Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

14,370
  • Verschill

    +0,395 +2,83%
  • Volume

    1.104.208 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    14,360  
  • Laat

    14,370  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1460 1461 1462 1463 1464 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 19 mei 2022 12:15
    quote:

    Caion schreef op 19 mei 2022 11:49:

    [...]
    Maar ja, mocht het bovengenoemde scenario werkelijkheid worden, wat zal er dan gebeuren als er helemaal geen keuzes meer gemaakt kunnen worden?
    Een claimemissie tegen de tijd dat het geld op is of dat convertibles moeten worden afgelost.

    www.justeattakeaway.com/convertible-b...

    Ik weet ook niet hoe het zich precies gaat ontvouwen, ik heb geen glazen bol.

    Wat ik wel weet is dat ik liever eerder dan later van mijn exposure tov JET af wil zijn, maar dan zonder verlies te hoeven nemen.

    Verlies kunnen nemen op "foute" posities is overigens wel zo'n beetje de belangrijkste voorwaarde om je totaalrendement niet om zeep te helpen. Gezien het scala aan scenario's en de hoge volatiliteit (optiepremies) blijf ik echter denken dat ik me nog wel uit deze positie zal kunnen bevrijden. De tijd zal het leren.
  2. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 19 mei 2022 12:31
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 19 mei 2022 12:15:

    [...]

    Een claimemissie tegen de tijd dat het geld op is of dat convertibles moeten worden afgelost.

    www.justeattakeaway.com/convertible-b...

    Ik weet ook niet hoe het zich precies gaat ontvouwen, ik heb geen glazen bol.

    Wat ik wel weet is dat ik liever eerder dan later van mijn exposure tov JET af wil zijn, maar dan zonder verlies te hoeven nemen.

    Verlies kunnen nemen op "foute" posities is overigens wel zo'n beetje de belangrijkste voorwaarde om je totaalrendement niet om zeep te helpen. Gezien het scala aan scenario's en de hoge volatiliteit (optiepremies) blijf ik echter denken dat ik me nog wel uit deze positie zal kunnen bevrijden. De tijd zal het leren.
    HAHA claimemissie wat een grap! Ik ben niet bang dat er een claimemissie komt en vind het lullig om bij particuliertjes angst in te boezemen door het te hebben over een claimemissie!!
  3. forum rang 6 keffertje 19 mei 2022 12:33
    quote:

    Caion schreef op 19 mei 2022 11:12:

    De veronderstelling dat er met bezorging van eten winst gemaakt kan worden, is denk ik, iets wat zeker mogelijk is. Echter lopen er een paar zaken, waardoor het aandeel lastig te peilen valt.

    Dit valt zowel te wijten aan de positie van TKWY zelf alsmede aan de macro-economische omstandigheden. Ik denk persoonlijk dat TKWY niet failliet zal gaan, maar dat volatiliteit voorlopig aan zal blijven houden totdat de macro-economische omstandigheden verbeteren. Het blijft al om al onzeker. Daarentegen valt me wel op dat er een bepaalde bodem zich gevormd lijkt te hebben. Het is niet uit te sluiten dat de koers niet terug kan zakken naar €16, maar hoe realistisch is dat daadwerkelijk, gelet op het algemene sentiment. Daarentegen lijkt het me ook onrealistisch dat we de €30 volgende week op de borden zien verschijnen.

    Zou consolidatie het antwoord kunnen zijn? Ik denk dat zodra de eerste stappen tot consolidatie gezet zijn, dit alleen maar in het voordeel zou kunnen zijn van TKWY. Het is vooral de vraag hoe; Want wat zal GRUB opleveren en in welke mate is men bereidwillig om hierop zijn verlies te nemen? Voorts denk ik eveneens niet dat TKWY overgenomen zal worden, op grond van de huidige beurskoers. Zelfs met een premie van 100% zouden we slechts op circa €40,- uitkomen De vraag is dan vooral, in hoeverre zijn (groot)aandeelhouders, bereidwillig om een verlies te nemen, als er een overname zou plaatsvinden.

    Al om al is TKWY een interessant aandeel, maar naar mijn inziens zijn de bovengenoemde vragen, lastig te beantwoorden. Hebben jullie misschien een antwoord op deze vragen?
    Uiteraard weet ik het antwoord ook niet, maar voor mij ligt de sleutel in het antwoord op de vraag wanneer Jet gaat 'leveren' en dat kan volgens mij op twee manieren:

    1. Het genereren van 'echte' winst dus in termen van positieve kasstromen (en niet dat gedoe rond normalized ebitda etc)
    2. Het verkopen van bedrijfsonderdelen tegen prijzen die in verhouding staan ten opzichte van de veronderstelde waarde

    Ad 1. Dit is volgens mij geprognosticeerd voor 2023/2024 en dat duurt voor beleggers m.i. veel te lang, maar als er op kwartaalbasis een 'route to profitability' wordt geschetst zou dat al heel mooi zijn.

    Ad 2. Pas als partijen daadwerkelijk bereid zijn een PRIJS te betalen voor een bedrijfsonderdeel dan krijgen we een indicatie over de werkelijke WAARDE. Daarmee kan ook invulling worden gegeven aan de stelling dat de 'sum of the parts' veel meer waard is dan de beurswaarde van JET zelf, want veel belangrijker is het feit dat iemand dat dan ook daadwerkelijk wil betalen!

    De lakmoesproef voor dat laatste is m.i. de voorgenomen verkoop van iFood (Brazilie), dat naar verluidt 2,5 miljard waard zou zijn. Is iemand daadwerkelijk bereid dat geld er voor neer te tellen, dan is de huidige waardering van Jet natuurlijk een lachertje, maar tot die tijd zijn alle waarderingsbespiegelingen en koersdoelen m.i. niet meer dan luchtfietserij!
  4. Quantmania 19 mei 2022 12:43
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 19 mei 2022 12:31:

    [...]

    HAHA claimemissie wat een grap! Ik ben niet bang dat er een claimemissie komt en vind het lullig om bij particuliertjes angst in te boezemen door het te hebben over een claimemissie!!
    Als ik meer dan 20.000 aandelen zou hebben, zou ik mij serieus zorgen maken over deze mogelijkheid. Maar dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik geen grote (optie)positie heb.
  5. forum rang 6 Trx7 19 mei 2022 12:48
    quote:

    keffertje schreef op 19 mei 2022 12:33:

    [...]

    Uiteraard weet ik het antwoord ook niet, maar voor mij ligt de sleutel in het antwoord op de vraag wanneer Jet gaat 'leveren' en dat kan volgens mij op twee manieren:

    1. Het genereren van 'echte' winst dus in termen van positieve kasstromen (en niet dat gedoe rond normalized ebitda etc)
    2. Het verkopen van bedrijfsonderdelen tegen prijzen die in verhouding staan ten opzichte van de veronderstelde waarde

    Ad 1. Dit is volgens mij geprognosticeerd voor 2023/2024 en dat duurt voor beleggers m.i. veel te lang, maar als er op kwartaalbasis een 'route to profitability' wordt geschetst zou dat al heel mooi zijn.

    Ad 2. Pas als partijen daadwerkelijk bereid zijn een PRIJS te betalen voor een bedrijfsonderdeel dan krijgen we een indicatie over de werkelijke WAARDE. Daarmee kan ook invulling worden gegeven aan de stelling dat de 'sum of the parts' veel meer waard is dan de beurswaarde van JET zelf, want veel belangrijker is het feit dat iemand dat dan ook daadwerkelijk wil betalen!

    De lakmoesproef voor dat laatste is m.i. de voorgenomen verkoop van iFood (Brazilie), dat naar verluidt 2,5 miljard waard zou zijn. Is iemand daadwerkelijk bereid dat geld er voor neer te tellen, dan is de huidige waardering van Jet natuurlijk een lachertje, maar tot die tijd zijn alle waarderingsbespiegelingen en koersdoelen m.i. niet meer dan luchtfietserij!
    AB. Heb dezelfde geachten. Een feit is bovendien ook dat op het geheel van JET momenteel geen biedingen worden gedaan terwijl wordt verondersteld dat de huidige waardering ver onder de boogde waardering zou staan.. Sterker nog, shorters breiden uit of blijven zitten.
  6. Mokthalan 19 mei 2022 13:11
    Opvallend weinig beweging vandaag, soms moet je niet willen zoeken naar oorzaken, maar het lijkt erop dat het stilte voor de storm is, ofwel wachten op wat de US gaat doen.
  7. JohnWick 19 mei 2022 13:18
    Opvallend weinig beweging bij JET ja. De rest van de fondsen toch wel flinke uitslagen. Engeland ook -3%. Zometeen de ECB notulen, misschien dat dat wat teweegbrengt..
  8. forum rang 4 zalwel 19 mei 2022 13:37
    Een stukje van een artikel over just eat van maart 2022 toen het aandeel nog 36 stond.

    Een verborgen pareltje in JET is het bedrijf Menulog. Toen het management van Takeaway in 2019 Just Eat overnam, was Menulog een suboptimale speler in Australië en hechtte het management geen waarde aan de operatie. Maar met een geweldige uitvoering (in 2021 bestellingen meer dan verdubbeld) zijn Menulog en Uber Eats beide ongeveer even groot.

    Er gaan geruchten dat DoorDash geïnteresseerd was in het overnemen van deze operatie voor een bedrag van meerdere miljarden dollars.
  9. forum rang 4 Stock123 19 mei 2022 13:38
    Zie dat vandaag meer mensen shorten. Verstandig eindig je de dag en de week met flinke money in je zakken
  10. forum rang 4 zalwel 19 mei 2022 13:46
    Uit het zelfde artikel

    Skip the dishes
    Skip The Dishes is een ander verborgen juweeltje in JET dat werkt met een jaarlijkse bruto handelswaarde van meer dan € 3 miljard, een leidend marktaandeel (zij het concurrerend), bijna 100% logistiek en qua bedrijfsmodel en groei ongelooflijk vergelijkbaar is met DoorDash. Zelfs bij de helft van DoorDash’s waardering is The Dishes al €1,5 miljard+ waard.
  11. forum rang 4 zalwel 19 mei 2022 13:49
    IFOOD
    Prosus heeft een meerderheidsbelang (twee derde) in deze maaltijdbezorger die de afgelopen jaren is uitgegroeid tot de grootste speler op de Braziliaanse markt voor maaltijdbezorging. Het resterende belang van 33 procent is in handen van Just Eat Takeaway

    Jitse Groen heeft al aangegeven zijn iFood-belang alleen te willen verkopen bij een bod dat ‘de superieure groei van de Braziliaanse maaltijdbezorger weerspiegelt’. Hij zegt al meerdere biedingen te hebben ontvangen, waarvan het hoogste tot nu toe € 2,3 miljard bedroeg.

    “Dit komt niet overeen met de waarde van deze snelgroeiende en strategisch belangrijke speler”, aldus ceo Groen. In de markt wordt aangenomen dat Prosus de bieder was. De technologie-investeerder probeerde eerder Just Eat voor de neus van – toen nog – Takeaway.com weg te kapen.
  12. forum rang 4 marktwaarde 19 mei 2022 13:53
    quote:

    zalwel schreef op 19 mei 2022 13:49:

    IFOOD
    Prosus heeft een meerderheidsbelang (twee derde) in deze maaltijdbezorger die de afgelopen jaren is uitgegroeid tot de grootste speler op de Braziliaanse markt voor maaltijdbezorging. Het resterende belang van 33 procent is in handen van Just Eat Takeaway

    Jitse Groen heeft al aangegeven zijn iFood-belang alleen te willen verkopen bij een bod dat ‘de superieure groei van de Braziliaanse maaltijdbezorger weerspiegelt’. Hij zegt al meerdere biedingen te hebben ontvangen, waarvan het hoogste tot nu toe € 2,3 miljard bedroeg.

    “Dit komt niet overeen met de waarde van deze snelgroeiende en strategisch belangrijke speler”, aldus ceo Groen. In de markt wordt aangenomen dat Prosus de bieder was. De technologie-investeerder probeerde eerder Just Eat voor de neus van – toen nog – Takeaway.com weg te kapen.
    Jitse heeft zichzelf in de vingers gesneden. Wederom. 2,3 miljard gaat hij er nooit meer voor krijgen. Dat bod kun je x 0,7 doen in lijn met de gehele delivery markt.

    En gezien zijn koppigheid en arrogantie gaat hij een lager bod dus ook niet accepteren.
  13. forum rang 4 zalwel 19 mei 2022 13:54
    Het laatste uit het artikel gaat over grub hub

    Het Amerikaanse hedgefonds Cat Rock Capital dringt er al langer op aan dat de toegevoegde waarde van Grubhub voor JET nihil is en dat ze het beter weer zouden móéten verkopen. Overigens is waarde van de grote concurrent Doordash nog steeds een omzet multiple van 6 (ZES!). In dat geval zou Grubhub nu ongeveer €11 miljard waard zijn volgens deze waardering.

    Inmiddels is Grubhub wel degelijk gestegen in 2022 en draaien ze nu een omzet van ongeveer €2 miljard wat neerkomt 3,15 keer de omzet op basis van de historische aanschafprijs. Die € 11 miljoen zie ik niet gebeuren. Maar een bedrag van €4 miljard zou niet onmogelijk moeten zijn (2 keer omzet; 1/3 doordash .

    Ja als je dit maar vaak genoeg terugleest dan is er maar één conclusie.
  14. forum rang 4 zalwel 19 mei 2022 13:55
    quote:

    Stock123 schreef op 19 mei 2022 13:38:

    Zie dat vandaag meer mensen shorten. Verstandig eindig je de dag en de week met flinke money in je zakken
    Jij staat nu nog in de min.
    Maar ja als je niets hebt kan je ook niet veel verliezen. Geluksvogel
  15. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 19 mei 2022 13:56
    quote:

    zalwel schreef op 19 mei 2022 13:46:

    Uit het zelfde artikel

    Skip the dishes
    Skip The Dishes is een ander verborgen juweeltje in JET dat werkt met een jaarlijkse bruto handelswaarde van meer dan € 3 miljard, een leidend marktaandeel (zij het concurrerend), bijna 100% logistiek en qua bedrijfsmodel en groei ongelooflijk vergelijkbaar is met DoorDash. Zelfs bij de helft van DoorDash’s waardering is The Dishes al €1,5 miljard+ waard.
    Ik zie Skipthedishes meer waarde genereren voor JET dan IFOOD! Als ik alle onderdelen zeer conservatief waardeer dan kom ik uit op een koers van 100+!!!
  16. forum rang 5 tradersonly 19 mei 2022 13:58
    quote:

    Marktwaarde schreef op 19 mei 2022 13:53:

    [...]

    Jitse heeft zichzelf in de vingers gesneden. Wederom. 2,3 miljard gaat hij er nooit meer voor krijgen. Dat bod kun je x 0,7 doen in lijn met de gehele delivery markt.

    En gezien zijn koppigheid en arrogantie gaat hij een lager bod dus ook niet accepteren.
    ifood groeit als een malle. Dus ik begrijp Jitse wel. Als ik hem was zou ik het ook niet verkopen nu. Kan over enkele jaren eenvoudigweg het dubbele opleveren. Brazilie is hoogstedelijk en daar is eten bestellen heel gangbaar. Dat moet je echt niet willen verkopen. Zeker niet voor een prijs onder het bod van vorig jaar.
  17. JohnWick 19 mei 2022 14:03
    quote:

    tradersonly schreef op 19 mei 2022 13:58:

    [...]

    ifood groeit als een malle. Dus ik begrijp Jitse wel. Als ik hem was zou ik het ook niet verkopen nu. Kan over enkele jaren eenvoudigweg het dubbele opleveren. Brazilie is hoogstedelijk en daar is eten bestellen heel gangbaar. Dat moet je echt niet willen verkopen. Zeker niet voor een prijs onder het bod van vorig jaar.
    iFood wordt momenteel ook onderzocht in een anti-trust zaak. Weet iemand hoe het daarmee zit?
  18. forum rang 4 zalwel 19 mei 2022 14:05
    quote:

    tradersonly schreef op 19 mei 2022 13:58:

    [...]

    ifood groeit als een malle. Dus ik begrijp Jitse wel. Als ik hem was zou ik het ook niet verkopen nu. Kan over enkele jaren eenvoudigweg het dubbele opleveren. Brazilie is hoogstedelijk en daar is eten bestellen heel gangbaar. Dat moet je echt niet willen verkopen. Zeker niet voor een prijs onder het bod van vorig jaar.
    Heb familie in Brazilië wonen en het loopt als een dolle.
    Is veiliger en sneller en beter om het te laten bezorgen dan het zelf op te halen. In Brazilië is het booming.
    Dus ja die 2,3 miljard was een fooi.
    Gewoon poot stijf houden en gaan voor de hoofdprijs.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1460 1461 1462 1463 1464 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    4. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    5. Besi €2,15 ex-dividend
    6. Fugro €0,40 ex-dividend
    7. Heineken €1,04 ex-dividend
    8. Vastned €1,28 ex-dividend
    9. CTP €0,275 ex=dividend
    10. EU consumentenvertrouwen april (definitief)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht