Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

PostNL Koninklijke NL0009739416

Laatste koers (eur)

1,242
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    2.044.944 Gem. (3M) 2,1M
  • Bied

    1,235  
  • Laat

    1,235  
+ Toevoegen aan watchlist

PostNL juli 2019, jullie hebben iets voor ons,aandeeelhouders!?

2.779 Posts
Pagina: «« 1 ... 78 79 80 81 82 ... 139 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 manuss 16 juli 2019 08:17
    quote:

    roon schreef op 16 juli 2019 07:55:

    Het nieuws zal wel om 0800 uur komen.
    ??
  2. forum rang 5 manuss 16 juli 2019 08:19
    quote:

    duiveltje schreef op 16 juli 2019 07:22:

    De jaarrekeningen van SANDD moeten in kleine kring bekend zijn.
    Ze moeten wel heel slecht zijn dat Sandd ze niet openbaar durft te maken.
    Openbaarheid is verplicht!
  3. [verwijderd] 16 juli 2019 08:23
    quote:

    manuss schreef op 16 juli 2019 08:19:

    [...] Openbaarheid is verplicht!
    Verplichtingen zijn er om aan je laars te lappen.

    Gewoon steeds uitstellen totdat er niemand meer om vraagt.
  4. forum rang 4 Tartessos 16 juli 2019 08:39
    Alrob: “ verplichtingen zijn er om aan je laars te lappen”.

    Lijkt op het populistische ge-ouwehoer van Trump.
  5. [verwijderd] 16 juli 2019 08:44
    quote:

    manuss schreef op 16 juli 2019 08:19:

    [...] Openbaarheid is verplicht!
    En bellen op de fiets is verboden. Ooh ja, en door een rood verkeerslicht rijden ook .........
  6. [verwijderd] 16 juli 2019 08:49
    quote:

    Tartessos schreef op 16 juli 2019 08:39:

    Alrob: “ verplichtingen zijn er om aan je laars te lappen”.

    Lijkt op het populistische ge-ouwehoer van Trump.

    Ben je de 'arbeidsovereenkomsten' van Sandd al weer vergeten, Tartessos?

    Dat krijg je als je alles door een roze bril bekijkt ......
  7. I need a dollar 16 juli 2019 09:03
    quote:

    Saibee schreef op 15 juli 2019 22:14:

    [...]
    Je hebt grofweg twee zienswijzen:
    1. de markt heeft altijd gelijk want er wordt op die prijs gehandeld.
    2. de markt heeft vrijwel nooit gelijk; een aandeel is zo goed als nooit correct geprijsd anders zou de koers zonder nieuws niet zo fluctueren.

    Jij gelooft in 1; ik in 2.

    Ik weet niet wat je onder voorkennis verstaat.
    Shorters, met name de quants, zijn veel beter in staat allerlei relevante informatie te verzamelen en vandaar uit een visie/strategie te ontwikkelen dan de gemiddelde particulier maar dat wil niet zeggen dat ze voorkennis hebben.

    Shorters gaan ook wel eens flink de mist in zoals vandaag Marshall Wace (MW) bij Galapagos.

    Voorsorteren op slecht nieuws waarover zij reeds getipt zijn?
    Door wie getipt; Postnl?
    Je weet dat Postnl koersrelevante informatie gelijktijdig aan alle beleggers moet mededelen?

    In de regel zijn de grote professionele shortpartijen betere beleggers dan Piet Particulier.
    Helaas zijn er veel Piet Particulieren die hun eigen falen ontkennen en in plaats daarvan ongefundeerd shorters van handel met voorkennis beschuldigen.

    En kan iemand duiden waarom PostNL zoveel slechter wordt ingeschat dan diverse Italiaanse banken?
    Je gaat ervan uit dat alle shorters uitsluitend met fundamentele analyse werken; dat is absoluut niet zo.
    Zaken als technische analyse/momentum beleggen spelen ook een rol.
    Op de langere termijn is het technisch plaatje van Postnl nog altijd beroerd.

    Specifiek bij Italiaanse banken kan de Italiaanse regering besluiten shortselling te verbieden; echt lekker opereren in zo'n omgeving is dat niet voor shorters.
    Dank voor de inhoudelijke reactie
    Door wie getipt; Postnl?

    Theoretisch is die meldingsplicht uiteraard, maar je weet ook er werken duizenden mensen voor dergelijke bedrijven, er hoeft er maar een te zijn met inzage in de cijfers of lopende gesprekken/onderhandelingen, die dit ergens op een willekeurig feestje of weekend sport bespreekt nog ver voordat de directie alles rijp acht om het aan de aandeelhouders te melden. Dan heeft er iemand voorkennis.

    ik zeg alleen maar dat het naïef is om te denken dat er geen andere nieuwskanalen naar buiten lopen dan de officiële aandeelhouders berichten. Uiteraard heb ik geen bewijs.

    Ik geloof overigens in beide theorien, wat mij betreft heeft de markt wel grofweg gelijk in de prijs, maar duidelijk is ook een vorm van overdrijving, twee kanten op zowel naar beneden als omhoog. Hier profiteer ik regelmatig van, zo ben ik op het dieptepunt PostNL klein ingestapt, denk al weer aan verkopen omdat ik het niet vertrouw.
  8. forum rang 4 Tartessos 16 juli 2019 09:22
    Zolang sentiment nog vaak de koerswaarde bepaald blijft het vaak koffiedik kijken.

    Post neemt af. Overheid wilde graag liberalisering maar overzag toen niet dat post afnam en pakketpost toe nam.
    Nu nieuwe inzichten. Overheid wil waarde postnl behouden. Sandd ziet waarde bedrijf dalen.
    Een overname ligt voor de hand.

    De vraag is of het politiek wordt geaccepteerd. Niet doen betekent waarde verlies voor zowel postnl als Sandd (werkloosheid stijging). Wel doen betekent iets doen als overheid wat haaks staat op liberalisering. Kortom, gevoelig onderwerp waar je rekening mee moet houden als politiek.

    Overheid wil een zo goed mogelijk besluit voor iedereen. Geen gezeur, geen verliezers en dat mag best wat kosten.
    En dat betekent dat er maar EEN goed besluit genomen gaat worden. Maar dat moet volgens de regeltjes ....

    Postnl neemt Sandd zeker over !!!
  9. fleurie 16 juli 2019 10:05
    Gisteren in Schiedam langs Sandd, jeetje wat een busjes hartstikke nieuw, niet verkeerd zo in te passen
  10. forum rang 6 gpjf 16 juli 2019 10:30
    Wel opnieuw spuiten hahaha . Volume is weer laag en koersontwikkeling marginaal . Shorters zullen hem weer wat hoger moeten zetten voor wat meer handel maar Tsja of ze dat doen ???
  11. forum rang 5 manuss 16 juli 2019 10:33
    quote:

    fleurie schreef op 16 juli 2019 10:05:

    Gisteren in Schiedam langs Sandd, jeetje wat een busjes hartstikke nieuw, niet verkeerd zo in te passen
    Kon je ook hun schuldenlast zien? De huisbank(en) van Sandd zal zeer blij zijn met de overname door Postnl .
  12. forum rang 6 prinszicht 16 juli 2019 10:45
    quote:

    fleurie schreef op 16 juli 2019 10:05:

    Gisteren in Schiedam langs Sandd, jeetje wat een busjes hartstikke nieuw, niet verkeerd zo in te passen
    Het zijn hele oude busjes. Dat weet ik uit goede bronnen. Het zijn de PostNL busjes waar de slijtage op zit. De meeste post wordt namelijk al jaren over de schutting gegooid bij ons voor de verre uithoeken in Limburg en Zeeland. Daar zitten de kilometers. Die van Sandd gaan naar de bossen in Laren. Dat zijn de korte ritjes.

    Verder zijn er 4.000 vacatures. Dus men levert simpelweg steeds minder post af bij de bezorgers. Er komt 1 grote vrachtwagen van PostNL en die neemt alles mee.

    Dit doen we al jaren onder de kostprijs zonder juridische grondslag. Want we hebben geen AMM volgens de rechter. Kosten voor onze busjes en personeel zijn 50 - 70 miljoen per jaar. Karige cao onderhandelingen met de FNV zijn hier het gevolg van. Jaren heeft HV geroepen dat de schadepost er is. Jaren zien wij en het personeel de gevolgen en met 1 claim kun je die schade corrigeren. Dat is geld voor nieuwe busjes, een hoger loon en een euro en vijftig cent op de koers. En nog beter, zonder AMM een bestendige toekomst voor de postbezorging omdat er een einde komt aan oneigenlijke concurrentie en men zelf de tarieven mag bepalen alsmede een halt kan roepen tot het dumpen van post van concurrenten. De claim is nu bijna een jaar oud. Het ultieme pressie middel in de onderhandeling met de ACM en de politiek. Men blijft studeren en stuurt aan op een vorm van subsidie die voor niemand te kwantificeren is. En, nog erger, geeft eerst 200 miljoen uit voor een business die op sterven na dood is. En dit kunnen ze herleiden uit de interesse voor hun eigen “Sandd” avonturen in Italië en Duitsland. Omzet daar is 3 tot 4 keer zo hoog als Sandd. Opbrengsten door verkoop minder dan de helft.
  13. williedevil 16 juli 2019 11:07
    quote:

    prinszicht schreef op 16 juli 2019 10:45:

    [...]

    Het zijn hele oude busjes. Dat weet ik uit goede bronnen. Het zijn de PostNL busjes waar de slijtage op zit. De meeste post wordt namelijk al jaren over de schutting gegooid bij ons voor de verre uithoeken in Limburg en Zeeland. Daar zitten de kilometers. Die van Sandd gaan naar de bossen in Laren. Dat zijn de korte ritjes.

    Verder zijn er 4.000 vacatures. Dus men levert simpelweg steeds minder post af bij de bezorgers. Er komt 1 grote vrachtwagen van PostNL en die neemt alles mee.

    Dit doen we al jaren onder de kostprijs zonder juridische grondslag. Want we hebben geen AMM volgens de rechter. Kosten voor onze busjes en personeel zijn 50 - 70 miljoen per jaar. Karige cao onderhandelingen met de FNV zijn hier het gevolg van. Jaren heeft HV geroepen dat de schadepost er is. Jaren zien wij en het personeel de gevolgen en met 1 claim kun je die schade corrigeren. Dat is geld voor nieuwe busjes, een hoger loon en een euro en vijftig cent op de koers. En nog beter, zonder AMM een bestendige toekomst voor de postbezorging omdat er een einde komt aan oneigenlijke concurrentie en men zelf de tarieven mag bepalen alsmede een halt kan roepen tot het dumpen van post van concurrenten. De claim is nu bijna een jaar oud. Het ultieme pressie middel in de onderhandeling met de ACM en de politiek. Men blijft studeren en stuurt aan op een vorm van subsidie die voor niemand te kwantificeren is. En, nog erger, geeft eerst 200 miljoen uit voor een business die op sterven na dood is. En dit kunnen ze herleiden uit de interesse voor hun eigen “Sandd” avonturen in Italië en Duitsland. Omzet daar is 3 tot 4 keer zo hoog als Sandd. Opbrengsten door verkoop minder dan de helft.
    Ben het grotendeels met je eens, er wordt maar bitter weinig gedaan om PostNL uit het dal te sleuren. De mogelijkheden zijn talrijk, ze zijn niet gefocust, amper een doel voor ogen, vinden het wel best als ze maar hun maandelijkse onmogelijk hoge salaris opstrijken. Voldoet om vakantietekorten aan te zuiveren. Politiek tevreden houden is de opzet, goed voor de aandeelhouder of niet , maakt niet uit. Als politiek tevreden is maakt ze meer kans hoger op de lijst te komen. Bijbanen scoren is het motto. Duurzame zichtbaarheid noem ik het maar, ze heeft les gehad van die vorige voorzitters van RvC uit de P(ortemonnee) van de A(nder) noemen ze die ook wel eens.
  14. forum rang 7 roon 16 juli 2019 11:24
    Aan de koers te zien zou je bijna denken dat het technische verhaal wel werkt.We zijn twee dagen boven de 1,62 gebleven en nu breekt de koers naar boven uit.
  15. forum rang 4 Tartessos 16 juli 2019 11:26
    Precies, als iedereen zich nu eens richt op de stijging van PostNL dan gaat het er misschien wat positiever eruit zien.
2.779 Posts
Pagina: «« 1 ... 78 79 80 81 82 ... 139 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht