Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

BAM Groep Koninklijke NL0000337319

Laatste koers (eur)

3,390
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    2.640.209 Gem. (3M) 1,6M
  • Bied

    3,372  
  • Laat

    3,398  
+ Toevoegen aan watchlist

BAM APRIL 2019

2.464 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 124 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Tradewatcher 4 april 2019 12:34
    quote:

    Tartessos schreef op 4 april 2019 12:29:

    Weer 1% in de plus. Super.
    ....Omzet, winst en marge zullen fors stijgen. Minimaal 3 % maar ik denk hoger....

    Glazen bol?
  2. forum rang 6 boldie 4 april 2019 12:53
    als de opdracht bij Heijmans of vw gemeld was had dit 5 a 6% opgeleverd ach groen is groen laten we maar zeggen.
  3. forum rang 10 rationeel 4 april 2019 13:03
    quote:

    boldie schreef op 4 april 2019 11:27:

    [...];), zullen er hier niet veel zijn denk ik. vermoed dat je ze 1 hand kan tellen
    Ik kocht mijn eerste Bammetjes in 2011.

    Dat was een dure tijd;)

    Ik betaalde er 4,67 voor:(
  4. forum rang 10 rationeel 4 april 2019 13:07
    De goedkoopsten waren 1,92, in 2014:)

    Heb het altijd een mooi bedrijf gevonden!

    En veel meer waard dan de toenmalige koersen, of die nu rond de 2 euro waren, of rond de 4 euro.

    En ik verwacht nog steeds gelijk te krijgen:)
  5. forum rang 6 boldie 4 april 2019 13:08
    quote:

    rationeel schreef op 4 april 2019 13:03:

    [...]

    Ik kocht mijn eerste Bammetjes in 2011.

    Dat was een dure tijd;)

    Ik betaalde er 4,67 voor:(
    ...
  6. forum rang 6 boldie 4 april 2019 13:09
    quote:

    rationeel schreef op 4 april 2019 13:07:

    De goedkoopsten waren 1,92, in 2014:)

    Heb het altijd een mooi bedrijf gevonden!

    En veel meer waard dan de toenmalige koersen, of die nu rond de 2 euro waren, of rond de 4 euro.

    En ik verwacht nog steeds gelijk te krijgen:)
    volgens mij nog 1.87 aangetikt maar ja wat was hoogste koers?
  7. [verwijderd] 4 april 2019 13:15
    quote:

    bartbas schreef op 4 april 2019 12:16:

    [...]Zou heel onverstandig zijn. Laat Bam eerst maar een wat meet vlees op de botten krijgen. Ook de vermogenspositie van een concern bepaald de koers.
    Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten; zeker niet bij mooie resultaten. En aandeelhouderswaarde / tevredenheid creeeren is ook een doelstelling / missie / visie.
  8. [verwijderd] 4 april 2019 13:18
    quote:

    boldie schreef op 4 april 2019 13:10:

    paar bestens zou wonderen doen tegen die koppensnellers boven de 4.12
    Elke dag 5 cent tot de kwartaalcijfers dan zitten we op bijna 6 euro en daar kan ik mee leven :-)
  9. forum rang 6 boldie 4 april 2019 13:24
    quote:

    OnoMatopee schreef op 4 april 2019 13:19:

    Boldie, ben jij nou echt NOOIT tevreden?
    blijkbaar niet want anders had ik ze wel verkocht
  10. forum rang 6 OnoMatopee 4 april 2019 13:34
    Bouw fabriek Levvel-blocs in Harlingen

    De Afsluitdijk wordt tussen Kornwerderzand en Den Oever versterkt met ruim 75.000 betonnen elementen, zogenoemde Levvel-blocs. Bouwconsortium Levvel (BAM, Van Oord en Rebel) gaat de blokken maken in een fabriek in Harlingen. Ze worden per schip vervoerd naar de Afsluitdijk en vanaf het water geplaatst, om hinder voor het wegverkeer zo veel mogelijk te voorkomen. BAM en Van Oord heeft van Port of Harlingen een braakliggend terrein van ongeveer 10 hectare aan de Lange Lijnbaan in de Industriehaven gehuurd. Dit terrein wordt momenteel ingericht als werklocatie en de onderdelen van de fabriek worden opgebouwd. Vanaf september begint het proefdraaien. Levvel verwacht vanaf oktober 2019 de eerste Levvel-blocs te maken.
    Demontabele fabriek

    De fabriek wordt op dit moment opgebouwd en de benodigde onderdelen voor het maken van de Levvel-blocs worden ingekocht en op hun plek gezet. Denk aan een loods van circa 4.000 m2, een productiecarrousel voor een geautomatiseerde productie van de blokken, een betoncentrale, opslagsilo’s en -depots voor zand, grind en cement en een grote portaalkraan. Als alle Levvel-blocs zijn gemaakt, worden deze onderdelen gedemonteerd en elders ingezet. Het terrein wordt vervolgens in oorspronkelijke staat terug geleverd aan Port of Harlingen.
    Carrousel met betonblokken

    De Levvel-blocs worden gemaakt met een carrousel waarin meer dan honderd stalen mallen rond draaien. De toepassing van een productiecarrousel voor betonnen waterbouwblokken is bijzonder: dit is wereldwijd de vierde keer dat het wordt toegepast. De mal wordt volgegoten met beton en na het uitharden wordt de mal verwijderd. Eén medewerker bedient de cementaanvoer en twee medewerkers begeleiden het bekisten en ontkisten van de mal. De lege mallen worden geïnspecteerd, restjes cement worden verwijderd en klaargemaakt voor de volgende betonstort op de carrousel. Ongeveer iedere negen minuten wordt er een blok gemaakt, minimaal honderd 100 blokken per dag. In totaal houdt een team van drie medewerkers de productie in de fabriek draaiende. Dit wordt aangevuld door medewerkers die op het werkterrein diverse werkzaamheden uitvoeren om alles in goede banen te leiden.
    Gechipt “geboortekaartje”

    Elk Levvel-bloc wordt tijdens het productieproces voorzien van een zogenaamde RFID-chip. Dit staat voor Radio Frequency Identification: een manier om via radiosignalen een object te identificeren. Deze digitale informatiedrager wordt in de carrousel mee gestort in het blok. De barcode van de chip wordt tijdens productie, vervoer en plaatsing uitgelezen. Zo zijn de betonnen eenheden te detecteren en traceren en onderwerpen zoals samenstelling van grondstoffen, productiedatum en -tijd op de dijk te achterhalen. Ieder blok krijgt dus als het ware een “geboortekaartje”. Bij eventuele problemen kan deze informatie helpen de oorzaak te achterhalen.
    Voldoende voorraad bij depot én Afsluitdijk

    De Levvel-blocs worden via een opening in de loods door een grote kraan overgebracht naar het opslagdepot. In het verlengde van het depot komt een insteekhaven waar schepen in- en uit kunnen varen. Dezelfde kraan laadt de schepen met blokken. Om ervoor te zorgen dat de 75.000 blokken vlot worden vervoerd, zijn er altijd meerdere schepen in de weer. Eén daarvan voorziet de ‘Titan’, de kraan die de blokken op de Afsluitdijk gaat plaatsen, van voldoende blokken, één is onderweg (volgeladen richting de dijk of leeg weer terug) en één wordt geladen bij het depot.
    Bezoek aan de fabriek

    Zaterdag 15 juni 2019 kun je tijdens de Dag van de Bouw de fabriek in Harlingen bezoeken. Houd de website in de gaten voor de officiële aankondiging met meer informatie.


  11. forum rang 6 OnoMatopee 4 april 2019 13:34
    Openingshandeling bouw opvanglocatie voor asielzoekers Maastricht
    Bron: Gemeente Maastricht Gemeente Maastricht
    4 april 2019, 12:51
    Maastricht - Woensdag 3 april is officieel de bouw van de nieuwe opvanglocatie voor asielzoekers in Maastricht van start gegaan. Aan de François de Veyestraat wordt nu druk gewerkt aan het verbouwen en verduurzamen van het oude PLEM-gebouw. Naast het PLEM-gebouw verrijzen vijf nieuwe woonblokken. Na een korte presentatie over de opvang van asielzoekers in de stad Maastricht en het verbouwingsproject gaven Mara de Graaf (wethouder gemeente Maastricht) en Peter Siebers (bestuurder COA), met een handdruk vastgelegd in gips, het officiële startsein aan BAM voor de bouw van de opvanglocatie. Zo benadrukten zij de goede relatie tussen de gemeente Maastricht en het COA bij de opvang van asielzoekers en symboliseerden zij helpende hand die we als Nederland en de gemeente Maastricht in het bijzonder kunnen bieden aan mensen die op de vlucht zijn. ´Het COA heeft expliciet voor de gemeente Maastricht gekozen als grote gemeente binnen de provincie Limburg en daarmee als kernlocatie voor de hele provincie. Doordat we centraal in de stad zitten, zijn er goede mogelijkheden voor wederzijdse uitwisseling: bewoners zitten dicht bij verschillende voorzieningen. De internationale oriëntatie van Maastricht maakt ook dat wij en onze bewoners zich hier graag thuis voelen´. Aldus Peter Siebers, bestuurslid van het COA. Wethouder Mara de Graaf: ´In september 2014 besloot de gemeenteraad om dit gebouw aan te wijzen als locatie voor de opvang van vluchtelingen. Ik ben blij dat er nu hard gewerkt wordt om deze locatie te realiseren. Maar het gaat niet alleen om het gebouw. De andere opvanglocaties hebben aangetoond dat er goede verbindingen ontstaan met initiatiefnemers en organisaties in de stad, zodat inwoners van opvanglocatie en Maastrichtenaren veel voor elkaar kunnen betekenen. Het is mijn ambitie om dat ook op deze locatie voor elkaar te krijgen!´ Om te komen tot een landelijk dekkend netwerk van opvanglocaties, heeft het COA in december 2016 een pand aangekocht van de gemeente Maastricht om daar voor 17 jaar een opvanglocatie voor asielzoekers te realiseren met daarna de mogelijkheid van verlenging. Natuurlijk op aangeven van het COA van een behoefte die er dan is en met instemming van de gemeente. Het voormalig PLEM-gebouw aan de François de Veyestraat in Maastricht fungeerde van 2000 tot 2005 ook al als opvanglocatie voor asielzoekers. De opvanglocatie, voor maximaal 650 personen, zal naar verwachting in het 2e kwartaal van 2020 in gebruik worden genomen.
  12. erik039 4 april 2019 13:37
    quote:

    rationeel schreef op 4 april 2019 13:03:

    [...]

    Ik kocht mijn eerste Bammetjes in 2011.

    Dat was een dure tijd;)

    Ik betaalde er 4,67 voor:(
    6 augustus 2008 eerste bammetjes voor het mooie bedrag van EU 10,52 (hik)
  13. erik039 4 april 2019 13:41
    quote:

    OnoMatopee schreef op 4 april 2019 13:39:

    boven de 12 hier :(
    Oeps Ed, maar inmiddels zo gemiddeld dat ik over 35 cent groen ga .. feessie !!
  14. forum rang 5 bartbas 4 april 2019 13:57
    quote:

    rationeel schreef op 4 april 2019 13:07:

    De goedkoopsten waren 1,92, in 2014:)

    Heb het altijd een mooi bedrijf gevonden!

    En veel meer waard dan de toenmalige koersen, of die nu rond de 2 euro waren, of rond de 4 euro.

    En ik verwacht nog steeds gelijk te krijgen:)
    Ik heb er nog enkele duizenden gekocht tussen de 2 en 2,50 euro, maar ook puts geschreven op 6 euro.
    Bartbas
  15. alida1 4 april 2019 14:19
    BAM wint aanbesteding metroproject in Brisbane
    Een consortium met BAM BAMNB€4,10+0,79% is geselecteerd als voorkeursaanbieder voor het metroproject Cross River Rail in de Australische stad Brisbane. De bouwer zal met zijn partners de tunnels, de stations en het vastgoed realiseren voor de nieuwe metrolijn in de stad. Voor de Nederlandse bouwer vertegenwoordigt het contract een waarde van in totaal €0,5 mrd uitgesmeerd over een bouwperiode van vijf jaar.

    Impressie van een van de stations die BAM en partners zullen bouwen in Brisbane.
    Impressie van een van de stations die BAM en partners zullen bouwen in Brisbane.Impressie: Cross River Rail
    Het Cross River Rail-project is het grootste infrastructuurproject van de staat Queensland, waar Brisbane de hoofdstad van is. Met de aanleg van het totale project is een bedrag van A$5,4 mrd (€3,4 mrd) gemoeid. De nieuwe metrolijn zal de stadsdelen ten noorden en ten zuiden van de Brisbane River verbinden en voor een sneller en beter ov-netwerk zorgen. Hierdoor zal de druk op het wegennet in het centrum van de stad verminderen.

    Het Pulse-consortium waar BAM deel van uitmaakt zal het grootste deel van de bouw voor zijn rekening nemen. Daarnaast is, zo meldt de opdrachtgever, nog een consortium in de arm genomen voor de aanleg van het spoor, de aansluitingen op de bestaande infrastructuur en de aanleg van de spoorsystemen. Hitachi zal het Europese veiligheidssysteem ETCS leveren. Er is voor dit systeem gekozen omdat de metro's hiermee korter op elkaar kunnen rijden. Daardoor kunnen er tot acht treinen per uur extra rijden.

    Eind dit jaar worden de bouwplaatsen ingericht
    De komende maanden worden de laatste details uitgewerkt waarna de aannemers nog eind dit jaar hun bouwplaatsen kunnen inrichten voor de aanleg van de 10,2 kilometer lange spoorverbinding. Onder de Brisbane-rivier en het zakendistrict van de stad komen twee 5,9 kilometer lange tunnelbuizen te liggen.

    BAM werkt in het Pulse-consortium samen met het Australische CPB Contractors en de van oorsprong Italiaanse tunnelspecialist Ghella. De financiële ondersteuning voor het geïntegreerde contract komt van BAM PPP PGGM, Pacific Partnerships, DIF, Ghella Investments and Partnerships. De Australische bouw- en onderhoudsfirma UGL verzorgt 24 jaar het onderhoud.

    Bron FD
  16. forum rang 5 bartbas 4 april 2019 14:27
    Bij wat inhaalleeswerk stuitte ik op een paginagrote bijdrage in het FD van 1 april over de jaarcijfers van Dura Vermeer.
    Hierbij een korte samenvatting.

    Winsten en omzet groeiden voor het vierde achtereenvolgende jaar. De woningmarkt, betere omstandigheden voor werk aan kantoorgebouwen, scholen en fabrieken en een wat betere marge bij infra zorgden voor het goede resultaat in 2018. De winstmarge bedroeg 2 %. Dura wil dit naar 3 % brengen. Infra presteerde weliswaar beter maar de marges blijven daar vanwege de felle concurrentie achter bij de overige activiteiten. In tegenstelling tot Bam heeft dura wel belangstelling voor de aanleg van de verlenging van de A15. Samen met enkele partners denkt het bedrijf hier voldoende aan te kunnen verdienen. Dura dingt ook mee met de aanbesteding van de verbreding van de A9 bij Amstelveen. Ook dit samen met partners.
    Bestuursvoorzitter Job Duursma pleit ervoor om het begrotingsoverschot van het rijk te besteden aan de onrendabele top voor de sociale woningbouw en een deltaplan voor de woningbouw. De woningbouw gaat te traag wegens gebrek aan grond. Inbreiden gaat moeizaam en in open gebied bouwen wordt aan banden gelegd. Hij breekt een lans voor ingrijpen van het rijk. Binnen de steden bouwen is erg duur en maakt woningen onbetaalbaar voor woningzoekenden. Enkele grote klussen van Dura zijn: samen met Heijmans bouwen van het Europees geneesmiddelenagentschap, het nieuwe onderzoekscentrum van Unilever in Wageningen, het Afas Experiencecenter in Amersfoort, het Theemswegtrace voor de havenspoorlijn in Rotterdam en samen met anderen de verlenging van de A16 Amersfoort.

    bartbas
2.464 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 124 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht