Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,870
  • Verschill

    -0,330 -2,32%
  • Volume

    1.563.751 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,850  
  • Laat

    14,000  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1941 1942 1943 1944 1945 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 KCNIB 16 juli 2022 22:03
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 16 juli 2022 21:20:

    [quote alias=KCNIB id=14301726 date=202207161909]
    [...]

    Niveau van huidige management is zeer laag, ze hebben een sterke naam nodig die het verder kan brengen. Ze moeten sowieso focussen op Europa en de rest verkopen. ROO is 1,5 miljard pond waard, DASH 28 miljard dollar en JET 2.9 miljard euro. Ze hebben in een +/- 1 jaar 17 miljard beurswaarde vernietigd. Het is echt triest hoe Clown Jitse 17 miljard beurswaarde heeft vernietigd. Nu durft die Grub niet te verkopen omdat iedereen hem uitlacht.

    Ben van jou hoogstaander bijdrages gewend KNCB. Want de verdamping heeft vooral te maken met de wijze waarop de markt als geheel nu naar de sector kijkt. In die zin is er bij Doordash in absolute bedragen veel meer verdampt.
    JET was tov peers destijds ook ondergewaardeerd obv GTV. Jitse heeft gezegd dat winst in DNA van het bedrijf zit dus laat hem winst maken in 2022. Jitse zou als COO een topper zijn maar als CEO bakt hij er niets van en leidt het bedrijf alsof het een start-up is. JET is verspreidt over de wereld en moet focussen op europa waar het marktaandeel verliest, vooral in UK ondanks grote investeringen. Hoe kan DASH 10x meer waard zijn? Had vorige wk al aangegeven dat shorters koers zullen gijzelen en voila. Jitse MOET leveren en tot nu toe heeft hij niet geleverd. Short percentage inmiddels 16% dus met 1x goed nieuws (1,5 voor iFood of 2 miljard voor Menulog en Skip) hebben we nodig. Voor 1,5 miljard aandelen terugkopen icm afbouw shorters en aandeel staat op 45-50. Dash zou makkelijk dit kunnen betalen.
  2. forum rang 6 Hendrik Roo 16 juli 2022 22:19
    quote:

    KCNIB schreef op 16 juli 2022 22:03:

    [...]

    JET was tov peers destijds ook ondergewaardeerd obv GTV. Jitse heeft gezegd dat winst in DNA van het bedrijf zit dus laat hem winst maken in 2022. Jitse zou als COO een topper zijn maar als CEO bakt hij er niets van en leidt het bedrijf alsof het een start-up is. JET is verspreidt over de wereld en moet focussen op europa waar het marktaandeel verliest, vooral in UK ondanks grote investeringen. Hoe kan DASH 10x meer waard zijn? Had vorige wk al aangegeven dat shorters koers zullen gijzelen en voila. Jitse MOET leveren en tot nu toe heeft hij niet geleverd. Short percentage inmiddels 16% dus met 1x goed nieuws (1,5 voor iFood of 2 miljard voor Menulog en Skip) hebben we nodig. Voor 1,5 miljard aandelen terugkopen icm afbouw shorters en aandeel staat op 45-50. Dash zou makkelijk dit kunnen betalen.
    Ok, alleen klopt het wel dat JET un Europa marktaandeel verliest. En ik begreep dat het in GB en dan met name London prima loopt....
  3. forum rang 7 KCNIB 16 juli 2022 22:38
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 16 juli 2022 22:19:

    [...]

    Ok, alleen klopt het wel dat JET un Europa marktaandeel verliest. En ik begreep dat het in GB en dan met name London prima loopt....
    Stel dat deal met Amazon 6 mnd eerder kwam, koers zou op 70-75 staan nu. Probleem met Jitse is dat hij geen closer is. CR had tijdens ava ook gezegd dat hij niet gelooft dat Jitse iets wilt verkopen. Alex heeft bij Tiger gewerkt en weet hoe het verkooptraject loopt. ifood heeft die niet verkocht voor 2,3 miljard want dacht dat aandeelhouders hier niet akkoord mee zou gaan, had het dan voorgelegd denk ik dan. Hij moet erkennen dat hij met alles ernaast zat
  4. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 17 juli 2022 04:48
    quote:

    CEO Takeaway schreef op 17 juli 2022 03:12:

    op dit moment moet er echt langertermijn worden gekeken.

    het is voor de komende tijd niet veel soeps (kwa stock price)
    HAHA! Je moet als bedrijf en als big investor altijd longterm kijken!! Dus niet alleen op dit moment!!
  5. Guus Gorilla 17 juli 2022 08:20
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 17 juli 2022 04:48:

    [...]

    HAHA! Je moet als bedrijf en als big investor altijd longterm kijken!! Dus niet alleen op dit moment!!
    Heel veel dank voor de tip. Hier kan ik mee verder en geeft enorme rust.
  6. forum rang 7 KCNIB 17 juli 2022 08:29
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 17 juli 2022 04:48:

    [...]

    HAHA! Je moet als bedrijf en als big investor altijd longterm kijken!! Dus niet alleen op dit moment!!
    Er is voor JET geen toekomst meer, zal straks voor 35 opgegeten worden. 80% zal verkopen bij een bod. Vraag mij af wat Jitse gaat doen bij een bod? Snel een onderdeel verkopen en starten met buybacks? Uber/PE had op koers 35 interesse en hoeft nu minder te betalen. Voor Jitse is het belangrijk dat hij een plekje krijgt in het bestuur. Beste positie krijgt die waarschijnlijk bij Prosus, kan die verder gaan en bij UE CEO Europa ofzo. Uber zal in US door deal met Amazon klanten verliezen en kan snel toeslaan is mijn verwachting, in 3 jaar is overname door kostenbesparingen en winst terugverdiend.

    www.veb.net/artikel/08549/zes-vragen-...
  7. forum rang 6 Hendrik Roo 17 juli 2022 08:53
    quote:

    KCNIB schreef op 17 juli 2022 08:29:

    [...]

    Er is voor JET geen toekomst meer, zal straks voor 35 opgegeten worden. 80% zal verkopen bij een bod. Vraag mij af wat Jitse gaat doen bij een bod? Snel een onderdeel verkopen en starten met buybacks? Uber/PE had op koers 35 interesse en hoeft nu minder te betalen. Voor Jitse is het belangrijk dat hij een plekje krijgt in het bestuur. Beste positie krijgt die waarschijnlijk bij Prosus, kan die verder gaan en bij UE CEO Europa ofzo. Uber zal in US door deal met Amazon klanten verliezen en kan snel toeslaan is mijn verwachting, in 3 jaar is overname door kostenbesparingen en winst terugverdiend.

    www.veb.net/artikel/08549/zes-vragen-...
    Betreft de verkoop van onderdelen heb je alleen wat aan cash. Een aandelenmerge is dan geen optie. Vraag me wel af welke partijen in deze tijd voldoende cash hebben omdat te doen. Van Prosus weet ik dat ze dat kunnen. Maar van Doordash en Über vraag ik mij dat af.
  8. forum rang 7 Bert12345 17 juli 2022 09:19
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 17 juli 2022 08:53:

    [...]

    Betreft de verkoop van onderdelen heb je alleen wat aan cash. Een aandelenmerge is dan geen optie. Vraag me wel af welke partijen in deze tijd voldoende cash hebben omdat te doen. Van Prosus weet ik dat ze dat kunnen. Maar van Doordash en Über vraag ik mij dat af.
    Bob van Dijk lijkt mij een slimme man. Die heeft ook wel in de gaten, dat aandeelhouders niet zo heel gelukkig worden van een investering van - zeg - 3 mrd om vervolgens geconfronteerd te worden met een zooi verliezen.

    En mocht hij het toch overwegen, zou ik het fijn vinden dat hij het na de 3de vrijdag van december doet. Dan zijn mijn puts 60 mogelijk out the money geëxpireerd ;-)
  9. forum rang 7 KCNIB 17 juli 2022 09:27
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 17 juli 2022 08:53:

    [...]

    Betreft de verkoop van onderdelen heb je alleen wat aan cash. Een aandelenmerge is dan geen optie. Vraag me wel af welke partijen in deze tijd voldoende cash hebben omdat te doen. Van Prosus weet ik dat ze dat kunnen. Maar van Doordash en Über vraag ik mij dat af.
    Uber (market cap 43 miljard) kan geld ophalen bij investeerders (obligatie, deelnemingen of aandelen verkopen). Dit is het moment lijkt mij, ze kunnen heel cheap JET inlijven en zo consolidatie in US, Europa, AU en CA afronden. Uit mail correspondentie van Jitse begrijp ik dat hij kijkt naar verkoop van assets ver van Europa (AU/CA) Gezien Uber interesse heeft in JET zal Jitse assets willen verkopen aan Dash (Market cap 28 miljard) voor 2 miljard verwacht ik.
    Wat ik zo bijzonder vind is dat CR en Baupost stil zijn en JP, UBS en Goldman posities uitbreiden. MW en BR zijn dan wel flink short maar hebben zich waarschijnlijk wel ingedekt met flink wat opties. Huidige market cap van JET vertegenwoordigd alleen al waarde van iFood of Duitsland. Jitse bleef steeds in verliesgevende landen investeren om peers op afstand te houden maar je ziet dat dit niet werkt. Daarom moet hij afscheid nemen van FR, AT en BGR.
  10. forum rang 7 KCNIB 17 juli 2022 09:36
    quote:

    Bert12345 schreef op 17 juli 2022 09:19:

    [...]

    Bob van Dijk lijkt mij een slimme man. Die heeft ook wel in de gaten, dat aandeelhouders niet zo heel gelukkig worden van een investering van - zeg - 3 mrd om vervolgens geconfronteerd te worden met een zooi verliezen.

    En mocht hij het toch overwegen, zou ik het fijn vinden dat hij het na de 3de vrijdag van december doet. Dan zijn mijn puts 60 mogelijk out the money geëxpireerd ;-)
    Bob heeft plannen al klaar, eerst een hogere koers en dan happen. Nog voordat Jitse assets verkoopt en zo buybacks start. Geef hem eens ongelijk, hij kan nu heel JET kopen voor 6,5-7,5 miljard incl. iFood. Dit bedrag had die destijds over voor JustEat alleen en krijgt nu NL, DE en de rest gratis. Het is duidelijk dat JET geen zelfstandig voortbestaan heeft.
  11. forum rang 7 wiegveld 17 juli 2022 09:42
    JET is bezig met margeverbetering over de rug van de restaurants, die eigenlijk niet meer terug kunnen.
    Stoppen met JET kost veel omzet, de eigen bezorgdienst weer opzetten is door de personeelsschaarste ook lastig.
    JET blijft terughoudend om de consument zelf meer mee te laten betalen.
    Blijkbaar is er angst dat de consument dan zelf op de fiets stapt om een bestelling te halen.
    Margeverbetering is een, aan de andere kant zijn de kosten fors gestegen, biedt JET premies om in grote steden meer in de spitsmomenten te werken en zijn kosten van materiaal, verpakking etc ook fors gestegen. En dan steeg ook de rente fors.
    JET heeft na de lockdown net als de andere bezorgers alles tegen en het model komt meer en meer ter discussie te staan.
    Overleven is echt een vraag die aan de orde komt.

    Verkopen voor €35 is een fictie! Waarde is lager en dat zullen velen hier 3 augustus merken. Op huidige koers een premie van 40-50% zit je nog steeds onder de 20€. Wen er maar aan
  12. Anna991 17 juli 2022 09:52
    quote:

    wiegveld schreef op 17 juli 2022 09:42:

    JET is bezig met margeverbetering over de rug van de restaurants, die eigenlijk niet meer terug kunnen.
    Stoppen met JET kost veel omzet, de eigen bezorgdienst weer opzetten is door de personeelsschaarste ook lastig.
    JET blijft terughoudend om de consument zelf meer mee te laten betalen.
    Blijkbaar is er angst dat de consument dan zelf op de fiets stapt om een bestelling te halen.
    Margeverbetering is een, aan de andere kant zijn de kosten fors gestegen, biedt JET premies om in grote steden meer in de spitsmomenten te werken en zijn kosten van materiaal, verpakking etc ook fors gestegen. En dan steeg ook de rente fors.
    JET heeft na de lockdown net als de andere bezorgers alles tegen en het model komt meer en meer ter discussie te staan.
    Overleven is echt een vraag die aan de orde komt.

    Verkopen voor €35 is een fictie! Waarde is lager en dat zullen velen hier 3 augustus merken. Op huidige koers een premie van 40-50% zit je nog steeds onder de 20€. Wen er maar aan
    Terughoudend om consument meer te laten betalen?
    Thuisbezorgd rekende voorheen heel vaak 0,- euro of hooguit 2,- euro bezorgkosten. Inmiddels zijn er volop restaurants die 3,50 rekenen en zelfs een paar 4,50.
    Eerste keer dat ik die verhoging zag schrok ik ervan. Maar heb gemerkt dat het me niet tegenhoudt om te blijven bestellen.

    Maar ben dan ook een millennial die vaak meerdere keren per week bestelt.
  13. forum rang 6 Hendrik Roo 17 juli 2022 09:52
    quote:

    KCNIB schreef op 17 juli 2022 09:27:

    [...]

    Uber (market cap 43 miljard) kan geld ophalen bij investeerders (obligatie, deelnemingen of aandelen verkopen). Dit is het moment lijkt mij, ze kunnen heel cheap JET inlijven en zo consolidatie in US, Europa, AU en CA afronden. Uit mail correspondentie van Jitse begrijp ik dat hij kijkt naar verkoop van assets ver van Europa (AU/CA) Gezien Uber interesse heeft in JET zal Jitse assets willen verkopen aan Dash (Market cap 28 miljard) voor 2 miljard verwacht ik.
    Wat ik zo bijzonder vind is dat CR en Baupost stil zijn en JP, UBS en Goldman posities uitbreiden. MW en BR zijn dan wel flink short maar hebben zich waarschijnlijk wel ingedekt met flink wat opties. Huidige market cap van JET vertegenwoordigd alleen al waarde van iFood of Duitsland. Jitse bleef steeds in verliesgevende landen investeren om peers op afstand te houden maar je ziet dat dit niet werkt. Daarom moet hij afscheid nemen van FR, AT en BGR.
    Eens.
  14. Geldput 17 juli 2022 10:07
    quote:

    Anna991 schreef op 17 juli 2022 09:52:

    [...]
    Terughoudend om consument meer te laten betalen?
    Thuisbezorgd rekende voorheen heel vaak 0,- euro of hooguit 2,- euro bezorgkosten. Inmiddels zijn er volop restaurants die 3,50 rekenen en zelfs een paar 4,50.
    Eerste keer dat ik die verhoging zag schrok ik ervan. Maar heb gemerkt dat het me niet tegenhoudt om te blijven bestellen.

    Maar ben dan ook een millennial die vaak meerdere keren per week bestelt.
    En jij kunt het je veroorloven. 1/3e van de huishoudens heeft moeite de eindjes aan elkaar te knopen (bron: Nibud).
  15. forum rang 7 KCNIB 17 juli 2022 10:08
    quote:

    wiegveld schreef op 17 juli 2022 09:42:

    JET is bezig met margeverbetering over de rug van de restaurants, die eigenlijk niet meer terug kunnen.
    Stoppen met JET kost veel omzet, de eigen bezorgdienst weer opzetten is door de personeelsschaarste ook lastig.
    JET blijft terughoudend om de consument zelf meer mee te laten betalen.
    Blijkbaar is er angst dat de consument dan zelf op de fiets stapt om een bestelling te halen.
    Margeverbetering is een, aan de andere kant zijn de kosten fors gestegen, biedt JET premies om in grote steden meer in de spitsmomenten te werken en zijn kosten van materiaal, verpakking etc ook fors gestegen. En dan steeg ook de rente fors.
    JET heeft na de lockdown net als de andere bezorgers alles tegen en het model komt meer en meer ter discussie te staan.
    Overleven is echt een vraag die aan de orde komt.

    Verkopen voor €35 is een fictie! Waarde is lager en dat zullen velen hier 3 augustus merken. Op huidige koers een premie van 40-50% zit je nog steeds onder de 20€. Wen er maar aan
    Je vergeet echter dat JET commissie krijgt op basis van bestelbedrag dus ja loonkosten, materiaal etc duurder door inflatie maar commissie maakt dit weer goed. Ik zie in grote steden steeds meer bezorgers van JET en nauwelijks een bezorger van ROO of UE. JET zal opgegeten worden. ROO en UE zal personeel op payroll moeten zetten straks en JET heeft ze al op payroll dus verdienmodel staat klaar. Overname op 20 zal nooit slagen!!
  16. forum rang 4 Louis Pasciuto 17 juli 2022 10:15
    quote:

    Geldput schreef op 17 juli 2022 10:07:

    [...]

    En jij kunt het je veroorloven. 1/3e van de huishoudens heeft moeite de eindjes aan elkaar te knopen (bron: Nibud).
    Maar wie staan er dan in godsnaam op die volle luchthavens, 2/3 van de huishoudens?
  17. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 17 juli 2022 10:38
    quote:

    KCNIB schreef op 17 juli 2022 10:08:

    [...]

    Je vergeet echter dat JET commissie krijgt op basis van bestelbedrag dus ja loonkosten, materiaal etc duurder door inflatie maar commissie maakt dit weer goed. Ik zie in grote steden steeds meer bezorgers van JET en nauwelijks een bezorger van ROO of UE. JET zal opgegeten worden. ROO en UE zal personeel op payroll moeten zetten straks en JET heeft ze al op payroll dus verdienmodel staat klaar. Overname op 20 zal nooit slagen!!
    Volkomen gelijk kcnib!!!!! Kijk met zulke posts heb je wat aan!! Bij sommige posters vraag ik me echt af wat de grote hedgefunds en Amerikaanse zakenbanken wel niet moeten denken (en vooral moeten lachen) als ze dat lezen!! Maar met jouw post heb je helemaal gelijk behalve dat ze opgegeten worden!!
  18. Geldput 17 juli 2022 10:45
    quote:

    SEVA_ schreef op 17 juli 2022 10:38:

    [...]

    In mijn visie gaat een recessie gepaard met hoge werkloosheid. Zie jij überhaupt werkloosheid? Kan nog steeds geen medewerkers vinden. Technische recessie, voornamelijk door Putin imo.
    Die 1/3e is straks 2/3e. De rijken die overblijven willen gezien worden in de restaurants ;p
  19. forum rang 7 wiegveld 17 juli 2022 11:03
    quote:

    KCNIB schreef op 17 juli 2022 10:08:

    [...]

    Je vergeet echter dat JET commissie krijgt op basis van bestelbedrag dus ja loonkosten, materiaal etc duurder door inflatie maar commissie maakt dit weer goed. Ik zie in grote steden steeds meer bezorgers van JET en nauwelijks een bezorger van ROO of UE. JET zal opgegeten worden. ROO en UE zal personeel op payroll moeten zetten straks en JET heeft ze al op payroll dus verdienmodel staat klaar. Overname op 20 zal nooit slagen!!
    Dat was mijn eerste zin. Over de ruggen van restaurants…..
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1941 1942 1943 1944 1945 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. ArcelorMittal Q1-cijfers
    3. DSM Firmenich Q1-cijfers
    4. ING Q1-cijfers
    5. BAM Q1-cijfers
    6. ForFarmers Q1-cijfers
    7. Aedifica Q1-cijfers
    8. HelloFresh Q1-cijfers
    9. Shell Q1-cijfers
    10. RELX 41,8 pence ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht