Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD FR0013326246

Laatste koers (eur)

79,860
  • Verschill

    +1,280 +1,63%
  • Volume

    778.533 Gem. (3M) 385,9K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Unibail-Rodamco-Westfield - 2021

6.809 Posts
Pagina: «« 1 ... 307 308 309 310 311 ... 341 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 HCohen 15 november 2021 10:06
    quote:

    Branco P schreef op 15 november 2021 09:25:

    Ja, die Mall Quality, daarover kun je nu juist discussiëren. Ik hab daar een iets andere kijk op. Bigger is not always better. Ik zit iig structureel long in KLEP en (nog) niet in Unibail. Risico-rendement afweging. Bij koers tegen/op 60 euro zou ik wel weer een kort ritje aandurven.
    Ik meen dat in de visie van de auteur niet alleen met grootte rekening is gehouden, maar ook met, Sales m2 en gemm huur per m2(data alleen beschikbaar voor de US-malls) , Footfall(zie grafieken in het artikel) en locatie en indeling.
    Quote ''Of the 4 mall REITs we are analyzing today Unibail-Rodamco-Westfield has the highest number of flagship malls, owning 19 of the top 30 European malls. Some of these flagships are Westfield Stratford City, Le Forum des Halles, and Les 4 Temps. It also has some impressive malls in the USA, including Westfield Valley Fair and Westfield World Trade Center''.

    Quote II ''In the end, ranking the companies by the quality of their properties is a little subjective, since there are limited data points available for all four companies, which we would need to confirm our impressions. A lot depends on how highly we value one data point such as sales per square foot vs. location of the mall or size of the mall, but based on the numbers we have we would rank them in the following order in terms of mall quality''.

    Ik ken, respecteer en begrijp je positie Branco, ook al is deze anders dan de mijne.
    Zien of je met de tijd iets meer affiniteit gaat krijgen voor URW.

    Ik heb het idee dat je al iets positiever bent dan zeg 6 maanden geleden.
    En 'wins' met korte ritjes/ trades gun ik je van harte, maar zoals je zelf onlangs zei na het nieuwtje van Pfizers anti-viral resultaten;
    Quote ''ze gaan de 60E niet meer zien''.
  2. forum rang 7 HCohen 15 november 2021 12:20
    Overigens het mooie van dat SA-artikel waarin URW min of meer als 'best buy' wordt benoemd binnen de high-end og-retail is het bereik;
    As of January 2021, the firm self reported that it had 10 million registered users and attracts over 17 million unique viewers every month[8][9] and that its average visit duration was 4x more than The Economist, Barron's or the Wall Street Journal.
  3. forum rang 8 Branco P 15 november 2021 13:20
    quote:

    HCohen schreef op 15 november 2021 10:06:

    [...]

    Ik meen dat in de visie van de auteur niet alleen met grootte rekening is gehouden, maar ook met, Sales m2 en gemm huur per m2(data alleen beschikbaar voor de US-malls) , Footfall(zie grafieken in het artikel) en locatie en indeling.
    Quote ''Of the 4 mall REITs we are analyzing today Unibail-Rodamco-Westfield has the highest number of flagship malls, owning 19 of the top 30 European malls. Some of these flagships are Westfield Stratford City, Le Forum des Halles, and Les 4 Temps. It also has some impressive malls in the USA, including Westfield Valley Fair and Westfield World Trade Center''.

    Quote II ''In the end, ranking the companies by the quality of their properties is a little subjective, since there are limited data points available for all four companies, which we would need to confirm our impressions. A lot depends on how highly we value one data point such as sales per square foot vs. location of the mall or size of the mall, but based on the numbers we have we would rank them in the following order in terms of mall quality''.

    Ik ken, respecteer en begrijp je positie Branco, ook al is deze anders dan de mijne.
    Zien of je met de tijd iets meer affiniteit gaat krijgen voor URW.

    Ik heb het idee dat je al iets positiever bent dan zeg 6 maanden geleden.
    En 'wins' met korte ritjes/ trades gun ik je van harte, maar zoals je zelf onlangs zei na het nieuwtje van Pfizers anti-viral resultaten;
    Quote ''ze gaan de 60E niet meer zien''.
    Vóór de Westfield-overname stond URW altijd heel hoog op mijn lijstje. Blij dat ik het aandeel destijds veel te duur vond. Nu staat URW niet meer hoog op mijn lijstje maar is het aandeel wel aantrekkelijker geprijsd. Ik zie alleen wel nog verdere afwaarderingen in het verschiet. Dus we zijn er nog niet. Maar de koers houdt daar ook al wel rekening mee. We blijven het volgen.
  4. Fred Nek. 15 november 2021 21:19
    Nou ik doe weer mee hoor. Was er uitgestapt op 67 maar er weer in op 66. Laatst dat berichtje met al die nieuwe huurders heb me overtuigd. Gistermiddag even wat geshopt in Hoorn. Maar wat een treurnis de binnensteden tegenwoordig. Twee derde doet niet mee met de extra koopzondagen. Veel lege panden. Gaat echt niet goed hoor. Wil je keuze moet je in de grotere shoppingcenters zijn. Denk nu dat ze zonder wappies de corona wel doorkomen. Maar misschien toch wat te duur gekocht. Maar goed..;-)

    quote:

    Branco P schreef op 15 november 2021 13:20:

    [...]

    Vóór de Westfield-overname stond URW altijd heel hoog op mijn lijstje. Blij dat ik het aandeel destijds veel te duur vond. Nu staat URW niet meer hoog op mijn lijstje maar is het aandeel wel aantrekkelijker geprijsd. Ik zie alleen wel nog verdere afwaarderingen in het verschiet. Dus we zijn er nog niet. Maar de koers houdt daar ook al wel rekening mee. We blijven het volgen.
  5. forum rang 7 HCohen 16 november 2021 09:04

    Remember Servy ?!

    www.moodiedavittreport.com/servy-reac...
    Servy reaches ten million order milestone and launches insights engine
    by Dermot Davitt
    dermot@moodiedavittreport.com
    Source: ©The Moodie Davitt Report
    16 November 2021

    INTERNATIONAL. Hospitality platform Servy has reached ten million orders placed through its system, with the milestone transaction coming at a Wendy’s restaurant operated by leading travel restaurateur Areas USA. It comes just a year after the business hit its five millionth order at Dallas Fort Worth International Airport.

    Servy has a presence in more than 80 airports and over 1,000 restaurants and retail outlets across the Americas, Europe, the Middle East and Asia Pacific. Its range of services is led by the Grab Airport Marketplace in North America.

    From five to ten million in one year: Led by its Grab platform, Servy has tapped into increased demand for digital ordering and payment from travellers

    Servy Chief Experience Officer Jeff Livney said; “It’s a great achievement to hit 10 million transactions across our platform. When it took five years to hit 5 million transactions, doubling that number within one year – during a pandemic – is a testament to the adoption of the technology within the industry and a true paradigm shift among guests.

    “We remain committed to our goal of providing hospitality and retail partners with the right tools they need to advance their digital capabilities, enhance the guest experience, and drive commercial benefits to the business. As we grow, we are now able to do more for our partners. Our unrivalled scale and scope in our airport network and distribution channels mean that we have the unique capacity to analyse and assess meaningful quantities of data intelligently, to enable the right decisions to be made about what’s best for our customers and their travelling guests to enhance their journey across the network and drive revenue.”

    Carlos Bernal, CEO of Areas USA, said; “Now more than ever, many of our guests are turning to self-service options for stress-free ordering and the freedom to choose how they order. Digital innovation is a huge priority for us and our partnership with Servy will help pave the way for the digital future our customers will want and indeed expect in years to come. Congrats to Servy on this milestone at one of our restaurants.”

    The LAX Order Now platform, in partnership with Los Angeles World Airports and new shareholder URW, has been a notable success in the past year for Servy

    The company noted that data from its user base allows airports and concessionaires to gain insights into the purchasing habits of their guests – and has announced the launch of a new service, Servy Insights+.

    Livney said: “Given the significant and rapidly growing data size achievable by Servy’s portfolio of airports and hospitality partners, the opportunity to create the first concessions-focused artificial intelligence (AI) capability leveraging machine learning at scale is now possible.

    “Servy Insights+ creates the opportunity for airports and hospitality partners to leverage data across the industry’s leading ecommerce platform and distribution network to drive better guest experiences and significant commercial benefits. This is truly a ‘rising tides floats all boats’ moment for the industry, and we are excited to engage our partners in this consumer insights revolution.”

    The latest data from Servy’s sister company Airport Dimensions found 60% of travellers would consider using digital pre-order services to make food & beverage purchases at airports, with the fastest growth occurring in the US and the UK, where Servy has a significant presence.

    Adding to its contactless order and payment options, Servy said it will expand the reach of its Grab Airport Marketplace ecommerce platform into new venues following the announcement of a partnership with Unibail-Rodamco-Westfield (URW), revealed first by The Moodie Davitt Report.
  6. forum rang 7 HCohen 16 november 2021 11:31
    Nederlandse consument geeft weer meer uit

    Door ABM Financial News op dinsdag 16 november 2021
    Views: 1.000
    Nederlandse consument geeft weer meer uit
    Beeld: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) Nederlandse consumenten hebben in september 4,6 procent meer uitgegeven dan in september 2020. Dit bleek dinsdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

    De stijging is daarmee hoger dan in augustus, toen de consumptie met 3,1 procent groeide.

    In vergelijking met september 2019 besteedden consumenten 0,6 procent meer in september 2021.

    Consumenten hebben in september 6,6 procent meer uitgegeven aan diensten, zoals telefoon- en internetabonnementen, verzekeringen, een bezoek aan de kapper, een restaurant of een voetbalwedstrijd, dan in september 2020. De consumptie van diensten was nog wel 1,4 procent lager dan in september 2019. Uitgaven aan diensten maken ruim de helft van de totale binnenlandse consumptieve bestedingen uit.

    In september hebben consumenten 3,0 procent meer besteed aan duurzame goederen dan in september 2020. Vooral aan kleding, schoenen en elektrische apparatuur hebben ze meer uitgegeven. Aan vervoermiddelen en woninginrichting werd echter minder besteed.
  7. forum rang 7 HCohen 16 november 2021 13:48
    Goed signaal retail met Q3 Walmart.
    Nu nog meevallende US retail sales Oktober van het Census Bureau en het wordt een prima dag

    Walmart verhoogt weer outlook
    Beeld: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) Walmart heeft in het derde kwartaal meevallende resultaten geboekt en verhoogt de outlook voor heel het jaar opnieuw. Dit meldde de Amerikaanse retailreus dinsdagmiddag.

    De omzet steeg in het derde kwartaal met 4,3 procent naar 140,5 miljard dollar. Desinvesteringen drukten de omzet afgelopen kwartaal met 9,4 miljard dollar. De online omzet in de VS steeg met 8 procent. Analisten geraadpleegd door FactSet hadden gerekend op een omzet van 135,4 miljard dollar.

    Deze hogere omzet leverde een nettowinst op van 3,1 miljard dollar. De aangepaste winst per aandeel bedroeg 1,45 dollar. Dat is meer dan Walmart zelf had voorzien.

    Outlook

    Voor heel het lopende boekjaar 2022 verwacht Walmart in de VS inmiddels een vergelijkbare groei van meer dan 6 procent, waar eerder werd gerekend op een stijging van 5 tot 6 procent en daarvoor zelfs op een lage enkelcijferige groei.

    De winst per aandeel voor dit boekjaar schat Walmart in op circa 6,40 dollar per aandeel, waar eerder werd uitgegaan van 6,20 tot 6,35 dollar.

    Het aandeel Walmart opent dinsdag 1,8 procent hoger, is de verwachting.
  8. forum rang 7 HCohen 16 november 2021 14:44
    www.census.gov/retail/marts/www/marts...
    Advance Estimates of U.S. Retail and Food Services
    Advance estimates of U.S. retail and food services sales for October 2021, adjusted for seasonal variation
    and holiday and trading-day differences, but not for price changes, were $638.2 billion, an increase of 1.7
    percent (±0.5 percent) from the previous month, and 16.3 percent (±0.9 percent) above October 2020.
    Total sales for the August 2021 through October 2021 period were up 15.4 percent (±0.7 percent) from the
    same period a year ago. The August 2021 to September 2021 percent change was revised from up 0.7
    percent (±0.5 percent) to up 0.8 percent (±0.2 percent).
    Retail trade sales were up 1.9 percent (±0.4 percent) from September 2021, and up 14.8 percent (±0.7
    percent) above last year. Gasoline stations were up 46.8 percent (±1.6 percent) from October 2020, while
    food services and drinking places were up 29.3 percent (±3.9 percent) from last year.

    ------------------------------------------------------------------
    Amerikaanse detailhandelsverkopen stijgen
    Beeld: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) De verkopen in de Amerikaanse detailhandel zijn in oktober sterker gestegen dan verwacht. Dit bleek dinsdag uit cijfers van de Amerikaanse overheid.

    De verkopen namen op maandbasis met 1,7 procent toe, waar vooraf geraadpleegde economen een stijging met 1,5 procent hadden voorzien. Op jaarbasis stegen de detailhandelsverkopen zelfs met 16,3 procent.

    In september stegen de detailhandelsverkopen volgens een herzien cijfer met 0,8 procent op maandbasis, waar aanvankelijk een stijging met 0,7 procent werd gemeld.
  9. forum rang 7 HCohen 16 november 2021 15:09

    ECONOMY
    Retail sales rise faster than expected in October even as inflation pushes prices higher
    PUBLISHED TUE, NOV 16 20218:59 AM EST

    Retail sales rose 1.7% in October, both for all items and excluding autos.
    Price pressures fueled the spending increase, led by online shopping and gasoline.
    Inflation has been rising at the fastest pace in 30 years, but consumers don’t appear to be curtailing their purchases
    U.S. shoppers accelerated their level of spending in October even as the prices of goods jumped at their fastest pace since the 1990s, the Commerce Department reported Tuesday.

    Retail sales, a measure of how much consumers spent on goods ranging across categories from autos to sporting goods and food and gas, increased 1.7% for October, compared with 0.8% the previous month.

    Excluding autos, sales also increased 1.5%, according to the Census Bureau advance estimate.

    The two numbers were above the Dow Jones estimates of 1.5% for the headline print and 1% for the core sales gain.

    Online shopping posted the biggest relative gain for the month, rising 4% and good for a 10.2% gain from a year ago. Soaring prices at the pump pushed gasoline sales up 3.9% in October. Year over year, sales increases at stations have surged 46.8%.

    The news comes after the consumer price index, measuring a similar basket of goods, increased 0.9% for October and 6.2% year over year. That year-over-year gain was the strongest since 1991. Even excluding food and energy, the CPI was up 0.6% from the previous month and 4.6% year over year.

    However, the retail sales numbers — which are adjusted for seasonal variations but not for inflation — indicate consumers are willing to pay the higher prices.


    U.S. households have been flush with cash, thanks to a series of payments Congress approved to combat the pandemic crisis. The spending as totaled more than $5 trillion and included transfer payments in the form of direct checks to the millions of Americans, as well as enhanced unemployment benefits, most of which expired in September.

    Savings totaled $1.6 trillion in the third quarter, well off the pandemic peak but still at a high level. However, worries over inflation have been creeping up in sentiment surveys.

    Spending has remained brisk, however, with debt and credit card outlays up 27% on a two-year basis, according to Bank of America.
  10. forum rang 7 HCohen 16 november 2021 19:05
    Fijn/ positief nieuws(!);
    Eerder al Merck(anti-viral 50% effectief) en nu dus ook Pfizer.

    www.washingtonpost.com/nation/2021/11...
    Pfizer deal would allow experimental covid-19 pill to be manufactured around the world
    LATEST UPDATES
    Key update
    Key coronavirus updates from around the world

    U.S. pharmaceutical giant Pfizer has agreed to a license-sharing deal that would allow its experimental covid-19 drug to be manufactured more widely around the globe. It’s an agreement that the company says could give more than half of the world’s population access to the treatment, even as Pfizer rebuffs calls to grant poorer countries access to its coronavirus vaccine formula.

    The company said this month that the drug, a pill regimen called paxlovid, reduced the risk of covid-19 hospitalization or death by 89 percent when administered within three days of the onset of symptoms. It has not received regulatory approval in the United States, but Pfizer said that it plans to seek authorization from the Food and Drug Administration as soon as possible.

    “This license is so important because, if authorized or approved, this oral drug is particularly well-suited for low- and middle-income countries and could play a critical role in saving lives, contributing to global efforts to fight the current pandemic,” said Charles Gore, executive director of Medicines Patent Pool, a nonprofit group focused on access to medicines and backed by the United Nations that reached the agreement with Pfizer.

    Pfizer is the second drug manufacturer to reach an agreement with MPP, which can grant sub-licenses to other manufacturers to produce generic versions of the pill. U.S. pharmaceutical giant Merck announced last month that it had agreed to share the license for its own covid-19 antiviral pill, molnupiravir, that it developed with Ridgeback Biotherapeutics.
  11. forum rang 7 HCohen 17 november 2021 12:51
    quote:

    Brabander schreef op 17 november 2021 12:23:

    Nounou.. binnen 30 minuten van +0,2% naar -1.3%
    Van je ECB moet je het hebben zeg maar(eikels);
    www.iex.nl/Nieuws/733774/ECB-waarschu...

    De waarschuwing geldt eventueel voor residenteel vastgoed en logistiek vastgoed, maar zeer zeker niet voor retail-og(nog zware discounts)... Dus beleggers die niet verder kijken dan hun neus lang is zijn wellicht uitgestapt nav deze berichtgeving(diverse kanalen).
  12. forum rang 7 HCohen 17 november 2021 13:48
    quote:

    HCohen schreef op 17 november 2021 12:51:

    [...]
    De waarschuwing geldt eventueel voor residenteel vastgoed en logistiek vastgoed, maar zeer zeker niet voor retail-og(nog zware discounts)... Dus beleggers die niet verder kijken dan hun neus lang is zijn wellicht uitgestapt nav deze berichtgeving(diverse kanalen).
    De ECB waarschuwing betreft dus slechts residentieel vastgoed;
    www.cnbc.com/2021/11/17/european-cent...
    On property, it said risks of price corrections over the medium term have increased substantially amid rising estimates of house price overvaluations.
6.809 Posts
Pagina: «« 1 ... 307 308 309 310 311 ... 341 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht