Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

23,200
  • Verschill

    +1,080 +4,88%
  • Volume

    159.813 Gem. (3M) 237,2K
  • Bied

    23,200  
  • Laat

    23,240  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 234 235 236 237 238 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Hans E 28 april 2023 17:37
    Omzet is niet buitensporig:
    Volume vandaag 191,975K tegen Volume 10 daags gemiddelde 226,520K
    Deze plotselinge stijging van koers komt dus niet van een grote koper.
  2. forum rang 4 JK Dutch 28 april 2023 17:38
    Dit begint er goed uit te zien!

    Dubbele bodem op de dagkaart, de stochastic begint nu aan kracht te winnen, komende week mooie week in het vooruitzicht.
    Met name als macd ook kruist en tevens de MA20 op kunnen richten, ligt vandaag op 34,83.

    Mooie slotveiling nog met sprongetje omhoog. Ja mensen instappen zou ik zeggen want we gaan nu UP !
  3. forum rang 7 Just lucky 28 april 2023 18:10
    Als de cijfers echt zo goed zijn als hun gezichtsuitdrukking deed vermoeden, dan kunnen we donderdagmorgen best de 40 aantikken.
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 28 april 2023 18:57
    Geniet van een Lang weekeinde AMG maandag 1 mei is de Beurs gesloten .

    Woensdag 3 mei 2023 Kwartaalcijfers Q1 2023
    Donderdag 4 mei 2023 Algemene vergadering van aandeelhouders 15:00
    Maandag 8 mei 2023 Ex-dividend datum
    Dinsdag 9 mei 2023 Registratiedatum dividend
    Vrijdag 12 mei 2023 Betaalbaarstelling slotdividend
  5. forum rang 5 Blanco rolling 28 april 2023 19:05
    Van Veb waar ik lid van ben

    Geen enkel beursfonds heeft zoveel afkeuring weten te wekken onder zijn aandeelhouders als AMG. Het metaalbedrijf betaalt de top meer dan het 250 keer zo grote ASML en geeft daarvoor wonderlijke argumenten.

    Ook bij Advanced Metalurgical Group (AMG) is, in navolging van SBM Offshore, Wolters Kluwer en Besi, het voorgestelde beloningsbeleid voor het bestuur gesneuveld.

    Sinds dit jaar moet het beloningsbeleid van beursgenoteerde ondernemingen in Nederland met driekwart van de stemmen van aandeelhouders goedgekeurd worden.

    AMG lukt het zelfs niet om een normale meerderheid voor zich te winnen. Tijdens de Algemene Vergadering bleek dat 51,3 procent van de stemmen gekant is tegen het voorgestelde beleid.

    Ook de adviserende stemming over deze in 2019 toegezegde beloning was afkeurend. Zo’n sterke motie van afkeuring is zeer uitzonderlijk en dit aandeelhoudersseizoen’ bij nog geen andere onderneming voorgekomen.

    Hoog, hoger
    De afstraffing moet zijn ingegeven door de hoogte van de beloning die door CEO Schimmelbusch en medebestuurders wordt ontvangen. Voor het jaar 2019 was dit 4,2 miljoen euro, ongeveer 1 procent van de marktwaarde van het hele bedrijf.

    Deze hoge beloning had het management mede* te danken aan het behalen van ‘persoonlijke doelen’, terwijl de operationele beloningsdoelen ondermaats bleken.

    Op vragen van de VEB gaf AMG enig inzicht in de denkexercitie die aan het beloningsvoorstel vooraf was gegaan. Omdat AMG klein is moet het meer betalen dan concurrenten om talent vast te houden en aan te trekken.

    Een opvallende redenatie aangezien grote bedrijven juist het tegenovergestelde beweren; meer complexiteit rechtvaardigt een hogere beloning.

    Met een beloningsniveau dat zelfs boven dat van ASML ligt, lukt het de onderneming in ieder geval om bestuurders vast te houden: de CEO en COO staan al sinds 2006 en 2007 aan het roer.

    Bezuinigen in tijden van crisis
    Ondertussen heeft AMG, misschien wel bij uitstek, last van de coronacrisis door de sterk gedaalde prijzen van door haar geleverde producten.

    De strategie van het bedrijf om de crisis het hoofd te bieden is een beleid van ‘austerity’, met het afschalen van het inhuren van nieuwe krachten, onbetaald naar huis sturen van werknemers, het beperken van niet-essentiële investeringen en het verlagen van de productie.

    Dit zou AMG de gelegenheid moeten bieden om de crisis het hoofd te bieden en voldoende liquide middelen aan te houden om strategische projecten te financieren. Het zou daarom goed zijn als het bestuur, naast beknibbelen op operationele zaken, ook de bijl zou zetten in de eigen beloning.
  6. forum rang 5 Fox WIld 28 april 2023 20:24
    Hoe oud is dit artikel?

    Er kan dit jaar nog niets gesneuveld zijn. De Algemene Vergadering is immers volgende week pas.
  7. forum rang 5 Blanco rolling 28 april 2023 21:22
    quote:

    Fox WIld schreef op 28 april 2023 20:24:

    Hoe oud is dit artikel?

    Er kan dit jaar nog niets gesneuveld zijn. De Algemene Vergadering is immers volgende week pas.
    2 of 3 jaar. Daarna is de beloning desondanks de protesten omhoog gegaan!
  8. forum rang 6 rene66 28 april 2023 22:02
    Kitco lithium.

    www.kitco.com/news/2023-04-28/Lithium...

    LONDEN/BEIJING/HANOI, 28 april (Reuters) – De lithiumprijzen herstelden deze week voor het eerst in vijf maanden nadat ze van recordhoogten waren gezakt, maar de nieuwe aanvoer van het belangrijkste mineraal voor batterijen voor elektrische voertuigen (EV) zal waarschijnlijk komend jaar op de markt.

    Een beslissing van Chili, de nummer 2 van de wereld, om zijn lithiumsector te nationaliseren, kan de groei van het aanbod op de lange termijn afremmen, maar zal naar verwachting geen onmiddellijke impact hebben, aldus analisten. De prijzen van lithiumcarbonaat voor batterijen in China stegen met 10,6% ten opzichte van een week eerder tot 182.500 yuan ($ 26.380) per ton, de eerste wekelijkse stijging sinds november 2022, zo bleek uit gegevens van Fastmarkets op Refinitiv Eikon.

    "De markt zag beperkte ruimte voor verdere prijsdalingen nadat deze onder de 200.000 yuan was gezakt, vandaar dat ze begonnen met kopen", zegt Yang Yaohua, een analist bij Guosen Futures. De prijs was in minder dan twee jaar tijd vertienvoudigd tot 605.000 yuan per ton in november, omdat het aanbod de stijgende vraag niet kon bijhouden vanwege de sterke verkoop van elektrische voertuigen.

    Maar de prijzen daalden met 72% nadat China in januari EV-subsidies aan banden legde, de vraag haperde en de voorraden stegen.

    "De vraag was aan het begin van het jaar zwak, maar we verwachten nog steeds een relatief krappe markt voor het jaar gemiddeld en dat komt door de veel sterkere vraag vanuit de verkoop van elektrische voertuigen later in het jaar", zegt Martin Jackson, hoofd batterijgrondstoffen bij adviesbureau CRU. De wereldwijde verkoop van elektrische voertuigen steeg vorig jaar met 55% tot 10 miljoen en zal dit jaar naar verwachting nog eens met 35% stijgen. De grootste EV-markt in China is volatiel geweest, met een daling van de verkoop van nieuwe energieauto's met 6,3% in januari, deels als gevolg van het einde van EV-subsidies, na een groei van 90% in 2022. Sindsdien is de verkoop gestegen en de productie van EV's steeg met 27,7%. % op jaarbasis in het eerste kwartaal. Prijswinsten voor lithium dit jaar zijn echter waarschijnlijk beperkt.

    Het door de Chinese staat gesteunde onderzoeksbureau Antaike verwacht dat de lithiumcarbonaatprijzen dit jaar gemiddeld 220.000 yuan per ton zullen bedragen, een daling van 54% ten opzichte van 2022, zei het vorige week op een conferentie.

    Voor heel 2023 wordt een wereldwijd markttekort verwacht, maar vanaf volgend jaar zijn er waarschijnlijk overschotten, oplopend tot 145.693 ton in 2027, voordat het vanaf 2029 weer in een tekort zakt, zei Caspar Rawles van Benchmark Mineral Intelligence. "Er zullen een paar jaar komen dat er voldoende aanbod zou moeten zijn, en dat is een functie van enkele van de investeringen die de afgelopen jaren hebben plaatsgevonden," zei hij
  9. forum rang 4 Tippie 29 april 2023 01:24
    [quote alias=Blanco rolling id=14792456 date=202304281905]
    Van Veb waar ik lid van ben

    Geen enkel beursfonds heeft zoveel afkeuring weten te wekken onder zijn aandeelhouders als AMG. Het metaalbedrijf betaalt de top meer dan het 250 keer zo grote ASML en geeft daarvoor wonderlijke argumenten.

    Ook bij Advanced Metalurgical Group (AMG) is, in navolging van SBM Offshore, Wolters Kluwer en Besi, het voorgestelde beloningsbeleid voor het bestuur gesneuveld.

    Sinds dit jaar moet het beloningsbeleid van beursgenoteerde ondernemingen in Nederland met driekwart van de stemmen van aandeelhouders goedgekeurd worden.

    AMG lukt het zelfs niet om een normale meerderheid voor zich te winnen. Tijdens de Algemene Vergadering bleek dat 51,3 procent van de stemmen gekant is tegen het voorgestelde beleid.

    Ook de adviserende stemming over deze in 2019 toegezegde beloning was afkeurend. Zo’n sterke motie van afkeuring is zeer uitzonderlijk en dit aandeelhoudersseizoen’ bij nog geen andere onderneming voorgekomen.

    Hoog, hoger
    De afstraffing moet zijn ingegeven door de hoogte van de beloning die door CEO Schimmelbusch en medebestuurders wordt ontvangen. Voor het jaar 2019 was dit 4,2 miljoen euro, ongeveer 1 procent van de marktwaarde van het hele bedrijf.

    Deze hoge beloning had het management mede* te danken aan het behalen van ‘persoonlijke doelen’, terwijl de operationele beloningsdoelen ondermaats bleken.

    Op vragen van de VEB gaf AMG enig inzicht in de denkexercitie die aan het beloningsvoorstel vooraf was gegaan. Omdat AMG klein is moet het meer betalen dan concurrenten om talent vast te houden en aan te trekken.

    Een opvallende redenatie aangezien grote bedrijven juist het tegenovergestelde beweren; meer complexiteit rechtvaardigt een hogere beloning.

    Met een beloningsniveau dat zelfs boven dat van ASML ligt, lukt het de onderneming in ieder geval om bestuurders vast te houden: de CEO en COO staan al sinds 2006 en 2007 aan het roer.

    Bezuinigen in tijden van crisis
    Ondertussen heeft AMG, misschien wel bij uitstek, last van de coronacrisis door de sterk gedaalde prijzen van door haar geleverde producten.

    De strategie van het bedrijf om de crisis het hoofd te bieden is een beleid van ‘austerity’, met het afschalen van het inhuren van nieuwe krachten, onbetaald naar huis sturen van werknemers, het beperken van niet-essentiële investeringen en het verlagen van de productie.

    Dit zou AMG de gelegenheid moeten bieden om de crisis het hoofd te bieden en voldoende liquide middelen aan te houden om strategische projecten te financieren. Het zou daarom goed zijn als het bestuur, naast beknibbelen op operationele zaken, ook de bijl zou zetten in de eigen beloning.
    [/quote

    Wat gaat de VEB daaraan doen ?
  10. forum rang 6 T. Edison 29 april 2023 06:57
    quote:

    rene66 schreef op 28 april 2023 22:02:

    .... De wereldwijde verkoop van elektrische voertuigen steeg vorig jaar met 55% tot 10 miljoen en zal dit jaar naar verwachting nog eens met 35% stijgen....
    Pak ik alleen deze zin even uit je post.
    10 miljoen EV's, dat is wereldwijd toch nog niet zo veel. Een significant deel, maar het worden er nog veel meer als alles EV moet zijn.
    Alleen in Duitsland al werden vorig jaar 3,6 miljoen nieuwe auto's verkocht.
    De vraag naar EV's zal gedwongen blijven groeien dus ook de vraag naar lithium producten.
  11. forum rang 7 Hopper58 29 april 2023 08:40
    quote:

    Blanco rolling schreef op 28 april 2023 19:05:

    Van Veb waar ik lid van ben

    Geen enkel beursfonds heeft zoveel afkeuring weten te wekken onder zijn aandeelhouders als AMG. Het metaalbedrijf betaalt de top meer dan het 250 keer zo grote ASML en geeft daarvoor wonderlijke argumenten.

    Ook bij Advanced Metalurgical Group (AMG) is, in navolging van SBM Offshore, Wolters Kluwer en Besi, het voorgestelde beloningsbeleid voor het bestuur gesneuveld.

    Sinds dit jaar moet het beloningsbeleid van beursgenoteerde ondernemingen in Nederland met driekwart van de stemmen van aandeelhouders goedgekeurd worden.

    AMG lukt het zelfs niet om een normale meerderheid voor zich te winnen. Tijdens de Algemene Vergadering bleek dat 51,3 procent van de stemmen gekant is tegen het voorgestelde beleid.

    Ook de adviserende stemming over deze in 2019 toegezegde beloning was afkeurend. Zo’n sterke motie van afkeuring is zeer uitzonderlijk en dit aandeelhoudersseizoen’ bij nog geen andere onderneming voorgekomen.

    Hoog, hoger
    De afstraffing moet zijn ingegeven door de hoogte van de beloning die door CEO Schimmelbusch en medebestuurders wordt ontvangen. Voor het jaar 2019 was dit 4,2 miljoen euro, ongeveer 1 procent van de marktwaarde van het hele bedrijf.

    Deze hoge beloning had het management mede* te danken aan het behalen van ‘persoonlijke doelen’, terwijl de operationele beloningsdoelen ondermaats bleken.

    Op vragen van de VEB gaf AMG enig inzicht in de denkexercitie die aan het beloningsvoorstel vooraf was gegaan. Omdat AMG klein is moet het meer betalen dan concurrenten om talent vast te houden en aan te trekken.

    Een opvallende redenatie aangezien grote bedrijven juist het tegenovergestelde beweren; meer complexiteit rechtvaardigt een hogere beloning.

    Met een beloningsniveau dat zelfs boven dat van ASML ligt, lukt het de onderneming in ieder geval om bestuurders vast te houden: de CEO en COO staan al sinds 2006 en 2007 aan het roer.

    Bezuinigen in tijden van crisis
    Ondertussen heeft AMG, misschien wel bij uitstek, last van de coronacrisis door de sterk gedaalde prijzen van door haar geleverde producten.

    De strategie van het bedrijf om de crisis het hoofd te bieden is een beleid van ‘austerity’, met het afschalen van het inhuren van nieuwe krachten, onbetaald naar huis sturen van werknemers, het beperken van niet-essentiële investeringen en het verlagen van de productie.

    Dit zou AMG de gelegenheid moeten bieden om de crisis het hoofd te bieden en voldoende liquide middelen aan te houden om strategische projecten te financieren. Het zou daarom goed zijn als het bestuur, naast beknibbelen op operationele zaken, ook de bijl zou zetten in de eigen beloning.
    Dit lijkt mij een oude tekst (corona etc.). Waarom die nu juist, net voor de stijging, vanonder het stof halen? AMG is eerder Amerikaans dan Europees en daar is de verloningscultuur nu eenmaal anders. Luister maar eens naar de laatste cc van Adyen. En bovendien zijn de verloningen in Europa ook flink aan het stijgen denk ik?
  12. forum rang 7 Hopper58 29 april 2023 08:48
    quote:

    rene66 schreef op 28 april 2023 22:02:

    Prijswinsten voor lithium dit jaar zijn echter waarschijnlijk beperkt.

    Het door de Chinese staat gesteunde onderzoeksbureau Antaike verwacht dat de lithiumcarbonaatprijzen dit jaar gemiddeld 220.000 yuan per ton zullen bedragen, een daling van 54% ten opzichte van 2022, zei het vorige week op een conferentie.

    Voor heel 2023 wordt een wereldwijd markttekort verwacht, maar vanaf volgend jaar zijn er waarschijnlijk overschotten, oplopend tot 145.693 ton in 2027, voordat het vanaf 2029 weer in een tekort zakt, zei Caspar Rawles van Benchmark Mineral Intelligence. "Er zullen een paar jaar komen dat er voldoende aanbod zou moeten zijn, en dat is een functie van enkele van de investeringen die de afgelopen jaren hebben plaatsgevonden," zei hij
    Dit is maar 1 mening. Luister naar Dr. Schimmelbusch op de CMD en ook naar andere experten. Er wordt systematisch onderschat hoelang het duurt voordat nieuwe mijnen en/of andere projecten kunnen leveren en de moeilijkheden die projecten nog gaan ondervinden bv. qua financiering.
  13. forum rang 7 Hopper58 29 april 2023 08:54
    Bovendien zijn de berekeningen van AMG voor de toekomst ver onder de vernoemde prijs van 220.000 Yuan (=28.600 $) nl 22.000 $. Zie de bespreking van de Li-OH modules in Bitterfeld tijdens de CMD.
  14. Alpen 29 april 2023 10:31
    amg-nv.com/wp-content/uploads/AMG-set...
    Frankfurter Allgemeine Zeitung 12-04-2023
    Vertaling: Google Translator

    AMG vertrouwt op nieuwe batterijen

    De CEO van het grondstoffenbedrijf, Heinz Schimmelbusch, ziet de grootste kansen in opslag van de laatste 50 jaar.
    Door Sven Astheimer en Klaus Max Smolka, Frankfurt

    Om de energieomslag in Duitsland te laten slagen, is vooral efficiënte opslag nodig. Want elektriciteit uit hernieuwbare bronnen wordt niet altijd opgewekt wanneer het nodig is. Wereldwijd wordt dan ook in volle vaart gewerkt aan steeds sterkere batterijen. Grondstof- en metallurgiegroep AMG ziet nu beslissende stappen voorwaarts in de ontwikkeling en productie van innovatieve energieopslagsystemen voor industriële installaties, waarvan de componenten, in tegenstelling tot conventionele batterijen, bestaan uit lithium en vast materiaal.

    De aan de Nederlandse beurs genoteerde groep exploiteert de eerste van deze batterijen onder de naam "LIVA". Een dochteronderneming in het Beierse Hauzenberg heeft een opslagfaciliteit met een vermogen van 3,5 megawattuur (MWh) in gebruik Het middelgrote bedrijf Wipotec in Kaiserslautern neemt dit jaar nog een batterij met 4 MWh in gebruik. Tegen eind 2024 wil AMG met alle geïnstalleerde systemen meer dan 100 MWh bereiken, één grootschalig project bevat naar verluidt zelfs tot 80 MWh.

    Het bedrijf ziet een enorm potentieel in de producten van LIVA. "De stationaire batterij wordt een zakelijke kans voor AMG die groter is dan alles wat ik in 50 jaar heb meegemaakt", zegt CEO Heinz Schimmelbusch in een interview met de Frankfurter Allgemeine Zeitung. Het gaat er in de toekomst immers om voldoende opslagcapaciteit in te zetten om de grote schommelingen in het elektriciteitsnet op te vangen. De vraag vanuit de economie is enorm. "Voordat we zelfs maar met marketing zijn begonnen, wordt het uit onze handen gerukt."

    De 79-jarige Schimmelbusch is in Duitsland vooral bekend als voormalig manager van metaalbedrijf Frankfurt. In 1989, op 44-jarige leeftijd, werd de inwoner van Wenen de jongste CEO van het in Frankfurt gevestigde conglomeraat. Schimmelbusch, alom bekend als "Schibu", dreef de expansie vooruit en regelde overnames. Eind 1993 kwam het plotselinge einde: MG speculeerde met termijntransacties op de oliemarkt, de verliezen liepen in de miljarden en het bedrijf stond aan de rand van de afgrond. Op aandringen van grootaandeelhouder en belangrijkste schuldeiser Deutsche Bank moesten Schimmelbusch en de overige directieleden eind 1993 vertrekken. Even later viel de groep uiteen.

    Na het onvrijwillige afscheid werd Schimmelbusch vervolgens actief als investeerder. Via investeringsmaatschappij Safeguard - gesteund door grote Amerikaanse pensioenfondsen - bouwde hij een portefeuille op van bedrijven die op de een of andere manier iets met metalen te maken hadden. Hij bracht een aantal speciale metaalbedrijven samen in een "geadvanceerd metaalbedrijf", de Advanced Metallurgical Group, of kortweg AMG, die sinds 2007 genoteerd staat aan de Euronext-beurs in Amsterdam, hoewel Schimmelbusch het hoofdzakelijk vanuit de VS aanstuurt. AMG is beursgenoteerd momenteel goed voor zo'n 1,14 miljard euro. De groep verhoogde zijn omzet met 36 procent tot zo'n 1,6 miljard dollar in 2022. De bedrijfswinst klom met 150 procent tot 342 miljoen dollar en dit jaar moet de grens van 400 miljoen worden geslecht.

    Het vertrouwen van Schimmelbusch is gebaseerd op de overtuiging dat AMG in de toekomst de volledige productieketen wil beheersen. De groep wordt nu beschouwd als 's werelds grootste producent van tantaalerts en ontgint ook grote hoeveelheden lithium in zijn mijnen in Brazilië. Momenteel wordt er elk jaar ongeveer 90.000 ton concentraat gedolven, met plannen om uit te breiden naar 130.000. AMG neemt ook een deel van de verdere verwerking in eigen handen. Tot nu toe wordt het gedolven erts echter nog steeds naar China gebracht, waar het wordt omgezet in carbonaat, dat vervolgens weer wordt geëxporteerd naar AMG en wordt verwerkt tot lithiumhydroxide. Vanaf 2026 vindt de verwerking in China niet meer plaats, maar in Brazilië. AMG investeert daar momenteel een kwart miljard dollar in. Op middellange termijn zou dit ook de transportkosten aanzienlijk moeten verlagen.

    Pure solid-state batterijen, die AMG verwacht vanaf 2027, zijn vooral populair in de auto-industrie. Men heeft er hoge verwachtingen van, omdat ze met hun aanzienlijk hogere energiedichtheid de actieradiusproblemen van de huidige elektrische auto's zouden kunnen oplossen. Bovendien is er geen risico op brand. AMG werkt niet zelf aan dergelijke autoaccu's, maar levert de benodigde materialen aan de fabrikanten. "We werken aan materialen die nodig zijn voor een solid-state batterij", legt Stefan Scherer, hoofd van AMG Lithium, uit. Nadat een proeffabriek twee jaar succesvol heeft gedraaid, wordt momenteel in Frankfurt-Höchst een demonstratiefabriek gebouwd van 100 tot 200 ton per jaar aan lithiumhoudend materiaal en vaste elektrolyten.

    De toegang tot de stof vanadium, die ook nodig is voor de opslagproductie, zonder welke bijvoorbeeld geen enkele smartphone zou werken, werd veiliggesteld door recyclingfabrieken en door samenwerking met giganten Shell en Saudi Aramco, zegt AMG-baas Schimmelbusch. In het filiaal in Hanau, Hessen, ten oosten van Frankfurt, zijn ook honderden ingenieurs met de nodige kennis van de solid-state energie-opslag.

    Terwijl er momenteel veel discussie is over een mogelijke de-industrialisatie van Duitsland als gevolg van hoge energiekosten, trekt AMG de aandacht met nieuwe activiteiten in dit land. Naast een verbintenis tot lithiumexploratie in Zinnwald, heeft het bedrijf zojuist plannen aangekondigd voor de productie van lithiumhydroxide in Bitterfeld. Het komende jaar moet daar 20.000 ton geproduceerd worden. Dit is nodig voor kathode-productie voor de auto-industrie.

    Ook al werd de investeringsbeslissing jaren vóór de aanval in Oekraïne en de stijging van de energieprijzen genomen, de beslissing ten gunste van Bitterfeld stond niet meer ter discussie, zegt Schimmelbusch. "Energiekosten spelen een grote rol, maar zijn niet doorslaggevend." Doorslaggevend is de centrale ligging van de Oost-Duitse stad, die al het chemische centrum van de DDR was. Van daaruit konden klanten in Europa snel worden voorzien van lithiumproducten voor de productie van kathoden. De federale overheid verstrekte geen onbureaucratische financiering, zoals het geval is voor bedrijven in de VS, zegt Schimmelbusch, verwijzend naar Berlijn. Zelf blijft hij aan boord. Begin mei houdt AMG de algemene aandeelhoudersvergadering. De aandeelhouders zouden dan het contract van Schimmelbusch met twee jaar moeten verlengen. Aan het einde van zijn ambtstermijn zou hij bijna 81 jaar oud zijn.
  15. Alpen 29 april 2023 10:39
    "en dit jaar moet de grens van 400 miljoen worden geslecht."
    Outlook nogmaals herhaald op 12 april.
  16. forum rang 4 JH1988 29 april 2023 13:06
    Even een vraag, misschien ligt het aan mij.

    Maar de nieuwe lithium hydroxide plant in Duitsland moet in 2025 volgens mij op full capacity zitten van 20.000MT lithium hydroxide per jaar voor module 1.

    Nu zie ik in de laatste presentatie van Q4 resultaten dat lithium hydroxide spot price 80.000 dollar is per MT.

    Dus 1 module heeft de potentie om 1.6 miljard dollar omzet te genereren vanuitgaande van de prijs van vandaag.

    Dit klopt toch? Niet dat ik ergens een domme rekenfout heb gemaakt.

    Uiteraard ben ik ervan op de hoogte dat omzet geen winst is, maar omzet is vaak wel een shareprijs aanjager:)

    Ik snap niet zo goed waarom ze AMG labelen als "hoog risico aandeel" terwijl dit alle tekenen heeft van succes.

    Zelfs als alle prijzen nog even 75% in kakken.
  17. Geldput 29 april 2023 13:33
    Laat dhr Schimmelbusch als blijk van vertrouwen zijn volledige salaris omzetten in opties. Nog meer de zakken vullen zou zo'n zakkenvuller toch moeten aanspreken?
  18. Alpen 29 april 2023 13:47
    quote:

    JH1988 schreef op 29 april 2023 13:06:

    Even een vraag, misschien ligt het aan mij.

    Maar de nieuwe lithium hydroxide plant in Duitsland moet in 2025 volgens mij op full capacity zitten van 20.000MT lithium hydroxide per jaar voor module 1.

    Nu zie ik in de laatste presentatie van Q4 resultaten dat lithium hydroxide spot price 80.000 dollar is per MT.

    Dus 1 module heeft de potentie om 1.6 miljard dollar omzet te genereren vanuitgaande van de prijs van vandaag.

    Dit klopt toch? Niet dat ik ergens een domme rekenfout heb gemaakt.

    Uiteraard ben ik ervan op de hoogte dat omzet geen winst is, maar omzet is vaak wel een shareprijs aanjager:)

    Ik snap niet zo goed waarom ze AMG labelen als "hoog risico aandeel" terwijl dit alle tekenen heeft van succes.

    Zelfs als alle prijzen nog even 75% in kakken.
    Herr Schimmelbusch zei dit er over tijdens de CMD in maart:
    • "The revenue potential of the Bitterfeld battery-grade hydroxide complex, fully built, 5 modules, is in the range of $5 bln per annum, and due to our flexibility in feed material we believe this operation will provide a very strong return on investment under any market condition."
    en
    • "As regard to the profitability of the refinery depending on prices and a lot of other things, our scenario planning has a range of 60 mln to 200 mln per module. That has a lot of assumptions behind it, and of course the 200 mln reflects a price of $70.000 up, and the $60 mln is the spread of $3.000 which is a very, very established spread, times 20.000 tons gives 60 mln."

    De omzet per module zal niet precies $5 miljard gedeeld door 5 zijn maar zal vast in de buurt van de $1 miljard per jaar liggen, terwijl voor de EBITDA een range per module wordt aangegeven van tussen de $60-200 miljoen per jaar.

    De $80.000 die je aanhaalt (ik neem aan dat je $79.284 bedoelt op slide 14; de gemiddelde prijs voor Q4 2022 voor battery-grade carbonate) is inclusief BTW. In andere presentaties, bijvoorbeeld die van december 2022, worden die bedragen getoond exclusief BTW. Waarom is me niet duidelijk want komt duidelijkheid niet ten goede.

    De start-up van die eerste module in Bitterfeld is trouwens gepland voor Q4 van dit jaar, en zal al in 2024 op volle toeren draaien, niet in 2025.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 234 235 236 237 238 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. ArcelorMittal Q1-cijfers
    3. DSM Firmenich Q1-cijfers
    4. ING Q1-cijfers
    5. BAM Q1-cijfers
    6. ForFarmers Q1-cijfers
    7. Aedifica Q1-cijfers
    8. HelloFresh Q1-cijfers
    9. Shell Q1-cijfers
    10. RELX 41,8 pence ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht