Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,638
  • Verschill

    -0,432 -4,29%
  • Volume

    2.302.272 Gem. (3M) 1,9M
  • Bied

    9,590  
  • Laat

    9,650  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 135 136 137 138 139 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 29 oktober 2021 09:16
    quote:

    fred 59 schreef op 29 oktober 2021 09:15:

    En nu is de vraag op welk niveau gaan we weer short?
    .
    voorlopig de call opties eruit a plus 75% en stijgend, vingers aan de pols
  2. Cacla 29 oktober 2021 09:22
    quote:

    fred 59 schreef op 29 oktober 2021 09:10:

    [...]

    60 x 100 miljoen verlies????
    Ehhh, o nee! Ik keek naar de operationele winst. Stom!
  3. Cacla 29 oktober 2021 09:26
    quote:

    fred 59 schreef op 29 oktober 2021 09:15:

    En nu is de vraag op welk niveau gaan we weer short?
    Nu! Je moet snel zijn.
  4. @iPlof 29 oktober 2021 09:28
    Het valt mee. Echter de operationele winst komt van KLM groep (lees Transavia).
    Zonder NOW steun, dus alsnog dik verlies
    Transavia hoogseizoen is alweer over.
    Brandstofprijzen inmiddels sky high
    Outlook heel gematigd.
  5. [verwijderd] 29 oktober 2021 09:33
    quote:

    gbakl schreef op 29 oktober 2021 09:16:

    [...]
    .
    voorlopig de call opties eruit a plus 75% en stijgend, vingers aan de pols
    Alles goed?
    ;-)
  6. forum rang 6 gbakl 29 oktober 2021 09:39
    vingers aan de pols...bloeddruk wat hoog maar dat overleef ik wel ;O)
    .
    @C....gokje wagen en putjes kopen ?
    alles op zijn tijd (ze zijn wel weer lekker goedkoop inmiddels...)
  7. forum rang 6 gbakl 29 oktober 2021 09:42
    wat wel knap was...de andere airline koersen gingen mooi mee omhoog (tijdelijk) maar dat effect
    is bijna weer uitgewerkt

    alleen Finnair doet het prima en die aandelen heb ik wel in mijn ''pretpakketje''...
  8. forum rang 6 Fred 62 29 oktober 2021 10:08
    quote:

    havik of duif schreef op 29 oktober 2021 09:10:

    Hebben al deze kopers nou een blinde vlek ?
    Marketmakers / traders.
    En wat belanghebbende / denk niet dat er veel
    particuliere beleggers tussen zitten.
    Die traden niet met allemaal de zelfde hoeveelheid.
    Op elke tiende cent worden er 1500 stuks neer gezet.
  9. forum rang 6 Fred 62 29 oktober 2021 10:10
    quote:

    Cacla schreef op 29 oktober 2021 09:26:

    [...]

    Nu! Je moet snel zijn.
    Denk dat gestaffeld short gaan het beste is .
    De top valt niet te plannen.
  10. AToon 29 oktober 2021 10:22
    KLM kan volgens topman nog 'ruim uit de voeten' met noodleningen

    AMSTERDAM (ANP) - KLM kan voorlopig nog "ruim uit de voeten" met de noodkredieten die de luchtvaartmaatschappij met hulp van de overheid binnenhaalde. Van de 3,4 miljard euro aan leningen is nu 1 miljard gebruikt, laat topman Pieter Elbers weten in een toelichting op de kwartaalcijfers van Air France-KLM. Daarin herstelden de resultaten dankzij de toegenomen reislust in Europa sterk en boekte het concern de eerste operationele winst sinds het begin van de coronacrisis.

    "Er is sprake van een forse verbetering. Ook KLM was voor het eerst in negentien maanden operationeel winstgevend, maar we zijn nog lang niet op het niveau van voor Covid-19", geeft Elbers aan. KLM boekte in het derde kwartaal een operationeel resultaat, oftewel de winst voor aftrek van belastingen en rentebetalingen, van 168 miljoen euro.

    Toch onderhandelt de Nederlandse maatschappij met de regering over de versterking van het eigen vermogen. Het steunpakket van 3,4 miljard euro bestond uit leningen van de overheid en kredietgaranties. Nu gaat het om het verbeteren van de balans. Maar bij die gesprekken is minder haast geboden dan in het voorjaar van 2020. "De weg naar herstel is hobbelig en lang", zegt Elbers.

    Havengelden

    Een probleem dat binnenkort kan opspelen zijn de havengelden die KLM op zijn thuisbasis Schiphol moet gaan betalen. De luchthaven wil de tarieven in de komende drie jaar met zo'n 40 procent verhogen om de desastreuze coronaperiode te boven te komen. Bij Elbers stuit dit op onbegrip. "Veertig procent erbij is een enorme opdonder. In Parijs gaat het bijvoorbeeld met slechts 2 procent omhoog", zegt hij. "Schiphol heeft het natuurlijk ook moeilijk gehad, maar wij verhogen onze ticketprijs ook niet met 40 procent. De vraag is hoe je zorgt voor herstel zonder dit in de knop te breken. Dit helpt daar volstrekt niet bij."

    KLM wil zich net als de gehele luchtvaartsector inzetten om in 2050 CO2-neutraal te zijn. Eerder deze week pleitte milieuorganisatie Greenpeace er nog voor om vluchten op korte afstanden in de Europese Unie te verbieden als er milieuvriendelijkere alternatieven voorhanden zijn, zoals de trein. Elbers is sceptisch over treinreizen als vervanging van het vliegtuig, omdat die voor bijvoorbeeld overstappers van intercontinentale vluchten veel te lang duren.

    "Voor sommige reizigers is dat misschien prima, maar voor een heel groot deel is het geen alternatief", zegt hij. "De afgelopen periode heeft geleerd dat er niet één oplossing is. Dat kunnen treinen zijn, maar ook vlootvervanging en duurzame brandstoffen. En de meeste vervuiling zit op de lange afstanden dus dan zul je toch naar brandstoffen moeten kijken."
  11. forum rang 6 gbakl 29 oktober 2021 10:52
    Elbers praat voor eigen parochie en dat is logisch, maar je hoort hem nooit over het achterblijven van AF en dat
    is toch 2/3 deel van de holding en bepaalt dus ook de koers.

    op termijn gaat het helemaal niet zo geweldig met de vooruitzichten en het hosannamoment van nu wordt
    stevig aangegrepen om voornamelijk positiviteit uit te stralen en dat was voorspelbaar.
  12. forum rang 6 gbakl 29 oktober 2021 11:23
    zie het AF/KLM info draadje:

    Air France KLM blijft maar met geld smijten
    Door YTEKE DE JONG

    ik ben het niet altijd met haar eens maar hier in grote lijnen wel en wordt de toekomst realistisch afgespiegeld.
  13. forum rang 6 Fred 62 29 oktober 2021 11:24
    quote:

    AToon schreef op 29 oktober 2021 10:22:

    Toch onderhandelt de Nederlandse maatschappij met de regering over de versterking van het eigen vermogen. Het steunpakket van 3,4 miljard euro bestond uit leningen van de overheid en kredietgaranties. Nu gaat het om het verbeteren van de balans. Maar bij die gesprekken is minder haast geboden dan in het voorjaar van 2020. "De weg naar herstel is hobbelig en lang", zegt Elbers.

    Blijkbaar is het niet mogelijk om gewoon geld uit de markt te halen.
    En moet de belastingbetaler weer geraadpleegd worden.
  14. forum rang 6 Fred 62 29 oktober 2021 11:33
    UBS is ook blij en geven een mooi koersdoel./
    MWoh , zijn die niet ook een beetje aandeelhouder?
  15. forum rang 6 gbakl 29 oktober 2021 11:37
    versterking eigen vermogen via kunstgrepen is omzetting a la Griekenland naar eeuwigdurende staatsleningen
    waardoor de schuldenlast die ondraaglijk is, uitgesmeerd wordt en ze weer vliegtuigen kunnen leasen of andere
    investeringen doen tegen normale marktrente.

    voor de buhne dus en waar mogelijk gaan de overheden (zeker de Franse) daar volop aan meewerken en
    Brussel is een tandeloze blinde en doofstomme waakhond waar dit betreft.

    Alitalia heeft het 20 jaar zo gered en alsnog failliet met een prachtige doorstart met gloednieuwe
    financieringen...tel uit je winst (die er nooit zal komen).....
  16. forum rang 6 gbakl 29 oktober 2021 11:41
    quote:

    fred 59 schreef op 29 oktober 2021 11:33:

    UBS is ook blij en geven een mooi koersdoel./
    MWoh , zijn die niet ook een beetje aandeelhouder?
    .
    idiote koersdoelen zijn in veel gevallen inkoppertjes met dubbele agenda's en daar worden ze
    nooit op afgerekend of mee om de oren geslagen alsof een keurmeester zijn besmette vlees
    aanprijst.
  17. [verwijderd] 29 oktober 2021 11:50
    quote:

    AToon schreef op 29 oktober 2021 10:22:

    KLM kan volgens topman nog 'ruim uit de voeten' met noodleningen
    ......
    Puur uit interesse: heb jij eigenlijk aandelen AF-KLM of alleen KLM?
    Want het is natuurlijk fantastisch dat KLM nog wat cash heeft, maar AF zit zonder!
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 135 136 137 138 139 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht