Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

SHELL PLC GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur)

33,735
  • Verschill

    -0,280 -0,82%
  • Volume

    5.140.595 Gem. (3M) 7,3M
  • Bied

    33,700  
  • Laat

    33,900  
+ Toevoegen aan watchlist

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2470 2471 2472 2473 2474 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. MartijnN1932 30 juli 2020 13:03
    quote:

    StefinStocks schreef op 30 juli 2020 11:48:

    [...]
    Als je als pompbediende je baan verliest kun je altijd nog broodjes bij de pomp gaan verkopen toch? De mensen
    blijven eten, ook de Tesla rijders
    ze moeten wat doen voordat hun auto weer is opgeladen en ze weer 400 kilometer kunnen rijden

    even los van alles als mensen verwachten dat electrische voertuigen de fossiele brandstoffen gaan vervangen (inclusief voor vrachtwagens) dan zou ik voor al mijn geld investeren in wegen bouwers/onderhoud.

    die wagens worden 2x zo zwaar en slijten de weg 3x zo snel, dus er zal veel meer en sneller onderhoud gepleegd moeten worden..
  2. forum rang 5 ToTheTop 30 juli 2020 13:08
    quote:

    MartijnN1932 schreef op 30 juli 2020 13:03:

    [...]

    ze moeten wat doen voordat hun auto weer is opgeladen en ze weer 400 kilometer kunnen rijden

    even los van alles als mensen verwachten dat electrische voertuigen de fossiele brandstoffen gaan vervangen (inclusief voor vrachtwagens) dan zou ik voor al mijn geld investeren in wegen bouwers/onderhoud.

    die wagens worden 2x zo zwaar en slijten de weg 3x zo snel, dus er zal veel meer en sneller onderhoud gepleegd moeten worden..
    Nee hoor... Het gewicht neemt af en men wil voor zwaar transport juist waterstof inzetten.
  3. silas001 30 juli 2020 13:13
    quote:

    Oilboy schreef op 30 juli 2020 13:01:

    [...]

    Dit dus

    AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - Shell heeft in het tweede kwartaal onverwacht een aangepaste winst in de boeken gezet, waarbij geprofiteerd van sterke resultaten bij de handelsactiviteiten en lagere operationele uitgaven. Dat zei zakenbank Morgan Stanley in een reactie op de cijfers van het olie- en gasconcern.

    Dit is wel een indicatie dat het er een hoop ook goed gaat bij Shell en dat met een hogere olieprijs (hoger dan het gemiddele USD 29,34/bbl van Q2) het er zowel op korte termijn als langere termijn goed zit. Hoge cashflow. Gezond bedrijf.
    Gemiddelde olieprijs van Q3 zit voorlopig ver boven de USD 40,00/bbl.

    Paniekzaaiers lekker verkopen. Pik ik nog meer op voor een schijntje.
    Precies ! Veel denken er zo over,mensen die last hebben van een sterk
    Dalend aandeel of pessimistisch zijn hoor je nu het meest op het forum..
  4. forum rang 5 ToTheTop 30 juli 2020 13:13
    Hier wordt ik dan weer niet vrolijk van, maar wel een keer realistisch... :o( >>> Shell verwacht dat de prijzen van olie en gas nog drie jaar laag blijven door de crisis. (Uitgaand waarschijnlijk van de Spaanse griep lengte en de economisch klap en het herstel. )
  5. [verwijderd] 30 juli 2020 13:21
    quote:

    Oilboy schreef op 30 juli 2020 13:01:

    [...]
    Pik ik nog meer op voor een schijntje.
    Je moet steeds iets dieper bukken. Pas je op dat je niet door je rug gaat?
  6. forum rang 6 Daan 008 30 juli 2020 13:22
    quote:

    ToTheTop schreef op 30 juli 2020 12:52:

    ING-econoom Carsten Brzeski schreef in een reactie dat nu eindelijk een cijfer kan worden geplakt op de impact van de coronacrisis op de Duitse economie in het tweede kwartaal. Hij zegt dat die gegevens het dieptepunt van de crisis markeren en dat waarschijnlijk het ergste voorbij is. Zo denkt Brzeski dat in het derde kwartaal een scherpe (ik vraag het me af) opleving van de economie te zien zal zijn...
    Ieder land in de Eu heeft een lockdown van 8 à 11 weken gehad.
    Vele bedrijven hebben die periode niets of toch een sterk verminderde productie gehad.
    Stapsgewijs werd het normale leven opgestart wat voor een heropleving van de economie zorgt
    Bepaalde sectoren die opnieuw opstarten zorgen echter voor een toename van het aantal besmettingen onder de bevolking. Deze sectoren moeten terug naar af, met mogelijk vele sluitingen binnen deze sectoren als gevolg.

    Maar uiteindelijk moeten de tekorten die ontstaan zijn door de lockdowns worden bijgewerkt.
  7. [verwijderd] 30 juli 2020 13:29
    Hoe ver gaat deze daling door? €11, €10 of gaat het toch echt richting €8? Ik ben zelf meer geïnteresseerd of het dividend wel houdbaar is? Want het kost waarschijnlijk al veel investering om mee te gaan met de moderne tijd en mee te gaan met de energietransitie en een verlies van meer dan 15 Miljard is wel erg veel. Zijn er eigenlijk bedrijven die afgelopen kwartaal meer geld hebben verloren dan shell?
  8. forum rang 6 Daan 008 30 juli 2020 13:33
    quote:

    ToTheTop schreef op 30 juli 2020 13:08:

    [...] Nee hoor... Het gewicht neemt af en men wil voor zwaar transport juist waterstof inzetten.
    Bekijk even de autobussen die zijn uitgerust voor waterstof.

    Bij autobussen speelt het totale of bruto gewicht geen rol.
    Bij een volle bus (met mensen) halen zij nooit het maximaal toegelaten gewicht.

    Voor autobussen is waterstof inderdaad een toekomst weggelegd.
  9. [verwijderd] 30 juli 2020 13:33
    quote:

    Daan 008 schreef op 30 juli 2020 13:22:

    [...]

    Ieder land in de Eu heeft een lockdown van 8 à 11 weken gehad.
    Vele bedrijven hebben die periode niets of toch een sterk verminderde productie gehad.
    Stapsgewijs werd het normale leven opgestart wat voor een heropleving van de economie zorgt
    Bepaalde sectoren die opnieuw opstarten zorgen echter voor een toename van het aantal besmettingen onder de bevolking. Deze sectoren moeten terug naar af, met mogelijk vele sluitingen binnen deze sectoren als gevolg.

    Maar uiteindelijk moeten de tekorten die ontstaan zijn door de lockdowns worden bijgewerkt.

    Deels mee eens? Vergeet niet dat de verloren mobiliteit niet wordt ingehaald. Dat is voorbij en voorgoed. Een heropleving van Covid-19 is daarom slecht voor bedrijven als Shell. Bovendien zal na de Corana crisis de mobiliteit lager blijven, zeker in Europa en de USA.
  10. forum rang 6 Daan 008 30 juli 2020 13:37
    quote:

    The best trader of the world schreef op 30 juli 2020 13:29:

    Hoe ver gaat deze daling door? €11, €10 of gaat het toch echt richting €8? Ik ben zelf meer geïnteresseerd of het dividend wel houdbaar is? Want het kost waarschijnlijk al veel investering om mee te gaan met de moderne tijd en mee te gaan met de energietransitie en een verlies van meer dan 15 Miljard is wel erg veel. Zijn er eigenlijk bedrijven die afgelopen kwartaal meer geld hebben verloren dan shell?
    Ik denk dat je de naam "The best trader of the world" niet echt waardig bent.
    Misschien eerst even wat meer kennis over boekhouding verwerven.
  11. MartijnN1932 30 juli 2020 13:40
    quote:

    The best trader of the world schreef op 30 juli 2020 13:29:

    Hoe ver gaat deze daling door? €11, €10 of gaat het toch echt richting €8? Ik ben zelf meer geïnteresseerd of het dividend wel houdbaar is? Want het kost waarschijnlijk al veel investering om mee te gaan met de moderne tijd en mee te gaan met de energietransitie en een verlies van meer dan 15 Miljard is wel erg veel. Zijn er eigenlijk bedrijven die afgelopen kwartaal meer geld hebben verloren dan shell?
    Heel lastig te zeggen.
    Maar als best trader of the world zou ik van jou eigenlijk het antwoord verwachten ;)

    Even terug, het is lastig om aan te geven hoever een Shell geraakt wordt. China houd volgens hun eigen media de boel goed onder controle net zoals een groot deel van Azië.

    Wij in het westen zijn dit soort uitbraken niet gewend. daardoor slaat de paniek snel toe, maar mede omdat we niet volgzaam genoeg zijn. bij enigzins meevallende cijfers denken we dat alles weer mogelijk is.

    Wat nu met Shell en bijv URW. Komt het goed?, vast wel een Shell zal niet ten ondergaan hieraan. Komt het op korte termijn goed, als je korte termijn 1 jaar zien dan is het antwoord, dat het aandeel waarschijnlijk rond deze waarde zal blijven hangen.

    Kijk je verder, Shell besteed voldoende aandacht aan andere zaken dan alleen olie om het te overleven. Zien we dan nog 35 EUR terug op de borden?
    Dat hangt af of Shell de flexibileit weet te behouden..

    Zie bijvoorbeeld een Philips, ooit 12 EURO toen ze veel van hun standaard producten afstootten, iedereen gaf aan dat healthcare redden ze nooit. nu de dag 44 EURO.

    Ik zie de leiding van Shell verstandig genoeg. Het heeft alleen tijd nodig. de vraag is dus meer heeft de belegger in Shell het geduld hiervoor.
  12. swen91 30 juli 2020 13:45
    quote:

    The best trader of the world schreef op 30 juli 2020 13:29:

    Hoe ver gaat deze daling door? €11, €10 of gaat het toch echt richting €8? Ik ben zelf meer geïnteresseerd of het dividend wel houdbaar is? Want het kost waarschijnlijk al veel investering om mee te gaan met de moderne tijd en mee te gaan met de energietransitie en een verlies van meer dan 15 Miljard is wel erg veel. Zijn er eigenlijk bedrijven die afgelopen kwartaal meer geld hebben verloren dan shell?
    Zolang we dividend betalen uit de cashflow en niet uit de winst zit dat wel snor hoor;)
  13. forum rang 5 ToTheTop 30 juli 2020 14:03
    quote:

    Daan 008 schreef op 30 juli 2020 13:33:

    [...]

    Bekijk even de autobussen die zijn uitgerust voor waterstof.

    Bij autobussen speelt het totale of bruto gewicht geen rol.
    Bij een volle bus (met mensen) halen zij nooit het maximaal toegelaten gewicht.

    Voor autobussen is waterstof inderdaad een toekomst weggelegd.

    Ook voor vrachtverkeer... Waterstof is een energie drager die bij de juiste energie opwekking een normale prijs kan krijgen. Om gas of olie naar boven te halen en te raffineren, heb je ook installaties nodig, echter heeft bv waterstof geen katalysator nodig, met dure grondstoffen om vervuiling tegen te gaan... De belasting heffing die bij de een wegvalt (vervoersmiddel) kan men aanhouden, om het schonere te ondersteunen in productie bv...
    MERCEDES-BENZ Euro 6 katalysator voor MERCEDES-BENZ vrachtwagen
    €4,772.00 www.truck1.eu/trucks/cab-chassis-truc...
  14. [verwijderd] 30 juli 2020 14:05
    quote:

    ToTheTop schreef op 30 juli 2020 14:03:

    [...] Ook voor vrachtverkeer... Waterstof is een energie drager die bij de juiste energie opwekking een normale prijs kan krijgen. Om gas of olie naar boven te halen en te raffineren, heb je ook installaties nodig, echter heeft bv waterstof geen katalysator nodig, met dure grondstoffen om vervuiling tegen te gaan... De belasting heffing die bij de een wegvalt (vervoersmiddel) kan men aanhouden, om het schonere te ondersteunen in productie bv... www.truck1.eu/trucks/cab-chassis-truc...
    Ik zeg al het vervoer / transport met grote mensen UFO's op sonnesellen ja.... Goed idee
  15. forum rang 5 ToTheTop 30 juli 2020 14:10
    quote:

    StefinStocks schreef op 30 juli 2020 14:05:

    [...]
    Ik zeg al het vervoer / transport met grote mensen UFO's op sonnesellen ja.... Goed idee

    Je hebt bepaalde mensen en die zitten dat graag tegen, hun belangen liggen ergens anders en werken dan zaken tegen. Maar ze komen er toch echt aan...
    www.duurzaambedrijfsleven.nl/logistie...
  16. forum rang 4 havik of duif 30 juli 2020 14:21
    We hebben dit allemaal wel zien aankomen en daarom vind ik de reactie teleurstellend wat het aandeel Shell vandaag doet. Ik stap voorlopig niet uit Shell hoe de koers zich ook mag ontwikkelen en gelukkig met mij zijn er nog een paar miljoen beleggers die er net zo over denken.
  17. forum rang 5 ToTheTop 30 juli 2020 14:24
    quote:

    havik of duif schreef op 30 juli 2020 14:21:

    We hebben dit allemaal wel zien aankomen en daarom vind ik de reactie teleurstellend wat het aandeel Shell vandaag doet. Ik stap voorlopig niet uit Shell hoe de koers zich ook mag ontwikkelen en gelukkig met mij zijn er nog een paar miljoen beleggers die er net zo over denken.
    Nou de CEO zou wel eens wat verder vooruit mogen kijken dan een windmolen park en die stemde tegen een ruimere kijk naar zaken.
  18. forum rang 6 Daan 008 30 juli 2020 14:26
    quote:

    ToTheTop schreef op 30 juli 2020 14:03:

    [...] Ook voor vrachtverkeer... Waterstof is een energie drager die bij de juiste energie opwekking een normale prijs kan krijgen. Om gas of olie naar boven te halen en te raffineren, heb je ook installaties nodig, echter heeft bv waterstof geen katalysator nodig, met dure grondstoffen om vervuiling tegen te gaan... De belasting heffing die bij de een wegvalt (vervoersmiddel) kan men aanhouden, om het schonere te ondersteunen in productie bv...
    MERCEDES-BENZ Euro 6 katalysator voor MERCEDES-BENZ vrachtwagen
    €4,772.00 www.truck1.eu/trucks/cab-chassis-truc...
    Bij transport bedrijven (geen bestelauto's) speelt het tarra gewicht (gewicht trekker + trailer) en volume (lengte trekker) een belangrijke rol. Waterstof vereist meer volume en meer gewicht dan bij een traditionele diesel.
    Bijvoorbeeld een verlies van slechts 1% aan netto gewicht/volume zorgt ook voor een toename van 1% aan vrachtwagens op de baan.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2470 2471 2472 2473 2474 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. ArcelorMittal Q1-cijfers
    3. DSM Firmenich Q1-cijfers
    4. ING Q1-cijfers
    5. BAM Q1-cijfers
    6. ForFarmers Q1-cijfers
    7. Aedifica Q1-cijfers
    8. HelloFresh Q1-cijfers
    9. Shell Q1-cijfers
    10. RELX 41,8 pence ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht