Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,970
  • Verschill

    -0,016 -0,16%
  • Volume

    1.674.326 Gem. (3M) 1,9M
  • Bied

    9,940  
  • Laat

    10,200  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 46 47 48 49 50 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Warm Buffet 2 juni 2022 18:15
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 2 juni 2022 18:01:

    Het punt is is dat de koers van het aandeel nu te hoog blijft staan. Als de kopers van de claims die aandelen krijgen voor omgerekend 1,50 (1 euro claim/3 + 1,17) dan zullen ze immers direct die aandelen dumpen als de koers nog boven de 1,50 staat.
    Je bedoelt 1,50 euro? 1 euro voor het claimrecht en vervolgens 3,51 euro voor het uitoefenen van de claim tegen verkrijging van 3 nieuwe aandelen. AIRF-KLM koers moet nog 11% zakken om dat niveau te halen. Dat is best een realistisch scenario als ze huidige daling in dit tempo doorzetten t/m dinsdag sluiting.
  2. forum rang 6 Triple A 2 juni 2022 18:29
    quote:

    Westvleteren schreef op 2 juni 2022 17:43:

    [...]

    Volgens mij klopt dat eerste wel hoor.
    Mocht de aandelenkoers onder de 1.17 gaan dan is de claim waardeloos, het aandeel niet, daar betaal je risicopremie voor. Die 1.56 is voor je eigen winst van belang, maar niet voor de risicopremie, normaliter gaan de claimkoers (omgerekend) en koers gelijk op en daalt het verschil tussen beiden richting uitgiftedatum
    Nee hoor.

    Als ik volgende week vrijdag mijn aandelen geleverd krijg dan heb ik € 1,56 per aandeel betaald (claimprijs gedeeld door 3 plus € 1,17). Mijn verlies en dus risico is dus dat de koers vanaf volgende week vrijdag duurzaam onder de € 1,56 noteert.

    Ik heb geen risicopremie betaald, maar juist een risicopremie ontvangen, namelijk het verschil tussen de huidige hogere koers en de € 1,56 die ik zal betalen. En die risicopremie ontvang ik voor het risico dat het aandeel de komende handelsdagen zakt terwijl ik de aandelen nog niet geleverd heb gekregen.

    Als de koers van het aandeel onder de € 1,17 zakt is mijn verlies nog groter, maar dat is voor mij niet de risicogrens. Die € 1,17 is meer de risicogrens voor Air France KLM omdat emissies mislukken als de koers onder de uitgifteprijs zakt.

    -
  3. Nilslijntrekker 2 juni 2022 18:34
    Wat zou jullie advies zijn m.b.t. het wel of niet verkopen van claimrechten? Ik heb op dit moment 300 claims van (nu) 1,00 per stuk. Ik ben niet elke dag met de beurs bezig, dus ook de berichten van de KLM emissie zag ik te laat. Helaas is daardoor de waarde van mijn claims van ± €550 naar €300 gedaald. Moet ik ze nou verkopen, of verwacht je dat ze voor 6 juni nog omhoog gaan?
  4. forum rang 7 Ron Kerstens 2 juni 2022 18:37
    We hebben al heel wat van dit soort emissies gezien, elke keer glijden die claims per dag verder weg en vaak wordt het dieptepunt op de laatste dag bereikt. Niemand weet ook wat die troep waard is, 1,17 of 1,50 of misschien toch 2 euro ? Zonder overheidssteun is het bedrijf foetsie, maar wellicht herrijst het bedrijf als een feniks uit de as.
  5. Nilslijntrekker 2 juni 2022 18:50
    quote:

    Knife Catcher schreef op 2 juni 2022 18:46:

    zet er maar een streep onder nilslijntrekker!
    Gewoon voor de miserabele €1,- verkopen dus? Voelt zo stom dat dit me volledig ontgaan is...Risico van long gaan, heb lang geleden wat gekocht en gedacht om gewoon rustig alles uit te zitten...
  6. Westvleteren 2 juni 2022 19:10
    quote:

    Triple A schreef op 2 juni 2022 18:29:

    [...]

    Nee hoor.

    Als ik volgende week vrijdag mijn aandelen geleverd krijg dan heb ik € 1,56 per aandeel betaald (claimprijs gedeeld door 3 plus € 1,17). Mijn verlies en dus risico is dus dat de koers vanaf volgende week vrijdag duurzaam onder de € 1,56 noteert.

    Ik heb geen risicopremie betaald, maar juist een risicopremie ontvangen, namelijk het verschil tussen de huidige hogere koers en de € 1,56 die ik zal betalen. En die risicopremie ontvang ik voor het risico dat het aandeel de komende handelsdagen zakt terwijl ik de aandelen nog niet geleverd heb gekregen.

    Als de koers van het aandeel onder de € 1,17 zakt is mijn verlies nog groter, maar dat is voor mij niet de risicogrens. Die € 1,17 is meer de risicogrens voor Air France KLM omdat emissies mislukken als de koers onder de uitgifteprijs zakt.

    -
    Dat van ontvangen ipv betalen klopt, heb ik niet goed verwoord.

    De rest begrijp ik niet goed. Dat zou gelden als de koers niet meer beweegt nadat jij/iemand claim heeft gekocht (maar doet hij natuurlijk wel). En de koers kan ook stijgen. Ik blijf erbij dat het werkelijke verschil tussen de claim kopen en aandeel nu kopen, het risico is dat de claim waardeloos afloopt terwijl aandeel wel nog waarde heeft.

    NB. In lijn daarmee, dat dit verschil momenteel steeds groter wordt ipv afneemt komt omdat de markt de kans steeds groter inschat dat dit de laatste dagen nog gaat gebeuren.
  7. [verwijderd] 2 juni 2022 19:13
    quote:

    Nilslijntrekker schreef op 2 juni 2022 18:50:

    [...]

    Gewoon voor de miserabele €1,- verkopen dus? Voelt zo stom dat dit me volledig ontgaan is...Risico van long gaan, heb lang geleden wat gekocht en gedacht om gewoon rustig alles uit te zitten...
    Helaas, dat lijkt me het beste. Al lees je twee jaar terug op dit forum, je zult geen enkele onderbouwde post vinden waaruit je zou kunnen opmaken dat het aandeel AF-KLM op fundamentele gronden een goede investering zou zijn.

    Je kunt best gokken op
    - een opleving van de koers (maar tot de emissie wss niet)
    - een opleving op mlt; mogelijk voor een volgende emissie
    - meer gratis geld van overheden als er weer een ramp opdoemt voor deze industrie
    Maar het blijft bagger en in grote mate verwaterd

    Allerhande lallende mensen gezien hier die na drie dagen of soms drie weken wat winst namen. De treurnis van al diegenen die verlies hebben moeten incasseren zien we meestal niet terug. Die schamen zich zo erg dat ze het niet durven vertellen.

    Sterkte met je beslissing
  8. Westvleteren 2 juni 2022 19:13
    quote:

    Nilslijntrekker schreef op 2 juni 2022 18:50:

    [...]

    Gewoon voor de miserabele €1,- verkopen dus? Voelt zo stom dat dit me volledig ontgaan is...Risico van long gaan, heb lang geleden wat gekocht en gedacht om gewoon rustig alles uit te zitten...
    Het blijft een gok, maar als je verwacht dat de banken de komende dagen de klm koers kunstmatig hoog (kunnen) houden, zou de claimkoers komende dagen nog (kunstmatig) kunnen toenemen. Nu verkopen op 1€ voelt voor mij wel als sell de dip. Maar ja, hij kan idd ook verder afnemen (als het de banken niet lukt)...
  9. forum rang 7 Ron Kerstens 2 juni 2022 19:26
    quote:

    Westvleteren schreef op 2 juni 2022 19:10:

    [...]

    De rest begrijp ik niet goed. Dat zou gelden als de koers niet meer beweegt nadat jij/iemand claim heeft gekocht (maar doet hij natuurlijk wel). En de koers kan ook stijgen. Ik blijf erbij dat het werkelijke verschil tussen de claim kopen en aandeel nu kopen, het risico is dat de claim waardeloos afloopt terwijl aandeel wel nog waarde heeft.
    Als je de claim nu voor 1 euro koopt koop je feitelijk 3 aandelen voor 1,50. Dat is een stuk voordeliger dan het aandeel op 1,70 kopen. Dat de prijs van de claim misschien verder daalt maakt niks uit, jij oefent die claim immers uit en krijgt dus de aandelen voor 1,17 (incl claimkosten voor 1,50). Het verschil tussen de prijs van het aandeel en claim wordt niet veroorzaakt door het risico dat de claim waardeloos zou kunnen aflopen maar door vraag en aanbod. Er zijn veel aandeelhouders die geen zin hebben om opnieuw geld in deze toko te steken en die dumpen hun claims, aangezien elke claim ook nog eens 3 aandelen vertegenwoordigd is de (arbitrage) balans tussen aandeel en claim lastig.

    Maw als je aandelen klm wilt hebben moet je nu niet de aandelen kopen maar de claims.
  10. forum rang 6 Triple A 2 juni 2022 19:28
    quote:

    Nilslijntrekker schreef op 2 juni 2022 18:34:

    Wat zou jullie advies zijn m.b.t. het wel of niet verkopen van claimrechten? Ik heb op dit moment 300 claims van (nu) 1,00 per stuk. Ik ben niet elke dag met de beurs bezig, dus ook de berichten van de KLM emissie zag ik te laat. Helaas is daardoor de waarde van mijn claims van ± €550 naar €300 gedaald. Moet ik ze nou verkopen, of verwacht je dat ze voor 6 juni nog omhoog gaan?
    Is het uitoefenen van claims geen optie voor je?

    Ik ga er van dat je 300 claims hebt. Dan kun je 900 aandelen kopen voor € 1,17 per aandeel. Die aandelen krijg je volgende week vrijdag geleverd.

    Je moet dan wel bij je broker aangeven dat je wilt uitoefenen.

    -
  11. Westvleteren 2 juni 2022 19:41
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 2 juni 2022 19:26:

    [...]

    Als je de claim nu voor 1 euro koopt koop je feitelijk 3 aandelen voor 1,50. Dat is een stuk voordeliger dan het aandeel op 1,70 kopen. Dat de prijs van de claim misschien verder daalt maakt niks uit, jij oefent die claim immers uit en krijgt dus de aandelen voor 1,17 (incl claimkosten voor 1,50). Het verschil tussen de prijs van het aandeel en claim wordt niet veroorzaakt door het risico dat de claim waardeloos zou kunnen aflopen maar door vraag en aanbod. Er zijn veel aandeelhouders die geen zin hebben om opnieuw geld in deze toko te steken en die dumpen hun claims, aangezien elke claim ook nog eens 3 aandelen vertegenwoordigd is de (arbitrage) balans tussen aandeel en claim lastig.

    Maw als je aandelen klm wilt hebben moet je nu niet de aandelen kopen maar de claims.
    Yes, klopt (deels). Samengevat: (claim)koers wordt bepaald vraag en aanbod (zials altijd). Waarom is er minder vraag naar de claim: sommige/veel mensen willen niet bijstorten + risico claim waardeloos aflopen ( + evt andere factoren). Dat laatste speelt wel een rol, maar kleiner dan ik eerder toedichtte. Met achterliggende idee dat markt (van vraag en aanbod) bestaat uit verscheidene partijen die verschillend gewicht hangen aan verschillende factoren.
  12. forum rang 7 Ron Kerstens 2 juni 2022 20:07
    Normaal wordt dit prijsverschil dus weg gearbitreerd. Immers, je koopt dan de claims en voor elke vlaim die je koopt verkoop je 3 aandelen short. Gratis geld, claim kopen voor 1 euro (dus 3 aandelen voor 1,50) en gelijk 3 aandelen short verkopen voor 1,70. Je verdiend dan risicoloos 60 cent per claim. Probleem is echter dat het nu lastig zal zijn om de aandelen te lenen voor 2 weken.
  13. Pint 2 juni 2022 20:45
    quote:

    Nilslijntrekker schreef op 2 juni 2022 18:34:

    Wat zou jullie advies zijn m.b.t. het wel of niet verkopen van claimrechten? Ik heb op dit moment 300 claims van (nu) 1,00 per stuk. Ik ben niet elke dag met de beurs bezig, dus ook de berichten van de KLM emissie zag ik te laat. Helaas is daardoor de waarde van mijn claims van ± €550 naar €300 gedaald. Moet ik ze nou verkopen, of verwacht je dat ze voor 6 juni nog omhoog gaan?
    Ik zou maar heel snel verkopen want elke dag worden de claims lager gezet!
  14. Janteam 2 juni 2022 21:25
    quote:

    Triple A schreef op 2 juni 2022 18:29:

    [...]

    Nee hoor.

    Als ik volgende week vrijdag mijn aandelen geleverd krijg dan heb ik € 1,56 per aandeel betaald (claimprijs gedeeld door 3 plus € 1,17). Mijn verlies en dus risico is dus dat de koers vanaf volgende week vrijdag duurzaam onder de € 1,56 noteert.

    Ik heb geen risicopremie betaald, maar juist een risicopremie ontvangen, namelijk het verschil tussen de huidige hogere koers en de € 1,56 die ik zal betalen. En die risicopremie ontvang ik voor het risico dat het aandeel de komende handelsdagen zakt terwijl ik de aandelen nog niet geleverd heb gekregen.

    Als de koers van het aandeel onder de € 1,17 zakt is mijn verlies nog groter, maar dat is voor mij niet de risicogrens. Die € 1,17 is meer de risicogrens voor Air France KLM omdat emissies mislukken als de koers onder de uitgifteprijs zakt.

    -
    In je bericht ga je er vanuit dat volgende week vrijdag je aandelen geleverd worden maar pas op 14 juni wordt het resultaat v.d. emissie bekend gemaakt.
    De verwachting is dat 16 juni de aandelen daadwerkelijk geleverd worden.
  15. Warm Buffet 2 juni 2022 22:30
    quote:

    Nilslijntrekker schreef op 2 juni 2022 18:50:

    [...]

    Gewoon voor de miserabele €1,- verkopen dus? Voelt zo stom dat dit me volledig ontgaan is...Risico van long gaan, heb lang geleden wat gekocht en gedacht om gewoon rustig alles uit te zitten...
    @Nilslijntrekker: verkopen die claims en wellicht ook overwegen de aandelen AIRF-KLM te verkopen. Daarvoor Shell/Unilever/Ahold (zeer defensieve waardes) terugkopen. Daar heb je geen omkijken naar en betalen dividend. Bij AIRF-KLM moet je altijd dicht bij knoppen zitten, was ook voor corona al het geval. Ik volg/handel dit aandeel al ruim 10 jaar.
  16. pieren 2 juni 2022 23:08
    Ja jij hebt helemaal gelijk.
    Je koopt goedkoper aandelen indirect via de claim dan direct via het aandeel.
    En het is ook helemaal geen risicopremie die je ontvangt. Jij loopt minder risico met jouw claims dan als je de aandelen zou hebben.

    Stel dat de aandelen onder de 1.17 zakken, ben je met de claims beter uit dan met de aandelen. (Je gaat immers je claims niet uitoefenen mocht het aandeel onder de 1.17 zakken)

    Reden van verschil in prijs is dat veel mensen hun claims dumpen.
    Het aandeel volgt de daling (nog) niet, omdat het lenen van aandelen duur is (100% vergoeding per jaar op dit moment).
  17. pieren 2 juni 2022 23:10
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 2 juni 2022 20:07:

    Normaal wordt dit prijsverschil dus weg gearbitreerd. Immers, je koopt dan de claims en voor elke vlaim die je koopt verkoop je 3 aandelen short. Gratis geld, claim kopen voor 1 euro (dus 3 aandelen voor 1,50) en gelijk 3 aandelen short verkopen voor 1,70. Je verdiend dan risicoloos 60 cent per claim. Probleem is echter dat het nu lastig zal zijn om de aandelen te lenen voor 2 weken.
    Ja precies, dit is het punt, aandelen zijn lastig te lenen en de vergoeding die je daarvoor betaalt, staat op 2% per week (op dit moment, dat kan op dagbasis veranderen)
  18. Gelano 3 juni 2022 01:09
    Het gaat om de koers, die staat nu op 1.719.

    Stel, u heeft voor 3.4 euro gekocht voor de emissie.
    Dan heeft u nu met de claims van 1.17 euro per stuk een gemiddelde prijs van 1.17 × 3 + 3.4 / 4 = 1.725.
    In dat geval staat u een minimale min. Wel met het punt om de claims te verzilveren. Dat betekent extra geld investeren in AIRF-KLM.

    Verkoopt u nu de claims, is dat circa 17 cent verlies per claim. Ook dat is een keuze.

    Ik krijg het idee dat veel beleggers uit angst de claims weg doen. In feite is dat voor hen alleen maar verlies, zeker nu.

    De vraag blijft wel hoe de koers is van AIRF-KLM rond 16 juni.

    Aan u de keuze. Neemt u nu direct al genoegen met verlies bij verkoop van de claims en het aandeel of wacht u. Op dit moment heeft u virtueel bij een aankoop destijds van 3.4 euro weinig verlies.
  19. Jklm 3 juni 2022 08:41
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 2 juni 2022 18:37:

    We hebben al heel wat van dit soort emissies gezien, elke keer glijden die claims per dag verder weg en vaak wordt het dieptepunt op de laatste dag bereikt. Niemand weet ook wat die troep waard is, 1,17 of 1,50 of misschien toch 2 euro ? Zonder overheidssteun is het bedrijf foetsie, maar wellicht herrijst het bedrijf als een feniks uit de as.
    Maandag laatste dag toch dat je claims kunt kopen? Wat is jouw verwachting qua claimkoers, maandag 0,50 ? Want dat scheelt me toch 3000 euro tov nu kopen 6000 a 1 euro.
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 46 47 48 49 50 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht