Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

SHELL PLC GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur)

34,080
  • Verschill

    +0,065 +0,19%
  • Volume

    1.724.836 Gem. (3M) 7,4M
  • Bied

    34,075  
  • Laat

    34,085  
+ Toevoegen aan watchlist

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 7219 7220 7221 7222 7223 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Inflater 28 oktober 2021 21:17
    quote:

    DeWalt schreef op 28 oktober 2021 21:02:

    [...]
    Prima uitgelegd. Dat is het voordeel als je zelf LNG produceert. Als je dit als particulier doet is het levensgevaarlijk.
    Volgens mij is het andersom.
    Shell heeft een leveringsverplichting, maar moeten leveren tegen een te lage prijs.

    Dit betreft volgens mij leveringen uit het doorverkopen van gas, niet uit het zelf produceren daarvan.
    Ik speculeer dat dit juist is, maar niemand heeft mij nog kunnen overtuigen van het tegendeel.
  2. [verwijderd] 28 oktober 2021 21:20
    quote:

    Pandjesbaas schreef op 28 oktober 2021 21:04:

    [...]

    Ik zou het trouwens bedenkelijker vinden als ze zelf niet in portefeuille willen hebben wat ze aanprijzen. Dat zou toch ook vreemd zijn.
    Dat zie je ook wel vaak, maar dan meer bij de kleine bedrijven. In zo'n geval gaat het meestal om een partij die dienst doet als kredietverstrekker of bookrunner bij een aandelenemissie.
    Men spreekt zich dan positief uit over de bedrijven in kwestie maar zelf bezitten ze er geen aandelen van en hebben ook geen intentie dat te gaan doen.
    Noem het een soort van "vriendendienst"
  3. forum rang 5 Blanco rolling 28 oktober 2021 21:28
    Ik heb mij net verdiept in de NS die beweren dat ze 100% op windenergie rijden.
    Lariekoek, want er is nu extra energie nodig, omdat het in Duitsland, Uk en natuurlijk ook NL , Zweden minder gewaaid heeft.
    Dus die treinen rijden gewoon op fossiele energiecentrales en die hebben ze altijd nodig, anders staan de treinen ergens midden in het land stil.

    Daarmee is NS een grote vervuiler.
  4. forum rang 6 Arie Jan 28 oktober 2021 21:35
    quote:

    Hendrik65 schreef op 28 oktober 2021 21:16:

    Na publicatie van het idee van Daniel Loeb steeg de koers plotsklaps enorm. In hoeverre zou het afwimpelen daarvan door Shell de koers negatief beïnvloeden? Of ligt de daling enkel aan de gepresenteerde cijfers?
    zoals ik eerder zij, wat als dit een tegenactie is voor de getimede actie van loeb? Om de grip van het Hedgefund eraf te halen. ? Loeb had heel veel geld verdiend als Shell goeie cijfers had gepresenteerd met hoger dividend ?
  5. forum rang 6 Koffiezondersuiker 28 oktober 2021 21:37
    Heb de aandelen van Shell aan het eind van de middag verkocht, maar de callopties 21.00 dec '21 nog niet gesloten. Ik koop morgen de aandelen van Total weer, die betalen en onveranderd hoog dividend, en ik zag verder geen rare fratsen in de korte toelichting. In eerste instantie had ik de aandelen van Total ook maar heb ik me toch laten verleiden om die in te ruilen voor Shell.

    En ga kijken hoe ik er de komende weken mee omga anders ga ik er helemaal mee stoppen.
    Bedankt voor de vele AB-tjes eerder vanavond op een comment. Zoveel heb ik er nog nooit gehad.
    Maar ik vond de post van bpah5 wel sterk. Als die Versteeg er zó naastzit, sjee zeg, kun je dan niet beter een andere baan zoeken vraag ik me af...
  6. [verwijderd] 28 oktober 2021 21:42
    quote:

    Inflater schreef op 28 oktober 2021 21:17:

    [...]

    Volgens mij is het andersom.
    Shell heeft een leveringsverplichting, maar moeten leveren tegen een te lage prijs.

    Dit betreft volgens mij leveringen uit het doorverkopen van gas, niet uit het zelf produceren daarvan.
    Ik speculeer dat dit juist is, maar niemand heeft mij nog kunnen overtuigen van het tegendeel.
    De toekomstige verkoopprijs die door middel van hedges in het verleden is vastgelegd is lager dan de toekomstige verkoopprijs op basis van de forwardcurve op zoals die eruit zag op moment vaststellen cijfers. De fair value of marktwaarde van de hedges is dus gedaald, dit is het verlies dat vermeld wordt. Het is geen verlies maar een opportunity cost. Als forwardcurve niet verandert is prijs die Shell krijgt lager. Als gasprijs in elkaar dondert is Shell echter verzekert van toekomstige hogere prijs op basis van hedge. Maakt niet uit of Shell dit toekomstig te leveren gas zelf produceert of inkoopt (waarschijnlijk tegen lagere inkoopprijs die ook al vastligt).

    Shell heeft op zeker moment op basis van bepaalde prijs gehedged omdat men niet dacht dat gasprijs zo lang zo hoog zou blijven.
  7. MRTN 28 oktober 2021 21:42
    quote:

    kassa! schreef op 28 oktober 2021 20:46:

    [...]

    Over die derivaten zou ik me niet zo druk maken. Ik neem aan dat ze futures op gas/LNG verkocht hebben. Daar is natuurlijk cash voor binnengekomen. Als de onderliggende waarde in prijs toeneemt ontstaat er een papieren verlies (de koers van 30 september staat in de boeken).

    Uiteindelijk wordt de onderliggende waarde geleverd en verdwijnt het papieren verlies.

    Voorbeeld
    1 september verkoopt men op termijn LNG levering 1 januari voor 100
    30 september het contract is gestegen naar 120, het papieren verlies is 20 dit komt in de boeken
    1 januari expireert het contract en wordt LNG geleverd tegen 100 terwijl de onderliggende waarde zelfs gestegen is naar 140
    uitkomst - op het contract heeft men uiteindelijk niets verloren het verlies wat op 30 september in de boeken stond wordt weggestreept. De afnemer is blij want hij heeft in september gas gekocht voor 100 die op moment van levering hem 140 gekost had als hij op de spotmarkt had moeten kopen.

    Het verlies zal waarschijnlijk niet verdwijnen, er wordt namelijk ook gesproken over supply chain problemen. Ik denk dat ze meer leveringsverplichtingen uit hebben staan dan dat ze zelf produceren of bij derde op basis van lange termijn contracten kunnen inkopen en dus spot moeten kopen (ze kopen ook in bij producenten). Als je even googled zie je ook dat er problemen bij NLNG, Gorgon en Sahklin-2 waren.

    Daarnaast is mij ook opgevallen dat Prelude al twee weken geen lading meer heeft verstuurd (normale productiecapaciteit is eens binnen 7 tot 10 dagen). Op marinetraffic viel mij de afgelopen dagen ook op dat er extreem veel supply ships heen en weer zijn gevaren en dat de drie tugs hele rare rondjes varen rondom Prelude (de hele dag in een apart patroon). Ik denk dat we hier binnenkort ook negatief nieuws over te horen krijgen en dit de eerdergenoemde supply problemen nog gaan verergeren.
  8. forum rang 7 DeWalt 28 oktober 2021 21:48
    quote:

    Inflater schreef op 28 oktober 2021 21:17:

    [...]

    Volgens mij is het andersom.
    Shell heeft een leveringsverplichting, maar moeten leveren tegen een te lage prijs.

    Dit betreft volgens mij leveringen uit het doorverkopen van gas, niet uit het zelf produceren daarvan.
    Ik speculeer dat dit juist is, maar niemand heeft mij nog kunnen overtuigen van het tegendeel.
    Kijk naar de veel hogere cashflow, dat is je antwoord. Anders was ook de cashflow veel lager geweest.
  9. forum rang 10 bp5ah 28 oktober 2021 21:49
    quote:

    MRTN schreef op 28 oktober 2021 21:42:

    [...]

    Het verlies zal waarschijnlijk niet verdwijnen, er wordt namelijk ook gesproken over supply chain problemen. Ik denk dat ze meer leveringsverplichtingen uit hebben staan dan dat ze zelf produceren of bij derde op basis van lange termijn contracten kunnen inkopen en dus spot moeten kopen (ze kopen ook in bij producenten). Als je even googled zie je ook dat er problemen bij NLNG, Gorgon en Sahklin-2 waren.

    Daarnaast is mij ook opgevallen dat Prelude al twee weken geen lading meer heeft verstuurd (normale productiecapaciteit is eens binnen 7 tot 10 dagen). Op marinetraffic viel mij de afgelopen dagen ook op dat er extreem veel supply ships heen en weer zijn gevaren en dat de drie tugs hele rare rondjes varen rondom Prelude (de hele dag in een apart patroon). Ik denk dat we hier binnenkort ook negatief nieuws over te horen krijgen en dit de eerdergenoemde supply problemen nog gaan verergeren.

    Oh ? Dat blijkt niet uit onderstaande, integendeel.

    Integrated Gas production is expected to be approximately 940 - 980 thousand boe/d and LNG liquefaction volumes are expected to benefit from lower maintenance activities and be approximately 8.0 - 8.6 million tonnes.
  10. forum rang 6 Koffiezondersuiker 28 oktober 2021 21:49
    quote:

    Eagle1959 schreef op 28 oktober 2021 21:00:

    [...]
    Ik had deze tekst nog niet gelezen en denk het nu te begrijpen. Een leveringscontract heeft een waarde op basis van hoeveelheid maal prijs en het tijdstip van levering. Als men waardeert tegen bijvoorbeeld de prijs ultimo dit kwartaal dan kan de waarde van van zo’n toekomstige contract als verlies in de boeken komen indien men heeft afgesproken tegen een lagere prijs te leveren. De toekomstige leveringsplicht wordt dan herijkt en er wordt indien dit verlies oplevert een voorziening genomen die we in het resultaat terugzien maar niet in de kasstromen. Stel dat de prijzen snel dalen dan zien we het omgekeerde. Derivaten positie wordt een plus in de resultatenrekening. Ook hier geen kasstroommutatie omdat de voorziening een momentopname is aan het einde van een kwartaal over toekomstige verplichtingen.
    De werkwijze van degenen die hiervoor de verantwoordelijk en kunde hebben is in ieder geval onder de maat.
    De verslaggeving liegt toch niet? Dan kan wel gezegd worden dat het non-cash items zijn en weet ik veel meer; er
    wordt duidelijk gezegd dat het nettokwartaalresultaat duidelijk lager ligt dóór deze gebeurtenis. En dan zegt Shell met borst vooruit dat ze een hele grote gaspositie hebben en dan wordt er zo mee omgesprongen. De winst moét toch oa in de toekomst uit deze gasprojecten komen.... 500 mln derivatenverlies prima, maar geen 5 miljard. Dat is net wat er gebeurde bij AD eind vorig jaar. Een gigaspong in de omzet, maar een enorme kostenpost die coronagerelateerd was. Dat zorgde ervoor dat de koers eerst van 25 naar 22 en toen die kosten beter onder controle kwamen steeg de koers weer. Dat heeft wel een aantal maanden geduurd. Een aantasting van 30% op de nettowinst dacht ik bij AD, maar bij Shell is het wel 50%!
  11. Eduard de Wit 28 oktober 2021 21:52
    quote:

    Dividendbelegger schreef op 28 oktober 2021 21:37:

    Heb de aandelen van Shell aan het eind van de middag verkocht, maar de callopties 21.00 dec '21 nog niet gesloten. Ik koop morgen de aandelen van Total weer, die betalen en onveranderd hoog dividend, en ik zag verder geen rare fratsen in de korte toelichting. In eerste instantie had ik de aandelen van Total ook maar heb ik me toch laten verleiden om die in te ruilen voor Shell.

    En ga kijken hoe ik er de komende weken mee omga anders ga ik er helemaal mee stoppen.
    Bedankt voor de vele AB-tjes eerder vanavond op een comment. Zoveel heb ik er nog nooit gehad.
    Maar ik vond de post van bpah5 wel sterk. Als die Versteeg er zó naastzit, sjee zeg, kun je dan niet beter een andere baan zoeken vraag ik me af...
    En anders pepsi, of toch Unilever....

    Nee Shell:)))

    Grapje, succes verder man ( gemeend ).
  12. forum rang 10 bp5ah 28 oktober 2021 21:53
    Dip-Buying, OPEC ‘Magic Mantra’ Lift U.S. Crude From Lows

    Barely 24 hours after oil’s sharpest selloff since early October, bulls were back to buy the dips in crude and bring U.S. crude to a higher settlement on Thursday.

    www.investing.com/news/commodities-ne...

    Brent dayhigh zojuist $83,80
  13. MRTN 28 oktober 2021 21:53
    quote:

    bp5ah schreef op 28 oktober 2021 21:49:

    [...]
    Oh ? Dat blijkt niet uit onderstaande, integendeel.

    Integrated Gas production is expected to be approximately 940 - 980 thousand boe/d and LNG liquefaction volumes are expected to benefit from lower maintenance activities and be approximately 8.0 - 8.6 million tonnes.
    Prelude lijkt een probleempje van de afgelopen 1/2 weken en waarschijnlijk te nieuw voor de afgelopen earnings call, heb er namelijk ook nog niks over gelezen. Maar even op Marinetraffic kijken en je ziet dat er al een tijdje geen tanker is langsgekomen (2 weken) en er ook geen één onder weg is. En zoals ik zal zei, tankers meren normaliter om de 7 tot 10 dagen aan (exclusief condensate en en LPG).

    Ik vind die rondjes van de tugs heel merkwaardig (hele dag 50 rondjes om even aan te meren en vervolgens weer door te gaan). Plus normaal komt er 1 keer in de week een supply ships, heb er afgelopen week al meer dan 6 keer één zien aanmeren.
  14. forum rang 6 Koffiezondersuiker 28 oktober 2021 21:55
    quote:

    Eduard de Wit schreef op 28 oktober 2021 21:52:

    [...]

    En anders pepsi, of toch Unilever....

    Nee Shell:)))

    Grapje, succes verder man ( gemeend ).
    Ja, niet normaal van me, maar daarom zei ik er ook bij:
    even aankijken voor mezelf, komende weken en dan stoppen of laten staan.
  15. Inflater 28 oktober 2021 21:55
    quote:

    DPL64 schreef op 28 oktober 2021 21:42:

    [...]

    De toekomstige verkoopprijs die door middel van hedges in het verleden is vastgelegd is lager dan de toekomstige verkoopprijs op basis van de forwardcurve op zoals die eruit zag op moment vaststellen cijfers. De fair value of marktwaarde van de hedges is dus gedaald, dit is het verlies dat vermeld wordt. Het is geen verlies maar een opportunity cost. Als forwardcurve niet verandert is prijs die Shell krijgt lager. Als gasprijs in elkaar dondert is Shell echter verzekert van toekomstige hogere prijs op basis van hedge. Maakt niet uit of Shell dit toekomstig te leveren gas zelf produceert of inkoopt (waarschijnlijk tegen lagere inkoopprijs die ook al vastligt).

    Shell heeft op zeker moment op basis van bepaalde prijs gehedged omdat men niet dacht dat gasprijs zo lang zo hoog zou blijven.
    Dit is waarom ik zo'n hekel heb aan die economische data. Dit jargon begrijp ik dus gewoon niet.
    Op de een of andere manier maak ik hier uit op dat zij een toekomstig voorzienbare bate, die niet gerealiseerd gaat worden, alvast verdisconteerd hebben in de Q3 cijfers.
    Dan worden de cijfers van Q4 dus echt gepimpt?
  16. Eduard de Wit 28 oktober 2021 21:56
    quote:

    Dividendbelegger schreef op 28 oktober 2021 21:55:

    [...]

    Ja, niet normaal van me, maar daarom zet ik er ook bij.
    Even aankijken voor mezelf, komende weken en dan stoppen of laten staan.
    Het is ook enorm moeilijk, maar daarom kan je ook van alles wat nemen, gewoon veel spreiden.

    Nogmaals good luck.
  17. Stefin 28 oktober 2021 22:00
    quote:

    Eduard de Wit schreef op 28 oktober 2021 21:58:

    Overigens heb ik ook Shell in Porto, maar omdat ik meerdere aandelen heb, voel je de pijn wat minder bij zo'n koersdaling vandaag.
    Hangt ervan af welke combi je hebt; ik hier een collega die ook AMG en Fugro in porto had.... Hij kijkt minder blij
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 7219 7220 7221 7222 7223 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 30 april

    1. China inkoopmanagersindex industrie en diensten april volitaliteit verwacht
    2. Samsung Q1-cijfers
    3. NL producentenprijzen maart
    4. Arcadis Q1-cijfers
    5. Adidas Q1-cijfers
    6. Volkswagen Q1-cijfers
    7. Air France-KLM Q1-cijfers
    8. Dui detailhandelsverkopen maart
    9. PB Holding jaarcijfers
    10. Acomo €0,75 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht