Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

BAM Groep Koninklijke NL0000337319

Laatste koers (eur)

3,900
  • Verschill

    -0,120 -2,99%
  • Volume

    691.847 Gem. (3M) 1,4M
  • Bied

    3,870  
  • Laat

    3,950  
+ Toevoegen aan watchlist

BAM APRIL 2019

2.464 Posts
Pagina: «« 1 ... 97 98 99 100 101 ... 124 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 boldie 23 april 2019 10:16
    quote:

    HenkdeV schreef op 23 april 2019 10:07:

    [...]

    Nee, gewoon ex-dividend.
    hopelijk vanmiddag herstel boven de 4.2
  2. [verwijderd] 23 april 2019 10:18
    quote:

    master64nl schreef op 23 april 2019 09:59:

    Nee, gewoon dik naar beneden.
    Gewoon onjuist wat je zegt; vandaag 14 cent ex-dividend vanaf 09.00 uur. Als je dat meetelt staat BAM nu met een kleine plus op de borden.
  3. Spider01 23 april 2019 10:23
    quote:

    boldie schreef op 23 april 2019 10:16:

    [...]hopelijk vanmiddag herstel boven de 4.2
    Ach ik maak me NIET druk hoor, gewoon een ex-dividend en shorters reactie, uitstappers stappen er de komende uren of dagen gewoon weer in, cijfers 1ste kwartaal lijken goed te zijn dus “alles zal goed kom”

  4. forum rang 5 havik of duif 23 april 2019 10:23
    quote:

    Spider01 schreef op 23 april 2019 10:01:

    [...]

    op 5.24 bam aandelen verkocht, 8 maanden geleden?

    Heb even alle standen terug gekeken t/m 3 april vorig jaar dat is dus 12 maanden en de hoogste stand die er is geweest was op 3 mei 2018 en wel € 4,15, dus op welke beurs jij Bam verkoop voor € 5,24 is bijzonder.
  5. Spider01 23 april 2019 10:27
    quote:

    havik of duif schreef op 23 april 2019 10:23:

    [...]Heb even alle standen terug gekeken t/m 3 april vorig jaar dat is dus 12 maanden en de hoogste stand die er is geweest was op 3 mei 2018 en wel € 4,15, dus op welke beurs jij Bam verkoop voor € 5,24 is bijzonder.
    Niet mijn woorden vriend, ff eerdere berichten lezen weet je tenminste waar je over praat...

  6. forum rang 8 HenkdeV 23 april 2019 10:27
    quote:

    Beurs2019 schreef op 23 april 2019 10:15:

    [...]
    Goede zaak maar het blijft eeuwig zonde dat je BAM onder de 3 verkocht hebt. Blij, dat je weer tot andere gedachten bent gekomen en vanaf hier ga je er ook zeker plezier (=winst) aan beleven. Zou willen dat meer beleggers mijn advies over BAM oppakten :-)
    Beurs2019 Beurs2019 15 nov 2018 om 11:53

    Geen geldboom maar ritjes en die leveren geld op. De laatste was vanaf 2,95 en weer kwijt. Nu deze op 2,91 en er staat er nog eentje "open" op 3,27. De LT-belegging blijft staan tot mijn koersdoel van 9-10 euro in 2019 is bereikt.

    Zoals jijzelf zegt en doet: Ritjes die geld opleveren.
  7. forum rang 7 innicksname 23 april 2019 10:36
    quote:

    Spider01 schreef op 23 april 2019 10:23:

    [...]

    Ach ik maak me NIET druk hoor, gewoon een ex-dividend en shorters reactie, uitstappers stappen er de komende uren of dagen gewoon weer in, cijfers 1ste kwartaal lijken goed te zijn dus “alles zal goed kom”

    Heb zelf niet het idee dat shorters vandaag veel invloed hebben op de koers. Tot nu toe matcht het prima met ex-dividend.
  8. forum rang 6 b.west.invest 23 april 2019 10:36
    quote:

    HenkdeV schreef op 23 april 2019 10:27:

    [...]

    Beurs2019 Beurs2019 15 nov 2018 om 11:53

    Geen geldboom maar ritjes en die leveren geld op. De laatste was vanaf 2,95 en weer kwijt. Nu deze op 2,91 en er staat er nog eentje "open" op 3,27. De LT-belegging blijft staan tot mijn koersdoel van 9-10 euro in 2019 is bereikt.

    Zoals jijzelf zegt en doet: Ritjes die geld opleveren.

    Jammer hoor beurs , misschien toch eens gaan doen wat Beurs 2019 tipt .....

    haha
  9. Utreg1960 23 april 2019 10:39
    quote:

    HenkdeV schreef op 23 april 2019 10:27:

    [...]

    Beurs2019 Beurs2019 15 nov 2018 om 11:53

    Geen geldboom maar ritjes en die leveren geld op. De laatste was vanaf 2,95 en weer kwijt. Nu deze op 2,91 en er staat er nog eentje "open" op 3,27. De LT-belegging blijft staan tot mijn koersdoel van 9-10 euro in 2019 is bereikt.

    Zoals jijzelf zegt en doet: Ritjes die geld opleveren.

    i.pinimg.com/originals/ea/3d/cf/ea3dc...
  10. forum rang 6 OnoMatopee 23 april 2019 10:44

    Nog voor eerste paal ‘op reis’ met BAM door woning: ‘Gat in de markt’

    woningbouw Premium 47
    Nog voor eerste paal ‘op reis’ met BAM door woning: ‘Gat in de markt’
    Ard Siekerman in de HomeStudios van BAM in Utrecht.

    Van een grotere dakkapel tot een schilderij aan de muur. Bouwbedrijven bieden huizenkopers al een tijdje meer en meer keus. BAM gaat hierin sinds een klein jaartje nog een stap verder. Consumenten kunnen niet alleen online hun keuzes aangeven, maar ‘op reis’ door een experience center: Homestudios.

    De ontbijtspullen staan al opgediend op tafel. Een kleedje op de bank ligt klaar om lekker onder te kruipen. Kaarsen zijn er ook, die hoeven alleen nog maar aangestoken te worden. Wie een stap zet in een van de huizen van Homestudios wordt overladen door een huiselijk gevoel. Je zou er zó kunnen intrekken, zo lijkt het.

    Compleet ingericht huis in de Homestudios van BAM.
    Letterlijk kijkje in toekomstige woning

    Maar niets is minder waar. De elf ingerichte woningen die zich middenin een groot bedrijfspand langs de A2 in Utrecht bevinden, zijn om te bewonderen. Om huizenkopers letterlijk een ‘kijkje’ te geven in keuzemogelijkheden voor ruwbouw, afbouw en inrichting die BAM biedt. Online kunnen consumenten steeds meer visualiseren, maar je toekomstige woning in het écht voor je zien, is toch wat anders.

    “Vanaf een tekening een keuze maken is érg moeilijk”, vertelt directeur customer excellence Ard Siekerman, terwijl hij Cobouw rondleidt langs de diverse woonconcepten. De ‘reis’ begint in een net opgeleverd huis, waar nog niets in staat en dat alleen een basisafwerking heeft en eindigt in een compleet ingerichte woning.

    “Tegenwoordig kun je online al veel duidelijker keuzes visualiseren, maar dan zie je het alleen vanaf een computerscherm. Bij Homestudios kunnen huizenkopers in real life zien wat voor effect hun keuze heeft.”
    Dakkapeltheater

    Hij illustreert zijn verhaal door in het ‘dakkapeltheater’ op een knopje te drukken. Meteen verschuiven er twee wandjes en is de zogenaamde zolderruimte opeens een stuk groter geworden. “Geweldig toch?”, glimlacht hij.

    Huizenkopers meer keuze bieden is volgens Joop Halman, hoogleraar innovatie in bouw aan de Universiteit Twente, een ontwikkeling die al jarenlang gaande is. Bouwbedrijven gaan steeds verder. De laatste jaren is het verzorgen van een complete inrichting, iets wat een bouwer traditioneel niet doet, totaal niet gek meer.
    Andere initiatieven ‘consument gericht bouwen’Mijn Huis, Van Wijnen
    Bij dit concept biedt het bouwbedrijf consumenten de mogelijkheid om hun woning volledig door Van Wijnen te laten afwerken. Kopers kunnen ook kiezen uit diverse interieursferen. Deuren, vloeren en wanden en de badkamer: alles kan Van Wijnen voor ze doen.Pluswonen, VolkerWessels
    VolkerWessels heeft naar eigen zeggen een flexibel woonoplossing voor iedere vraag.

    PreChoiche, Dura Vermeer
    Volgens Dura Vermeer een ‘doordacht’ bouwconcept dat uitgaat van vooraf gemaakte keuzes en ruimte laat voor individuele wensen. Via een ‘web engine’ kunnen gebruikers, zonder dat er een tekening is gemaakt, doelstellingen en budget al aanvinken en bekijken.

    Online woonplatform, Heijmans
    Een online platform dat gekoppeld is aan websites van badkamer-, deuren- en keukenleveranciers, waarbij kopers al keuzes kunnen maken voor hun toekomstige huis. Er wordt ook nagedacht over een stylingsfunctie.
    Alleen online

    “Of BAM met Homestudios nóg verder gaat? Jazeker. Er zijn wel meer bedrijven die de complete inrichting aanbieden, maar dat alleen online. Een soort winkel zoals BAM heeft bedacht met zijn Homestudios, is nieuw.”

    Als grote bouwer moet je hier tegenwoordig wel mee aan de slag, stelt Halman. Het is de toekomst. Consumenten zijn het zo gewend om eigen keuzes te kunnen maken. Wie daarin niet meegaat, valt buiten de boot. “De consument is kritischer geworden. De koper wil iets dat bij hem past. Dit begon ooit bij producten, zoals auto’s, en nu willen ze óók eigen keuzes in hun huis kunnen maken”, legt hij uit.
    Kopers betalen er 10 procent meer voor

    Huizenkopers zijn zelfs bereid er tien procent meer voor te betalen, blijkt uit een onderzoek dat een oud-afstudeerder van Halman een paar jaar geleden heeft gedaan. “Niet voor niets zetten bijna alle grotere bouwers hier tegenwoordig op in. Natuurlijk zijn er altijd mensen die hun huis niet willen laten inrichten door een bouwbedrijf. Maar een grote groep wil dat wel. En dat is een aantrekkelijke doelgroep.”

    Siekerman beaamt dat. Volgens hem ligt er een gat in de markt. “Klanten willen beter bediend worden. De periode van een huis kopen is een stressvolle periode. Je doet het maar een paar keer in je leven. Dan wil je alles goed hebben”, weet hij.
    Doe-het-zelfbereidheid

    Bovendien is de doe-het-zelfbereidheid tegenwoordig steeds minder groot, vervolgt Siekerman. “Mensen hebben minder tijd en willen graag dat alles in één keer voor ze geregeld wordt. Als je hier al je keuzes maakt, hoef je niet maanden lang nog over de woonboulevard te slenteren.”
    Complete inrichten overnemen kan ook

    Wil je de keuken uit huis nummer 5? En de regendouche uit nummer 12? Dat kan gewoon. Huizenkopers hoeven hun keuze tijdens de ‘reis’ alleen maar aan hun woonadviseur door te geven. Zelfs de complete inrichting uit een van de voorbeeldhuizen overnemen, is te regelen.

  11. forum rang 6 OnoMatopee 23 april 2019 10:44
    Hiervoor is BAM diverse samenwerkingen aangegaan. In de ingerichte huizen staan meer dan tienduizend producten van twintig partners als Siemens, Bruynzeel en Siematic. “Nee, we maken die producten niet zelf”, lacht Siekerman. “We bieden ze aan via onze partners.”
    BAM geen concurrent Ikea

    BAM wordt hiermee dus absoluut geen concurrent van Ikea, benadrukt de Homestudios-directeur. “We werken juist samen met bedrijven die zich net als Ikea richten op interieur.”

    Het aanbieden van die inrichting biedt BAM een paar grote voordelen. De bouwer leert hiermee allereerst de eindgebruiker beter kennen. “Voorheen hadden we de klant tot aan de sleuteloverdracht. Nu kunnen we, sinds we ook de inrichting verzorgen, de koper ook dáárna nog bedienen.”
    ‘Imago verbeteren’

    Bovendien leren klanten BAM ook beter kennen. Het zorgt voor een grotere waardering van huizenkopers en dat straalt positief uit op het bedrijf, maar ook op de hele branche. “De klantervaring van bouwbedrijven bij de eindgebruiker is niet altijd even positief. Hiermee kun je je imago en klanttevredenheid een stuk verbeteren”, aldus Siekerman.

    De keuzes die huizenkopers maken verlopen volgens een vast stramien: eerst is er een kennismaking en overleg met woonadviseur en specialisten, en worden de opties digitaal bekeken. Daarna neemt BAM de kopers mee door het pand en kunnen klanten keuzes die ze hebben gemaakt testen. Ze zien bijvoorbeeld hoe verschillende hoogtes van het toilet of de keuken uitpakken. Maar ook wat het verschil is tussen een uitbouw van 1,20 of 2,40 meter.
    Muurtje verschuift

    “Kijk”, illustreert Siekerman, terwijl hij in een kleine witte ruimte op een knopje op zijn tablet klikt. Op de vloer van die ruimte is een plattegrond van een woning afgebeeld. Zodra Siekerman de keuze heeft gemaakt van 2,40 verschuift de muur in de ruimte een stukje op en is er opeens veel meer ruimte in de op de grond afgebeelde plattegrond.

    “Nu is er ruimte voor een kookeiland. Zo kunnen we goed laten zien wat een uitbouw met de grootte van een woning doet. Zo kan iemand tot de conclusie komen dat een uitbouw van 2,40 toch beter is.”
    Keuzes uit pakketten

    De keuzemogelijkheden werken, net als in de auto-industrie, met pakketten. Het is dus niet zo dat BAM in élk huis maatwerk regelt. “Bij elke bouwer die de koper ‘keuzevrijheid’ biedt, werkt het zo”, vertelt Halman. “Consumenten kunnen kiezen uit een aantal toeters en bellen, die allemaal al zijn bedacht. Je kunt niet ingaan op alle specifieke wensen van de klant, want dan wordt het onbetaalbaar”, legt hij uit. “Het is dus eigenlijk gestandaardiseerde variatie.”

    Als je dit écht slim doet, vervolgt Halman, kun je vele varianten ontwikkelen waar consumenten uit kunnen kiezen. “De mate van zeggenschap van de consument over de grootte, de vormgeving, indeling en afwerking van de woning kan, afhankelijk van de keuze van de projectontwikkelaar of bouwer, sterk uiteenlopen. Als je je concepten modulair ontwerpt, kun je op een makkelijke manier véél extra keuze bieden aan consumenten. En dat is aantrekkelijk voor huizenkopers.”
    ‘MKB: ga niet in dezelfde markt aan de slag’

    Voor het mkb heeft het echter weinig zin om hierin te investeren, stelt Halman, omdat kleinere bedrijven niet zoveel geld hebben om verschillende woonconcepten te ontwikkelen. “Mijn advies zou zijn: ga niet in dezelfde markt aan de slag. Want dat verlies je. Grotere bouwers kunnen veel lagere prijzen aanbieden dan kleinere bouwbedrijven.”

    Het einde van de rondleiding nadert. Siekerman raakt niet uitgepraat over Homestudios, zo trots is hij over het nieuwe concept. “Of dit straks meer gemeengoed gaat worden? Ja, dat denk ik wel. Voor grote bouwers in ieder geval. Ontwikkelaars en beleggers zijn ook bezig met de vraag: hoe bedienen we de klant beter? Zij zullen dus sneller voor een bouwbedrijf kiezen dat hiervoor een concept heeft ontwikkeld”, verklaart hij.

    De reis begint bij een net opgeleverd huis, zoals op deze foto en eindigt in de 3D -studio.
    Voor de eerste paal al in je nieuwe huis staan

    Hij opent een deur van de laatste, speciale ruimte. Een donkere kamer, waar in eerste instantie niets te zien is. Maar zodra de directeur zijn tablet in een installatie aan de muur plugt, licht de ruimte op. Alle gemaakte keuzes van huizenkopers, zijn hier, in de 3D-studio, te bewonderen. “Nog voordat de eerste paal in de grond staat, kun je hier al figuurlijk in je nieuwe huis staan”, vertelt Siekerman, terwijl hij een voorbeeldhuis laat zien. “Als consumenten hier zijn geweest, zijn ze erg enthousiast. Ik zou teleurgesteld zijn als dat niet zo was.”
    Eerste publicatie door Marije de Leeuw op 23 apr 2019
    Laatste update: 23 apr 2019
  12. forum rang 8 HenkdeV 23 april 2019 11:01
    Koophuis kost weer meer dan drie ton

    DEN HAAG (ANP) - Koopwoningen in Nederland wisselden vorige maand in doorsnee weer voor meer dan 3 ton van eigenaar.

    Gemiddeld werden huizen voor 302.845 euro verkocht, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van gegevens van het Kadaster.

    Daarmee waren woningen in maart 7,7 procent duurder dan een jaar eerder. De stijgende prijzen gingen gepaard met een daling van het aantal transacties.

    In totaal werden in maart 16.836 woningen verkocht. Het aantal huizen dat in de eerste drie maanden werd verkocht, daalde volgens het CBS op jaarbasis met 9 procent tot 47.431.

    In januari stegen de gemiddelde huizenprijzen ook al tot boven de 300.000 euro, maar in februari dook de doorsneeprijs weer iets onder die grens.
  13. forum rang 7 innicksname 23 april 2019 11:06
    quote:

    HenkdeV schreef op 23 april 2019 11:01:

    Koophuis kost weer meer dan drie ton

    DEN HAAG (ANP) - Koopwoningen in Nederland wisselden vorige maand in doorsnee weer voor meer dan 3 ton van eigenaar.

    Gemiddeld werden huizen voor 302.845 euro verkocht, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van gegevens van het Kadaster.

    Daarmee waren woningen in maart 7,7 procent duurder dan een jaar eerder. De stijgende prijzen gingen gepaard met een daling van het aantal transacties.

    In totaal werden in maart 16.836 woningen verkocht. Het aantal huizen dat in de eerste drie maanden werd verkocht, daalde volgens het CBS op jaarbasis met 9 procent tot 47.431.

    In januari stegen de gemiddelde huizenprijzen ook al tot boven de 300.000 euro, maar in februari dook de doorsneeprijs weer iets onder die grens.

    Ben een optimist, maar voorzie wel een hoop narigheid voor mensen die over 5 jaar of daarna hun huis willen verkopen. Zodra de rente begint te stijgen gaat een groeiend aantal mensen het lastig krijgen, tenzij de lonen van met name de middenklasse stijgen. Met de huidige lonen is het kopen van een huis voor een groeiende groep mensen niet meer te betalen. Op de middellange termijn zal de prijs van een huis wel weer gaan dalen, de vergrijzende bevolking krijgt anders hun huis niet meer verkocht.
  14. forum rang 5 havik of duif 23 april 2019 11:07
    quote:

    Spider01 schreef op 23 april 2019 10:27:

    [...]

    Niet mijn woorden vriend, ff eerdere berichten lezen weet je tenminste waar je over praat...

    Ik heb terug gelezen, mijn excuus is hier op zijn plaats.
  15. forum rang 7 boldie 23 april 2019 11:07
    quote:

    innicksname schreef op 23 april 2019 11:03:

    [...]
    Gaat sneller dan je denkt.
    zo te zien wel. wel jammer dat ik niet direct mijn divi kon investeren maar kan niet alles hebben
2.464 Posts
Pagina: «« 1 ... 97 98 99 100 101 ... 124 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 26 april

    1. Bank of Japan rentebesluit 0% (onveranderd) volitaliteit verwacht
    2. Corbion Q1-cijfers
    3. Signify Q1-cijfers
    4. IMCD Q1-cijfers
    5. Basic-Fit trading update Q1 en jaarvergadering
    6. Total Energies Q1-cijfers
    7. Beursgang CVC (verwacht)
    8. ABN Amro € 0,89 ex-dividend
    9. ASML €1,75 ex-dividend
    10. Vopak €1,50 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht