Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,870
  • Verschill

    -0,330 -2,32%
  • Volume

    1.563.751 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,850  
  • Laat

    14,000  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 125 126 127 128 129 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 februari 2021 14:18
    quote:

    RustigBlijvenTeAllenTijde schreef op 24 februari 2021 14:00:

    [...]

    Inderdaad, ik snap niet hoe mensen een bepaald aandeel kunnen kopen en vervolgens geen flauw idee hebben wat er gaande is.
    Tja, net als die mensen die denken dat die grote shorters JETjes moeten terugkopen. De meeste shorters zitten long in Grub en krijgen na de overname JET geleverd.
    Ze moeten juist terugkopen als de deal niet doorgaat.
  2. forum rang 4 BowmoreBoerke 24 februari 2021 14:39
    quote:

    RustigBlijvenTeAllenTijde schreef op 24 februari 2021 14:00:

    [...]
    Inderdaad, ik snap niet hoe mensen een bepaald aandeel kunnen kopen en vervolgens geen flauw idee hebben wat er gaande is.
    Tegenwoordig zegt dat ook niets meer hoor.....Het kan altijd twee kanten op, zeker met dit soort aandelen. Hoen ik ernaar kijk: er is geen "dividend-bodem" zoals bij ASR, NN of Shell, eerder een "alles-of-niets" aandeel.

    De economie gaat langzaamaan weer van het slot af, maar food delivery blijft. JET staat er juridisch beter voor dan de concurrenten (ik verwacht daar nog forse claims uit hoofde van dienstverband/loon- en pensioenvorderingen). Anderzijds: het is een markt met flinterdunne marges en winst wordt er onderaan de streep niet gemaakt. Alles zal afhangen van hoe hard de rentes stijgen en wie het dan het langste volhoudt.

    JET is voor mij een trader/gokaandeel. Of de blijven bestaan, of ze worden weggevaagd. Ze zijn nu te groot voor een overname - zowel qua kosten/financiering als qua marktaandeel (gelet op de overal heersende anti-monopoly wetgeving).

    De koers gaat (pijlsnel) omhoog als men denkt, dat JET als winnaar uit de bus gaat komen. En andersom als JET tot de verliezers wordt gerekend.

    Een bloedlink aandeel: een lijk in de kast á la Ahold (pensioenen) kan JET al nekken.

    Toch blijf in in JET beleggen en ook nog eens all-in bij tijd en wijle. Anders is het leven ook maar zo saai en ik slaap er toch wel goed om.
  3. Frankman 24 februari 2021 15:16
    quote:

    BowmoreBoerke schreef op 24 februari 2021 14:39:

    [...]

    Tegenwoordig zegt dat ook niets meer hoor.....Het kan altijd twee kanten op, zeker met dit soort aandelen. Hoen ik ernaar kijk: er is geen "dividend-bodem" zoals bij ASR, NN of Shell, eerder een "alles-of-niets" aandeel.

    De economie gaat langzaamaan weer van het slot af, maar food delivery blijft. JET staat er juridisch beter voor dan de concurrenten (ik verwacht daar nog forse claims uit hoofde van dienstverband/loon- en pensioenvorderingen). Anderzijds: het is een markt met flinterdunne marges en winst wordt er onderaan de streep niet gemaakt. Alles zal afhangen van hoe hard de rentes stijgen en wie het dan het langste volhoudt.

    JET is voor mij een trader/gokaandeel. Of de blijven bestaan, of ze worden weggevaagd. Ze zijn nu te groot voor een overname - zowel qua kosten/financiering als qua marktaandeel (gelet op de overal heersende anti-monopoly wetgeving).

    De koers gaat (pijlsnel) omhoog als men denkt, dat JET als winnaar uit de bus gaat komen. En andersom als JET tot de verliezers wordt gerekend.

    Een bloedlink aandeel: een lijk in de kast á la Ahold (pensioenen) kan JET al nekken.

    Toch blijf in in JET beleggen en ook nog eens all-in bij tijd en wijle. Anders is het leven ook maar zo saai en ik slaap er toch wel goed om.
    Na een lekker glaasje Bowmore slaap ik ook wel lekker
  4. forum rang 4 BowmoreBoerke 24 februari 2021 15:22
    quote:

    Frankman schreef op 24 februari 2021 15:16:

    [...]
    Na een lekker glaasje Bowmore slaap ik ook wel lekker
    Voorkeur? De "oude" 12 was mooi (gebotteld tussen pakweg 2010 en 2019), nu vind ik de standaard 12 maar zo-zo. Gaan we verder terug, dan graag een 95- of 97er, bottled mid-20's. Daar heb ik nog een doosje of 2 van staan (vrijwel uitsluitend 1997-ers en tussen de 10- en 12 jaar oud). Uit begin 2000 (distilled 2000-2003) heb ik ook nog wel een doosje of 2 staan (ook 10-12 jaar oud). Jaren 60 is nu vrijwel onbetaalbaar.
  5. Frankman 24 februari 2021 15:55
    hahah we hebben een kenner!!! Ik ben echt een Islay drinker en heb bowmore zeker in mijn collectie. Maar zo specifiek kan ik niet antwoorden. ik heb een "normale" staan van 12 jaar en een "Vault Edition"
    Moet eerlijk zeggen dat ik die laatste heb sinds kerst en nog niet open heb gemaakt.

  6. forum rang 4 Jelle Trader 24 februari 2021 16:13
    quote:

    Jelle Trader schreef op 24 februari 2021 10:28:

    [...]Nog Euro 6,- te gaan,....
    Euro 80 min Euro 6 = ....

    Bijlage: Grafiek

    Schuif horizontale grijze balk onderin grafiek links/rechts
  7. stot 24 februari 2021 16:23
    Een dag met maar 2 procent daling is tegenwoordig al een meevaller . Heel bizar van 110 naar 80 .

  8. Edwin10 24 februari 2021 16:30
    quote:

    Profitmaker schreef op 24 februari 2021 16:05:

    JAja daar is de 79, X al weer nadat wederom een hoop bleekneuzen zich bij de verkooppoort hebben gemeld. Om te smullen zeg!
    Toch even benieuwd naar jouw mening, wat verwacht jij in maart van dit aandeel?
  9. forum rang 6 Lamsrust 24 februari 2021 16:44
    quote:

    RSI schreef op 24 februari 2021 13:56:

    [...]

    Wanneer wordt dit bekend?
    Ik heb even de investorportal van Grubhub gecheckt maar er is nog geen datum gepland voor de Grubhub AGM waarin dit onderwerp van stemming is. Wel geeft de CEO van Grubhub aan dat de merger eerste helft van 2021 wordt afgewikkeld, dus AGM zal dan wel in april/mei zijn.
  10. Tis wa! 24 februari 2021 16:52
    Brussel wil betere bescherming platformmedewerkers
    Publicatiedatum: 15:05
    Eerste consultatie gestart.

    (ABM FN-Dow Jones) De Europese Commissie wil dat platformmedewerkers, zoals maaltijdbezorgers en chauffeurs van bijvoorbeeld Uber, betere werkomstandigheden krijgen. Dit meldde de Commissie woensdag.

    Daartoe heeft de Commissie een eerste consultatie gelanceerd.

    De coronacrisis heeft voor een groeiversnelling van de platformeconomie gezorgd, aldus de Commissie.

    "Platforms kunnen mensen helpen nieuwe banen te vinden en nieuwe zakelijke ideeën te ontdekken. Tegelijkertijd moeten we ervoor zorgen dat onze Europese waarden goed worden geïntegreerd in de digitale economie. We moeten ervoor zorgen dat deze nieuwe vormen van werk duurzaam en eerlijk blijven", zei eurocommissaris Margrethe Vestager woensdag in een toelichting.

    In de afgelopen weken kregen diverse platformbedrijven een negatieve uitspraak bij de rechter. Zo oordeelde men in Amsterdam dat bezorgers van Deliveroo werkzaam zijn op basis van een arbeidsovereenkomst.

    Een Britse rechter oordeelde dat chauffeurs van Uber geen zelfstandigen zijn, maar moeten worden beschouwd als werknemers.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved
  11. forum rang 4 Stephanus1987 24 februari 2021 16:53
    Sluiten op 80,40 van 15 juni.. en dan hopen dat die boven de 80 blijft. Anders zie ik het nog wel richting de 70/75 gaan. Eerder koop ik in dat geval niet bij.
  12. Edwin10 24 februari 2021 16:58
    quote:

    Tukkie schreef op 24 februari 2021 16:38:

    Heerlijk aandeel om in te beleggen zeg. #blokaanmijnbeen
    Zo herkenbaar. Ben bang dat we nog wel even vast zitten aan dit aandeel. Maarja wat zo snel naar beneden gaat (zonder echte duidelijke oorzaken) kan hopelijk ook zo weer naar boven (met goede verklaringen, die er in deze voor JET gunstige tijden ook zijn).
  13. Edwin10 24 februari 2021 17:03
    quote:

    RustigBlijvenTeAllenTijde schreef op 24 februari 2021 16:58:

    Jitse gooit weer een tweet, en jahoor het is weer raak. Na vk en spanje is het nu Italië die ingrijpt t.o.v. Uber, Deliveroo etc.
    Maar ook nu reageert de beurs er niet positief op. Het blijft bijzonder.
  14. forum rang 4 Stephanus1987 24 februari 2021 17:32
    quote:

    Edwin10 schreef op 24 februari 2021 17:03:

    [...]

    Maar ook nu reageert de beurs er niet positief op. Het blijft bijzonder.
    Naja, sluiting valt enigzins mee ;-) Morgen weer een kans.
  15. AlsAlsAls 24 februari 2021 17:40
    quote:

    RustigBlijvenTeAllenTijde schreef op 24 februari 2021 17:37:

    [...]

    2x een bodem op 79+. Het moet morgen toch een keer de andere kant op slaan zou je zeggen....
    Mee eens. Ben net nog snel voor closing ingestapt op 80.80. Hopen op het beste morgen.
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 125 126 127 128 129 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht