Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

14,475
  • Verschill

    +0,095 +0,66%
  • Volume

    1.831.180 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    14,430  
  • Laat

    14,550  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 202 203 204 205 206 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Mr Trade 18 januari 2022 16:09
    quote:

    Altijd schreef op 18 januari 2022 16:06:

    [...]
    Uit het artikel: "The safer bet: DoorDash
    DoorDash and Just Eat both look reasonably valued after their year-long declines. DoorDash trades at 7.5 times next year's sales, while Just Eat trades at just 1.6 times next year's sales.

    I'm not a fan of either stock right now, and I wouldn't bet on a turnaround until their year-over-year comparisons stabilize. But if I had to choose one over the other, DoorDash's bottom-line stability and narrower geographic focus definitely make it a much safer investment than Just Eat.".


    Dat is toch ongelooflijk, dat je een vergelijkingscijfer neemt (7.5 times DD vs 1.6 times JIT sales) en vervolgens stelt dat Doordash de voorkeur verdient op basis van stabiliteit en geografische focus ... daar waar dan ook nog es Wolt is overgenomen voor teveel geld in teveel landen met een te klein marktaandeel.

    Analyseer dan niet, aub...Dank voor het artikel, mooi gevonden...
    Helemaal met je eens, snapte helemaal niets van de conclusie
  2. Sharon 18 januari 2022 16:12
    Uiteindelijk toch een fijne groene dag. Hopelijk houdt ie het en kakt het na sluitingstijd niet in. Morgen 50+? We shall see. Fijne avond allen.
  3. WENS1234 18 januari 2022 16:12
    quote:

    Altijd schreef op 18 januari 2022 16:06:

    [...]
    Uit het artikel: "The safer bet: DoorDash
    DoorDash and Just Eat both look reasonably valued after their year-long declines. DoorDash trades at 7.5 times next year's sales, while Just Eat trades at just 1.6 times next year's sales.

    I'm not a fan of either stock right now, and I wouldn't bet on a turnaround until their year-over-year comparisons stabilize. But if I had to choose one over the other, DoorDash's bottom-line stability and narrower geographic focus definitely make it a much safer investment than Just Eat.".


    Dat is toch ongelooflijk, dat je een vergelijkingscijfer neemt (7.5 times DD vs 1.6 times JIT sales) en vervolgens stelt dat Doordash de voorkeur verdient op basis van stabiliteit en geografische focus ... daar waar dan ook nog es Wolt is overgenomen voor teveel geld in teveel landen met een te klein marktaandeel.

    Analyseer dan niet, aub...Dank voor het artikel, mooi gevonden...
    Leo Sun is een Amerikaan en die kopen nou eenmaal liever dure Amerikaanse aandelen
  4. forum rang 5 Mr Trade 18 januari 2022 16:23
    quote:

    WENS1234 schreef op 18 januari 2022 16:12:

    [...]

    Leo Sun is een Amerikaan en die kopen nou eenmaal liever dure Amerikaanse aandelen
    Dat snap ik, maar een "safer bet" is toch niet de juiste woordkeuze hehe
  5. Burtolovic 18 januari 2022 16:38
    quote:

    Altijd schreef op 18 januari 2022 16:06:

    [...]
    Uit het artikel: "The safer bet: DoorDash
    DoorDash and Just Eat both look reasonably valued after their year-long declines. DoorDash trades at 7.5 times next year's sales, while Just Eat trades at just 1.6 times next year's sales.

    I'm not a fan of either stock right now, and I wouldn't bet on a turnaround until their year-over-year comparisons stabilize. But if I had to choose one over the other, DoorDash's bottom-line stability and narrower geographic focus definitely make it a much safer investment than Just Eat.".


    Dat is toch ongelooflijk, dat je een vergelijkingscijfer neemt (7.5 times DD vs 1.6 times JIT sales) en vervolgens stelt dat Doordash de voorkeur verdient op basis van stabiliteit en geografische focus ... daar waar dan ook nog es Wolt is overgenomen voor teveel geld in teveel landen met een te klein marktaandeel.

    Analyseer dan niet, aub...Dank voor het artikel, mooi gevonden...
    Precies wat ik ook dacht, de conclusie strookte totaal niet met de analyse, haha
  6. forum rang 7 FEBU 18 januari 2022 16:41
    Het is een goed teken dat sentiment negatief is en aandelen flink zakken terwijl JET mooi in het GROEN staat!!
  7. [verwijderd] 18 januari 2022 17:09
    quote:

    KCNIB schreef op 18 januari 2022 16:41:

    Het is een goed teken dat sentiment negatief is en aandelen flink zakken terwijl JET mooi in het GROEN staat!!
    O jaa joh
  8. forum rang 4 BW2017 18 januari 2022 17:14
    Dit is met afstand het gekste aandeel wat ik ooit gehad heb.
    Wat een koersschommeling weer.
  9. [verwijderd] 18 januari 2022 17:17
    Koersschommeling is verklaarbaar. De Amerikanen hebben pas vanmiddag onze weekend discussie gelezen, dus kopen bij post 3500 en bij 3950 kwamen ze erachter dat het loos alarm was en weer verkocht.
  10. forum rang 7 FEBU 18 januari 2022 17:22
    quote:

    Crashdummy schreef op 18 januari 2022 17:09:

    [...]

    O jaa joh
    Abtje van mij, steek het ergens in waar de zon niet schijnt
  11. [verwijderd] 18 januari 2022 17:29
    Jet vooralsnog in de plus op een dag waarop bijna alle groei aandelen in de uitverkoop zijn. Opmerkelijk is het wel. Ene spaarpotvuller verkondigde laats nog dat stijgende rentes jet de afgrond in zou gooien.
  12. andrejes 18 januari 2022 17:30
    quote:

    BW2017 schreef op 18 januari 2022 17:14:

    Dit is met afstand het gekste aandeel wat ik ooit gehad heb.
    Wat een koersschommeling weer.
    Niet normaal ook, van -2,5% naar +3% nu 0,50%. Wel grote aantallen na 14:15 dus geeft moed.
  13. [verwijderd] 18 januari 2022 17:41
    quote:

    Dhr. B. Legger schreef op 18 januari 2022 15:43:

    Ik word een beetje pessimistisch als JET belegger. Mijn verwachting is dat we weer in het rood eindigen vandaag. Ik snap echt niets van dit aandeel, maar blijf maar gewoon zitten
    Wat valt er niet te snappen???
    Zolang JET zich niet terugtrekt uit Amerika, wordt het NOOIT meer wat met de koers.

    Zo eenvoudig is het nu eenmaal.
    Al die valse hoop hier pfffff
  14. Wasmachine71 18 januari 2022 17:44
    quote:

    kassa! schreef op 18 januari 2022 17:17:

    Koersschommeling is verklaarbaar. De Amerikanen hebben pas vanmiddag onze weekend discussie gelezen, dus kopen bij post 3500 en bij 3950 kwamen ze erachter dat het loos alarm was en weer verkocht.
    Of ze kopen JET aandelen, duwen de koers omhoog, wachtend tot de Amerikaanse beurs omhoog gaat en pakken dan een mooi klein rendement, dumpen de stukken en gaan langzaam in Amerikaans genoteerde bedrijven (DD, Uber) en pakken hier op het eind van de dag weer een mooi winstje om morgenvroeg in JET te stappen.

    Of ga ik nu te ver met speculeren?
  15. forum rang 10 voda 18 januari 2022 17:59
    J U S T E A T T A K E A W A Y : D E O P L O S S I N G , I F O O D, E N D E V E R B O R G E N W A A R D E

    Introductie
    Het in 2000 in Nederland opgerichte bestelplatform Just
    Eat Takeaway is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf
    verdubbelde haar aantal orders ruim boven 1 miljard en
    verdrievoudigde haar omzet tot €3,3 miljard in de laatste
    2 jaar. Het is marktleider in meer dan de helft van de
    landen waar het opereert.

    De kloof tussen de aandelenkoers en de prestaties
    De kloof tussen de aandelenkoers en de prestaties van
    Just Eat Takeaway (JET) is een doorn in het oog van de
    aandeelhouders, zowel retail als institutioneel. Het
    verschil tussen de evolutie van de aandelenkoers in de
    afgelopen 24 maanden en de rugwind van het coronavirus
    is opzienbarend zoals hieronder valt te zien.
    JET: -49%, Doordash +39%, Delivery Hero +23%
    Een aandelenkoers die halveert terwijl het aantal orders
    verdubbelt en de omzet verdrievoudigt. De recente weken
    waren voor elke maaltijdbezorger slikken maar op de
    lange termijn valt te zien dat het een bedrijfsspecifiek
    probleem is.

    Het kantelpunt: 19 oktober 2020. JET bereikte intraday
    een hoogste koers ooit van €110,65. Wel heel ver weg van
    zijn huidige aandelenkoers: €43,40.

    Het Probleem: Grubhub
    Instappen in een bedrijf met een probleem klinkt best
    apart, maar als de oplossing gemakkelijk is dan misschien
    niet. Momenteel moet een belegger JET niet als
    groeiaandeel benaderen maar als waarde aandeel.
    In het jaar dat Grubhub deel uitmaakt van JET is de groei
    zeer teleurstellend geweest in vergelijking met de rest van
    de groep. Het is Grubhub niet gelukt om de groei van de
    andere landen te evenaren. Problematisch is dat de groei
    van orders, inkomsten en GMV in 2021 aanzienlijk is
    vertraagd. De 8% groei van orders in 2021 verbleekt in
    vergelijking met:

    Ordergroei: VK: 59% | Canada: 39% | Nederland: 30% | Duitsland: 43% |
    Rest van de Wereld: 24%

    Voor een ommekeer is meer kapitaal nodig. Het is dan ook
    niet verwonderlijk dat talrijke institutionele beleggers
    voorstellen om Grubhub af te splitsen of een joint venture
    met een partner op te richten.
  16. forum rang 10 voda 18 januari 2022 18:00
    Deel 2:

    Te veel hooi op de vork
    De conclusie die hieruit getrokken kan worden, is dat de
    laatste overname er één teveel was. Drie overnames in
    minder dan drie jaar was een hele opgave. Hoewel de
    integratie van de Duitse activiteiten van Delivery Hero en
    de fusie met Just Eat tot dusver zeer succesvol zijn
    geweest, waren er al waarschuwingssignalen. Dat JET
    tegelijkertijd winst in zowel de VS en het VK moest
    investeren was er één. Dit moest bekend zijn bij het
    management. Het management stapte weg namelijk van
    een van hun sterktes: focus. De kracht van JET was en is
    nog steeds de focus op hun strategie en de geleidelijke
    toepassing ervan op hun markten. Ze hebben Duitsland
    en het Verenigd Koninkrijk correct geïdentificeerd en een
    succesvolle uitrol gefaciliteerd.

    Dit deden ze stap voor stap en dat is wat er is misgegaan.
    De deal met Grubhub was opportunistisch, maar kwam in
    wezen te vroeg. JET was nog niet klaar met de fusie en de
    uitrol van hun strategie in het VK.

    De Oplossing Actie is op komst.

    Laat u niet misleiden door het stilzwijgen van JET over
    deze zaak. Zij beseffen net zo goed als hun
    aandeelhouders dat de huidige koers van het aandeel
    onhoudbaar is en hen ernstig in gevaar brengt. CatRock,
    een grote activistische aandeelhouder, heeft hier een
    belangrijke rol in gespeeld. Na de online gepubliceerde
    presentatie van CatRock heeft de raad van bestuur
    gereageerd door te zeggen dat het oplossen van dit
    probleem topprioriteit heeft.

    Sinds eind vorig jaar is JET proactief op zoek naar
    partners om van Grubhub af te komen of om Grubhub
    rendabel te maken. Dit zou kunnen door middel van een
    verkoop of een joint venture. Het geduld van
    investeerders zal dus beloond worden. Zulke deals
    kunnen niet van de ene op de andere dag gerealiseerd
    worden.

    Haast moet JET echter wel hebben want er hangt een
    groot risico boven het hoofd van Jitse Groen: een
    ongewenste overname. De koers is nu zover weggezakt
    dat veel beleggers dit echter als iets positiefs zien.

    Koersdrijver 1: Overname door andere partij
    JET loopt het risico te worden overgenomen door een
    concurrent. Prosus is geblokkeerd om een overname af te
    ronden vanwege de verkoop van de Duitse activiteiten en
    het bijbehorende non-concurrentiebeding dat nog moet
    aflopen. DoorDash en Uber hebben echter de financiële
    middelen om een dergelijke actie te overwegen.
    Door de stevige koersdaling handelt JET op een veel
    lagere waardering dan haar concurrenten.

    DoorDash nam eind vorig jaar het bedrijf Wolt over voor €7
    miljard. Het kocht het bedrijf met de uitgifte van nieuwe
    aandelen die toen $206 noteerden. Het is niet uitgesloten dat
    een bedrijf als DoorDash verdere aandelen uitgeeft om zo een
    overname van JET te bewerkstelligen.
    Zo’n overname gaat natuurlijk niet plaatsvinden op de huidige
    koers maar met een (forse) premie: meer dan de gebruikelijke
    25-30%. Dus voor een belegger die JET nog niet heeft, een
    zeer interessant potentieel.

    Koersdrijver 2: iFood

    Wat beleggers zich misschien niet realiseren, is hoeveel
    waarde van JET verborgen zit in iFood. iFood is een
    Brazilaanse maaltijdbezorger waarvan de meerderheid van de
    aandelen in handen is van Prosus. JET bezit een belang van
    33% in iFood.

    In het verleden heeft Prosus €2,3 miljard geboden om dit over
    te nemen. Dit bod werd afgewezen omdat JET van mening was
    dat iFood meer waard is. De huidige marktkapitalisatie van
    JET bedraagt 9,2 miljard euro. Gebruiken wij de € 2,3 miljard
    als referentiebedrag, dan zou het momenteel goed zijn voor
    25% van de beurswaarde van JET.

    Bovendien heeft JET een verdere goede reden om het bod af
    te wijzen. Het gerucht gaat dat Prosus het bedrijf naar de
    beurs wil brengen. iFood is een maaltijdbezorger dat
    voornamelijk in Brazilie actief is, de markt waar het ook een
    marktleider is. In het afgelopen half jaar bedroeg het aantal
    orders 361 miljoen en de omzet $464 miljoen. Op basis van
    het aantal orders een 2/3 grootte van JET.

    Verder positief nieuws voor iFood is dat een van hun
    concurrenten, UberEats, in maart uit de markt stapt. Dit
    verstevigt de positie van iFood verder waardoor er potentieel
    is voor meer winst en omzet. Het aantal orders groeide het
    afgelopen jaar met 42% en in september '21 verwerkte het
    bedrijf al 63 miljoen orders. Aan bedrijven die zo hard groeien
    kan een conservatieve waardering van 10x - 15x de omzet
    toegekend worden. De waarde van het JET belang zou dan
    tussen de €2,8 miljard en €4,1 miljard bedragen. Bij een niet
    ondenkbare waardering van 20x de omzet bedraagt het al
    €5,5 miljard.

    Koersdrijver 3: Resultaten

    Op 12 januari presenteert JET een trading update over de
    hoeveelheid orders in het laatste kwartaal en het hele jaar
    2021. De impact van deze koersdrijver zal minder zijn
    vergeleken met de eerdere twee. Wel biedt het JET de kans
    om verwachtingen te overtreffen. Deze verrassingen zouden
    vooral in het VK en Duitsland kunnen voorkomen, waar het
    afgelopen jaar al bovenmatig gepresteerd werd. Over een
    potentiële verkoop van Grubhub zal waarschijnlijk weinig
    losgelaten worden. De volledige jaarcijfers worden pas op 2
    maart gepresenteerd.

    Conclusie
    2022 moet het jaar van de verandering worden voor JET. De raad van bestuur is zich ten volle bewust van de huidige situatie.
    Voor de belegger biedt dit een kans om een aandeel te kopen tegen een zeer goedkope waardering met veel triggers voor
    opwaartse kansen. Laten we niet onderschatten dat JET heeft bewezen dat het winstgevend kan zijn, zoals in Nederland en
    Duitsland is dat gebleken. Bovendien is hun ordergroei sterk gebleven in alle andere segmenten behalve Grubhub. Het
    bedrijf is actief in gesprek met partners over de verkoop of joint venture van Grubhub, wat als topprioriteit wordt
    aangemerkt.

    Ik kan de bron er niet bij plaatsen.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 202 203 204 205 206 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 mei

    1. NL werkloosheid april
    2. Aegon Q1-cijfers
    3. Vastned Q1-cijfers
    4. Deutsche Telekom Q1-cijfers
    5. KBC Q1-cijfers
    6. Siemens Q2-cijfers
    7. ArcelorMittal $0,25 ex-dividend
    8. IMCD €2,24 ex-dividend
    9. Shell $0,344 ex-dividend
    10. Unilever €0,4268 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht