Eagle1959 schreef op 7 september 2022 15:42:
Ik zie heel veel posts over verlies draaien van JET en wat de gek ervoor geeft etc. Google, Tesla, Apple, Uber hebben ook allemaal deze fase waarin JET zich nu bevindt meegemaakt. Bij een nieuwe dienst is het van belang marktaandeel te winnen en is winst in eerste instantie secondair. Men moet massa om de grote investeringen terug te kunnen verdienen. JET heeft geluk gehad dat investeerders bukten van het gratis geld en de emissies bij hele hoge koersen plaatsvond. Daardoor is men nu na verkoop van IFOOD goed gefinancierd en vindt er richting volwassen markt een kanteling naar Ebidta positief plaats. De aandeelhouders van destijds zijn helaas de betalers en de verliezers. JET aandelen zijn nu heel erg goedkoop omdat de financiering rond is en men binnen 2 jaar weleens cashflow positief kan worden. Daarnaast zal deze dienstverlening een plek krijgen de komende jaren en dan is marktaandeel van belang om grote investeringen terug te verdienen. Ik denk dat JET goed gepositioneerd is en de kans vrij groot is dat het 1 van de 3 a 4 wereldspelers wordt in de keten van eten maken/verkopen tot aflevering. En laat je fantasie eens werken als je weet dat de consument voor eten jouw platform gebruikt..... Eigen labels voor winkels of restaurants die in de massa goedkoop eten produceren, ik noem maar iets...