Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,120
  • Verschill

    -0,220 -0,98%
  • Volume

    101.402 Gem. (3M) 237K
  • Bied

    22,060  
  • Laat

    22,480  
+ Toevoegen aan watchlist

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 133 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 ff_relativeren 2 december 2019 18:05
    Op een rode maandagse beurs heeft AMG zich prima staande gehouden,
    en uitgerekend shorter Marshall Wace heeft een stukje afgebouwd : van 0,93% naar 0,86%.

    Ondanks de 6 centjes in de min, vind ik het vandaag een prima beursdag geweest voor AMG.
  2. Wolff in schaapskleren 2 december 2019 18:25
    quote:

    ff_relativeren schreef op 2 december 2019 18:05:

    Op een rode maandagse beurs heeft AMG zich prima staande gehouden,
    en uitgerekend shorter Marshall Wace heeft een stukje afgebouwd : van 0,93% naar 0,86%.

    Ondanks de 6 centjes in de min, vind ik het vandaag een prima beursdag geweest voor AMG.

    ben ik 't mee eens!
  3. [verwijderd] 2 december 2019 18:33
    quote:

    ff_relativeren schreef op 2 december 2019 18:05:

    Op een rode maandagse beurs heeft AMG zich prima staande gehouden,
    en uitgerekend shorter Marshall Wace heeft een stukje afgebouwd : van 0,93% naar 0,86%.

    Ondanks de 6 centjes in de min, vind ik het vandaag een prima beursdag geweest voor AMG.

    Circa 21.350 aandelen. Ik denk dat zij terug kopen als er paniek is.
  4. forum rang 6 ff_relativeren 2 december 2019 18:44
    Afgelopen vrijdag was er (zeker) geen paniekdag, en toch werd er gecovered. Nota bene door Marshall Wace. Maar als je bedoelt, dat shorters proberen terug te kopen tijdens dalende beurskoersen, dan zijn we het helemaal met elkaar eens.
  5. [verwijderd] 2 december 2019 21:24
    Kunnen dit soort berichten niet in een ander draadje? Ligt toch wel erg ver af van de inhoud waarvoor dit draadje ooit bedoeld was denk ik.
  6. GoudenBamischijf 4 december 2019 10:47
    quote:

    hdv1 schreef op 2 december 2019 21:24:

    Kunnen dit soort berichten niet in een ander draadje? Ligt toch wel erg ver af van de inhoud waarvoor dit draadje ooit bedoeld was denk ik.
    hdv1 heeft gelijk. Koersloeren heb je niks aan.
    Deze link naar lithium demand drivers uit een tweet van Bluegrass Capital is veel interessanter.

    pbs.twimg.com/media/EKJ-L6iXkAArGxT.j...
  7. [verwijderd] 4 december 2019 12:18
    quote:

    geldmaker schreef op 4 december 2019 12:10:

    Vanadium prijzen langszaam omhoog.
    Men verwacht dat de vanadiumprijzen in Q2 2020 gaan herstellen, dus nog even geduld.
  8. GoudenBamischijf 4 december 2019 13:07
    quote:

    Hendrik34 schreef op 4 december 2019 12:18:

    [...]

    Men verwacht dat de vanadiumprijzen in Q2 2020 gaan herstellen, dus nog even geduld.
    Wie verwacht dat? En waarom precies in dat kwartaal?
  9. [verwijderd] 4 december 2019 13:53
    Krimp Duitse automarkt voorspeld

    FRANKFURT (AFN/RTR) - De verkoop van nieuwe auto's in Duitsland loopt volgend jaar terug. Dat voorspelt de Duitse vereniging van auto-importeurs VDIK.

    Het aantal registraties van nieuwe personenauto's komt in 2020 naar verwachting op 3,35 miljoen, zo'n 6,2 procent minder dan dit jaar. Ook de markt voor bedrijfswagens krimpt, van 405.000 verkochte voertuigen dit jaar naar 375.000 volgend jaar.

    Elektrische auto's vinden volgend jaar juist gretiger aftrek. VDIK verwacht dat minstens 160.000 nieuwe elektrische auto's op worden verkocht, 60 procent meer dan dit jaar.

    Dit jaar steeg het aantal verkochte nieuwe personenauto's in Duitsland met 4 procent tot 3,57 miljoen voertuigen. Dat is het hoogste aantal sinds 2009.

    Dit is goed voor de vraag naar lithium; de richting die AMG op gaat.
  10. [verwijderd] 4 december 2019 13:57
    Details About Tesla Gigafactory 4 Emerge In German Press

    "Over the weekend, details about the new Tesla Gigafactory 4 near Berlin began to emerge. According to Deutsche Welle, the new factory, which will also manufacture battery packs, will be located in the town of Grünheide in the German state of Brandenburg. It says the total investment in the factory will come to about $4.4 billion — about double what the new factory in China cost. The project will be eligible for up to $330 million in subsidies if they are approved by the European Union."

    Bron: cleantechnica.com/2019/11/18/details-...
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 4 december 2019 14:37
    quote:

    Kaspersky schreef op 4 december 2019 13:57:

    Details About Tesla Gigafactory 4 Emerge In German Press

    "Over the weekend, details about the new Tesla Gigafactory 4 near Berlin began to emerge. According to Deutsche Welle, the new factory, which will also manufacture battery packs, will be located in the town of Grünheide in the German state of Brandenburg. It says the total investment in the factory will come to about $4.4 billion — about double what the new factory in China cost. The project will be eligible for up to $330 million in subsidies if they are approved by the European Union."

    Bron: cleantechnica.com/2019/11/18/details-...
    Dus Tesla hoeft slechts 4 miljard te lenen.........
  12. [verwijderd] 4 december 2019 14:48
    @DeZwarteRidder: 330 miljoen subsidie van de Europese belastingbetaler. Waarschijnlijk krijgen ze ook bepaalde belastingvoordelen en ze mogen produceren vanuit een centraal gelegen Europees land. Tesla wordt lekker in de watten gelegd.

    En AMG kan straks onder andere aan Tesla gaan leveren (naast Volkswagen, BMW, Mercedes, etc).
  13. forum rang 10 DeZwarteRidder 4 december 2019 15:16
    quote:

    Kaspersky schreef op 4 december 2019 14:48:

    @DeZwarteRidder: 330 miljoen subsidie van de Europese belastingbetaler. Waarschijnlijk krijgen ze ook bepaalde belastingvoordelen en ze mogen produceren vanuit een centraal gelegen Europees land. Tesla wordt lekker in de watten gelegd.

    En AMG kan straks onder andere aan Tesla gaan leveren (naast Volkswagen, BMW, Mercedes, etc).
    De afzet voor AMG is natuurlijk geen enkel probleem; de productie is een veel groter probleem, want zo makkelijk gaat dat niet.
  14. efdé 4 december 2019 17:11
    quote:

    Topperke schreef op 1 oktober 2018 17:02:

    Goed initiatief.
    Om te spits mee af te bijten, deel ik ook graag nog eens mijn Excel bestandje met mijn verwachtingen voor de komende periode voor AMG.
    Koersdoel obv de free cash flow & winst : €70 voor volgend jaar.
    Nog heel wat in te halen dus!
    zal moeilijk worden
  15. forum rang 6 ff_relativeren 4 december 2019 19:23
    quote:

    T.overdose schreef op 4 december 2019 18:25:

    Beste AMG-Fans, vorige week een mail gestuurd naar de AFM met de vraag of shorters onderling afspraken mogen maken mbt. het kopen en verkopen van short aandelen van elkaar. Blijkbaar mag dit want zie onderstaand het antwoord van de AFM:

    Geachte heer,

    Uw vraag is binnen de Autoriteit Financiële Markten (AFM) voorgelegd aan de afdeling waar de short posities worden gemeld. Vanuit deze afdeling is aangegeven dat het is toegestaan om onderling transacties uit te voeren waarmee de een haar shortposities opbouwt en de ander afbouwt.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


    Met vriendelijke groet,

    Monique Tesselaar
    Senior medewerker Contactcentrum & Eerstelijns Toezicht
    Toezicht Service Centrum
    @ T Overdose,

    dank voor de genomen moeite (op het maanddraadje) -zelfs als het antwoord van de AFM te verwachten was. Met het overnemen van elkaars short posities, is (helaas) niet bewezen dat er sprake is van prijs-afspraken die hinderend of schadelijk zijn.

    En dat brengt me naar een bruggetje met de naam Kartel-vorming. Als het uitgewisselde shortvolume marktbepalend is, of over wettelijke omzetnormen heen gaat, dan is het aangewezen loket in Nederland niet de AFM, maar de NMA.

    Een stukje citaat :

    In Nederland is het kartelverbod opgenomen in artikel 6 van de Mededingingswet (Mw). Daarin staat dat alle overeenkomsten tussen bedrijven verboden zijn wanneer deze de concurrentie beperken, vervalsen of verhinderen. Hetzelfde geldt voor besluiten van ondernemersverenigingen en de onderling afgestemde feitelijke gedragingen van bedrijven. Dit laatste houdt in dat geen sprake is van een afspraak, maar vanwege het gedrag van bedrijven kan worden geconcludeerd dat er sprake is van wederzijds begrip voor de strategie die gevolgd moet worden.

    (..)

    Een kartelverbod geldt niet voor alle bedrijven. (..) Bedrijven mogen kartelafspraken maken als:
    • daar niet meer dan acht bedrijven aan meedoen, en
    • ze samen een jaaromzet hebben van maximaal € 5.500 000 (als het om goederen gaat), of
    ze samen een jaaromzet hebben van maximaal € 1.100 000 (in alle andere gevallen).

    Gaan deze bedrijven over deze grenzen heen dan is alle hoop nog niet verloren. Ze mogen dan alleen nog kartelafspraken maken als:

    de bedrijven samen een marktaandeel hebben van niet meer dan 5%, én
    samen een jaaromzet van maximaal € 40 miljoen hebben.

    bron : www.allesoverrechten.nl/juridische-le... .

    Misschien zitten hier wat aanknopingspunten (al vermoed ik dat de NMA er niets mee doet).

  16. [verwijderd] 4 december 2019 19:41
    www.acm.nl/nl/onderwerpen/concurrenti...

    Telefoonnummer: 070 - 722 2302
    E-mail: clementie@acm.nl

    Mogelijk op het punt:
    "Informatie-uitwisseling
    Door het uitwisselen van concurrentiegevoelige informatie, zoals voorgenomen prijzen, tijdelijke productiebeperkingen of investeringen in een nieuw product, kunnen bedrijven de natuurlijk concurrentiedruk verminderen of geheel uitschakelen. Zelfs zonder het maken van expliciete afspraken.

    Casus uit de praktijk
    Transportbedrijven in Frankrijk spraken gezamenlijk over de prijsverhogingen voor pakketvervoer. Tijdens bijeenkomsten van de Franse brancheorganisatie voor goederenvervoer spraken de leden van pakketvervoer, onder het agendapunt ‘economische situatie’, over prijsverhogingen. Ze vertelden elkaar wat hun plannen voor prijsstijgingen waren en hoe de onderhandelingen met klanten verliepen. Na deze vergaderingen werden de nieuwe prijslijsten verstuurd naar de klanten. De bedrijven wisselden geregeld alleen hun plannen uit voor de komende prijsverhoging, zonder dat zij daarover afspraken maakten. Hierdoor verminderde de onzekerheid tussen bedrijven die nodig is voor een gezonde concurrentie.

    De Franse Mededingingsautoriteit legde aan 20 ondernemingen en hun branchevereniging een totale boete op van 672 miljoen euro."
2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 133 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht