Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

SHELL PLC GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur)

30,815
  • Verschil

    +0,690 +2,29%
  • Volume

    8.722.053 Gem. (3M) 6M
  • Bied

    30,730  
  • Laat

    30,880  
+ Toevoegen aan watchlist

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 7975 7976 7977 7978 7979 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 januari 2022 04:10
    quote:

    JM14 schreef op 3 januari 2022 23:23:

    Over een jaar rijden er in Nederland Nio’s rond, verzekert William Li, oprichter en CEO van het Chinese automerk. De elektrische auto’s moeten concurreren met Tesla en gaan gebruikmaken van de laadstations van Shell. ‘Dat is geen simpele transactie. Het is een herziening van het energiesysteem.’
    Het hele stuk met onder andere ook een aantal kritiekpunten t.a.v. het concept van Nio hieronder:

    www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur/zo-w...

    ... en verder blijk je in de toekomst - als het aan de autobouwers uit Stuttgart ligt -, amper nog een laadpaal onderweg nodig te hebben ;):

    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/me...

  2. forum rang 5 Marco1962 4 januari 2022 06:24
    quote:

    Hendrik65 schreef op 4 januari 2022 04:10:

    [...]

    Het hele stuk met onder andere ook een aantal kritiekpunten t.a.v. het concept van Nio hieronder:

    www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur/zo-w...

    ... en verder blijk je in de toekomst - als het aan de autobouwers uit Stuttgart ligt -, amper nog een laadpaal onderweg nodig te hebben ;):

    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/me...

    Bedankt voor het delen Hendrik.
    Heb je gisteren Barrick nog binnen geharkt?
  3. forum rang 5 SMV01 4 januari 2022 06:27
    quote:

    Maria Geertruida schreef op 3 januari 2022 23:20:

    Ik hoop, dat de lage volumes er op duiden, dat de verkopers even geen zin - en ook geen noodzaak, want de boeken voor 2021 zijn definitief gesloten - hebben om op deze koersen te verkopen. Lijkt mij ook niet handig gezien de verwachtingen. En dan heeft het inkoopprogramma van Shell zelf des te meer impact. Langzaam omhoog maar deze week; met iedere dag 1 of 2 dubbeltjes komen we er ook.

    Krijgen we trouwens nog iets van een update/persbericht van Shell woensdag of donderdag?
    Normaal gesproken komen ze volgens mij 3 weken voor de cijfers met een trading update. Dat zou dan de 13e zijn.
  4. forum rang 4 Rakker 4 januari 2022 07:08
    Mouse: 'Denk dat we nog 2 of 3 maanden moeten wachten tot het Europarlement heeft gestemd over het voorstel kernenergie en gas onder voorwaarden een groen label te geven. Stemt het europarlement ermee in, dan vermoed ik dat pensioenfondsen en banken weer instappen en zal de koersflink stijgen (evenals het volume), hangt ook van de cijfers af natuurlijk'.

    De journalistie berichtgeving is onjuist. Vorige week berichtten de kranten dat kernenergie tot 2045 een groen label kan krijgen onder voorwaarden vlgns het commissie voorstel van de EU, vandaag staat in het FD dat de vergunning voor de bouw van een kernreactor vóór 2045 binnen moet zijn.

    Het Commissievoorstel kan nog worden aangepast tijdens een consultatie die tussen nu en 12 januari plaatsvindt. Daarna krijgen het Europarlement en de lidstaten vier maanden de tijd zich erover te buigen, een periode die eventueel met twee maanden kan worden verlengd.

    Links is tegen, en bijv. ook Oostenrijk, maar zijn in de minderheid. Daarom wordt door hen ondezocht of het voorstel via de rechtbank aangevochten kan worden. Dan gaat het mogelijk nog veel langer duren.

    Uit het FDL: Nederlandse Pensioenfondsen reageren afkeurend op het voornemen van beleidsmakers in Brussel om beleggingen in gas- en kernenergie voorlopig als groen te beschouwen. Grote pensioenfondsen ABP en PGGM sluiten zich aan bij de Pensioenfederatie. Die schreef recent het 'oprekken' van groene standaarden te verwerpen. Dat is precies wat er nu gebeurt.

  5. forum rang 4 Ernie1966 zonder Bert 4 januari 2022 07:40
    quote:

    Mouse schreef op 4 januari 2022 07:08:

    Mouse: 'Denk dat we nog 2 of 3 maanden moeten wachten tot het Europarlement heeft gestemd over het voorstel kernenergie en gas onder voorwaarden een groen label te geven. Stemt het europarlement ermee in, dan vermoed ik dat pensioenfondsen en banken weer instappen en zal de koersflink stijgen (evenals het volume), hangt ook van de cijfers af natuurlijk'.

    De journalistie berichtgeving is onjuist. Vorige week berichtten de kranten dat kernenergie tot 2045 een groen label kan krijgen onder voorwaarden vlgns het commissie voorstel van de EU, vandaag staat in het FD dat de vergunning voor de bouw van een kernreactor vóór 2045 binnen moet zijn.

    Het Commissievoorstel kan nog worden aangepast tijdens een consultatie die tussen nu en 12 januari plaatsvindt. Daarna krijgen het Europarlement en de lidstaten vier maanden de tijd zich erover te buigen, een periode die eventueel met twee maanden kan worden verlengd.

    Links is tegen, en bijv. ook Oostenrijk, maar zijn in de minderheid. Daarom wordt door hen ondezocht of het voorstel via de rechtbank aangevochten kan worden. Dan gaat het mogelijk nog veel langer duren.

    Uit het FDL: Nederlandse Pensioenfondsen reageren afkeurend op het voornemen van beleidsmakers in Brussel om beleggingen in gas- en kernenergie voorlopig als groen te beschouwen. Grote pensioenfondsen ABP en PGGM sluiten zich aan bij de Pensioenfederatie. Die schreef recent het 'oprekken' van groene standaarden te verwerpen. Dat is precies wat er nu gebeurt.

    Als gas echt toegelaten wordt als groen zal de druk op Shell toenemen om het bedrijf te splitsen in een olietak en een groene tak. Krijgt Loeb mss. toch gelijk
  6. epicurus1 4 januari 2022 07:54
    quote:

    Ernie1966 zonder Bert schreef op 4 januari 2022 07:40:

    [...]

    Als gas echt toegelaten wordt als groen zal de druk op Shell toenemen om het bedrijf te splitsen in een olietak en een groene tak. Krijgt Loeb mss. toch gelijk
    Daar heeft Shell duidelijk van gezegd dat dat niet gaat.
    De olie en gas financiert de groene investeringen.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 4 januari 2022 07:54
    quote:

    Ernie1966 zonder Bert schreef op 4 januari 2022 07:40:

    [...]Als gas echt toegelaten wordt als groen zal de druk op Shell toenemen om het bedrijf te splitsen in een olietak en een groene tak. Krijgt Loeb mss. toch gelijk
    Grote nonsens: gas en olie kan niet gescheiden worden, alleen al omdat uit veel bronnen beiden geproduceerd worden.

    Bovendien is aardgas slechts tijdelijk groen en alleen als de CO2 wordt opgeslagen.
  8. forum rang 9 nine_inch_nerd 4 januari 2022 07:56
    quote:

    JM14 schreef op 3 januari 2022 23:23:

    Over een jaar rijden er in Nederland Nio’s rond, verzekert William Li, oprichter en CEO van het Chinese automerk. De elektrische auto’s moeten concurreren met Tesla en gaan gebruikmaken van de laadstations van Shell. ‘Dat is geen simpele transactie. Het is een herziening van het energiesysteem.’
    Het zal best wel dat NIO voet aan de grond krijgt hier in Europa, maar Europeanen staan niet te trappelen voor Chinese auto's. Dat gevoel zal ook tijd nodig hebben.

    Er rijden al Polestars rond hier in Nederland en de rest van Europa. En er volgen nog meer. Daar zie ik persoonlijk meer brood in.
    Polestar gaat begin dit jaar de beurs op via een SPAC (GGPI). Zie Polestar draadje.
    Polestar 1 + 2 rijden al, Polestar 3, 4 en 5 volgen!
  9. PabloJa 4 januari 2022 08:16
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 4 januari 2022 07:56:

    [...]

    Het zal best wel dat NIO voet aan de grond krijgt hier in Europa, maar Europeanen staan niet te trappelen voor Chinese auto's. Dat gevoel zal ook tijd nodig hebben.

    Er rijden al Polestars rond hier in Nederland en de rest van Europa. En er volgen nog meer. Daar zie ik persoonlijk meer brood in.
    Polestar gaat begin dit jaar de beurs op via een SPAC (GGPI). Zie Polestar draadje.
    Polestar 1 + 2 rijden al, Polestar 3, 4 en 5 volgen!
    Dat snap ik niet, in alinea 1 zeg je nee Chinese auto's, in alinea 2 jawel Chinese auto's.
  10. forum rang 9 nine_inch_nerd 4 januari 2022 08:17
    quote:

    PabloJa schreef op 4 januari 2022 08:16:

    [...]

    Dat snap ik niet, in alinea 1 zeg je nee Chinese auto's, in alinea 2 jawel Chinese auto's.
    Je probeert een slimme opmerking te maken, maar maak je huiswerk, dude. ;)
  11. $Dorst 4 januari 2022 08:22
    quote:

    PabloJa schreef op 4 januari 2022 08:20:

    Ik zeg dat snap ik niet.
    Polestar is een autofabrikant en het performancemerk van Volvo Car Corporation, gevestigd in Göteborg in Zweden. Het merk richt zich op het bouwen van sportieve elektrische auto's.
  12. epicurus1 4 januari 2022 08:24
    Net op BNR;

    Extreem winterweer op diverse plekken in de US

    The new year is beginning with very active weather as heavy snow and ice cause hazardous travel in the Midwest while severe storms threaten the South. Arctic air will surge south and east behind this storm. Meteorologist Allison Chinchar has the details.Source: CNN
  13. Tycoon 4 januari 2022 08:34
    quote:

    S Dorst schreef op 4 januari 2022 08:22:

    [...]

    Polestar is een autofabrikant en het performancemerk van Volvo Car Corporation, gevestigd in Göteborg in Zweden. Het merk richt zich op het bouwen van sportieve elektrische auto's.
    En Volvo is eigendom van het chinese Geely! Hence, beeldvorming.
    www.tijd.be/ondernemen/auto/chinese-m...
  14. forum rang 9 nine_inch_nerd 4 januari 2022 08:36
    quote:

    S Dorst schreef op 4 januari 2022 08:22:

    [...]

    Polestar is een autofabrikant en het performancemerk van Volvo Car Corporation, gevestigd in Göteborg in Zweden. Het merk richt zich op het bouwen van sportieve elektrische auto's.
    @Pablo wou slim zijn en relateerde de link met Geely.
    NB: Polestar levert niet alleen sportieve auto's in de toekomst...
  15. [verwijderd] 4 januari 2022 08:36
    En wie is de eigenaar van Volvo & Polestar, het chineese Geely. Trouwens ook eigenaar van de bouwer van de bekende londense zwartes taxis......
  16. forum rang 9 nine_inch_nerd 4 januari 2022 08:39
    quote:

    Tycoon schreef op 4 januari 2022 08:34:

    [...]

    En Volvo is eigendom van het chinese Geely! Hence, beeldvorming.
    www.tijd.be/ondernemen/auto/chinese-m...
    "Eigendom" is het verkeerde woord. Ze worden gemaakt in China momenteel door Geely. Maar dat gaat ook veranderen. Het is Zweeds met een dikke vinger van Volvo erin! Kijk eens dieper.
    Laten we maar bij Shell blijven, daar hebben jullie meer verstand van. -lol-
  17. forum rang 6 boldie 4 januari 2022 08:41
    quote:

    Mouse schreef op 4 januari 2022 07:08:

    Mouse: 'Denk dat we nog 2 of 3 maanden moeten wachten tot het Europarlement heeft gestemd over het voorstel kernenergie en gas onder voorwaarden een groen label te geven. Stemt het europarlement ermee in, dan vermoed ik dat pensioenfondsen en banken weer instappen en zal de koersflink stijgen (evenals het volume), hangt ook van de cijfers af natuurlijk'.

    De journalistie berichtgeving is onjuist. Vorige week berichtten de kranten dat kernenergie tot 2045 een groen label kan krijgen onder voorwaarden vlgns het commissie voorstel van de EU, vandaag staat in het FD dat de vergunning voor de bouw van een kernreactor vóór 2045 binnen moet zijn.

    Het Commissievoorstel kan nog worden aangepast tijdens een consultatie die tussen nu en 12 januari plaatsvindt. Daarna krijgen het Europarlement en de lidstaten vier maanden de tijd zich erover te buigen, een periode die eventueel met twee maanden kan worden verlengd.

    Links is tegen, en bijv. ook Oostenrijk, maar zijn in de minderheid. Daarom wordt door hen ondezocht of het voorstel via de rechtbank aangevochten kan worden. Dan gaat het mogelijk nog veel langer duren.

    Uit het FDL: Nederlandse Pensioenfondsen reageren afkeurend op het voornemen van beleidsmakers in Brussel om beleggingen in gas- en kernenergie voorlopig als groen te beschouwen. Grote pensioenfondsen ABP en PGGM sluiten zich aan bij de Pensioenfederatie. Die schreef recent het 'oprekken' van groene standaarden te verwerpen. Dat is precies wat er nu gebeurt.

    verbaast me niks dat die tegen zijn. Moesten eerst onder druk hun aandeeltjes tegen spot prijs verkopen om nu te zien dat dan toch stempel groen krijgen.
  18. [verwijderd] 4 januari 2022 08:43
    quote:

    reuropean schreef op 4 januari 2022 08:36:

    En wie is de eigenaar van Volvo & Polestar, het chineese Geely. Trouwens ook eigenaar van de bouwer van de bekende londense zwartes taxis......
    Lijkt er wel op. Maar hoe de eigendomsverhoudingen binnen Polestar precies liggen, is me niet geheel duidelijk. Uit meerdere artikelen maak ik wel op dat het een Zweeds-Chinese joint venture is. Zie daarvoor bijvoorbeeld onderstaand artikel:

    www.theverge.com/2021/9/27/22696139/p...
  19. $Dorst 4 januari 2022 08:46
    quote:

    Tycoon schreef op 4 januari 2022 08:34:

    [...]

    En Volvo is eigendom van het chinese Geely! Hence, beeldvorming.
    www.tijd.be/ondernemen/auto/chinese-m...
    Klopt helemaal.
    Maar ze worden nog steeds geproduceerd in Zweden (en deel in Belgie).
    Dan is het voor mij nog steeds geen Chinese auto.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 7975 7976 7977 7978 7979 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 31 oktober

    1. Holland Colours halfjaarcijfers
    2. Inkoopmanagersindices industrie en diensten oktober (Chi)
    3. Bank of Japan rentebesluit 0,25% (onveranderd) volitaliteit verwacht
    4. Inflatie oktober vlpg (NL)
    5. Arcadis Q3-cijfers
    6. DSM-Firmenich Q3-cijfers
    7. Flow Traders Q3-cijfers
    8. Heijmans Q3-cijfers
    9. ING Q3-cijfers
    10. Van Lanschot Kempen Q3-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht