Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,800
  • Verschill

    +0,120 +0,88%
  • Volume

    1.555.052 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 3620 3621 3622 3623 3624 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Long_term_investor 22 december 2022 10:20
    quote:

    OOhIWish schreef op 22 december 2022 10:18:

    [...]
    Laat staan dat het waar is wat je allemaal schrijft, want dat wil zeggen dat je heel die tijd geen aandelen hebt gehad. Ik meen mij nog heel wat andere dingen te herinneren.
    Precies. Het smoesje klopt dus niet.
  2. Donald Duck 22 december 2022 10:21
    quote:

    bedoekt schreef op 22 december 2022 10:18:

    [...]
    Als restaurant moet je de keus maken wel of niet aan delivery te doen.
    En dan niet mekkeren het is zo duur.
    Dan doe je het niet.
    Je hebt het door! Eén keer raden welke keuze gemaakt zal worden.
  3. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 22 december 2022 10:23
    quote:

    OOhIWish schreef op 22 december 2022 10:18:

    [...]

    Hoe reken jij?
    investering: 35€ * 10.000 = 350.000€
    verkoop: 38€ * 10.000 = 380.000€

    winst = 30.000€

    aankoop: 13.5€ * 10.000 = 135.000€
    geinvesteerd bedrag= 105.000€

    GAK= 10,5€

    Laat staan dat het waar is wat je allemaal schrijft, want dat wil zeggen dat je heel die tijd geen aandelen hebt gehad. Ik meen mij nog heel wat andere dingen te herinneren.
    Is maar een voorbeeld om het voor long investor te eenvoudigen!! Ik heb gisteren alleen al op de Amerikaanse beurs meer dan 70 transacties en vannacht op de aziatische beurs zelfs meer dan 110 transacties gemaakt en dan willen jullie weten wat ik afgelopen jaar met jet heb gedaan!!
  4. Long_term_investor 22 december 2022 10:25
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 22 december 2022 10:23:

    [...]

    Is maar een voorbeeld om het voor long investor te eenvoudigen!! Ik heb gisteren alleen al op de Amerikaanse beurs meer dan 70 transacties en vannacht op de aziatische beurs zelfs meer dan 110 transacties gemaakt en dan willen jullie weten wat ik afgelopen jaar met jet heb gedaan!!
    Bla bla bla
  5. Long_term_investor 22 december 2022 10:26
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 22 december 2022 10:23:

    [...]
    Is maar een voorbeeld om het voor long investor te eenvoudigen!! Ik heb gisteren alleen al op de Amerikaanse beurs meer dan 70 transacties en vannacht op de aziatische beurs zelfs meer dan 110 transacties gemaakt en dan willen jullie weten wat ik afgelopen jaar met jet heb gedaan!!
    Bedoel je dat je gisteren 70 McDonalds maaltijden hebt bezorgd, en vannacht 110 aziatische bestellingen hebt weggebracht?

    Dat allemaal op je fietsje?
  6. Donald Duck 22 december 2022 10:27
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 22 december 2022 10:23:

    [...]
    Is maar een voorbeeld om het voor long investor te eenvoudigen!! Ik heb gisteren alleen al op de Amerikaanse beurs meer dan 70 transacties en vannacht op de aziatische beurs zelfs meer dan 110 transacties gemaakt en dan willen jullie weten wat ik afgelopen jaar met jet heb gedaan!!
    Benieuwd via welke broker je Azië handelt en wat voor fee je betaalt.

    O, post even een screenshot kunnen we allemaal van leren!
  7. forum rang 4 bedoekt 22 december 2022 10:28
    quote:

    Donald Duck schreef op 22 december 2022 10:21:

    [...]
    Je hebt het door! Eén keer raden welke keuze gemaakt zal worden.
    Je bent geen fan.
    Ik neem aan dat je dus niet in JET investeert.
    Kun je dan vertellen waarom je hier rondhangt?
  8. Long_term_investor 22 december 2022 10:28
    quote:

    Donald Duck schreef op 22 december 2022 10:27:

    [...]
    Benieuwd via welke broker je Azië handelt en wat voor fee je betaalt.
    Is dat niet iets van € 2,50 per bezorgde maaltijd?
  9. OOhIWish 22 december 2022 10:29
    quote:

    bedoekt schreef op 22 december 2022 10:18:

    [...]

    Als restaurant moet je de keus maken wel of niet aan delivery te doen.
    En dan niet mekkeren het is zo duur.
    Dan doe je het niet.
    Inderdaad en dat doe ik en nog veel andere restaurants wij haken af en zoeken andere oplossingen. Zoals onze eigen website meer te promoten en extra kortingen hierop te geven.

    Want 55% van onze omzet is te duur en niet alleen voor ons.

    De markt gaat op zulke dingen reageren, het is wat de markt betaald en niet anders.
    Als delivery te duur wordt, dan zal er minder delivery zijn.

    Als restaurants gaan strijden om meer orders gaan er op deze manier minder restaurants overblijven.

    En als restaurants slim zijn gaan ze, hierop reageren tenkoste van de delivery diensten.

    Als je echt wil je dit restaurant overnemen en de zaak hervormen zoals jezelf wil. Voor een goed bod is alles te koop. Als je echt denkt dat delivery een goede zaak is voor restauranthouders, hier is je kans. Wij moeten delivery afremmen, maar jij kan het natuurlijk anders doen.
    Valt best mee huur $19.000/ maand, energie: $2.000/maand, personeel $25.000/maand.

    By the way, wat denk je dat Grubhub in Q4 zal gedaan hebben nu de dollar/Euro waarde toch wel wat is aangepast.
  10. MrRestaurant 22 december 2022 10:30
    quote:

    Donald Duck schreef op 22 december 2022 00:57:

    [...]
    Interessant verhaal.

    Hoor graag uw antwoorden op een aantal vragen om de winstgevendheid van JET (nu, later of nooit) beter te begrijpen:

    1. Hoeveel draagt u af aan JET voor iedere order, die via hun binnenkomt?
    2. Hoeveel procent van uw omzet komt via JET binnen?
    3. Hoeveel orders kunt u per uur via JET bezorgen?
    4. Waarom heeft u voor JET gekozen en niet voor één van haar concurrenten?
    5. Hoeveel procent ligt uw omzet lager dan tijdens Corona?
    6. Heeft u ook een eigen bezorgdienst?
    7. Bent u van mening dat uw extra omzet uiteindelijk ook tot winst gaat leiden bij JET? Oftewel, is JET naar uw mening
    kostendekkend?

    Ik ben benieuwd naar uw antwoorden!
    1. Ik zou eerlijk niet weten of ik dat zomaar op een forum zou mogen zetten? Wat wel is, is dat JET 2 soorten commisies is, de een met hun eigen bezorger en de ander waarbij de afnemer zelf de bezorging moet regelen. Bij het eeste geval ligt de commisie aanzienlijk hoger, maar dat is niet de reden waarom wij niet hun bezorgers inzetten (later meer hierover)
    2. Op doordeweekse dagen komt onze omzet voor rond 70 vanuit JET. Op de weekenden ligt dat rond de 50% omdat we dan meestal vol zitten in de restaurant. Alhoewel het in de weekenden rond 20% lager zit, is de ordervolume hoger dan doordeweeks. Omdat we dan veel omzet genereren door klanten die binnen eten, verwatert dat percentage wat. Maar het ordervolume in het weekende zit hoger dan doordeweeks (waarbij we af en toe doordeweeks ook wel de drukte van de weekenden aantikken)
    3. Wij gebruiken onze eigen bezorgers en krijgen doordeweeks tussen 16:00 en 20:00 35/45 en in het weekenden 40/50 orders vanuit JET, met een minimale orderbedrag van 25 euro, dat hebben we zo ingesteld. De reden dat we onze eigen bezorgers hebben is 1. Het bespaart ons de extra commisie en nog belangrijker 2. Omdat we bezorgen binnen een straal van 12km in Den Haag, kunnen de routes lang worden en een auto is dan gunstiger en sneller. Tevens, hoe eerder én warmer klanten hun eten krijgen, des te beter.
    4. Wij zitten al jaren met JET, zelfs toen Thuisbezorgd en Just Eat apart waren. We hebben zelfs de tijden meegemaakt dat Ifoods hier zat. JET is altijd wel de nummer 1 voor ons gebleven omdat het simpelweg de meeste orders en winst voor opleverde. Wij probeerden mensen naar onze site over te halen maar dat gaat heel moeizaam. Door een of andere reden blijven mensen telkens vanuit JET bestellen (meer hierover later). Voor ons prima hoor want het levert ook gewoon omzet op. Wij zaten ook op Deliveroo maar dat was een flop. Op weekbasis kregen wij max 3 order vanuit Deliveroo.. Ook zitten we op Uber, maar dat tikt ook niet het niveau van JET aan zien we helaas. Op dagbasis doordeweeks krijgen we tussen de 3 en 5 order vanuit Uber, terwijl ons minimale bedrag daar oo 10 euro ligt, veel lager dan bij JET, maar toch komen er veel bestellingen via JET binnen. Ook is JET beter bereikbaar voor ons en ook voor de klanten. Vooral voor de klanten hoor ik vaker dat ze ontevreden zijn omdat ze hun niet kunnen bellen, maar alleen een mail kunnen sturen..
    5. Percentage is moeilijk aan te geven, kan ik later op terug komen, maar in Corona tijden lag onze doordeweekse ordervolume rond de 40/50 vanuit JET, en rond de 50/60 (af en toe wel meer)in de weekenden. Natuurlijk is ligt het nu lager want de omzet die we nu genereren doordat mensen bij ons eten is velen malen hoger geworden, maar desondanks klaag ik niet over het ordervolume die we momenteel hebben.
    6. Ja, wij hebben ook onze eigen website en 4 eigen autobezorgers.
    7. Jazeker, JET levert ons zeker winst op hier in Nederland! Ik zal straks als ik op de zaak ben even voorbeeldje geven op weekbasis wat we ongeveer als winsthouden

    Verder wilde ook graag iets delen over een bredere onderwerp. Iedereen weet dat we in een recessie leven en met hoge inflaties. We zouden denken dat mensen minder zouden uitgeven, maar het is grappig om te zien dat na 20 jaar het aantal bestellingen alleen maar toeneemt. Vooral in Corona, toen mensne hun banen verloren, bleven ze bestellen, vooral ook nu met de oorlog, de hoge prijzen, blijven mensen bestellen. Wat ik heb geleerd in al die jaren is dat mensen proberen te besparen, maar op andere dingen zoals kleding, energie, een nieuwe auto etc. Maar op eten wordt er niet bespaars zie ik. Ja, de kosten lopen op, maar mensen zullen altijd eten blijven bestellen, de rijkere zullen chique bestellen en de minder rijkere zullen iets goedkoops bestellen. Maar het concept dat mensen buiten zullen eten en thuis laten bezorgen zal steeds toenemen beste nemen. Of het nou JET, UBER of een andere partij de vruchten geplukt daarvan, I dont know, maar als restauranthouder weet ik dat mensen tijd eten zullen blijven bestellen.

    We leven ook in een tijd waarbij de meeste huishoudens, meerder verdieners heeft, dus mensne hebben meer geld dan vroeger. En mensen zijn lui geworden, we willen alles snel en makkelijk zonder moeite gedaan hebben, zo ook met eten zie ik. Ik vermoed dat daarom een bedrijl als JET gewoon beter doet dan onze eigen site. Klanten zien alles op 1 app, kunnen alle reviews lezen op 1 app, daar staan wij als eigen site kansloos tegen merk ik, maar goed beide genereren voor ons omzet en dat zal voor anderen vast ook wel zo zijn. En ik hoor bijna om de dag dat mensen geen zin hebben om te komen ook dat ze moe zijn of gewerkt hebben, wat doen ze dan? Juist, eten bestellen, of het nou afhalen is, via Uber of JET of weet ik niet wat, mensen zullen altijd eten bestellen en dat wordt steeds meer en meer. Dus de reden dat mensen minder zullen bestellen in reseccietijden, geloof ik helaas niet meer. We zitten bomvol elke weekend en de bezorging lopen steeds meer op met de kwartaal
  11. Donald Duck 22 december 2022 10:31
    quote:

    bedoekt schreef op 22 december 2022 10:28:

    [...]
    Ik neem aan dat je dus niet in JET investeert.
    Kun je dan vertellen waarom je hier rondhangt?
    Ik investeer niet in JET, maar handel er wel in.
  12. OOhIWish 22 december 2022 10:33
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 22 december 2022 10:23:

    [...]

    Is maar een voorbeeld om het voor long investor te eenvoudigen!! Ik heb gisteren alleen al op de Amerikaanse beurs meer dan 70 transacties en vannacht op de aziatische beurs zelfs meer dan 110 transacties gemaakt en dan willen jullie weten wat ik afgelopen jaar met jet heb gedaan!!
    Persoonlijk zou ik je aanraden om toch je investeringen, en aankoopprijzen wat beter in het oog te houden. Transactiekosten lopen aardig op en nemen heel wat van je winst weg. Naar mijn gevoel heb ik echt de indruk dat jij enkel je winsten telt en niet je verliezen en/of transactiekosten.

    Dit zal je op termijn heel wat beter inzicht geven in beleggen.
  13. Donald Duck 22 december 2022 10:38
    quote:

    MrRestaurant schreef op 22 december 2022 10:30:

    [...]

    1. Ik zou eerlijk niet weten of ik dat zomaar op een forum zou mogen zetten? Wat wel is, is dat JET 2 soorten commisies is, de een met hun eigen bezorger en de ander waarbij de afnemer zelf de bezorging moet regelen. Bij het eeste geval ligt de commisie aanzienlijk hoger, maar dat is niet de reden waarom wij niet hun bezorgers inzetten (later meer hierover)
    2. Op doordeweekse dagen komt onze omzet voor rond 70 vanuit JET. Op de weekenden ligt dat rond de 50% omdat we dan meestal vol zitten in de restaurant. Alhoewel het in de weekenden rond 20% lager zit, is de ordervolume hoger dan doordeweeks. Omdat we dan veel omzet genereren door klanten die binnen eten, verwatert dat percentage wat. Maar het ordervolume in het weekende zit hoger dan doordeweeks (waarbij we af en toe doordeweeks ook wel de drukte van de weekenden aantikken)
    3. Wij gebruiken onze eigen bezorgers en krijgen doordeweeks tussen 16:00 en 20:00 35/45 en in het weekenden 40/50 orders vanuit JET, met een minimale orderbedrag van 25 euro, dat hebben we zo ingesteld. De reden dat we onze eigen bezorgers hebben is 1. Het bespaart ons de extra commisie en nog belangrijker 2. Omdat we bezorgen binnen een straal van 12km in Den Haag, kunnen de routes lang worden en een auto is dan gunstiger en sneller. Tevens, hoe eerder én warmer klanten hun eten krijgen, des te beter.
    4. Wij zitten al jaren met JET, zelfs toen Thuisbezorgd en Just Eat apart waren. We hebben zelfs de tijden meegemaakt dat Ifoods hier zat. JET is altijd wel de nummer 1 voor ons gebleven omdat het simpelweg de meeste orders en winst voor opleverde. Wij probeerden mensen naar onze site over te halen maar dat gaat heel moeizaam. Door een of andere reden blijven mensen telkens vanuit JET bestellen (meer hierover later). Voor ons prima hoor want het levert ook gewoon omzet op. Wij zaten ook op Deliveroo maar dat was een flop. Op weekbasis kregen wij max 3 order vanuit Deliveroo.. Ook zitten we op Uber, maar dat tikt ook niet het niveau van JET aan zien we helaas. Op dagbasis doordeweeks krijgen we tussen de 3 en 5 order vanuit Uber, terwijl ons minimale bedrag daar oo 10 euro ligt, veel lager dan bij JET, maar toch komen er veel bestellingen via JET binnen. Ook is JET beter bereikbaar voor ons en ook voor de klanten. Vooral voor de klanten hoor ik vaker dat ze ontevreden zijn omdat ze hun niet kunnen bellen, maar alleen een mail kunnen sturen..
    5. Percentage is moeilijk aan te geven, kan ik later op terug komen, maar in Corona tijden lag onze doordeweekse ordervolume rond de 40/50 vanuit JET, en rond de 50/60 (af en toe wel meer)in de weekenden. Natuurlijk is ligt het nu lager want de omzet die we nu genereren doordat mensen bij ons eten is velen malen hoger geworden, maar desondanks klaag ik niet over het ordervolume die we momenteel hebben.
    6. Ja, wij hebben ook onze eigen website en 4 eigen autobezorgers.
    7. Jazeker, JET levert ons zeker winst op hier in Nederland! Ik zal straks als ik op de zaak ben even voorbeeldje geven op weekbasis wat we ongeveer als winsthouden
    Hartelijk dank voor uw uitgebreide antwoord. Zeer waardevolle informatie!
  14. forum rang 4 bedoekt 22 december 2022 10:40
    quote:

    OOhIWish schreef op 22 december 2022 10:29:

    [...]

    Inderdaad en dat doe ik en nog veel andere restaurants wij haken af en zoeken andere oplossingen. Zoals onze eigen website meer te promoten en extra kortingen hierop te geven.

    Want 55% van onze omzet is te duur en niet alleen voor ons.

    De markt gaat op zulke dingen reageren, het is wat de markt betaald en niet anders.
    Als delivery te duur wordt, dan zal er minder delivery zijn.

    Als restaurants gaan strijden om meer orders gaan er op deze manier minder restaurants overblijven.

    En als restaurants slim zijn gaan ze, hierop reageren tenkoste van de delivery diensten.

    Als je echt wil je dit restaurant overnemen en de zaak hervormen zoals jezelf wil. Voor een goed bod is alles te koop. Als je echt denkt dat delivery een goede zaak is voor restauranthouders, hier is je kans. Wij moeten delivery afremmen, maar jij kan het natuurlijk anders doen.
    Valt best mee huur $19.000/ maand, energie: $2.000/maand, personeel $25.000/maand.

    By the way, wat denk je dat Grubhub in Q4 zal gedaan hebben nu de dollar/Euro waarde toch wel wat is aangepast.
    Je opent een restaurant, want je houdt van eten/koken.
    Hoe kom ik aan klanten.
    Hoe haal ik genoeg omzet om alle kosten te betalen.
    Dan is delivery een mogelijkheid om extra omzet te behalen.
    Zit je restaurant elke avond vol, heb je geen delivery nodig.

    Je vaste kosten (huur, de kok, etc) heb je sowieso.
    Dat je marge op delivery lager is moet je dan voor lief nemen.
  15. Long_term_investor 22 december 2022 10:44
    quote:

    bedoekt schreef op 22 december 2022 10:40:

    [...]
    Je opent een restaurant, want je houdt van eten/koken.
    Hoe kom ik aan klanten.
    Hoe haal ik genoeg omzet om alle kosten te betalen.
    Dan is delivery een mogelijkheid om extra omzet te behalen.
    Zit je restaurant elke avond vol, heb je geen delivery nodig.

    Je vaste kosten (huur, de kok, etc) heb je sowieso.
    Dat je marge op delivery lager is moet je dan voor lief nemen.
    Zie het dan als marketing kosten. Vroeger had je van die aanbiedingsboekjes waarmee je b.v. elk 2e hoofdgerecht gratis kreeg. De marge voor de restaurateur is dan ook minder, maar het genereert wel gasten.

    Enig verschil is dat je hoopt dat die gasten in de toekomst blijven komen, maar dan tegen fatsoenlijke prijzen.

    Bij JET zullen de bestellers niet snel gasten in de zaak worden.
  16. forum rang 4 bedoekt 22 december 2022 10:45
    quote:

    Donald Duck schreef op 22 december 2022 10:31:

    [...]
    Ik investeer niet in JET, maar handel er wel in.
    Ah short. Het verklaart het bashen.

    Eigenlijk zou iedere post begeleid moeten worden met een disclaimer.

    Ik heb aandelen...
    Ik heb short opties...
    Etc.
  17. Hogan 22 december 2022 10:46
    quote:

    Donald Duck schreef op 22 december 2022 10:31:

    [...]
    Ik investeer niet in JET, maar handel er wel in.
    Voor alleen handel ben je wel actief met het plaatsen van berichten.
    Dacht dat je met risico management bezig was.
    Het is dus niets anders dan gokken op een hogere koers als je gekocht hebt en gokken op een lagere koers als je short gaat.
    Nou wel doordacht.
  18. Donald Duck 22 december 2022 10:52
    quote:

    bedoekt schreef op 22 december 2022 10:45:

    [...]

    Ah short. Het verklaart het bashen.

    Eigenlijk zou iedere post begeleid moeten worden met een disclaimer.

    Ik heb aandelen...
    Ik heb short opties...
    Etc.
    Handel is long en short.

    Verder ben ik als één van de weinigen hier heel transparant. Wat ik doe, wat mijn rendement is, hoe ik over JET denk en waarom.

    Misschien moet je je eens gaan bemoeiden met alle fantasten die hier rondlopen.
  19. Donald Duck 22 december 2022 10:54
    quote:

    Hogan schreef op 22 december 2022 10:46:

    [...]
    Voor alleen handel ben je wel actief met het plaatsen van berichten.
    Speciaal voor jou. Kun je nog wat van leren. Wanneer post jij een screenshot van jouw fantastische GAK?
  20. Hogan 22 december 2022 10:56
    quote:

    MrRestaurant schreef op 22 december 2022 10:30:

    [...]

    1. Ik zou eerlijk niet weten of ik dat zomaar op een forum zou mogen zetten? Wat wel is, is dat JET 2 soorten commisies is, de een met hun eigen bezorger en de ander waarbij de afnemer zelf de bezorging moet regelen. Bij het eeste geval ligt de commisie aanzienlijk hoger, maar dat is niet de reden waarom wij niet hun bezorgers inzetten (later meer hierover)
    2. Op doordeweekse dagen komt onze omzet voor rond 70 vanuit JET. Op de weekenden ligt dat rond de 50% omdat we dan meestal vol zitten in de restaurant. Alhoewel het in de weekenden rond 20% lager zit, is de ordervolume hoger dan doordeweeks. Omdat we dan veel omzet genereren door klanten die binnen eten, verwatert dat percentage wat. Maar het ordervolume in het weekende zit hoger dan doordeweeks (waarbij we af en toe doordeweeks ook wel de drukte van de weekenden aantikken)
    3. Wij gebruiken onze eigen bezorgers en krijgen doordeweeks tussen 16:00 en 20:00 35/45 en in het weekenden 40/50 orders vanuit JET, met een minimale orderbedrag van 25 euro, dat hebben we zo ingesteld. De reden dat we onze eigen bezorgers hebben is 1. Het bespaart ons de extra commisie en nog belangrijker 2. Omdat we bezorgen binnen een straal van 12km in Den Haag, kunnen de routes lang worden en een auto is dan gunstiger en sneller. Tevens, hoe eerder én warmer klanten hun eten krijgen, des te beter.
    4. Wij zitten al jaren met JET, zelfs toen Thuisbezorgd en Just Eat apart waren. We hebben zelfs de tijden meegemaakt dat Ifoods hier zat. JET is altijd wel de nummer 1 voor ons gebleven omdat het simpelweg de meeste orders en winst voor opleverde. Wij probeerden mensen naar onze site over te halen maar dat gaat heel moeizaam. Door een of andere reden blijven mensen telkens vanuit JET bestellen (meer hierover later). Voor ons prima hoor want het levert ook gewoon omzet op. Wij zaten ook op Deliveroo maar dat was een flop. Op weekbasis kregen wij max 3 order vanuit Deliveroo.. Ook zitten we op Uber, maar dat tikt ook niet het niveau van JET aan zien we helaas. Op dagbasis doordeweeks krijgen we tussen de 3 en 5 order vanuit Uber, terwijl ons minimale bedrag daar oo 10 euro ligt, veel lager dan bij JET, maar toch komen er veel bestellingen via JET binnen. Ook is JET beter bereikbaar voor ons en ook voor de klanten. Vooral voor de klanten hoor ik vaker dat ze ontevreden zijn omdat ze hun niet kunnen bellen, maar alleen een mail kunnen sturen..
    5. Percentage is moeilijk aan te geven, kan ik later op terug komen, maar in Corona tijden lag onze doordeweekse ordervolume rond de 40/50 vanuit JET, en rond de 50/60 (af en toe wel meer)in de weekenden. Natuurlijk is ligt het nu lager want de omzet die we nu genereren doordat mensen bij ons eten is velen malen hoger geworden, maar desondanks klaag ik niet over het ordervolume die we momenteel hebben.
    6. Ja, wij hebben ook onze eigen website en 4 eigen autobezorgers.
    7. Jazeker, JET levert ons zeker winst op hier in Nederland! Ik zal straks als ik op de zaak ben even voorbeeldje geven op weekbasis wat we ongeveer als winsthouden

    Verder wilde ook graag iets delen over een bredere onderwerp. Iedereen weet dat we in een recessie leven en met hoge inflaties. We zouden denken dat mensen minder zouden uitgeven, maar het is grappig om te zien dat na 20 jaar het aantal bestellingen alleen maar toeneemt. Vooral in Corona, toen mensne hun banen verloren, bleven ze bestellen, vooral ook nu met de oorlog, de hoge prijzen, blijven mensen bestellen. Wat ik heb geleerd in al die jaren is dat mensen proberen te besparen, maar op andere dingen zoals kleding, energie, een nieuwe auto etc. Maar op eten wordt er niet bespaars zie ik. Ja, de kosten lopen op, maar mensen zullen altijd eten blijven bestellen, de rijkere zullen chique bestellen en de minder rijkere zullen iets goedkoops bestellen. Maar het concept dat mensen buiten zullen eten en thuis laten bezorgen zal steeds toenemen beste nemen. Of het nou JET, UBER of een andere partij de vruchten geplukt daarvan, I dont know, maar als restauranthouder weet ik dat mensen tijd eten zullen blijven bestellen.

    We leven ook in een tijd waarbij de meeste huishoudens, meerder verdieners heeft, dus mensne hebben meer geld dan vroeger. En mensen zijn lui geworden, we willen alles snel en makkelijk zonder moeite gedaan hebben, zo ook met eten zie ik. Ik vermoed dat daarom een bedrijl als JET gewoon beter doet dan onze eigen site. Klanten zien alles op 1 app, kunnen alle reviews lezen op 1 app, daar staan wij als eigen site kansloos tegen merk ik, maar goed beide genereren voor ons omzet en dat zal voor anderen vast ook wel zo zijn. En ik hoor bijna om de dag dat mensen geen zin hebben om te komen ook dat ze moe zijn of gewerkt hebben, wat doen ze dan? Juist, eten bestellen, of het nou afhalen is, via Uber of JET of weet ik niet wat, mensen zullen altijd eten bestellen en dat wordt steeds meer en meer. Dus de reden dat mensen minder zullen bestellen in reseccietijden, geloof ik helaas niet meer. We zitten bomvol elke weekend en de bezorging lopen steeds meer op met de kwartaal
    Eindelijk een verhaal uit de praktijk.
    Ben benieuwd hoe hier dan weer op gereageerd gaat worden.
    De meeste die voor just eat lagere koersen voorspellen weten alles precies zonder echt aan het roer te staan en de praktijk mee te maken.
    Nee op gevoel en aannames die nergens op gebaseerd zijn behalve een ouderwets idee van als het slechter gaat gaan we niet bestellen of het restaurant doet vanwege de hoge kosten niet mee met kustvaart.
    Maar ja zal wel stil blijven want hoe moet je dit nu pareren.
    Succes
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 3620 3621 3622 3623 3624 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht