Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

18,140
  • Verschill

    +0,490 +2,78%
  • Volume

    107.951 Gem. (3M) 217,1K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.300 Posts
Pagina: «« 1 ... 498 499 500 501 502 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Risky bets 30 april 2020 19:11
    hopelijk is Shell nog een paar dagen slecht, en dan wil ik het wel kopen Maandag-Dinsdag. Deze overhang eindelijk uit de markt.
  2. GiGa 30 april 2020 21:37

    I liked the article, thanks Giga..

    Ik blijf voorlopig zitten. Vandaag nog wat bijgekocht. Ik vind dat in dit artikel een kern van waarheid zit. De “winsten” zijn op dit moment zo hoog dat het nauwelijks te geloven is... Nu logisch nadenken gaat volgens mijn geld opleveren... Dagen zoals gisteren en vandaag zijn op dit moment wel erg frustrerend .
  3. [verwijderd] 30 april 2020 21:54
    Same here! Ik blijf erin geloven !
    Ik kan me niet voorstellen met deze cijfers en het aanblijven van enorme aanbod van olie moet het een zeer succesvol jaar worden voor de olietankers...

    Ik blijf ook “rustig” zitten en kijk met heel veel nieuwsgierigheid naar volgende week..
  4. Libertel 30 april 2020 22:02
    Ik snap er echt niks van dat Euronav relatief zo laag staat o.b.v. de giga gestegen tarieven die het kan rekenen.
  5. Donatello 30 april 2020 22:22
    quote:

    harryhol schreef op 30 april 2020 22:11:

    Hoge tarieven ? Zeker de laatste fixing van de Houston voyager nog niet gezien...
    Nope, hoeveel?
  6. [verwijderd] 30 april 2020 22:26
    quote:

    harryhol schreef op 30 april 2020 22:11:

    Hoge tarieven ? Zeker de laatste fixing van de Houston voyager nog niet gezien...
    Als antwoord op deze 'volatility' luister eens naar Patty Rogers (vorige CEO Euronav)
    www.youtube.com/watch?v=z4yVNtDZzDk
    En bekijk ineens al die video's van shipping fora van vorige jaren.
  7. Vavli 30 april 2020 23:38
    quote:

    Donatello schreef op 30 april 2020 22:22:

    [...]

    Nope, hoeveel?
    In de 50K dat is inderdaad plots een hele felle dip maar wel de allereerste, afwachten of dit zich doorzet.
  8. [verwijderd] 30 april 2020 23:51
    quote:

    harryhol schreef op 30 april 2020 22:11:

    Hoge tarieven ? Zeker de laatste fixing van de Houston voyager nog niet gezien...
    Klant is Chevron en dus waarschijnlijk gehedged, 1 uur eerder is de Samail nog voor 105k gegaan. Niet zo eng doen zonder het hele verhaal te vertellen.
  9. Luk J 1 mei 2020 00:04
    quote:

    Midstreamer schreef op 30 april 2020 22:26:

    [...]

    Als antwoord op deze 'volatility' luister eens naar Patty Rogers (vorige CEO Euronav)
    www.youtube.com/watch?v=z4yVNtDZzDk
    En bekijk ineens al die video's van shipping fora van vorige jaren.
    Must see video!
    De lichaamstaal van de overige panelleden spreekt boekdelen bij de uitleg van Paddy Rodgers. Zalig!
  10. harryhol 1 mei 2020 00:53
    quote:

    Peertux schreef op 30 april 2020 23:51:

    [...]

    Klant is Chevron en dus waarschijnlijk gehedged, 1 uur eerder is de Samail nog voor 105k gegaan. Niet zo eng doen zonder het hele verhaal te vertellen.
    Ik geef toe dat het stemmingmakerij was, maar iedereen kijkt wel even twee keer. Heb zelf nog Diamond bijgekocht vanavond, ben niet flauw op tankers. Leuk filmpje btw.
  11. Risky bets 1 mei 2020 09:10
    Is een triangulatie trade. Het positioneert de VLCC direct aan de US Gulf, waar ze weer een nieuwe cargo op kunnen pikken. Rates zijn altijd veel lager voor een route naar de USG.
  12. forum rang 5 christo1 1 mei 2020 09:11
    Kan dit niet te maken hebben met de route dat dit schip doet die lagere fixing, ik kijk altijd naar de fixing van WAFR- China en AG- China en niet AG-USG, dit zijn veel kortere ritten.
  13. Jan Frans B 1 mei 2020 11:21
    Mensen kunnen niet relativeren en hebben blijkbaar een slecht geheugen. Als spot gaat voor bv 65k/day dan lijkt het wel een ramp, maar dat geeft nog steeds meer dan 100% winst, niet echt slecht nieuws. Maar iedereen heeft nog prijzen van 240$/day in het achterhoofd. Hetzelfde met de crude prijzen Brent gaat van onder de 20$ naar 25$ en plots spreken ze van een gigantische prijsstijging, een jaar geleden kon je daar wel een barrel voor kopen, maar dan leeg. 'T is allemaal erg relatief en vooral op sentiment gebaseerd en niet op rationaliteit. Vandaar dat analisten er zo vaak naast zitten, ze hebben in theorie natuurlijk gelijk, Euronav zal best op papier 17 € en meer waard zijn. Maar 't wat de zot er voor geeft dat telt. Ik hou mijn hart vast voor 7 mei, want al zullen de cijfers prima zijn, als die dag de crude 5$ stijgt dan zakken alle tankers toch weer.
  14. Becb 1 mei 2020 11:32
    quote:

    Jan Frans B schreef op 1 mei 2020 11:21:

    Mensen kunnen niet relativeren en hebben blijkbaar een slecht geheugen. Als spot gaat voor bv 65k/day dan lijkt het wel een ramp, maar dat geeft nog steeds meer dan 100% winst, niet echt slecht nieuws. Maar iedereen heeft nog prijzen van 240$/day in het achterhoofd. Hetzelfde met de crude prijzen Brent gaat van onder de 20$ naar 25$ en plots spreken ze van een gigantische prijsstijging, een jaar geleden kon je daar wel een barrel voor kopen, maar dan leeg. 'T is allemaal erg relatief en vooral op sentiment gebaseerd en niet op rationaliteit. Vandaar dat analisten er zo vaak naast zitten, ze hebben in theorie natuurlijk gelijk, Euronav zal best op papier 17 € en meer waard zijn. Maar 't wat de zot er voor geeft dat telt. Ik hou mijn hart vast voor 7 mei, want al zullen de cijfers prima zijn, als die dag de crude 5$ stijgt dan zakken alle tankers toch weer.
    Bovendien had ik op een upswing bij cijfers gehoopt vanaf een reeds hoog niveau. Als ze natuurlijk van 10 laag bv een prachtige 10% winst zouden laten zien... Tja, dan zit je nog maar aan 11. Maar we zien hoe het maandag tot woensdag nog loopt. Er kan nog veel gebeuren. Rates na 2 maand nog ALTIJD super, dus rustig blijven :-)
  15. forum rang 5 christo1 1 mei 2020 11:43
    Wat in niet begrijp dat in de vlcc app bijna geen Euronav tankers vermeld worden, is daar een reden voor, het kan toch niet zijn dat de Euronav tankers zo lange routes hebben dat er maar sporadisch om de maand eentje weer in de app verschijnt, heeft iemand een plausibele verklaring voor?
19.300 Posts
Pagina: «« 1 ... 498 499 500 501 502 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 13 mei

    1. NL faillissementen april
    2. ASMI jaarvergadering
    3. Fagron jaarvergadering
  2. 14 mei

    1. B&S Group Q1-cijfers
    2. OCI Q1-cijfers
    3. Bayer Q1-cijfers
    4. Agfa-Gevaert Q1-cijfers
    5. Dui inflatie april (def)
    6. VK werkloosheid maart
    7. Dui ZEW-index economisch sentiment mei
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht