Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,970
  • Verschill

    -0,016 -0,16%
  • Volume

    1.674.326 Gem. (3M) 1,9M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. pakket 27 augustus 2021 23:00
    quote:

    Knife Catcher schreef op 27 augustus 2021 19:23:

    dit is een kop van een bericht vandaag over de verwachingen:

    UNIGLOBE TRAVEL VERWACHT HERSTEL VAN ZAKELIJKE REIZEN BINNEN TWEE JAAR

    De vette hoofdletters zijn niet van mij;-)

    Als je dan het stuk leest:

    SCHIPHOL - Uniglobe Travel verwacht dat de zakelijke reismarkt binnen twee jaar herstelt. Deze verwachting komt voort uit een enquête die recent werd gehouden onder de klanten van de zakenreisorganisatie. Daarin gaf 76,4 procent van de ondervraagden aan herstel van zakelijk reizen te verwachten binnen 0-2 jaar NADAT de reisbeperkingen zijn opgeheven.

    vet en hoofdletters zijn hier van mij.
    Conclusie: als je de koppen snelt die geschreven worden vanuit de sector zelf, is alles binnen no time koek en ei. Als je wat beter leest, weet je ook beter.

    - Iets verderop in het stuk staat dat 10% van de zakenreizigers het reizen niet meer denkt op te pakken als voorheen vanwege angst voor Covid.
    - een verdere 10% denkt (meest?) voldoende te hebben aan virtuele bijeenkomsten/ vergaderingen.
    - 1 persoon heeft gezegd dat hij gaat reizen omdat hij bang is dat de concurrent het anders gaat doen (wie zou daar in trappen?

    veel leesplezier!
    www.zakenreisnieuws.nl/nieuws/categor...

    De kop zegt vaak genoeg...
  2. forum rang 6 gbakl 28 augustus 2021 09:39
    ''AIR FRANCE-KLM DIEPER IN DE SCHULDEN DAN HET LIJKT''

    deze kop bijvoorbeeld ???
    .
    de positivelingen op dit forum komen nauwelijks met feiten en al helemaal niet de feiten die vnl op
    AF/KLM slaan maar op herstel luchtvaart in het algemeen.

    daarom steeds weer de vraag: waarom zou je in dit aandeel beleggen (twee maal de normale aankoopkosten)
    als de luchtvaart veel betere alternatieven biedt ?

    desnoods KLM short en een beter aandeel long...
    alles beter dan blind gaan voor deze kansloze toko, die zeker niet failliet gaat maar voorlopig een zieltogend bestaan
    lijdt en steeds weer een weg moet zoeken om te overleven met enorme schuldenlast en zeker geen winstgevende
    of kansrijke toekomst.

    en als bonus een slechte verstandhouding met de dominante Franse tak die nog wel vaker zal escaleren.
  3. forum rang 6 gbakl 28 augustus 2021 12:18
    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
    ,
    misschien geen slechte zaak en de geforceerde samenwerking met de Fransen wordt steeds minder hecht.
    de Parijse luchthavens hebben meer toekomstkansen ivm de onverminderde en vergaande politieke steun vanuit
    de overheid daar en hier zal het steeds weer afhangen van de politieke trends en hoe de wind waait.
    de goodwill vanuit bevolking en (linkse) media is al voor een groot deel verloren en voor de trendvolgers in de politiek een
    teken om op de rem te trappen van steeds maar meer overheidssteun.

    Schiphol is en blijft de economische moter van de Haarlemmermeer die nu al twee jaar hapert maar wel weer
    herstelt met een wat minder dominante rol van AF/KLM maar dat is geen ramp.
  4. forum rang 6 gbakl 28 augustus 2021 13:52
    SCHIPHOL: OPENING NIEUWE A-PIER VERTRAAGD DOOR BOUWPROBLEMEN
    .
    wie A(pier) zegt moet ook B(ouwproblemen) zeggen...
  5. forum rang 6 gbakl 28 augustus 2021 13:55
    Air France-KLM 7,33% plus 0,11%
    .
    Deutsche Lufthansa 9,70% plus 0,06%
    .
    de enige stijgers in het shortsell lijstje.
  6. forum rang 6 gbakl 29 augustus 2021 07:55
    Schiphol verwacht dit jaar slechts 21 tot 28 miljoen reizigers te ontvangen.
    De luchthaven zegt 55 tot 60 miljoen passagiers nodig te hebben om break even te draaien.
    Een volledig herstel van het luchtverkeer komt niet eerder dan 2024.
    Schiphol Group heeft door de aanhoudende reisbeperkingen de prognose voor dit jaar fors neerwaarts bij moeten stellen. De luchthaven verwacht nu 21 tot 28 miljoen reizigers te ontvangen. In topjaar 2019 waren dat er nog 72 miljoen. Een volledig herstel van het luchtverkeer komt niet eerder dan 2024.
    Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die de groep vrijdag heeft bekendgemaakt. Schiphol draait op halve kracht, zo blijkt. Er is ruimte voor vijfhonderdduizend vliegbewegingen per jaar, maar daarvan wordt slechts de helft uitgevoerd. De luchthaven heeft veel last van reisbeperkingen van en naar Azië en de Verenigde Staten.

  7. [verwijderd] 30 augustus 2021 11:57
    quote:

    Knife Catcher schreef op 23 augustus 2021 12:14:

    [...]

    En wat zou de trigger voor die uitbraak moeten zijn dan? Ik zie het niet.
    Heb je nu gewoon op zwart gezet en hoopt op bijna 50% kans in het casino?
    Zoals ik al aangaf is er fundamenteel niets om een hogere koers op te bouwen, dus meer voor de hand liggend is dat we de komende dagen weer verder omlaag gaan.

    Covid feiten van de laatste dagen die AF-KLM pijn doen:
    - USA weer boven de 1000 slachtoffers per dag Delta-variant (USA)
    - vorige donderdag laagste aantal verkochte tickets Delta in 6 weken; zouden zij het slechter doen dan de rest???
    - Nieuw Zeeland door uitbraak lang op slot

    zet je roze bril maar af
    Dit schreef ik een week geleden; zie de reactietijd als het gaat om beoordelen van veilige landen.....
    vandaag:
    BRUSSEL - De Europese Unie staat op het punt om de Verenigde Staten van de zogeheten veilige landen-lijst te halen, zo meldden internationale media afgelopen weekend. Dat betekent dat niet-essentiële reizigers uit de VS, zoals toeristen, niet meer welkom zijn.

    In de Verenigde Staten neemt het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames de laatste weken toe, mede door de deltavariant van het coronavirus...
    .
    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
  8. forum rang 6 gbakl 30 augustus 2021 17:01
    ''De Europese Unie staat op het punt om de Verenigde Staten van de zogeheten veilige landen-lijst te halen''
    .
    kon wel eens de trigger zijn waarna de koers omlaag geforceerd wordt en de Amerikaanse luchtjongens staan allemaal lager..
  9. [verwijderd] 30 augustus 2021 17:39
    Er was al een paar dagen sprake van stoppen met coronasteun voor bedrijven. De kogel is nu door de kerk.

    Effect op KLM zoals eerder beschreven: Q1 en Q2 slecht, Q3 kan meevallen en Q4 is weer een drama. Dit zal de noodzaak tot uitgifte van nieuwe aandelen naar voren halen.

    www.trouw.nl/politiek/na-anderhalf-ja...
  10. [verwijderd] 30 augustus 2021 19:45
    "De Europese Unie heeft aanbevolen om niet-essentiële reizen vanuit de VS stop te zetten, aangezien nieuwe gevallen van de Delta-variant zich blijven verspreiden. De VS waren pas in juni toegevoegd aan de EU-lijst van "veilig reizen", wat de deuren opende voor een zomer van vakantiereizen voor opgesloten Amerikanen. De EU-reislijst wordt elke twee weken herzien en is niet bindend voor lidstaten. Maandag zei de EU dat haar besluit om de VS van de lijst te verwijderen “niet de mogelijkheid voor lidstaten om de tijdelijke beperking op niet-essentiële reizen op te heffen voor volledig gevaccineerde reizigers opheft .Ook Israël, Libanon, Kosovo, Noord-Macedonië en Montenegro werden van de lijst geschrapt, waardoor er slechts 18 landen overblijven. Italië, Spanje en Griekenland, populaire bestemmingen voor Amerikaanse toeristen, vereisen een negatief testresultaat voordat ze reizen, tenzij een passagier volledig is gevaccineerd, binnen 72 uur na de reis een negatieve test heeft of een bewijs kan leveren van herstel van Covid-19. Terwijl de meeste landen quarantaines voor Amerikaanse bezoekers niet meer verplichten, blijven Polen en België deze eisen voor reizigers die niet kunnen bewijzen dat ze zijn ingeënt"(Marketwatch.com)

    Het zat er aan te komen, buitengewoon treurig nieuws, De Schiphol Group en de KLM gaan weer een stapje terug.

    CEO Benschop van de luchthaven hint op doorzetten steun "Dat zou zeer welkom zijn", ik schat in dat hij nu blijvend moet afschalen, enkele hallen en vleugels voor onbepaalde tijd buiten gebruik zetten, de operatie verkleinen dus!

    Het zakenleven op SPL is nog steeds niet zichtbaar, komen ze ooit nog terug?
  11. [verwijderd] 31 augustus 2021 10:55
    (ABM FN-Dow Jones) CEO Michael O'Leary van Ryanair verwacht een zeer sterk herstel in de komende maanden. Dit zei de topman dinsdag in een gesprek met persbureau Reuters.

    O'Leary verwacht de doelstelling van 10,5 miljoen passagiers in augustus te overtreffen en de topman voorziet dat deze aantallen ook in de maanden september, oktober en november zullen aanhouden. De ticketprijzen zullen wel lager zijn dan in de periode voorafgaand aan de coronacrisis, zo waarschuwde O'Leary.

    "Als de coronacrisis niet verergert, dan is er een zeer sterk herstel ophanden", aldus O'Leary.

    Dus herstel van het aantal vluchten binnen Europa, tegen een vechtprijs.
    Voor de lange vluchten geldt:
    - Japan: niets
    - China: niets
    - Nieuw Zeeland: niets
    - Australie: niets
    - Brazilie/Z-Amerika: weinig
    - USA: terug naar weinig

    Ik zie de koers van AF-KLM alweer oplopen op de kansen ahum...
  12. forum rang 6 gbakl 31 augustus 2021 11:58
    Lufthansa onder 8,50 gedumpt had ik wel verwacht (niveau begin november 2020) maar AF/KLM moet nog wat
    tikjes krijgen om ook zover te zakken.
  13. Cacla 31 augustus 2021 12:26
    quote:

    Knife Catcher schreef op 31 augustus 2021 12:06:

    KLM meldt dat het aanvullende steun nodig heeft na het stopzetten van de NOW; hoe onverwacht....
    Dan kunnen ze daarmee het nieuwe personeel betalen?
    www.bnr.nl/nieuws/ondernemen/10451541...

    Nou NL, laat die tent maar lekker ploffen. Dit is het juiste moment, het is rustig in de luchtvaart dus is dit de beste tijd om vervolgens, verkleind, een doorstart te maken.

    Succes!

  14. wampie 31 augustus 2021 12:51
    HAHAHAH Air France wordt over en overduidelijk geshort!!

    De koers wilt richting 4,50 en elke keer als bulls die kant op sturen dumpen shorters aandelen!

    Succes dermee ik blijf aandelen en opties kopen!

    Just a matter of time!!!!

    koers slaat nergens op!
  15. [verwijderd] 31 augustus 2021 13:17
    quote:

    wampie schreef op 31 augustus 2021 13:10:

    ja tuurlijk daarom hebben de chinezen nu ook 10% in handen van klm omdat ze er geen brood in zien...

    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
    Als volleerd belegger zal je wel uitgezocht hebben wat de intrinsieke waarde per aandeel is en wat de verdiencapaciteit per aandeel was in de beste jaren.
    Veel geluk, hoop voor jou dat je iets van je geld terug ziet.

    Tsja en die Chinezen zijn niet gek, natuurlijk niet. Wat is hun rendement trouwens over hun hele aandeelhouderschap en over hun bijkoop begin april?
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht