Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

SHELL PLC GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur)

33,475
  • Verschill

    -0,275 -0,81%
  • Volume

    5.779.215
  • Bied

    33,420  
  • Laat

    33,600  
+ Toevoegen aan watchlist

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 7475 7476 7477 7478 7479 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Cybertoni_58 16 november 2021 15:43
    Heeft het niet onaanzienlijke bezit van ons Konimklijk Huis hier nog enige invloed op.
    Ze zullen wel niet aan de 25% komen, maar ik kan mij ook niet voorstellen dat ze het predicaat "Royal" zo makkelijk aan de kan schuiven. Of gaan ze toch voor de nickles en dimes?
  2. forum rang 8 Wilbar 16 november 2021 15:45
    quote:

    kassa! schreef op 16 november 2021 15:43:

    @ Wilbar,

    Ik ga het terugvragen van ingehouden dividendbelasting nu al missen. Al die teruggaves bij elkaar was altijd een leuk extraatje aan het begin vd zomervakantie. Zonder RDS blijft er nog wel wat over maar een stuk minder.
    Inderdaad; was een lekker spaarpotje. En die teruggave compenseerde best lekker mijn voorheffing :)
  3. forum rang 10 bp5ah 16 november 2021 16:05
    Brent is de rem momenteel, dow futs gaan goed. Shell fietst heen en weer aan de overkant, nu voor 3e keer dayhigh daar 45.81
  4. Denlybie 16 november 2021 16:12
    quote:

    Wilbar schreef op 16 november 2021 15:27:

    [...]
    Dan ben je een profiteur :)
    Haha, zo kan je het ook stellen...ik ben sinds mijn jonge jaren steeds liefhebber geweest van BMW maar kostprijs en verbruik hebben me altijd tegengehouden tot enkele jaren geleden met de komst van de hybride. Ben er heel tevreden over...enkel laadpalen zijn hier in België een ramp, veel te weinig, storingen, laadplaatsen die worden ingenomen door niet elektrische voertuigen, enz....en dan willen ze tegen 2029 enkel elektrische voertuigen verkopen! Als ik zie dat de laatste 3 jaar er amper laadpalen werden geïnstalleerd (zeker niet in de gewone gemeenten, grote steden misschien meer) dan gaat dat nooit lukken volgens mij.
  5. forum rang 8 Wilbar 16 november 2021 16:18
    quote:

    Denlybie schreef op 16 november 2021 16:12:

    [...]
    Haha, zo kan je het ook stellen...ik ben sinds mijn jonge jaren steeds liefhebber geweest van BMW maar kostprijs en verbruik hebben me altijd tegengehouden tot enkele jaren geleden met de komst van de hybride. Ben er heel tevreden over...enkel laadpalen zijn hier in België een ramp, veel te weinig, storingen, laadplaatsen die worden ingenomen door niet elektrische voertuigen, enz....en dan willen ze tegen 2029 enkel elektrische voertuigen verkopen! Als ik zie dat de laatste 3 jaar er amper laadpalen werden geïnstalleerd (zeker niet in de gewone gemeenten, grote steden misschien meer) dan gaat dat nooit lukken volgens mij.
    Tja, het leven van een elektrisch rijder gaat in België niet over rozen :)
  6. Vigilante 16 november 2021 16:18
    quote:

    Denlybie schreef op 16 november 2021 16:12:

    [...]
    Haha, zo kan je het ook stellen...ik ben sinds mijn jonge jaren steeds liefhebber geweest van BMW maar kostprijs en verbruik hebben me altijd tegengehouden tot enkele jaren geleden met de komst van de hybride. Ben er heel tevreden over...enkel laadpalen zijn hier in België een ramp, veel te weinig, storingen, laadplaatsen die worden ingenomen door niet elektrische voertuigen, enz....en dan willen ze tegen 2029 enkel elektrische voertuigen verkopen! Als ik zie dat de laatste 3 jaar er amper laadpalen werden geïnstalleerd (zeker niet in de gewone gemeenten, grote steden misschien meer) dan gaat dat nooit lukken volgens mij.
    Hier ook een BMW fan, ik heb wel de oude series doorlopen vanaf E36 tot E90 waar ik ben blijven hangen want 6 cilinder etc. en ik gebruik hem tegenwoordig zo weinig dat ik net zo goed even kan blijven hangen tot ik door Amsterdam wordt gedwongen er afstand van te doen, kan niet lang duren zoals het nu gaat hier ;)
  7. [verwijderd] 16 november 2021 16:26
    quote:

    Denlybie schreef op 16 november 2021 16:12:

    [...]
    Haha, zo kan je het ook stellen...ik ben sinds mijn jonge jaren steeds liefhebber geweest van BMW maar kostprijs en verbruik hebben me altijd tegengehouden tot enkele jaren geleden met de komst van de hybride. Ben er heel tevreden over...enkel laadpalen zijn hier in België een ramp, veel te weinig, storingen, laadplaatsen die worden ingenomen door niet elektrische voertuigen, enz....en dan willen ze tegen 2029 enkel elektrische voertuigen verkopen! Als ik zie dat de laatste 3 jaar er amper laadpalen werden geïnstalleerd (zeker niet in de gewone gemeenten, grote steden misschien meer) dan gaat dat nooit lukken volgens mij.
    Ze zijn wel tot meer niet in staat hier in België, grootheidswaanzin noemen ze zoiets ;)
    Onze minister van energie leeft met haar hoofd in een groen utopia, maar hoe ze dat zal verwezelijken, daar komt nooit echt een duidelijk haalbaar plan bij.
  8. forum rang 7 Pandjesbaas 16 november 2021 16:27
    quote:

    Glasgow einde fossiel schreef op 16 november 2021 14:53:

    [...]
    Opgelet!!!
    Ik heb een paard(bliksem) of een kameel(habibi) beide puur natuur in elkaar gestoken geen olietje aan te pas gekomen.
    Je zit hoger en kijkt neer op al de rest hahaha
    Neem je die dan ook mee in de trein, als je ver moet gaan? Dat is vast niet gratis.

    Bovendien lijkt het me nogal zielig voor die kameel, als ik ergens een hele dag heen moet, dat die buiten moet wachten. Mijn vouwfiets heeft daar geen moeite mee. Bovendien kijk je vanaf een fiets ook op automobilisten neer.
  9. forum rang 4 m191600 16 november 2021 16:29
    quote:

    Pandjesbaas schreef op 16 november 2021 16:27:

    [...]

    Neem je die dan ook mee in de trein, als je ver moet gaan? Dat is vast niet gratis.

    Bovendien lijkt het me nogal zielig voor die kameel, als ik ergens een hele dag heen moet, dat die buiten moet wachten. Mijn vouwfiets heeft daar geen moeite mee. Bovendien kijk je vanaf een fiets ook op automobilisten neer.
    Laat je niet gek maken Pandjesbaas.
    Trollen leven voor deze shit.
  10. keecee 16 november 2021 16:30
    quote:

    Pandjesbaas schreef op 16 november 2021 16:27:

    [...]

    Neem je die dan ook mee in de trein, als je ver moet gaan? Dat is vast niet gratis.

    Bovendien lijkt het me nogal zielig voor die kameel, als ik ergens een hele dag heen moet, dat die buiten moet wachten. Mijn vouwfiets heeft daar geen moeite mee. Bovendien kijk je vanaf een fiets ook op automobilisten neer.
    Die kameel is zijn buurvrouw.
  11. forum rang 10 bp5ah 16 november 2021 16:32
    Nw daylow brent :

    $81.56 -0.49 -0.60%

    Shell van dayhigh weer naar daylow + 1 cent ;)
  12. forum rang 4 m191600 16 november 2021 16:35
    quote:

    bp5ah schreef op 16 november 2021 16:32:

    Nw daylow brent :

    $81.56 -0.49 -0.60%

    Shell van dayhigh weer naar daylow + 1 cent ;)
    vandaag maar 2 ritjes gemaakt obv nieuwe range van Carl. Ging zo snel omhoog (en omlaag) dat ik geen tijd had om koop- en verkooporders in te geven. Bij de Giro moet dit handmatig zoals je weet en bij Saxo Carl gaat dat met algo's. Ben toch tevreden.
    Altijd weer een nieuwe dag en nieuwe kansen.
  13. Happy78 16 november 2021 16:38
    quote:

    Wilbar schreef op 16 november 2021 15:36:

    [...]
    Over de huidige A-aandelen betaalt iedereen dividendbelasting; ook de Nederlandse aandeelhouder/belastingplichtige. Voor de Nederlandse belastingplichtige volgt automatisch verevening bij de aangifte Inkomstenbelasting terwijl de niet-Nederlandse A-Aandeelhouder dat dan kan/moet terugvragen bij de Nederlandse belastingdienst op basis van wederzijdse wetgeving. Dat terugvragen is voor "kleine particuliere" beleggers wat omslachtiger dan voor aandeelhouders met een flink aandelenpakket (verzekeraars, pensioenbedrijven) omdat het voor die bedrijven routine is.
    Ten overvloede: A- en B-aandelen (RDSA en RDSB) worden vervangen door het nieuwe aandeel SHELL.
    De NL dividendbelasting is voor niet ingezetenen over het algemeen een eindheffing (uitzonderingsgevallen daargelaten). Slechts als het verdrag met het land waar de ontvanger woont een lager tarief kent of wanneer iemand meer dan 5% vd aandelen houdt is verrekening mogelijk
  14. forum rang 4 m191600 16 november 2021 16:41
    quote:

    Happy78 schreef op 16 november 2021 16:38:

    [...]

    De NL dividendbelasting is voor niet ingezetenen over het algemeen een eindheffing (uitzonderingsgevallen daargelaten). Slechts als het verdrag met het land waar de ontvanger woont een lager tarief kent of wanneer iemand meer dan 5% vd aandelen houdt is verrekening mogelijk
    gelukkig is dat gedoe over A en B dadelijk voorbij. Met dank aan Ben! Onze Juul kan tevreden zijn.
  15. forum rang 8 Wilbar 16 november 2021 16:50
    quote:

    keecee schreef op 16 november 2021 16:30:

    [...]

    Die kameel is zijn buurvrouw.
    De kameel heeft ook 2 bulten.
  16. forum rang 5 Blanco rolling 16 november 2021 16:52
    quote:

    Happy78 schreef op 16 november 2021 16:38:

    [...]

    De NL dividendbelasting is voor niet ingezetenen over het algemeen een eindheffing (uitzonderingsgevallen daargelaten). Slechts als het verdrag met het land waar de ontvanger woont een lager tarief kent of wanneer iemand meer dan 5% vd aandelen houdt is verrekening mogelijk
    Uitzonderingsgevallen?
    Vrijwel alle aandeelhouders kunnen de div belasting terugvorderen.
    Met heel veel landen zijn belastingverdragen gesloten.

    De grotere aandeelhouders:
    Die beleggen voor pensioen
    Universiteiten
    Liefdadigheidsinstellingen
    Ziekenhuizen
    En nog veel meer

    Al die instellingen kunnen wereldwijd op een paar landen na de div belasting terugvorderen

    EU burgers trouwens ook
  17. forum rang 4 Ernie1966 zonder Bert 16 november 2021 16:52
    LONDEN (Bloomberg) - De olieproductie in het Perm-bekken zal naar verwachting een record bereiken, aangezien het grootste Amerikaanse schalieveld het herstel van de binnenlandse productie leidt na de door Covid-19 veroorzaakte malaise.

    Volgens een rapport van de Amerikaanse regering zal de aanvoer van olie uit het productieve olieveld van West-Texas en New Mexico in december toenemen tot 4,95 miljoen vaten per dag. Dat overtreft het record van maart 2020, net voordat de pandemie wereldwijd de vraag op grote schaal vernietigde, wat leidde tot productiestops en faillissementen in de VS

    De aanvoer van ruwe olie uit het stroomgebied overtreft nu die van elk OPEC-lid behalve Saoedi-Arabië, wat het overwicht van het Perm op zijn rol als wereldwijd belangrijke swingproducent onderstreept. Het herstel is te danken aan lage kostendekkende kosten, en de grootste boorbedrijven in de VS concentreren hun beperkte binnenlandse uitbreidingsplannen bijna uitsluitend op het uitgestrekte olieveld, ten koste van andere schaliebekkens. De totale Amerikaanse productie is nog ver verwijderd van een volledig herstel.

    Een van de redenen waarom boorbedrijven niet worden gestimuleerd om de productie in andere bekkens te verhogen, is omdat de meeste marktwaarnemers schatten dat de wereldwijde oliemarkt volgend jaar overaanbod zal raken. Vorige week voorspelde de Energy Information Administration dat de wereldwijde olievoorraad in 2022 gemiddeld 101,42 miljoen vaten per dag zal bedragen, terwijl de wereldwijde vraag 100,88 miljoen vaten per dag bedraagt.

    Toch zal de recordproductie in het Perm niet voldoende zijn om de olieprijzen in de nabije toekomst aanzienlijk te verlagen, zolang de totale vraag het aanbod blijft overtreffen.

    De productie in de Bakken in North Dakota en de Eagle Ford in Zuid-Texas ligt beide nog steeds onder het niveau van vóór de pandemie. De productie in andere schalieregio's zal naar verwachting bescheiden stijgen met winsten van 2.000-5.000 vaten per dag, aldus het agentschap.

    De achterstand van oliebronnen die al zijn geboord en wachten om te worden gefrackt, bekend als DUC's, is gedaald tot het laagste volume sinds 2014, zei het bureau in zijn Drilling Productivity Report.
  18. forum rang 10 bp5ah 16 november 2021 16:53
    quote:

    Wilbar schreef op 16 november 2021 16:50:

    [...]
    De kameel heeft ook 2 bulten.
    Nu weet ik een leuke, maar dat moet naar niet.
  19. forum rang 4 FORT1944 16 november 2021 16:55
    quote:

    Cybertoni_58 schreef op 16 november 2021 15:43:

    Heeft het niet onaanzienlijke bezit van ons Konimklijk Huis hier nog enige invloed op.
    Ze zullen wel niet aan de 25% komen, maar ik kan mij ook niet voorstellen dat ze het predicaat "Royal" zo makkelijk aan de kan schuiven. Of gaan ze toch voor de nickles en dimes?
    Het heeft weinig betekenis nog die ROYAL titel voor de gewone burger . Die gaat vandaag tanken aan de goedkoopste pomp .
    De aandeelhouders mogen blij zijn dat ze van die NEDERLANDSE VOORHEFFING af zijn in de toekomst .
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 7475 7476 7477 7478 7479 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑
Premium Premium

Hoe houdbaar is het hoge dividend van Shell als de olieprijs gaat dalen?

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht