:

    Filasoft schreef op 4 november 2018 09:31:

    Een boel selectieve verontwaardiging hier.
    Zozo, net wakker? Wel een mooie bijdrage trouwens.
  11. forum rang 5 Saibee 4 november 2018 09:48
    Versturen post via Sandd of Postnl is appels met peren vergelijken; heel ander serviceniveau.

    Sandd heeft twee bezorgdagen per week; Postnl vijf.
    Daarnaast is het aantal servicepunten bij Sandd veel minder en als het te moeilijk wordt dan gooit Sandd 'm in het netwerk van Postnl.

    Niet raar dat Postnl met hogere tarieven werkt.
  12. forum rang 4 Toekomstbeeld 4 november 2018 10:31
    quote:

    Go Go Go ! schreef op 4 november 2018 00:10:

    Tot slot nog een stukje uit "den ouden doosch" ...

    Over hoe privatisering van de benzinestations langs de Autobahn in Duitsland toch niet helemaal lekker verliep ... www.duitslandnieuws.nl/blog/2014/04/1...

    Gevonden terwijl ik op zoek was naar nieuws over een eventuele subsidiëring van Deutsche Post door de Duitse staat.

    Voor iedereen welterusten gewenst.

    Inderdaad een mooi voorbeeld hoe privatisering de soep in loopt als er geen toezicht is. Wat dat betreft ben ik ook niet tegen de ACM. Echter, ook een toezichthouder moet wel oog houden voor het belang van een ieder en zich niet alleen blindstaren op de allerlaagste en nog liefst nog lagere prijs voor de consument.

    Overigens, geïnspireerd door jouw zoektocht :-), ben ik eens door de Q2 cijfers van DHL heen gescrolled.

    Kwam diverse interessante zaken tegen maar geen subsidie en dat had me ook verwonderd bij een bedrijf van 60 miljard euro omzet.

    Kwam wel de belachelijk lage krimp in de briefvolumes tegen "Letter volume (MC & DM) decline of -3.2% reflects stable e-substitution trends and 1.0 more working days".

    En de opmerking waardoor die krimp komt is in het kader vd markt bepaling toch ook weer een blikvanger!!! ACM.....leest u mee?
    Laten we het eens omdraaien beste ACM......hoe kun je omzet kwijt raken aan iets wat niet tot de algehele markt behoord?

    Verder viel me de fors hogere kostenpost bij Parcels Germany op die de EBIT stevig drukte en waar DHL nu de meeste verbeter focus op aan het leggen is.
    Mijn inziens de boosdoener voor koersdruk op de gehele sector.

    Daar zal de markt morgen ook het meest op letten bij PostL. Hoe ontwikkelen de marges zich bij Parcels? Daar zit de toekomst, daar moet PostNl het geld in de toekomst gaan verdienen.

    Dan nog iets wat ook behoorlijke impact heeft op waarderingen. De Net Debt positie bij DHL is in Q1 al ongeveer 10 miljard euro toegenomen. Dat komt door een boekhoudkundige aanpassing door de opname van lease verplichtingen in de balans.

    Aangezien de Enterprise Value ve bedrijf bepaald wordt door de optelsom van :

    Aantal uitstaande aandelen * koers +/- Net Debt = Enterprise Value

    heeft een toename van de Net Debt (ook al is het een boekhoudkundige) een directe negatieve impact op de koers vh aandeel.
    Zo werken de modellen vd analisten nu éénmaal.

    Dat staat PostNL nog te wachten per 1 januari 2019. Zal dus ook de impact daarvan nog eens bestuderen. Er staat al iets over gemeld in de Q2 cijfers van PostNL.
  13. forum rang 4 Toekomstbeeld 4 november 2018 11:01
    DHL Parcel to adjust prices for business customers
    Effective January 1, 2019, DHL Parcel will adjust its parcel prices for customers with individual pricing agreements.


    The price adjustments apply for parcel delivery and do not affect the domestic express business in Germany.

    -New prices will apply from January 1, 2019
    -Increased surcharges for bulky goods
    -No flat-rate peak-period surcharge for parcels

    Bonn - Effective January 1, 2019, DHL Parcel will adjust its parcel prices for customers with individual pricing agreements. The company's price adjustments will be more significant than in previous years to reflect considerable increases in transport and personnel costs and to adapt to the increasing demands throughout the parcel market.

    "We will continue to improve our network to make our customers successful in their business," says Achim Dünnwald, CEO of DHL Parcel. "To this end, we are investing further in the expansion of our parcel network. In a market characterized by personnel and resource shortages, one of the things we need to ensure is that we always have sufficient personnel and transport capacity. This means significantly higher costs, which is why our price adjustments will be more significant than in previous years."

    Prices for bulky goods are also set to increase considerably. The sharp increase in the volume of bulky goods inhibits operational processes and leads to particularly sharp increases in complexity and expenses. "One focus of the price hikes is on bulky and heavy items, which are more complex and expensive for us to work with - a factor that needs to be given even more consideration in the pricing for these products," says Dünnwald.

    Even more than before, the company will be making use of individual pricing agreements with customers for shipping volumes during the peak period around Christmas. "We will continue to accept any volume of parcels that our customers consign to us. We will not be applying a general peak-period surcharge for parcels," says Dünnwald. For pricing purposes, variations in customers' parcel volumes will instead be taken into consideration to a greater degree than before. The price adjustments apply for parcel delivery and do not affect the domestic express business in Germany.
  14. [verwijderd] 4 november 2018 11:22
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 4 november 2018 11:01:

    DHL Parcel to adjust prices for business customers
    Effective January 1, 2019, DHL Parcel will adjust its parcel prices for customers with individual pricing agreements.


    The price adjustments apply for parcel delivery and do not affect the domestic express business in Germany.

    -New prices will apply from January 1, 2019
    -Increased surcharges for bulky goods
    -No flat-rate peak-period surcharge for parcels

    Bonn - Effective January 1, 2019, DHL Parcel will adjust its parcel prices for customers with individual pricing agreements. The company's price adjustments will be more significant than in previous years to reflect considerable increases in transport and personnel costs and to adapt to the increasing demands throughout the parcel market.

    "We will continue to improve our network to make our customers successful in their business," says Achim Dünnwald, CEO of DHL Parcel. "To this end, we are investing further in the expansion of our parcel network. In a market characterized by personnel and resource shortages, one of the things we need to ensure is that we always have sufficient personnel and transport capacity. This means significantly higher costs, which is why our price adjustments will be more significant than in previous years."

    Prices for bulky goods are also set to increase considerably. The sharp increase in the volume of bulky goods inhibits operational processes and leads to particularly sharp increases in complexity and expenses. "One focus of the price hikes is on bulky and heavy items, which are more complex and expensive for us to work with - a factor that needs to be given even more consideration in the pricing for these products," says Dünnwald.

    Even more than before, the company will be making use of individual pricing agreements with customers for shipping volumes during the peak period around Christmas. "We will continue to accept any volume of parcels that our customers consign to us. We will not be applying a general peak-period surcharge for parcels," says Dünnwald. For pricing purposes, variations in customers' parcel volumes will instead be taken into consideration to a greater degree than before. The price adjustments apply for parcel delivery and do not affect the domestic express business in Germany.
    YES!

    Nou Herna en Pim....
  15. forum rang 4 Toekomstbeeld 4 november 2018 11:41
    Iemand een idee hoeveel de zakelijke klanten betalen in:
    Duitsland:
    België:
    Nederland: ongeveer 20 tot 22 cent gemiddeld dacht ik begrepen te hebben obv krantenartikelen (postnl publiceert hun tarieven niet omdat er nog een onderscheid is in klein/midden/grootverbruik en prijzen per contract bepaald worden)
10.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 533 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht