Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,800
  • Verschill

    +0,120 +0,88%
  • Volume

    1.555.052 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,750  
  • Laat

    13,850  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 791 792 793 794 795 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Rechterzijde 27 maart 2023 14:29
    quote:

    Anna91 schreef op 27 maart 2023 12:01:

    [...]
    Yes. Daarmee is op dit moment 12% van het verlies met JET goed gemaakt.

    Maar sta nu nog op 43% verlies totaal portfolio.
    Niet zo mooi dus.

    Denk nog steeds wel eens terug aan die piek van laatst bij JET. Toen stond ik heel even nog maar een paar procent in de min. Helaas toen gedacht dat het vanaf daar beter zou gaan met JET.
    Mag ik vragen wat jouw gak is bij JustEat?
  2. forum rang 6 Just chill 27 maart 2023 14:39
    quote:

    Eagle1959 schreef op 27 maart 2023 12:41:

    [...]
    Ik denk al langer dat JET veel te laag gewaardeerd is. Met mij denken vele forumleden dat, maar ook heel veel analisten die niet altijd onzin uitbraken. Doordash is mijn referentiepunt en de cashburn daar is fors hoger dan in 2021/2022, terwijl die van JET daalt. Doordash koopt groei en betaalt daar minstens een half miljard per jaar voor. Met de hoger wordende rentes verwacht je dat cashflow belangrijker gaat worden. Beiden ondernemingen zijn goed gefinancierd waarbij JET waarschijnlijk eerder cashflow positief zal zijn. Verder weet je dat dit een nieuwe sector is met forse groei de komende jaren maar ook consolidaties anders gaan ze allemaal kapot. Alles overziend zou je de laatste maanden na de jaarcijfers een hogere koers van JET versus DD verwachten. Maar dan is er nog een andere factor die je niet moet onderschatten en dat zijn de grote investeerders en hedgefondsen. En die maken op dit moment het verschil. Just Eat wordt enorm geshort, ergens tussen de 15 en 20%. Verder zit 70% van de JET in handen van grote investeerders. Dat betekent dat je met weinig middelen de koers kunt maken en breken. Bovendien hebben die hedgefondsen enorm veel geld en zouden ze JET zomaar richting de 10,- kunnen duwen. Maar wat is dan het verdienmodel? Als tientallen analisten van grote banken koersdoelen van 30 tot 40,- hebben, waarom drukken die hedgefondsen dan bij 17,- gewoon door naar beneden. Ergens is de bodem zou je denken, dan kan er ook door hedgefondsen geen geld meer verdiend worden. En waar dat is is lastig te bepalen. Maar als het alleen verdienen is door lager terug te kopen dan ga je dat toch niet doen bij een club waar de koers al naar benden getrapt is. Dat kun je beter doen bij een veel hoger gewaardeerd fonds bijv. DD. En omdat dat niet gebeurt denk ik dat er wat anders speelt. We zullen zien maar daar gok ik op. Even de cijfertjes in de periode dat de rentes fors omhoog zijn gegaan: Koersverloop Doordash over 6 mnd + 18,61% JET + 5,58% en over 1 mnd Doordash + 11,96% en JET - 18%. Een discount van 30% in het voordeel van Doordash terwijl je met de verbeterde cashflow van JET eerder het omgekeerde zou verwachten. Dat en mijn mening dat consolidatie nodig is om de sector te redden doe mij denken dat er achter de schermen wat speelt.
    Ik denk niet dat het een heel sterk argument is om de onderwaardering van JET te verklaren o.b.v. het vergelijk met Doordash.
  3. hardijs 27 maart 2023 14:44
    quote:

    Rechterzijde schreef op 27 maart 2023 14:29:

    [...]
    Mag ik vragen wat jouw gak is bij JustEat?
    ze heeft geen yet (meer)
  4. forum rang 4 Anna91 27 maart 2023 14:46
    quote:

    Rechterzijde schreef op 27 maart 2023 14:29:

    [...]
    Mag ik vragen wat jouw gak is bij JustEat?
    Op dit moment heb ik inderdaad geen JET.

    Als ik ze nu terug zou kopen, zou m'n GAK 29,60 zijn.

    Beter dan paar weken geleden 35,-.

    Denk wel dat ik JETjes terug ga kopen. Maar weet nog niet wanneer en hoeveel.
  5. forum rang 7 DeWalt 27 maart 2023 15:44
    quote:

    Meneer TINA schreef op 27 maart 2023 15:43:

    Hij moet rond deze koers blijven. Niet stijgen, niet dalen. Ik voel iets aankomen.
    Perfecte dressuurkuur met DHER...
  6. Beurs goeroee 27 maart 2023 15:47
    Bij een stijgende AEX en AMX JET weer netjes in het rood. Morgen bij een dalende AMX zal JET weer procenten inleveren. Zegt meer dan genoeg lijkt mij
  7. Tis wa! 27 maart 2023 15:57
    quote:

    F.JETSEN schreef op 27 maart 2023 14:55:

    JITSE ACTIEF op twitter is een RED FLAG.

    Dump ze voor de 14 euro tevoorschijn komt.
    Laat iedereen dat voor zichzelf bepalen, oproerkraaier!
  8. forum rang 4 Kleine hap 27 maart 2023 15:59
    Elke morgen een kleine opleving en dat weer berg af waarts, daar word je toch echt misselijk van . Al 9 weken zwaar kl.te
  9. forum rang 7 DeWalt 27 maart 2023 16:03
    quote:

    SEVA_ schreef op 27 maart 2023 15:58:

    Hoe zou een fusie met Dher er financieel uit moeten zien?
    1 aandeel DHER per aandeel TKWY. Krijgen we precies de waardering van DHER (1,6x omzet excl. NA). Samen zouden ze dan sterker staan en dat zou de koers moeten laten stijgen.
  10. forum rang 8 SEVA_ 27 maart 2023 16:14
    quote:

    DeWalt schreef op 27 maart 2023 16:03:

    [...]
    1 aandeel DHER per aandeel TKWY. Krijgen we precies de waardering van DHER (1,6x omzet excl. NA). Samen zouden ze dan sterker staan en dat zou de koers moeten laten stijgen.
    Lijkt me een goede deal voor alle stakeholders.
  11. forum rang 7 DeWalt 27 maart 2023 16:21
    quote:

    SEVA_ schreef op 27 maart 2023 16:14:

    [...]

    Lijkt me een goede deal voor alle stakeholders.
    Acceptabel ja. Meest ideaal is eerst NA verkopen en aandelen inkopen als TKWY zijnde.. En dan deze fusie/verkoop.
  12. forum rang 7 KCNIB 27 maart 2023 16:21
    quote:

    SEVA_ schreef op 27 maart 2023 16:14:

    [...]

    Lijkt me een goede deal voor alle stakeholders.
    Aandeel staat op 30 dus slechte deal.
  13. forum rang 6 Eagle1959 27 maart 2023 16:22
    quote:

    kassa! schreef op 27 maart 2023 14:23:

    [...]

    Dit is natuurlijk complete onzin. Misschien was JET wel overgewaardeerd tov DD. Kijk je naar het koersverloop over de laatste 12 maanden gaan ze gelijk op.
    Ik heb het over de periode met oplopende rente!
  14. [verwijderd] 27 maart 2023 16:28
    quote:

    KCNIB schreef op 27 maart 2023 16:21:

    [...]

    Aandeel staat op 30 dus slechte deal.
    Heb je niet zo van hee ik ben aan dromen al een tijdje?
  15. [verwijderd] 27 maart 2023 16:32
    quote:

    Tis wa! schreef op 27 maart 2023 15:57:

    [...]

    Laat iedereen dat voor zichzelf bepalen, oproerkraaier!
    Oproer is beter dan niet zeggende fanatisme op basis van fantasie.. benieuwd naar de mooie speculaties als we onder de 10 duiken..

    Is het dan oproeren of opvoeren?
  16. forum rang 4 COUPEJET 27 maart 2023 16:32
    En weer bij de zakkers, hoe is het in vredesnaam mogelijk. Elke dag lager. Wat een treurige voorstelling, ziet de slimmerik in zijn ivoren toren zoiets abnormaals dan niet?
  17. Doorpakken 27 maart 2023 16:38
    quote:

    Meneer TINA schreef op 27 maart 2023 15:43:

    Hij moet rond deze koers blijven. Niet stijgen, niet dalen. Ik voel iets aankomen.
    Maar het blijft toch dalen?
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 791 792 793 794 795 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht