Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,720
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    35.658 Gem. (3M) 216,4K
  • Bied

    15,960  
  • Laat

    15,960  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 355 356 357 358 359 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Risky bets 18 december 2018 10:25
    Als een slachtveld.

    Rates zijn wel wat naar beneden gekomen de laatste dagen, maar alles scheepvaart/olie wordt op het moment gewoon gedumpt.
  2. [verwijderd] 18 december 2018 14:10
    quote:

    Risky bets schreef op 18 december 2018 10:25:

    Als een slachtveld.

    Rates zijn wel wat naar beneden gekomen de laatste dagen, maar alles scheepvaart/olie wordt op het moment gewoon gedumpt.
    Dan is het "koopjestijd" ondanks de diverse belastingen :)
  3. [verwijderd] 18 december 2018 16:34
    ECB zou ipv obligaties
    ook wel eens even goede aandelen kunnen opkopen bij deze koersen
    zou de schulden nogal drastisch kunnen verkleinen van de Europese staten
    en bovendien buitenlandse (niet-Europese) grote banken een hakje kunnen zetten.
    :)
    Mar ja,
    Die ECB'ers zijn afkomstig van deze banken.
    :)
    broodheren ?
  4. [verwijderd] 18 december 2018 22:44
    De Clowns trekken er de stekker uit in Brussel, in Londen ?, ...
    zijn ze zo bang geworden van de gele hesjes ?
    Zal nog niet beteren, nu de doden hun eigen overlijdensaangifte moeten gaan doen.

    Morgen nog wat verder naar beneden ?
    Wat gaat de FED doen morgenavond ?
    0.25 er bij, of zijn ze bang van Trump zijn tweets ?

    Voor elke verkoper is er een koper, bij daling even wachten voor je op de koopknop drukt, dan doe je extra winst !
    Maar denk eraan, dat je bij een stijging, niet op kunt, tegen computers.

  5. forum rang 7 JdeFL 19 december 2018 09:52
    Er was gisteren een artikel dat het over een moeilijk eerste halfjaar had voor de tankermarkt. Er worden er nogal wat nieuwe in gebruik genomen. Dat was begin 2016 al een thema, blijft helaas veel langer duren dan verwacht.
    Toch vreemd dat de 'families' inkochten, jaartje geleden ofzo, tijd zat. Ben eind '17 uitgestapt, zit nog altijd aan de zijlijn.
  6. [verwijderd] 19 december 2018 14:10
    quote:

    JdeFL schreef op 19 december 2018 09:52:

    Er was gisteren een artikel dat het over een moeilijk eerste halfjaar had voor de tankermarkt. Er worden er nogal wat nieuwe in gebruik genomen. Dat was begin 2016 al een thema, blijft helaas veel langer duren dan verwacht.
    Toch vreemd dat de 'families' inkochten, jaartje geleden ofzo, tijd zat. Ben eind '17 uitgestapt, zit nog altijd aan de zijlijn.
    Dan doen die families een goede zaak.
    Qua prijs maar zeker ook strategisch.
    Het is volgens mij nu ook een mooi instapmoment.
    Dit om verschillende redenen:
    - meer schepen, ok, maar er gaan er ook wel een deel uit, ook nieuwe normen qua uitstoot, langere afstanden en meer transport naar oa. china
    - Vooral de cijfers van Q4/2018 moeten mooi zijn (een 45 VVLC's), Spot Rates zijn veel beter dan in 2016, 2017 en eerste helft van 2018
    - Integratie van Gener8 moet ook wel iets opleveren
    - Jonge vloot

    Meestal krijgen we bij de jaarstart toch een update, dan weten we meer

  7. forum rang 7 JdeFL 20 december 2018 09:47
    @pommeke
    Had dat ooit ergens geschreven: de families redeneren anders dan wij. Zij zien boten die nu via aandelen Euronav te koop zijn aan serieuze kortingen. Maar als kleine belegger vraag je je toch eerder af wat de aandelen gaan opbrengen.
    En zelfs als de cijfers voor Q4 goed zijn (eerder relatief goed tgo. voorgaande Qen vermoed ik), als nog een zwakke eerste helft van 2019 voorspeld wordt, zal dat niet veel uitmaken.
    Ach, er is nu zoveel keuze, afgestrafte aandelen alom, nu nog de juiste uitkiezen.
  8. Mitchieboy 20 december 2018 10:46
    Rates komen nu wel hard naar beneden. Er is echt veel recessie angst in de markt en dan helpt het natuurlijk niet als de Fed die angst ook heeft.....aan de andere kant zal het tanker owners met oude vloot eerder aanzetten tot het uit de vaart nemen waardoor er meer meer balans in de tankermarkt ontstaat. Er staan natuurlijk ook wel weer de nodige new buildings op stapel. Die moeten eerst gebalanced worden. Dan pas kan er structureel herstel optreden. Denk dat de markt vooralsnog denkt dat de opleving in rates i.c.m. het sentiment tijdelijk was en dat we nu terugvallen naar de oude situatie.
  9. [verwijderd] 20 december 2018 12:19

    Downside lijkt me nu toch wel beperkt en EURN is het beste jongetje van de klas maar het blijft wel een cyclisch aandeel met een bijbehorende lage KW.
  10. Risky bets 21 december 2018 14:04
    quote:

    Mitchieboy schreef op 20 december 2018 21:50:

    Risky, ooit zo’n snelle correctie gezien in de tankermarkt?!?
    Bedoel je de aandelen of de rates? Rates in de markt blijven prima liggen, beetje naar beneden is niks bijzonders. Aandelenkoersen gaan wel hard naar beneden, al valt het in de tanker markt not wel zwaar mee in vergelijking met andere shipping sectoren. EURN blijft ook erg goed liggen ten opzichte van peers.

    Er zijn heel veel insider purchases en aandeel opkoop programma's bekend gemaakt laatste weken. Waar blijft EURN. Ze verzuipen in liquiditeit en handelen momenteel op een korting tov NAV. 1+1 lijkt me hier niet moeilijk.
  11. Risky bets 21 december 2018 14:06
    quote:

    Stephan010 schreef op 20 december 2018 22:03:

    Moet er nou verschil zijn tussen de brent en wti oil zodat eurnav meer winst kan maken ?

    Groot verschil is goed voor US exports. Al is er op het moment een bottleneck van US export capaciteit, daarom is het prijsverschil zo hoog. USA kan niet zomaar een miljoen vaten meer gaan exporteren, omdat hun hele infrastructuur is gebouwd voor imports en niet exports. Maar daar wordt op het moment hard in geinvesteerd.
  12. [verwijderd] 21 december 2018 15:44
    Mmm, is dit nu een moment om bij te komen of is het beter om nog wat af te wachten? Ik heb er geen flauw idee meer van. Analisten spreken elkaar tegen als water en vuur. Eerst is er een artikel dat de tankermarkt gouden jaren voor de boeg heeft. Paar weken later, tankermarkt gaat moeilijk half jaar tegemoet.. en een daling van meer dan 20% ..
  13. Risky bets 21 december 2018 21:07
    Welke artikels zijn dat?

    Er is normale seasonality en daarin is Q4 duidelijk het beste. Rates zullen vast wel wat gaan zakken van de huidige niveau's. Maar met de groeiende contango in the olie future curve, zullen rates nooit gaan zakken naar de niveau's van 2018.
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 355 356 357 358 359 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht