Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,970
  • Verschill

    -0,016 -0,16%
  • Volume

    1.674.326 Gem. (3M) 1,9M
  • Bied

    9,940  
  • Laat

    10,200  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France - KLM 2019

208 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 februari 2019 00:05
    Is natuurlijk zwakte voor het aandeel, als overheden gaan kopen.
    KLM kan dus niet zijn eigen stempel drukken.
    Wordt een saai aandeel de aankomende jaren, alleen dividend uitkeren.
  2. Sander1234 27 februari 2019 06:26
    Nog een kleine twee procent moeten ze kopen om op die 14 procent te komen. Dus de grootste stijging is meer dan geweest. Wellicht nog 1 dag met een goede plus en daarna is het een perfect moment om short te gaan.
  3. forum rang 4 Pitmans 27 februari 2019 07:37
    quote:

    maci schreef op 26 februari 2019 22:21:

    Waarom komt die melding pas vandaag? Hoeft de overheid zich niet aan AFM regels te houden en had er bij 3 % belang gemeld moeten worden?
    Dat had men vorige week al binnen.
    Voor een melding van aanmerkelijk belang geldt een termijn van 40 dagen. Die melding komt er dus nog wel.

    Niet tegen jou bedoeld maci, maar shortposities meetellen bij grootaandeelhouders of door verschillende mensen roepen over voorkennis. Ik schrik wel van zoveel domheid.
    Deze mensen mogen ook stemmen....
  4. Sjonnie2 27 februari 2019 07:41
    quote:

    Wie weet ! schreef op 27 februari 2019 00:05:

    Is natuurlijk zwakte voor het aandeel, als overheden gaan kopen.
    KLM kan dus niet zijn eigen stempel drukken.
    Wordt een saai aandeel de aankomende jaren, alleen dividend uitkeren.
    Welk dividend ?......

  5. r66 27 februari 2019 08:53
    Ha die Fransen en Nederlanders willen natuurlijk een hoge snelheidstrein netwerk door europa aanleggen, en gaan de gaan ook tax op vlieg brandstof invoeren zodat het niet veel goedkoper is dan de auto of de trein. Ahum.
  6. Erwin L 27 februari 2019 08:54
    Prima zet van de Nederlandse regering.

    Deze deelname is het resultaat van een goed doordachte strategische afweging. Ik had hier totaal geen rekening mee gehouden en ben blij verrast.

    Voor de continuïteit van AF/KLM is dit uitstekend nieuws. Voor de korte termijn koersontwikkeling warschijnlijk ook goed, men weet immers dat de Nederlandse staat uit is op het verder uitbreiden van het belang. Voor de lange termijn kan deze ontwikkeling de koers wel onder druk zetten daar er een grootaandeelhouder is die een andere agenda heeft dan een commerciële aandeelhouder. De wetten van de vrije markt, en bijvoorbeeld daaruit voorvloeiende technische analysemethoden, zijn daardoor nog beperkter van toepassing.

    Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Hoekstra eea met Smith heeft besproken tijdens het recente bezoek van Ben Smith aan Nederland. Dat de Franse regering zich nu mogelijk gepasseerd voelt is van ondergeschikt belang en zelfs geheel onbelangrijk. De Franse staat heeft geen enkel recht op "voorgeïnformeerd" worden over deze stap van Nederland en wordt keurig, net als elke andere aandeelhouder, op hetzelfde moment over deze ontwikkeling geïnformeerd.
  7. Mos1955 27 februari 2019 09:08
    Melding moet niet bij AFM maar de Franse variant daarop AMF. Die moeten dan binnen 4 dagen publiceren.
  8. luuk4 27 februari 2019 09:09
    quote:

    De Roze Ridder schreef op 22 februari 2019 13:41:

    [...]

    En hoe is het verder met je? En de kinderen, ook alles goed?
    HAHAHAHAHA vakantie is weer verdient Heerlijk dit
  9. Pint 27 februari 2019 09:10
    Binnenkort staan we gewoon vet onder de 10 euries. Lekker omgaan met belastinggeld en of pensioen geld van een ander. De dieven zitten in Den Haag!
  10. Nuchtertransparant 27 februari 2019 09:10
    Die 700 miljoen investeren in een van de grotere vervuilers op CO2 gebied is wel helemaal consistent met de klimaatplannen natuurlijk. Heel begrijpelijk voor mensen die straks een warmtepomp moeten installeren op eigen kosten. Wat een stel idioten bij elkaar daar in Den Haag. Meer invloed met een kleine 13% van de aandelen. Wat blijft die overheid toch zoeken in bedrijfsbelangen ?! Helemaal een luchtvaartmaatschappij ! What is next ? Ik zou zeggen een 13% belang in BMW om zeker te stellen dat de productie van de Mini en X1 niet meer uit Born verdwijnen. Een 13% belang in Thyssen om Tata in IJmuiden veilig stellen. Die KLM toestellen vliegen er dagelijks over naar de landingsbaan en beetje CO2 extra erbij moet kunnen. Zitten we gelijk helemaal groen in drie CO2 vriendelijke bedrijven ! Groot feest. Don't get me wrong ik heb niets met dat klimaatplan maar hier raakt de burger toch helemaal op los.
  11. Nuchtertransparant 27 februari 2019 09:12
    Toevoeging: de eerste dikke 60 miljoen euro is door het putje ! Twee van de Rembrandtjes erbij van een aantal jaren geleden en we zitten aardig richting 1 miljard aan totaal nutteloze uitgaven. En dan vallen die nutteloze uitgaven nog op omdat ze in de pers komen.
  12. bobby88 27 februari 2019 09:19
    Heerlijk dit, niet genoeg voor zeggenschap en nu helemaal 3 kapiteins op twee schepen. Kapitaal vernietiging op en top, maar wel lekker voor alle andere hier die hun winst hebben kunnen pakken.
  13. forum rang 4 Pitmans 27 februari 2019 09:29
    quote:

    Nuchtertransparant schreef op 27 februari 2019 09:12:

    Toevoeging: de eerste dikke 60 miljoen euro is door het putje ! Twee van de Rembrandtjes erbij van een aantal jaren geleden en we zitten aardig richting 1 miljard aan totaal nutteloze uitgaven. En dan vallen die nutteloze uitgaven nog op omdat ze in de pers komen.
    Lieverd, als je nu een klein beetje verstand van zaken had, kon je afleiden dat de staat ongeveer 1/3 van de verkregen aandelen onder €11 heeft gekocht. Zelfs met die 10% daling van vandaag, spelen ze/we nog quitte bij de actuele koers €11,20.
    En dat is nog afgezien van de effecten van het hogere doel dat ze met dit belang voor ogen hebben.
    Maar dat zul jij wel nooit kunnen begrijpen.

    @Mos, thx voor de aanvulling/verbetering. Had er niet bij stilgestaan dat er bij de Franse AFM gemeld moet worden. Et je ne connais pas le reglement la.
  14. forum rang 5 Porscheknakker 27 februari 2019 09:30
    Op kosten van de belastingbetaler KLM-aandelen kopen op de hoogste koers.
    Nu 12% van de koers af. Dat wordt weer extra bezuinigen. Energiebelasting zal mogelijk verdubbeld moeten worden om de schatkist aan te vullen. Nog wat prietpraat rondom het klimaat verkondigen en alle Nederlanders betalen deze extra last wel weer. Hahahahaha, wat laten Nederlanders zich toch beet nemen door onze financiële/economische dictators in Den Haag.

    Ik zie dat Pitmans een van hen is.
  15. forum rang 4 Mijn Vriend 27 februari 2019 09:30
    Dit gaat nog een mooie case study worden; de staat geeft ff het goede voorbeeld hoe je geld om zeep kan helpen en de markt mag manipuleren. Lang leve de betutteling!
208 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht