Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,870
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    1.563.751 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,850  
  • Laat

    14,000  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 211 212 213 214 215 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 BowmoreBoerke 6 april 2021 10:48
    quote:

    stockjoy schreef op 6 april 2021 10:27:

    Geen Mickey Mouse aandeel. Meer een ruwe diamant. Maar ik verwacht wel een algemene correctie van aandelen in de komende dagen/weken. De koersen zijn te veel opgelopen. Ben wel bang dat JET ook daarin zal worden meegezogen. Dus KT niet zo positief, maar LT wel.
    Misschien dat de cijfers van volgende week een positief effect hebben, want die zijn zeker goed.
    Ruwe diamant - al deels geslepen hoor! Alleen men ziet het niet.

    Deliveroo verliest de strijd met JET, mede vanwege het "kostenmodel" - bezorgers als zelfstandige, niet in loondienst. Het ophalen van geld voor het broodnodig aanvullen van de oorlogskas is mislukt. Van Deliveroo wint JET het alvast. En gelet op het sentiment zullen overige platforms die de "zelfstandige-strategie" hanteren, ook klappen gaan krijgen.

    Het platform an sich - bezorgen van eten - zal blijven bestaan, ook al gaat de horeca weer open. JET is momenteel goed gepositioneerd en het sentiment rondom JET is goed. Juist als de horeca weer open gaat is dat goed voor JET - minder goed gepositioneerde concurrenten zullen, door de omzetdaling, vanzelf omvallen.

    JET wordt gedrukt vanwege de deal met Grubhub. Natuurlijk gaat JET bij een algehele correctie (ook) mee omlaag - dit levert op de korte termijn enkel mooie bijkoop momenten op.

    Plus: ik zie momenteel helemaal niets anders interessants (buiten Tencent Music) om in te investeren.
  2. forum rang 7 bezinteergebelegt 6 april 2021 11:03
    Wel weer grappig om te lezen dat ieder1 het weer naar 90 zag vliegen voor de cijfers met vandaag alvast een daverende winst.

    En dan de realiteit vandaag:

    In de dalerskneuzen top 3.

    Zou IEX deze maand dan toch een keer gelijk krijgen door het als flopper neer te zetten ?
  3. forum rang 4 BowmoreBoerke 6 april 2021 11:08
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 6 april 2021 11:03:

    Zou IEX deze maand dan toch een keer gelijk krijgen door het als flopper neer te zetten ?
    Als de beleggersdesk een fonds bij de floppers zet, sla ik vol in. Als een fonds bij de toppers staat, moet je zsm dumpen. Dit levert een behoorlijk hoog rendement op.

    Onder de motorkap is JET een redelijk gezond groeibedrijf. Als er iets minder aan reclame en marketing wordt uitgegeven, resteert winst. Komt goed op termijn.
  4. forum rang 7 bezinteergebelegt 6 april 2021 11:19
    quote:

    BowmoreBoerke schreef op 6 april 2021 11:08:

    [...]

    Als de beleggersdesk een fonds bij de floppers zet, sla ik vol in. Als een fonds bij de toppers staat, moet je zsm dumpen. Dit levert een behoorlijk hoog rendement op.

    Onder de motorkap is JET een redelijk gezond groeibedrijf. Als er iets minder aan reclame en marketing wordt uitgegeven, resteert winst. Komt goed op termijn.
    het was in een eerdere post al aangegeven door iemand, evtle echte koerstrigger pas bij nieuws over afronding overname Grub of verkoop IFood belang.

    Tot die tijd zal de koers in niemandsland blijven verkeren. Cijfers volgende week een non event tenzij daarbij bericht over genoemde zaken.

    En als het alleen over de cijfertjes gaat verw8 ik eerder koersdruk dan koersimpuls want dat groeien weten we nu onderhand wel.

    Maar met de jaren kan die 100 wel weer eens op het bord komen.
  5. Sido 6 april 2021 11:35
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 6 april 2021 11:19:

    [...]

    Tot die tijd zal de koers in niemandsland blijven verkeren. Cijfers volgende week een non event tenzij daarbij bericht over genoemde zaken.

    De cijfers van volgende week lijken mij zeker geen non-event. Ook niet als er niks genoemd wordt over Grubhub of iFood. Deliveroo en Uber Eats groeide veel harder in 2020 dan TKWY daar moet nu verandering in komen. Vooral in UK moet er marktaandeel gepakt worden. Maar dat zal de koerskijkers vast niks boeien...
  6. forum rang 7 bezinteergebelegt 6 april 2021 11:42
    quote:

    Sido schreef op 6 april 2021 11:35:

    [...]

    De cijfers van volgende week lijken mij zeker geen non-event. Ook niet als er niks genoemd wordt over Grubhub of iFood. Deliveroo en Uber Eats groeide veel harder in 2020 dan TKWY daar moet nu verandering in komen. Vooral in UK moet er marktaandeel gepakt worden. Maar dat zal de koerskijkers vast niks boeien...
    Je hebt gelijk, ik zag een belangrijk punt over het hoofd en dat is de slag om London.

    www.belegger.nl/Column/511080/Welke-m...

    Als JET dit toch niet wint dan wordt een koers van 100 mi helemaal een utopie. Dus toch maar even goed opletten volgende week.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 6 april 2021 11:46
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 6 april 2021 11:42:

    [...]Je hebt gelijk, ik zag een belangrijk punt over het hoofd en dat is de slag om London.
    www.belegger.nl/Column/511080/Welke-m...
    Als JET dit toch niet wint dan wordt een koers van 100 mi helemaal een utopie. Dus toch maar even goed opletten volgende week.
    Niemand gaat deze slag winnen; er komen alleen maar verliezers.
  8. Sido 6 april 2021 11:52
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 6 april 2021 11:46:

    [...]

    Niemand gaat deze slag winnen; er komen alleen maar verliezers.
    En waar baseer je deze wijsheid op?
  9. Sido 6 april 2021 11:55
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 6 april 2021 11:42:

    [...]

    Je hebt gelijk, ik zag een belangrijk punt over het hoofd en dat is de slag om London.

    www.belegger.nl/Column/511080/Welke-m...

    Als JET dit toch niet wint dan wordt een koers van 100 mi helemaal een utopie. Dus toch maar even goed opletten volgende week.

    Als JET London niet wint, zitten ze flink in de problemen ja. Jitse lijkt me ook niet iemand die opgeeft maar door gaat tot de laatste euro
  10. forum rang 4 BowmoreBoerke 6 april 2021 11:57
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 6 april 2021 11:42:

    [...]

    Je hebt gelijk, ik zag een belangrijk punt over het hoofd en dat is de slag om London.

    www.belegger.nl/Column/511080/Welke-m...

    Als JET dit toch niet wint dan wordt een koers van 100 mi helemaal een utopie. Dus toch maar even goed opletten volgende week.

    Het betreft hier een oud artikel wat inmiddels is ingehaald door de huidige tijdgeest. Deliveroo is zwaar afgestraft voor hun "slavenarbeid" model. De geest lijkt op dit punt (eindelijk) uit de fles: men accepteert geen "slavenarbeid" bij bezorging. Deliveroo en Uber moeten nu hun platform aanpassen terwijl JET al zo opereert.

    Het hoge shortpercentage laat juist zien dat JET een zeer sterk bedrijf is - ondanks het hoge shortpercentage loopt JET hard op wanneer de vingers even van de shortknoppen af gaan. Er is veel vraag en relatief weinig free float van aandelen.

  11. forum rang 10 voda 6 april 2021 12:53
    Sector bericht:

    Eén van de grootste beursmislukkingen ooit: dit gebeurde er met Deliveroo

    Nu de restaurants dicht zijn, wint de Britse maaltijdbezorger Deliveroo nog meer aan populariteit. En toch betekent dat geen succes op de beurs van Londen: het aandeel dook na de beursgang op 31 maart meteen 25 procent naar beneden. Beleggers halen hun neus op voor de bloedrode cijfers en de manier waarop de ceo ook nu nog altijd alleenheerser mag spelen.

    Sven Watthy 06-04-21, 11:00
    Met een koersdaling van ruim 25 procent onder de prijs waartegen Deliveroo nieuwe aandelen verkocht had, tekent het bedrijf voor één van de grootste beursmislukkingen ooit in Londen. Kleinere namen beleven soms een gek debuut op de beurs, maar voor een miljardentransactie als deze is dat eigenlijk ongehoord. ,,Ik kan me niet herinneren wanneer dit eerder gebeurd is", vertelde een zakenbankier in de Financial Times. ,,Het is enorm beschamend."

    10 miljard
    Door de beursgang komt 1 miljard pond (1,18 miljard euro) in het laatje bij Deliveroo zelf, en cashen bestaande aandeelhouders nog eens voor een half miljard. Eerst werd er gemikt op een waardering van het bedrijf in de buurt van 10 miljard pond, maar door de lage vraag zakte de lat naar 7,6 miljard. Daar ging afgelopen week net na de beursgang meteen 2 miljard af door de koersdaling.

    Deliveroo is een atypische naam voor de beurs van Londen. De omzet steeg vorig jaar met meer dan de helft en nóg was het bedrijf niet winstgevend. Zo'n techbedrijf dat jaar na jaar enorm verlies draait, kiest meestal voor Wall Street. Daar wordt de cultuur die overwaaide uit Silicon Valley, om het marktaandeel boven alles te plaatsen, wel gewaardeerd.

    Doordash, het Amerikaanse evenbeeld van Deliveroo in Europa, maakte in december zijn debuut in New York, en verdubbelde bijna in waarde op de eerste dag. Sindsdien ging het overigens wel bergafwaarts met die beurskoers, dus het zou ook kunnen dat Deliveroo gewoon een slecht moment heeft gekozen.

    Stemrecht
    Ook uitzonderlijk in Londen is een bedrijf waar sommige aandeelhouders meer te zeggen hebben dan anderen. Via dubbel stemrecht zou ceo en medeoprichter Will Shu de facto nog altijd enorme invloed kunnen hebben op alle beslissingen waarover een algemene vergadering moet beslissen. En dat terwijl pakweg Facebook of Google-moeder Alphabet al jaren verschillende soorten aandelen gebruiken om het overwicht te gunnen aan vroege investeerders. In het Verenigd Koninkrijk is nog maar recent de wet aangepast om dit sneller mogelijk te maken.

    Dat de eerste grote naam die ervan gebruikmaakt zo wordt afgestraft, is geen goed teken. Een handvol grote Britse beleggers die normaal deelnemen aan elke megatransactie, heeft zelfs expliciet gezegd dat ze daarom Deliveroo links laten liggen.

    Wie wel deelnamen, zijn 70.000 Britse klanten van Deliveroo, die opgeteld 50 miljoen pond in het bedrijf pompten via de app die ze normaal gebruiken om eten te bestellen. Zij moesten het schouwspel afgelopen week met lede ogen aanzien, want ze mogen pas morgen hun aandelen verkopen.

    Deliveroo kan ook op kritiek rekenen als het gaat om hun personeelsbeleid. In Nederland klaagde een bezorger het bedrijf al eens aan:

    www.ad.nl/geld/een-van-de-grootste-be...
  12. forum rang 4 stockholder 6 april 2021 15:46
    Ondanks het feit dat er geen nieuws over JET is toch veel koersfluctaties.
    Mijn conclusie: JET is een speelbal van speculanten en daytraders
  13. forum rang 7 bezinteergebelegt 6 april 2021 16:17
    quote:

    stockholder schreef op 6 april 2021 15:46:

    Mijn conclusie: JET is een speelbal van speculanten en daytraders
    Wss wel nu waarbij helaas de toppen tot nu toe steeds lager worden in 2021.

    101-96-91-87.

    Nu maar weer zien en afw88 tot hoever het daalt sinds de laatste top op 87. Laagste punt dit jaar rond de 74.

    En verder schiet het al bijna 2 jaar niet op met de koers. Mei 2019 ook op 80.
  14. [verwijderd] 6 april 2021 17:03
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 6 april 2021 16:17:

    [...]

    En verder schiet het al bijna 2 jaar niet op met de koers. Mei 2019 ook op 80.
    Vergeet oktober 2020 niet in je pessimistische benadering: ATH 109,65 euro.
  15. Battigolia 6 april 2021 19:25
    quote:

    BowmoreBoerke schreef op 6 april 2021 10:48:

    [...]

    Ruwe diamant - al deels geslepen hoor! Alleen men ziet het niet.

    Deliveroo verliest de strijd met JET, mede vanwege het "kostenmodel" - bezorgers als zelfstandige, niet in loondienst. Het ophalen van geld voor het broodnodig aanvullen van de oorlogskas is mislukt. Van Deliveroo wint JET het alvast. En gelet op het sentiment zullen overige platforms die de "zelfstandige-strategie" hanteren, ook klappen gaan krijgen.

    Het platform an sich - bezorgen van eten - zal blijven bestaan, ook al gaat de horeca weer open. JET is momenteel goed gepositioneerd en het sentiment rondom JET is goed. Juist als de horeca weer open gaat is dat goed voor JET - minder goed gepositioneerde concurrenten zullen, door de omzetdaling, vanzelf omvallen.

    JET wordt gedrukt vanwege de deal met Grubhub. Natuurlijk gaat JET bij een algehele correctie (ook) mee omlaag - dit levert op de korte termijn enkel mooie bijkoop momenten op.

    Plus: ik zie momenteel helemaal niets anders interessants (buiten Tencent Music) om in te investeren.
    Volledig mee eens, "survival of the fittest" .. obv diverse info krijg ik steeds meer vertrouwen dat JET op lange termijn succesvol gaat zijn - en dat de koers op lange termijn dus ook (fors) hoger gaat staan .. dat koers momentum zal (weer) moeten groeien, mede gedreven door triggers als verkoop iFood / toenemende interesse vanuit US.

    Vanuit dat perspectief zit ik te denken om een set lange termijn puts te schrijven, bijv P 17 SEP 2021 100,00 @ EUR 23,65 .. neerwaarts risico lijkt me acceptabel, met ruim opwaarts potentieel .. iemand hier ervaring mee?
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 211 212 213 214 215 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. ArcelorMittal Q1-cijfers
    3. DSM Firmenich Q1-cijfers
    4. ING Q1-cijfers
    5. BAM Q1-cijfers
    6. ForFarmers Q1-cijfers
    7. Aedifica Q1-cijfers
    8. HelloFresh Q1-cijfers
    9. Shell Q1-cijfers
    10. RELX 41,8 pence ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht