Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

10,720
  • Verschill

    -0,075 -0,69%
  • Volume

    69.347 Gem. (3M) 1,8M
  • Bied

    10,710  
  • Laat

    10,715  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 €URO-Trader 10 maart 2020 21:00
    Minder vliegbewegingen zijn ook minder kosten, en minder winst uiteraard. Alleen, het gaat niet zozeer wat er binnenkomt, maar ook wat er uitgaat. Wellicht valt het enigszins mee.
  2. Rewinter 11 maart 2020 09:06
    Toch juist gezien. KLM binnenkort weer op eigen benen...

    quote:

    Daexter schreef op 7 maart 2020 19:29:

    [...]

    Grappenmaker, dat geloof je toch zeker zelf niet.

    Dae staat koopt helemaal niets. De staat is geen belegger! Ze hebben alleen een positie genomen om aan de Fransen te laten zien dat met KLM niet gefukt mag worden. Maar of die kapitaalinvestering winstgevend of verlieslatend is, is volstrekt irrelevant
  3. Rewinter 11 maart 2020 09:45
    Snap dat de fransen teleurgesteld zijn. De staat 'verkoopt' dus haar belang en de prijs is een zelfstandig KLM.
  4. forum rang 4 inbetween 11 maart 2020 11:45
    quote:

    DeBrakkeGrond schreef op 11 maart 2020 11:39:

    Wat waarschijnlijk bijna niemand (meer) weet is dat de aandeeltjes KLM 0,935 EUR noteren.
    Fondscode: NL0000009645 - Stock KLM
    Voor mijn begrip, wat wil dat zeggen? Positief of negatief voor de koers op termijn?
  5. forum rang 4 inbetween 11 maart 2020 11:49
    quote:

    sandman70 schreef op 11 maart 2020 11:37:

    Zo weer wat binnen geharkt.
    Tja, dat dacht ik ook op 5,40. Impact gaat groter zijn dan verwacht. In eerste instantie was rekening gehouden met omzet derving van 200 miljoen, dat wordt meer. Enige kostenbesparing is brandstof, maar er blijft van het operationeel resultaat niet veel meer over. Gaan ze dit overleven? Passende koers 3 euro? Ik overweeg om ze te verkopen.
  6. sandman70 11 maart 2020 12:16
    quote:

    inbetween schreef op 11 maart 2020 11:49:

    [...]Tja, dat dacht ik ook op 5,40. Impact gaat groter zijn dan verwacht. In eerste instantie was rekening gehouden met omzet derving van 200 miljoen, dat wordt meer. Enige kostenbesparing is brandstof, maar er blijft van het operationeel resultaat niet veel meer over. Gaan ze dit overleven? Passende koers 3 euro? Ik overweeg om ze te verkopen.
    Ik verkoop niks houd ze gewoon aan.
    Ik koop elke keer gestaffeld bij. Gemiddeld nu 5,95.
    Als ze dit overleven gaan ze weer richting 10 euro.
  7. forum rang 4 inbetween 11 maart 2020 12:24
    quote:

    sandman70 schreef op 11 maart 2020 12:16:

    [...]

    Ik verkoop niks houd ze gewoon aan.
    Ik koop elke keer gestaffeld bij. Gemiddeld nu 5,95.
    Als ze dit overleven gaan ze weer richting 10 euro.
    Ja, maar dan haal ik die 8% wel weer in als al dat nieuws bekend en achter de rug is. Ik vrees voor dramatisch slechte cijfers 1ekwt met een koers naar 3,50. Ze gaan er uit.
  8. sandman70 11 maart 2020 12:33
    quote:

    inbetween schreef op 11 maart 2020 12:24:

    [...]Ja, maar dan haal ik die 8% wel weer in als al dat nieuws bekend en achter de rug is. Ik vrees voor dramatisch slechte cijfers 1ekwt met een koers naar 3,50. Ze gaan er uit.
    Maar dit is al ingeprijsd in het aandeel.
  9. Stockheaven 11 maart 2020 12:50
    In de komende maanden wordt de situatie nog wat erger, gegeven de verspreiding van het coronavirus naar andere delen van de wereld en het schrappen van vluchten. In de komende maanden zal het effect van het coronavirus nog groter zijn.

    Olieprijs daalt scherp, Air France-KLM profiteert niet
    Mede als gevolg van de corona-crisis is de prijs van ruwe olie de afgelopen tijd gekelderd. Sommige airlines profiteren daarvan, andere niet, zoals Air France-KLM, dat vastzit aan hedgecontracten.
  10. Stockheaven 11 maart 2020 13:01
    [quote alias=inbetween id=12200614 date=202003111149]
    [...]Tja, dat dacht ik ook op 5,40. Impact gaat groter zijn dan verwacht. In eerste instantie was rekening gehouden met omzet derving van 200 miljoen, dat wordt meer. Enige kostenbesparing is brandstof, maar er blijft van het operationeel resultaat niet veel meer over. Gaan ze dit overleven? Passende koers 3 euro? Ik overweeg om ze te verkopen.
    quote]

    Olieprijs daalt scherp, Air France-KLM profiteert niet
    Mede als gevolg van de corona-crisis is de prijs van ruwe olie de afgelopen tijd gekelderd. Sommige airlines profiteren daarvan, andere niet, zoals Air France-KLM, dat vastzit aan hedgecontracten.
  11. Rewinter 11 maart 2020 13:17
    Op de Nasdaq staan ze voor 9 dollar te koop. Zal wel iets met nominale waarde te maken hebben. Voorbeeld : voor 10 aandelen AFKLM krijg je een aandeel KLM. Een soort super dividend. Vandaar dus dat grote partijen de koers in elkaar beuken om zo een groter belang te verkrijgen.

    quote:

    DeBrakkeGrond schreef op 11 maart 2020 11:39:

    Wat waarschijnlijk bijna niemand (meer) weet is dat de aandeeltjes KLM 0,935 EUR noteren.
    Fondscode: NL0000009645 - Stock KLM
  12. Erwin L 11 maart 2020 16:16
    quote:

    Stockheaven schreef op 11 maart 2020 12:50:

    In de komende maanden wordt de situatie nog wat erger, gegeven de verspreiding van het coronavirus naar andere delen van de wereld en het schrappen van vluchten. In de komende maanden zal het effect van het coronavirus nog groter zijn.

    Olieprijs daalt scherp, Air France-KLM profiteert niet
    Mede als gevolg van de corona-crisis is de prijs van ruwe olie de afgelopen tijd gekelderd. Sommige airlines profiteren daarvan, andere niet, zoals Air France-KLM, dat vastzit aan hedgecontracten.
    Probleem is dat de airlines veel minder inkomsten genereren. Stel dat de kosten normaal 100 bedragen en de inkomsten 110, dan heb je een winstmarge van 10% (dat is in de luchtvaart zeer hoog).

    Ruwweg kun je de kostenpost van airlines in drie groepen verdelen: Branstof, vloot en personeel. Gemakshalve allemaal ca. 1/3, dwz 33,3%. Stel dat de brandstofkosten, door daling olieprijs en annulering vluchten, met 40 daalt dan ziet het nieuwe kostenplaatje er als volgt uit: 20 (brandstof) + 33,3 (vloot) + 33,3 (personeel) = 86,6.

    Maar....de inkomsten dalen met pakweg 50%, die worden dan 52,5.

    In de nieuwe situatie heb je dan aan inkomsten (52,5) - uitgaven (86,6) wat een winstmarge van - 39% oplevert. Dat verlies moet weer gecompenseerd worden uit cashreserves, bezuinigingen (personleel ontslaan, vliegtuigen parkeren) etc etc.

    Het gevolg is dat bedrijven als AF/KLM, LH,IAG etc etc vele miljoenen € per dag zien verdampen.

    De dalende olieprijs is maar een speld in een hooiberg als het om het "hele plaatje" gaat.

    Al met al een situatie die voor een aanzienlijke consolidatie in de branche zal zorgen. Ik verwacht dat Norwegian één van de volgende bedrijven is die om gaat vallen.
  13. Engineer Dries 11 maart 2020 18:11
    Wie wil met mij een gokje wagen: Ik denk dat norwegian air shuttle nog voor 21 juni failliet is. Die toko is nog maar 3% waard van wat het was in 2015.
  14. [verwijderd] 11 maart 2020 18:18
    quote:

    Engineer Dries schreef op 11 maart 2020 18:11:

    Wie wil met mij een gokje wagen: Ik denk dat norwegian air shuttle nog voor 21 juni failliet is. Die toko is nog maar 3% waard van wat het was in 2015.
    meer dan 3000% upside potentie ;)
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 04 juni

    1. Werkloosheid mei (Dld)
    2. Vacatures april (VS)
    3. Fabrieksorders april (VS)
  2. 05 juni

    1. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin mei (Chi)
    3. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (Dld)
    4. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (EU)
    5. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (VK)
    6. Producentenprijzen april (eurozone)
    7. Campbell Soup Q3-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht