Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

BE Semiconductor Industries NL0012866412

Laatste koers (eur)

125,350
  • Verschill

    +4,950 +4,11%
  • Volume

    465.655 Gem. (3M) 528,8K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

BE Semiconductor - jaardraadje 2021

5.236 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 262 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. drulletje drie 8 februari 2021 18:13
    quote:

    ff_relativeren schreef op 8 februari 2021 18:10:

    shorter Citadel Europe gaat van 2,23% naar 2,17%. ( -/- 0,06 )
    Begin is er ;)

    Dank voor het delen!
  2. forum rang 7 Just lucky 9 februari 2021 10:57
    quote:

    swiss dutch schreef op 8 februari 2021 15:06:

    Blijkt dat ik vorige week te vroeg ben uitgestapt. Mooi voor de zittenblijvers
    Dat is wel balen ja, scheelt zo maar weer een ton.
  3. forum rang 4 swiss dutch 9 februari 2021 12:33
    @Just Lucky, dat klopt. Maar ben tevreden, wil wel een gedeelte weer risicovol herbeleggen. De rest staat inmiddels veilig in CH geparkeerd.
  4. forum rang 7 Just lucky 9 februari 2021 14:43
    quote:

    swiss dutch schreef op 9 februari 2021 12:33:

    @Just Lucky, dat klopt. Maar ben tevreden, wil wel een gedeelte weer risicovol herbeleggen. De rest staat inmiddels veilig in CH geparkeerd.
    Dat doe je goed, het grootste risico is om te veel willen hebben.....
  5. forum rang 7 A3aan 9 februari 2021 16:18
    quote:

    Just lucky schreef op 9 februari 2021 10:57:

    [...]Dat is wel balen ja, scheelt zo maar weer een ton.
    En ik ben al blij als ik er een AOW-tje bij verdient.
  6. forum rang 7 Just lucky 9 februari 2021 16:32
    Ik denk er over om op de dag van de cijfers, na een gehoopte koerssprong, de Call mrt 66 te schrijven voor 2 euro. Dan wil ik ze best leveren eind maart voor 66 euro.
  7. Reality 10 februari 2021 08:49
    Een vraagje....ik lees de laatste tijd dat de autosector kampt met tekorten aan chips en daardoor de productie stop moet zetten. En dit wordt als positief opgevat door bedrijven als BESI en dat is ook wel logisch, lijkt mij. Echter, begreep ik van van de topman van NPX een ander verhaal op BNR.

    Kort gezegd, gaf hij aan dat de autosector het tekort aan zichzelf te danken hebben omdat zij bij de eerste lockdown hun voorraaden hebben teruggebracht en nu moeten ze weer achteraan sluiten als ze bestellingen plaatsen.

    Dit wetende, kunnen we toch niet stellen dat het een positief nieuws is? Ik bedoel hiermee als BESI 100 chips in het orderboek heeft staan en zeg Audi annuleert de bestelling van 50chips, dan rest toch een orderboek van 50 chips. En nu Audi een verkeerde inschatting heeft gemaakt, bestellen ze die 50 chips alsnog en is het orderboek weer op het oude niveau. Dit is even simpel beschreven en de vraag zal uiteraard meer zijn, maar mijn punt is waarom wordt de productiestop door de autosector als een groot voordeel gezien voor bedrijven als BESI?
  8. tomansky 10 februari 2021 08:59
    quote:

    Reality schreef op 10 februari 2021 08:49:

    Een vraagje....ik lees de laatste tijd dat de autosector kampt met tekorten aan chips en daardoor de productie stop moet zetten. En dit wordt als positief opgevat door bedrijven als BESI en dat is ook wel logisch, lijkt mij. Echter, begreep ik van van de topman van NPX een ander verhaal op BNR.

    Kort gezegd, gaf hij aan dat de autosector het tekort aan zichzelf te danken hebben omdat zij bij de eerste lockdown hun voorraaden hebben teruggebracht en nu moeten ze weer achteraan sluiten als ze bestellingen plaatsen.

    Dit wetende, kunnen we toch niet stellen dat het een positief nieuws is? Ik bedoel hiermee als BESI 100 chips in het orderboek heeft staan en zeg Audi annuleert de bestelling van 50chips, dan rest toch een orderboek van 50 chips. En nu Audi een verkeerde inschatting heeft gemaakt, bestellen ze die 50 chips alsnog en is het orderboek weer op het oude niveau. Dit is even simpel beschreven en de vraag zal uiteraard meer zijn, maar mijn punt is waarom wordt de productiestop door de autosector als een groot voordeel gezien voor bedrijven als BESI?

    Ik las dit zelfde vehaal een tijd geleden ook al. Het ging toen over TSMC. De strekking van dat verhaal was dat toen de orders vanuit de autofabriekanten wegvielen, ze de prodcutie van andere soorten chips hebben opgeschroeft. Toen de autofabriekanten later weer orders plaatsten kwamen ze onder op de stapel, omdat de andere orders ook winstgevender waren. Ik zie het dus meer als een dikker orderboek.
  9. drulletje drie 10 februari 2021 09:06
    quote:

    tomansky schreef op 10 februari 2021 08:59:

    [...]

    Ik las dit zelfde vehaal een tijd geleden ook al. Het ging toen over TSMC. De strekking van dat verhaal was dat toen de orders vanuit de autofabriekanten wegvielen, ze de prodcutie van andere soorten chips hebben opgeschroeft. Toen de autofabriekanten later weer orders plaatsten kwamen ze onder op de stapel, omdat de andere orders ook winstgevender waren. Ik zie het dus meer als een dikker orderboek.
    Met betere marges! Want reken maar dat ze de autofabrikanten fors meer laten betalen!
  10. Meijster 10 februari 2021 10:35
    quote:

    Reality schreef op 10 februari 2021 08:49:

    Een vraagje....ik lees de laatste tijd dat de autosector kampt met tekorten aan chips en daardoor de productie stop moet zetten. En dit wordt als positief opgevat door bedrijven als BESI en dat is ook wel logisch, lijkt mij. Echter, begreep ik van van de topman van NPX een ander verhaal op BNR.

    Kort gezegd, gaf hij aan dat de autosector het tekort aan zichzelf te danken hebben omdat zij bij de eerste lockdown hun voorraaden hebben teruggebracht en nu moeten ze weer achteraan sluiten als ze bestellingen plaatsen.

    Dit wetende, kunnen we toch niet stellen dat het een positief nieuws is? Ik bedoel hiermee als BESI 100 chips in het orderboek heeft staan en zeg Audi annuleert de bestelling van 50chips, dan rest toch een orderboek van 50 chips. En nu Audi een verkeerde inschatting heeft gemaakt, bestellen ze die 50 chips alsnog en is het orderboek weer op het oude niveau. Dit is even simpel beschreven en de vraag zal uiteraard meer zijn, maar mijn punt is waarom wordt de productiestop door de autosector als een groot voordeel gezien voor bedrijven als BESI?

    BESI maakt geen chips, dus als Audi een bestelling annuleert (maar alle overige auto fabrikanten ook) heeft dat geen effect op BESI. Wel als de chipfabrikanten plotseling de vraag naar chips zien stijgen en er tijdsdruk is. Dan zullen deze chipfabrikanten machines van BESI (of een ander) kopen om aan de vraag naar chips te voldoen en daardoor stijgt het orderboek van BESI en wellicht de (bruto)marge op de machines ook.....althans zo is het mij uitgelegd.
5.236 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 262 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht