Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,040
  • Verschill

    +0,030 +0,20%
  • Volume

    46.826 Gem. (3M) 198,3K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.355 Posts
Pagina: «« 1 ... 735 736 737 738 739 ... 968 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Yes we can 9 december 2020 12:31
    quote:

    lute11 schreef op 9 december 2020 09:20:

    [...]

    Ok, als je het zo stelt. Lijkt mij wel minder voor de aandeelhouders, maar jullie geven nooit op toch? Jullie blijven hierin beleggen in goede tijden en slechte tijden, er zijn altijd wel redenen om positief te zijn voor de toekomst.
    Nou maakt ook niet uit 10 jaar vooruitkijken lukt mij toch niet, en zolang is mijn beleggingshorizon ook niet.
    Tja, een synoniem voor beleggen is vooruitkijken he. Dat en alleen dat stelt je in staat om wat centjes te verdienen op de beurs. Je hebt gelijk hoor: ik blijf alvast beleggen in Euronav en er zijn een aantal heel goede redenen om positief te zijn over de toekomst van dit bedrijf. Ik verwacht dan ook op middellange termijn een flink hogere koers.

    Naar analogie: postNL heb ik een tijdje geleden geleidelijk aan positie opgebouwd. Laatste aankoop rond de 1€. Op het forum was het negativiteit troef en werd je gek verklaard als je nog kocht. Heb ik toch een middenklasse autootje als winst aan overgehouden.

    Naar analogie: Shell. Gezakt naar een koers van ca.10€. Volgens de forumleden zou het nog veel verder gaan zakken. Ik ben gewoon gestaag blijven bijkopen en heb nu ook winst van ettelijke k€.

    Euronav is op dit moment een leuk aandeel in mijn portefeuille: zakt wat, stijgt terug... met pakketjes verkoop en terugkoop slaag er ik er eigenlijk goed in om de koers evolutie bij te houden. Winst: pfff op dit moment eigenlijk niet of toch niet veel maar verlies ook niet.

    Nu gewoon geduld hebben en vertrouwen in een uitstekend geleid bedrijf met een topmanagement. Een management dat beleggers ook beloont.

    Nog 1 dingetje: ik heb het in dit bericht wat veel over mezelf gehad. Dat was niet de bedoeling, aangezien ik niet beter of slechter belegger ben dan een ander. De belangrijkste boodschap: vorm je eigen oordeel over een bedrijf waarin je wil beleggen en volg daarna je eigen strategie. Laat je niet gek maken door wat op een forum wordt gepost.
  2. forum rang 4 boothram 9 december 2020 13:31
    de oil futures (cme wti bv.) zijn nog oplopend tot in juni, maar ondanks de 'vooruitzichten' van de oliemagnaten negatief voor de langere termijn. Dat zou er kunnen op wijzen dat er een overvloed aan stockage is die dan vrijkomt, en nu al op termijn verkocht wordt...dit zou erop kunnen wijze dat die reserve nu floating is tot die datumms bereikt worden de maart future van 2023 noteert bijna 3$ of 4% lager dan die van 2023.. . een 'incentive' om nu te verkopen, en de marge te incasseren?oliemaatschappien verwachten wel prijzen van 55$ tegen 2023...waarom zouden die verkopen?? goedkope cash...? niet echt zou ik denken
    ik denk dat die lange termijn olie nu floating is, en dat die moet verkocht zijn op de middellange termijn: floating denk ik, want op land moet dat niet.zonodig verkocht, en voor de oliemaatschappijen als cashflow verzekering lijkt me toch wel duur...

  3. [verwijderd] 9 december 2020 16:02
    quote:

    basinclab schreef op 9 december 2020 13:31:

    de oil futures (cme wti bv.) zijn nog oplopend tot in juni, maar ondanks de 'vooruitzichten' van de oliemagnaten negatief voor de langere termijn. Dat zou er kunnen op wijzen dat er een overvloed aan stockage is die dan vrijkomt, en nu al op termijn verkocht wordt...dit zou erop kunnen wijze dat die reserve nu floating is tot die datumms bereikt worden de maart future van 2023 noteert bijna 3$ of 4% lager dan die van 2023.. . een 'incentive' om nu te verkopen, en de marge te incasseren?oliemaatschappien verwachten wel prijzen van 55$ tegen 2023...waarom zouden die verkopen?? goedkope cash...? niet echt zou ik denken
    ik denk dat die lange termijn olie nu floating is, en dat die moet verkocht zijn op de middellange termijn: floating denk ik, want op land moet dat niet.zonodig verkocht, en voor de oliemaatschappijen als cashflow verzekering lijkt me toch wel duur...

    Een mooi scenario, lange termijn olie moet op de middellange termijn verkocht worden.
    Dat gaat dus op de korte termijn geen beweging in het aandeel geven.
    Ideaal moment om te gaan bodemvissen, daar heb je dan een jaar voor.
  4. Twoane 9 december 2020 16:06
    quote:

    lute11 schreef op 9 december 2020 16:02:

    [...]
    Een mooi scenario, lange termijn olie moet op de middellange termijn verkocht worden.
    Dat gaat dus op de korte termijn geen beweging in het aandeel geven.
    Ideaal moment om te gaan bodemvissen, daar heb je dan een jaar voor.
    De analysten kunnen nog niet eens voorspellen wat er op weekbasis gaat verbruikt worden aan olie, laat staan dat de futures een goede voorspelling zijn op middellange termijn.

    De sector kan snel keren en ze is ongeloofelijk complex om te voorspellen. Het is idd een goed moment om te bodemvissen. Maar of je daar een week tijd voor hebt of 3 jaar, dat kun je onmogelijk zeggen.
  5. forum rang 5 maci 9 december 2020 17:25
    Amerikaanse olievoorraden stijgen hard

    (ABM FN-Dow Jones) De voorraden ruwe olie in de Verenigde Staten zijn afgelopen week gestegen. Dit bleek woensdag uit cijfers van het Amerikaanse energieagentschap EIA.

    In de week eindigend op 4 december stegen de voorraden ruwe olie met 15,2 miljoen vaten tot 503,2 miljoen vaten.

    De benzinevoorraden namen met 4,2 miljoen vaten toe tot 237,9 miljoen vaten. De voorraden stookolie en diesel stegen met 5,2 miljoen vaten tot 151,1 miljoen stuks.

    De capaciteitsbenutting van de raffinaderijen steeg van 78,2 tot 79,9 procent.

    Door: ABM Financial News.
  6. [verwijderd] 10 december 2020 11:10
    quote:

    Twoane schreef op 9 december 2020 16:06:

    [...]

    De analysten kunnen nog niet eens voorspellen wat er op weekbasis gaat verbruikt worden aan olie, laat staan dat de futures een goede voorspelling zijn op middellange termijn.

    De sector kan snel keren en ze is ongeloofelijk complex om te voorspellen. Het is idd een goed moment om te bodemvissen. Maar of je daar een week tijd voor hebt of 3 jaar, dat kun je onmogelijk zeggen.
    Nou lees even terug dan, hier zijn talloze posters die dat wel kunnen.
    Het was ook niet serieus bedoeld, en ik ben het volkomen met je eens. Behalve dan dat bodem vissen, dat laat ik graag aan anderen over, ik stap (misschien) wel in als het weer omhoog gaat, tot die tijd kun je beter je geld ergens anders in beleggen.
    Voorlopig is alleen de containervaart intressant, vooral de merger tussen NMM en NMCI. Hier heb ik ook een positie ingenomen, al weken terug.
  7. forum rang 4 boothram 10 december 2020 20:31
    als euro inderdaad een miljardje besteedt om een financieel minder sterk bedrijf te kopen, dan wordt het wel de helft groter, en... bel20??
  8. astralslide 10 december 2020 22:08
    quote:

    lute11 schreef op 10 december 2020 11:10:

    [...]
    Nou lees even terug dan, hier zijn talloze posters die dat wel kunnen.
    Het was ook niet serieus bedoeld, en ik ben het volkomen met je eens. Behalve dan dat bodem vissen, dat laat ik graag aan anderen over, ik stap (misschien) wel in als het weer omhoog gaat, tot die tijd kun je beter je geld ergens anders in beleggen.
    Voorlopig is alleen de containervaart intressant, vooral de merger tussen NMM en NMCI. Hier heb ik ook een positie ingenomen, al weken terug.
    Vandaag all-time high, ziet er goed uit.
  9. [verwijderd] 10 december 2020 22:35
    quote:

    astralslide schreef op 10 december 2020 22:08:

    [...]

    Vandaag all-time high, ziet er goed uit.
    Verwacht dat het nog veel verder gaat, een verdubbeling zit er nog wel in.
    Bij deze 2 is er echter altijd het risico Angeliki Frangou, met haar rare streken.
    Echter de rates lopen/liepen hier zo snel op dat de inkosten torenhoog zijn.
    Als je het met Euronav begin dit jaar vergelijk, dan is dit ruim de overtreffende trap.
    Een andere die hier ook flink van profiteerd is DAC
  10. Erik007 11 december 2020 09:58
    Net nu Euronav een beetje in 'the good mood' komt, gaat ING wat roet in het eten gooien. Die bankiers, en momenteel ING in het bijzonder, zouden beter eerst hun puin wat ruimen in plaats van anderen naar beneden te halen.

    :-)

    11/12/2020 9:50:28

    Beursblik: ING verlaagt koersdoel Euronav
    (ABM FN) ING heeft vrijdag het koersdoel voor Euronav verlaagd van 11,00 naar 9,00 euro bij een ongewijzigd koopadvies.

    Terwijl de tarieven voor het vervoeren van ruwe olie aan het begin van de coronapandemie heel sterk waren, zijn deze nu heel laag, merkte analist Quirijn Mulder op.

    De markt is dan ook verslechterd, wat voor Euronav tot een serieuze korting op de intrinsieke waarde heeft geleid, voegde de analist verder toe.

    ING verlaagde ook de taxaties voor de winst omwille van de lage tarieven.

    Wel blijft de analist Euronav als een kwaliteitsbedrijf zien en handhaafde daarom ook het koopadvies.

    Het aandeel Euronav steeg vrijdag 0,4 procent tot 7,02 euro.

    Door: ABM Financial News.
  11. Erik007 11 december 2020 10:19
    Nu is De Tijd er wel als de kippen bij.

    Waar is de tijd van De Financieel-Economische Tijd (FET)?

    10:05
    ING laat koersdoel Euronav zakken
    ING-analist Quirijn Mulder verlaagt zijn koersdoel voor Euronav EURN0,29% van 11 tot 9 euro. De tankervrachttarieven, die in het voorjaar – bij de start van de coronacrisis – bijzonder sterk waren, zijn nu fors teruggevallen. Tankers die voor opslag werden ingezet, werden sneller dan verwacht weer beschikbaar, de OPEC+ blijft erg gedisciplineerd en dus minder olie oppompen, en door de tweede coronagolf is het herstel van de olievraag uitgesteld.

    Mulder becijfert de netto-actiefwaarde van Euronav nu op 10 euro per aandeel. De prijzen van tweedehandsschepen zijn echter, in tegenstelling tot de vrachttarieven, maar licht gedaald (met 5 à 7 procent). Ze kunnen nog iets lager gaan, maar niet veel, denkt de analist. De onzekerheid rond de impact van corona op de vraag naar olie rechtvaardigt naar zijn mening een discount van 10 procent tegenover de netto-actiefwaarde, wat een koersdoel van 9 euro oplevert.

    Tegenover de huidige koers betekent dat een opwaarts potentieel van 31 procent. Aangezien de vooruitzichten op langere termijn beter zijn - met een betere balans tussen vraag en aanbod en een beperkt orderboek voor nieuwe tankers - behoudt hij zijn koopadvies.

    Interessant is tot slot wat Mulder over 2021 en 2022 zegt. Voor volgend jaar ziet hij het evenwicht in de tankermarkt nog niet terugkeren, wat in lage vrachttarieven en een beperkte rendabiliteit zal resulteren. Voor 2022 is hij heel wat optimistischer en verwacht hij een aanzienlijk herstel. Door de huidige lage vrachttarieven zullen immers schepen uit de vaart worden genomen, terwijl maar weinig nieuwe tankers zijn besteld en de olieconsumptie zou moeten opveren.
  12. astralslide 11 december 2020 11:25
    quote:

    lute11 schreef op 10 december 2020 22:35:

    [...]
    Verwacht dat het nog veel verder gaat, een verdubbeling zit er nog wel in.
    Bij deze 2 is er echter altijd het risico Angeliki Frangou, met haar rare streken.
    Echter de rates lopen/liepen hier zo snel op dat de inkosten torenhoog zijn.
    Als je het met Euronav begin dit jaar vergelijk, dan is dit ruim de overtreffende trap.
    Een andere die hier ook flink van profiteerd is DAC
    Ja, ik vind het een mooie keus. Voor mij was/is het iets te speculatief, maar met deze rates is het printen geblazen. CMRE kan ook nog wel hoger.
  13. forum rang 4 boothram 11 december 2020 12:34
    mulder is eerder voorzichtog. ik denk dat de tariefverhogingen iets sneller zullen gaan en dat er in januari en februari nog wel een piek inzet. daarna volgen de scaps en waarschijnlkijk nog 2 zwakke kwrtalen, waar erroav ongevee break-even draait dan zij de termijncontracten. 2022 zou al een top jaar moeten zijn, waar nog geen nieuwbouw zal varen.en geen grote vlottende voorraden meer zullen zijn en een oliemarjkt die de peak-oil nadert, mee in de hand gewerkt door infrastructuurwerken om die co2 uitstoot te verminderen. 2023 en 2024 is nu voorzien elk jaar 13 nieuwbouw;;; terwijl de scrap van alle niet-eco schepen van voor 2007 wellicht begint te wegen ..
    van dan af voorzie ik 7 gouden jaren, eenvoudig omdat schaarste aan schepen goedkoper uitvalt dan teveel nieuwbouw....van de 600 vlcc in omloop in 2011 zijn er nog maar een 100tal gesloopt, en van de rest haal 75% 2028 niet.....en voorlopig vanaf 2030 een 13-tal nieuwbouw per jaa.... (voor 35 scraps)
19.355 Posts
Pagina: «« 1 ... 735 736 737 738 739 ... 968 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 10 juni

    1. NL industriële productie april
    2. FuelCell Q2-cijfers
  2. 11 juni

    1. NL inflatie mei def.
    2. VK werkloosheid april
    3. VS ondernemersvertrouwen MKB mei
    4. Eurocommercial Properties AvA
    5. Maandrapport OPEC
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht