Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,870
  • Verschill

    -0,330 -2,32%
  • Volume

    1.563.751 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,850  
  • Laat

    14,000  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1127 1128 1129 1130 1131 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 KCNIB 25 april 2023 12:44
    quote:

    Eagle1959 schreef op 25 april 2023 12:25:

    [...]
    Als deze koersen lang genoeg laag worden gehouden beginnen we dat normaal te vinden. Recessie in aantocht, dus koersen kunnen in de breedte weleens 20% dalen, waar gaat JET dan heen is de gedachte. Er kan nog weleens 30% af hoor je ze denken. Helaas weerspiegeld de koers niet de voortgang in Ebitda of cashflow maar is het de koers waarbij de grote investeerders denken het meeste geld te verdienen. Niemand wil de Arrows cs tegen zich hebben, dat speelt ook mee denk ik. Dat shorten is een gedrocht waarbij de freefloat, investeerder posities etc. belangrijker is dan de te realiseren doelen van JET en de voortgang daarin. Ergens komt er een punt dat de opwaartse druk groter wordt dan de neerwaartse en men net zo makkelijk weer naar een andere prooi zoekt. De reden dat niemand er een bek in zet heeft met bovenstaande zaken te maken. Het kan lager zolang de grote shortparijen blijven drukken.
    Denk je dat een BofA of Norges iets om Arrows geeft? Als ze willen kopen, doen ze het toch wel. Het is bijna 1 uur en nog geen 500K volume. Is Jatse dan nu de enige die koopt?
  2. forum rang 7 Steef89 25 april 2023 12:45
    quote:

    Daarom schreef op 25 april 2023 11:52:

    [...]

    Pffff… zucht van verlichting als de koers weer op € 17 staat, dan zijn we ook weer van jouw onzinnige bijdragen af.

    Tot de cijfers Q2 is het koffiedik kijken hier op het forum.
    Voor de LT wel ja, korte termijn andere triggers mogelijk.
  3. forum rang 7 Steef89 25 april 2023 12:45
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 25 april 2023 12:04:

    [...]

    Abtje Eagle,
    In mijn ogen blijft de allerbelangrijkste vraag:
    Waarom maakt de concurrentie dmv een overname geen gebruik van een koers die wij onzinnig laag vinden ?
    Kennelijk vinden zij JET onaantrekkelijk.
    En wij zijn allemaal benieuwd wat de reden is dat niemand een bek op JET zet. Toch ?
    Zal vanmiddag de vraag een stellen en kijken of ik Niklas uit de tent kan lokken.
  4. forum rang 6 Hendrik Roo 25 april 2023 12:47
    quote:

    Steef89 schreef op 25 april 2023 12:45:

    [...]

    Zal vanmiddag de vraag een stellen en kijken of ik Niklas uit de tent kan lokken.
    Verheug me er nu al op !
  5. forum rang 7 Steef89 25 april 2023 12:47
    quote:

    Mr Trade. schreef op 25 april 2023 12:14:

    Ben overigens ook benieuwd naar de ontwikkelingen in NY m.b.t. fee caps.
    Horen we momenteel ook niet veel van.
    Deze week staat er een vote gepland, helaas over een andere bill.
    Totaal staat nog steeds maar op 24 sponsors.
  6. forum rang 7 Steef89 25 april 2023 12:47
    quote:

    Hedge schreef op 25 april 2023 10:36:

    [...]

    Toen was geld gratis en kon zelfs JET lenen tegen bijna nul procent. Die bubbel is wel gebarsten.
    Alleen Noord-Europa maakt winst. De rest niet waarvan sommigen zelfs een negatieve waardering zou moeten worden toegerekend.
    Maar los daarvan verslechterd het economische plaatje bijzonder hard.
    Waarom denk je dat de shorters alleen maar uitbreiden..?
    We gaan het zien, ik zie het allemaal niet zo somber in.
  7. forum rang 6 pakman 25 april 2023 12:50
    [quote alias=Steef89 id=14785388 date=202304251244]
    [...]

    En als je wat verder leest, weet je ook dat de balans bij FR al weken stabiel is. Maar dit is natuurlijk weer goedkoop scoren.
    [/quote

    zou ik ook zeggen als je bang bent voor een bankrun...want dat gaat natuurlijk gebeuren.
  8. forum rang 6 Hendrik Roo 25 april 2023 12:50
    quote:

    Eagle1959 schreef op 25 april 2023 12:25:

    [...]
    Als deze koersen lang genoeg laag worden gehouden beginnen we dat normaal te vinden. Recessie in aantocht, dus koersen kunnen in de breedte weleens 20% dalen, waar gaat JET dan heen is de gedachte. Er kan nog weleens 30% af hoor je ze denken. Helaas weerspiegeld de koers niet de voortgang in Ebitda of cashflow maar is het de koers waarbij de grote investeerders denken het meeste geld te verdienen. Niemand wil de Arrows cs tegen zich hebben, dat speelt ook mee denk ik. Dat shorten is een gedrocht waarbij de freefloat, investeerder posities etc. belangrijker is dan de te realiseren doelen van JET en de voortgang daarin. Ergens komt er een punt dat de opwaartse druk groter wordt dan de neerwaartse en men net zo makkelijk weer naar een andere prooi zoekt. De reden dat niemand er een bek in zet heeft met bovenstaande zaken te maken. Het kan lager zolang de grote shortparijen blijven drukken.
    Eens dat je shortpartijen als Arrows niet tegen je wilt hebben. Je moet ze dan ook niet verassen met een onverwacht bod. Maar je kunt ze toch inseinen zodat ze de boel van tevoren kunnen coveren ? Mag natuurlijk niet maar gebeurt denk ik wel.
  9. forum rang 7 A3aan 25 april 2023 12:54
    Vorige week Deutsche Bank koersdoel 35,00 euro. Wat moet men daar nu van denken. Doen ze dat bewust om een belegger te verleiden om te kopen . Het lijkt één grote oplichterij die adviezen.
  10. forum rang 6 Trx7 25 april 2023 12:57
    quote:

    Steef89 schreef op 25 april 2023 12:47:

    [...]

    We gaan het zien, ik zie het allemaal niet zo somber in.
    JET is echt een hele slechte case. Slopende concurrentie. 1 van de slechtste CEO's. Lage marges etc. etc.

    Maar dat is mijn mening/visie.

    Heb in het verleden dik verlies gemaakt op dit aandeel. Heb mn lessen wel geleerd. Verbaas me gewoon over het feit dat er andere aandelen zijn die veel beter geprijsd zijn en daadwerkelijk winst maken (BESI, AMG, Fugro...) maar de loyaliteit aan dit aandeel zo groot blijft onder veel beleggers.
  11. hardijs 25 april 2023 12:58
    Durft iemand een uitspraak te doen over de bodemkoers bij het zwartste scenario? Wie durft? Ik hou het zelf op 4.98
  12. forum rang 7 Steef89 25 april 2023 13:00
    quote:

    pakman schreef op 25 april 2023 12:50:

    [quote alias=Steef89 id=14785388 date=202304251244]
    [...]

    En als je wat verder leest, weet je ook dat de balans bij FR al weken stabiel is. Maar dit is natuurlijk weer goedkoop scoren.
    [/quote

    zou ik ook zeggen als je bang bent voor een bankrun...want dat gaat natuurlijk gebeuren.
    Ik ben niet bang voor een bankrun, ik heb gisteren nog een lading aandelen van FR erbij gekocht.
  13. Vitabarius 25 april 2023 13:01
    quote:

    hardijs schreef op 25 april 2023 12:58:

    Durft iemand een uitspraak te doen over de bodemkoers bij het zwartste scenario? Wie durft? Ik hou het zelf op 4.98
    Kun je ff uitleggen waarom je niet 3.98 of 5.98 neemt?
  14. forum rang 6 Trx7 25 april 2023 13:01
    quote:

    A3aan schreef op 25 april 2023 12:54:

    Vorige week Deutsche Bank koersdoel 35,00 euro. Wat moet men daar nu van denken. Doen ze dat bewust om een belegger te verleiden om te kopen . Het lijkt één grote oplichterij die adviezen.
    Ja absoluut. Net zoals die piek na de vorige cijfers. Pumps en dumps.
    Eerlijkheid ga je binnen de financiële markten niet vinden. Die koersdoelen zitten altijd 10 a 20 euro hoger dan de actuele koers om idd vraag te creëren.
  15. maars 25 april 2023 13:02
    quote:

    hardijs schreef op 25 april 2023 12:58:

    Durft iemand een uitspraak te doen over de bodemkoers bij het zwartste scenario? Wie durft? Ik hou het zelf op 4.98
    Jouw ijs is wel heel hard gesmolten, bodem is en blijft €12,18.
  16. forum rang 7 Steef89 25 april 2023 13:03
    quote:

    Hedge schreef op 25 april 2023 12:57:

    [...]

    JET is echt een hele slechte case. Slopende concurrentie. 1 van de slechtste CEO's. Lage marges etc. etc.

    Maar dat is mijn mening/visie.

    Heb in het verleden dik verlies gemaakt op dit aandeel. Heb mn lessen wel geleerd. Verbaas me gewoon over het feit dat er andere aandelen zijn die veel beter geprijsd zijn en daadwerkelijk winst maken (BESI, AMG, Fugro...) maar de loyaliteit aan dit aandeel zo groot blijft onder veel beleggers.
    Hoog risico aandeel, klopt. Dat schept ook weer mogelijkheden, zolang je je daar maar bewust van bent.
  17. forum rang 6 Hendrik Roo 25 april 2023 13:04
    quote:

    Hedge schreef op 25 april 2023 13:01:

    [...]

    Ja absoluut. Net zoals die piek na de vorige cijfers. Pumps en dumps.
    Eerlijkheid ga je binnen de financiële markten niet vinden. Die koersdoelen zitten altijd 10 a 20 euro hoger dan de actuele koers om idd vraag te creëren.
    Dat geldt ook voor JET ?
  18. hardijs 25 april 2023 13:05
    quote:

    Vitabarius schreef op 25 april 2023 13:01:

    [...]

    Kun je ff uitleggen waarom je niet 3.98 of 5.98 neemt?
    Het wordt angstaanjagend laag. En de low komt net onder een rond getal. Zoals bij shell, net onder 10. Laten we er dan niet voor 2.98 of 3.98 kiezen Maar voor relatief nog een behoorlijke high low.
  19. forum rang 4 Big dogs gotta eat - John 25 april 2023 13:06
    quote:

    Steef89 schreef op 25 april 2023 13:00:

    [...]

    Ik ben niet bang voor een bankrun, ik heb gisteren nog een lading aandelen van FR erbij gekocht.
    Ze wilden geen vragen behandelen tijdens de earnings call haha. Ik blijf er in ieder geval ver vandaan. Risk/reward niet aantrekkelijk.
  20. forum rang 6 pakman 25 april 2023 13:11
    [quote alias=Steef89 id=14785431 date=202304251300]
    [...]

    Ik ben niet bang voor een bankrun, ik heb gisteren nog een lading aandelen van FR erbij gekocht.
    [/quote

    hoop ik niet op $16,- voor jou

    16.00+1.74 (+12.20%)
    At close: April 24 04:04PM EDT
    12.56 -3.44 (-21.50%)pre
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1127 1128 1129 1130 1131 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 30 april

    1. China inkoopmanagersindex industrie en diensten april volitaliteit verwacht
    2. Samsung Q1-cijfers
    3. NL producentenprijzen maart
    4. Arcadis Q1-cijfers
    5. Adidas Q1-cijfers
    6. Volkswagen Q1-cijfers
    7. Air France-KLM Q1-cijfers
    8. Dui detailhandelsverkopen maart
    9. PB Holding jaarcijfers
    10. Acomo €0,75 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht