Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,120
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    101.402 Gem. (3M) 237,2K
  • Bied

    22,160  
  • Laat

    22,160  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 236 237 238 239 240 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Calendar 29 april 2023 22:07
    quote:

    Geldput schreef op 29 april 2023 20:00:

    Zou Schimmelbusch onder een hoedje kunnen spelen met de shorters?
    Tuurlijk. Hij leent zijn aandelen uit. ;-)
  2. Alpen 29 april 2023 22:07
    quote:

    PJF schreef op 29 april 2023 14:30:

    AMG vertrouwt op nieuwe batterijen
    ...
    Mij valt vooral de titel van het stuk op. Het lijkt er op dat AMG en dhr. Schimmelbusch van mening zijn dat de verkoop van deze batterij van grotere betekenis zal zijn/ worden voor AMG dan haar huidige activiteiten die al heel veelbelovend lijken.
    ...
    Als ik het goed interpreteer, is de markt voor de batterijen onder de naam Liva nog veel groter, en mogen we veel sneller daar de revenuen van verwachten
    Inderdaad, de vraag naar LIVA blijkt enorm en Heinz Schimmelbusch, in de rol van marketeer, brengt het als schot richting roos en dat schept verwachtingen. En aangezien hij goed in staat zou moeten zijn om LIVA's concurrentiepositie hier en nu in te schatten, ben ik benieuwd naar de voortgang ervan de komende periode.

    Daarnaast geeft het feit dat een batterij van 80 MWh zal worden geïnstalleerd aan, dat ze in hun segment voor niemand onder doen. En het betreft een produkt waarbij analyse, beheer en optimisatie van het gehele systeem wordt geregeld door gespecialiseerde, intern ontwikkelde (aangekochte) software, flexibel genoeg om meerdere scenarios te verwerken. Op de CMD werd dit aangestipt, en de LIVA site livapms.com/home bevat verschillende use cases. Uniek? Wie doet ze dit na?

    Hopelijk kan de a.s. interne productie van vanadium electrolyt (en lithium) de nieuwe projecten bijbenen. De volgend jaar te installeren LIVA batterijen van in totaal 100+ MWh vereisen een aanzienlijke hoeveelheid ervan. Ik neem aan dat het merendeel uit AMG's nieuwe fabriek in Nuremberg komt, waar de productie van vanadium electrolyt eind 2023 zou moeten starten. In afwachting van productie ervan via het superproject met Shell in Saudi Arabië.

    Ander punt wat me opviel in dit artikel is het feit dat tevens een minder glorieuze, niet recente periode van Heinz Schimmelbusch wordt belicht. Ik denk dat niemand het in zijn hoofd haalt iets dergelijks op AMG's website te plaatsen zonder zijn expliciete toestemming. Er zal wel de nodige disucussie aan vooraf zijn gegaan; het artikel is meer dan 2 weken oud en zeer recent geplaatst.
  3. forum rang 5 Blanco rolling 29 april 2023 23:45
    Niet zolang geleden, een paat jaar, bleek hij ook met vanadium gespeculeerd te hebben.
    Was een heel groot verlies , meer dan 50 miljoen, voor AMG.
    Je mag toch echt nadenken ovet iemand zijn verstandelijke vermogen. Dementie?

    Er is geen enkele reden om deze man te bewonderen. Hij moet asap ophoepelen en pas dan komt financieel tot zijn recht.
    HS is een ordinaire zakkenvuller die AMG meer kwaad dan goed doet.

    In 2017 zou hij al vervangen worden. Dtaat gewoon in de persberichten van AMG
    Nu 6 jaar later willen ze hem nog een termijn van 2 jaar geven.

    Laat hem ‘adviseur’ worden en haal een goede CEO binnen die weet om een een beursfionds meer waard te maken.
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 april 2023 07:47
    quote:

    PJF schreef op 29 april 2023 14:30:

    [quote alias=Alpen id=14792898 date=202304291031]
    amg-nv.com/wp-content/uploads/AMG-set...
    Frankfurter Allgemeine Zeitung 12-04-2023
    Vertaling: Google Translator

    AMG vertrouwt op nieuwe batterijen

    Wat een mooi en interessant stuk. Fijn dat je het hier plaatst. Mij valt vooral de titel van het stuk op. Het lijkt er op dat AMG en dhr. Schimmelbusch van mening zijn dat de verkoop van deze batterij van grotere betekenis zal zijn/ worden voor AMG dan haar huidige activiteiten die al heel veelbelovend lijken.

    "De stationaire batterij wordt een zakelijke kans voor AMG die groter is dan alles wat ik in 50 jaar heb meegemaakt", zegt CEO Heinz Schimmelbusch in een interview met de Frankfurter Allgemeine Zeitung.

    Dhr. Schimmelbusch heeft vele fouten gemaakt, en ik ben het niet eens met de hoogte van zijn beloning, maar dit is wel een man met een schat aan ervaring. Ik denk dat als er iemand is die de potentie van dit project kan inschatten, hij dat wel is.
    Laten we niet vergeten dat AMG ergens in 2015 ook een bewuste keuze heeft gemaakt om te gaan investeren in lithium. Na een lange aanloop periode met veel investeringen gaan we daar de komende tijd de vruchten van plukken.

    Als ik het goed interpreteer, is de markt voor de batterijen onder de naam Liva nog veel groter, en mogen we veel sneller daar de revenuen van verwachten
    In Delfzijl op het terrein van Aldel komen een groot aantal stationaire batterijen van een concurrent, dus zo bijzonder zijn de Liva-batterijen niet.
  5. forum rang 7 Hopper58 30 april 2023 07:55
    quote:

    Blanco rolling schreef op 29 april 2023 23:45:

    Niet zolang geleden, een paat jaar, bleek hij ook met vanadium gespeculeerd te hebben.
    Was een heel groot verlies , meer dan 50 miljoen, voor AMG.
    Je mag toch echt nadenken ovet iemand zijn verstandelijke vermogen. Dementie?

    Er is geen enkele reden om deze man te bewonderen. Hij moet asap ophoepelen en pas dan komt financieel tot zijn recht.
    HS is een ordinaire zakkenvuller die AMG meer kwaad dan goed doet.

    In 2017 zou hij al vervangen worden. Dtaat gewoon in de persberichten van AMG
    Nu 6 jaar later willen ze hem nog een termijn van 2 jaar geven.

    Laat hem ‘adviseur’ worden en haal een goede CEO binnen die weet om een een beursfionds meer waard te maken.
    Dit vind ik nu een ordinair stukje.
  6. forum rang 7 Hopper58 30 april 2023 08:14
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 30 april 2023 07:47:

    [...]

    In Delfzijl op het terrein van Aldel komen een groot aantal stationaire batterijen van een concurrent, dus zo bijzonder zijn de Liva-batterijen niet.
    Ik ben geen expert op dit gebied, maar op de CMD werd wel uitgelegd hoe de werking van de LIVA in elkaar zit. Het is het Vanadiumdeel dat zorgt dat plotse enorme verbruikspieken opgevangen kunnen worden. Zeer belangrijk voor specifieke industriële toepassingsgebieden. Het gaat dus niet zomaar om een grote Li-batterij.

    Nu ik denk dat ook +- LIVA-batterijen niet uniek zijn. Ik denk dat Mrs Smith al daarover bericht heeft. Maar het marktpotentieel is GIGANTISCH. Heeft AMG de investeringscapaciteit om dat uit te buiten? Ik denk het niet. Ik verwacht een jv met een industriële partner.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 april 2023 08:27
    quote:

    Hopper58 schreef op 30 april 2023 08:14:

    [...]

    Ik ben geen expert op dit gebied, maar op de CMD werd wel uitgelegd hoe de werking van de LIVA in elkaar zit. Het is het Vanadiumdeel dat zorgt dat plotse enorme verbruikspieken opgevangen kunnen worden. Zeer belangrijk voor specifieke industriële toepassingsgebieden. Het gaat dus niet zomaar om een grote Li-batterij.

    Nu ik denk dat ook +- LIVA-batterijen niet uniek zijn. Ik denk dat Mrs Smith al daarover bericht heeft. Maar het marktpotentieel is GIGANTISCH. Heeft AMG de investeringscapaciteit om dat uit te buiten? Ik denk het niet. Ik verwacht een jv met een industriële partner.
    Alle grote stationaire batterijen werken hetzelfde: ze geven stroom als dat nodig is en tot de batterij leeg is.
    De verschillen zitten vooral in de kostprijs en de levensduur.
  8. forum rang 7 Hopper58 30 april 2023 08:41
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 30 april 2023 08:27:

    [...]

    Alle grote stationaire batterijen werken hetzelfde: ze geven stroom als dat nodig is en tot de batterij leeg is.
    De verschillen zitten vooral in de kostprijs en de levensduur.
    Jij hebt duidelijk niet naar de CMD gekeken.
  9. forum rang 7 Hopper58 30 april 2023 09:04
    quote:

    Hopper58 schreef op 30 april 2023 09:01:

    Frankfurter Algemeine Zeitung (FAZ) is dé serieuze kwaliteitskrant van Duitsland.
    2019: oplage 226.000 met een leesbereik van 800.000. Is niet eens zoveel vind ik. Nu ja de NYT is ook zeer beperkt.
  10. Geldput 30 april 2023 09:36
    quote:

    Blanco rolling schreef op 29 april 2023 23:45:

    Niet zolang geleden, een paat jaar, bleek hij ook met vanadium gespeculeerd te hebben.
    Was een heel groot verlies , meer dan 50 miljoen, voor AMG.
    Je mag toch echt nadenken ovet iemand zijn verstandelijke vermogen. Dementie?

    Er is geen enkele reden om deze man te bewonderen. Hij moet asap ophoepelen en pas dan komt financieel tot zijn recht.
    HS is een ordinaire zakkenvuller die AMG meer kwaad dan goed doet.

    In 2017 zou hij al vervangen worden. Dtaat gewoon in de persberichten van AMG
    Nu 6 jaar later willen ze hem nog een termijn van 2 jaar geven.

    Laat hem ‘adviseur’ worden en haal een goede CEO binnen die weet om een een beursfionds meer waard te maken.
    Conclusie: zolang "Schimmel" aan het hoofd staat loop je als AMG belegger risico. Hijzelf is de rem op het aandeel. Verbazingwekkend dat de grote aandeelhouders dit accepteren.
  11. forum rang 8 Lepre Chaun 30 april 2023 09:36
    Ik heb de volgende grafietproducenten niet behandeld, omdat ze doorgaans niet toegankelijk zijn voor de meeste westerse investeerders.

    Opmerking: AMG Advanced Metallurgical Group NV [AMS:AMG] [GR:ADG] (OTCPK:AMVMF) is ook een "gediversifieerde producent", die grafiet, vanadium en lithium produceert.

    Moet het veiligstellen van de levering van grafiet de volgende zijn op de lijst voor EV-fabrikanten? Ja.

    seekingalpha.com/article/4597685-grap...
  12. forum rang 7 Just lucky 30 april 2023 11:20
    quote:

    the accountant schreef op 30 april 2023 11:07:

    Wie waagt zich aan een voorspelling van de ebitda voor aanstaande woensdag?
    Ik schat rond de 120 mln
  13. Alpen 30 april 2023 12:04
    quote:

    Hopper58 schreef op 30 april 2023 08:14:

    [...]

    Ik ben geen expert op dit gebied, maar op de CMD werd wel uitgelegd hoe de werking van de LIVA in elkaar zit. Het is het Vanadiumdeel dat zorgt dat plotse enorme verbruikspieken opgevangen kunnen worden. Zeer belangrijk voor specifieke industriële toepassingsgebieden. Het gaat dus niet zomaar om een grote Li-batterij.

    Nu ik denk dat ook +- LIVA-batterijen niet uniek zijn. Ik denk dat Mrs Smith al daarover bericht heeft. Maar het marktpotentieel is GIGANTISCH. Heeft AMG de investeringscapaciteit om dat uit te buiten? Ik denk het niet. Ik verwacht een jv met een industriële partner.
    Expert ben ik ook niet, maar het lijkt erop dat juist de lithiumbatterij de capaciteit heeft om zo goed als onmiddellijk, d.w.z. in milliseconden, te reageren. De vanadiumbatterij reageert trager en kan vervolgens de lithiumbatterij laden.

    CMD: "So, the vanadium battery has this enormous advantage of being cheaper. Much more cost effective. However, when you look at the one picture you saw the tankage. You know when you see a tankage there are pipes and there is electrolytes and it's going through pipes.
    Vanadium battery is a little lazy to come up to stream. It takes time, a minute or 2 or 3.
    So you need instant reactability, that's where lithium comes in.
    Expensive but instant. Milliseconds. So the combination has enormous advantages."


    Het kan zijn dat in bepaalde scenarios een Vanadium redox flow batterij volstaat, waarbij verschillende producenten min of meer dezelfde techniek volgen, maar in andere scenarios is die reactiviteit wel van belang. Als de combinatie LI + VA + intelligente software daarop kan inspelen, dan lijkt mij dat t.o.v. de concurrentie een pluspunt. Ik mis vast wat (bericht van Mrs Smith?), maar mij lijkt de stand-alone Vanadium redox flow batterij juist niet uniek. En ik vraag me dus af hoe dat zit met AMG's LIVA batterij + software, want ik kom geen concurrenten in hetzelfde marktsegment tegen met eenzelfde concept. Geen garantie uiteraard dat deze niet bestaan of overmorgen opstaan.
  14. forum rang 4 JH1988 30 april 2023 12:04
    quote:

    Just lucky schreef op 30 april 2023 11:20:

    [...]Ik schat rond de 120 mln
    Ik gok wel iets lager!

    Ik denk rond de 80/85
  15. forum rang 5 Fox WIld 30 april 2023 12:56
    EBITDA Q4 2022 was 104 M. Waarom zou het nu 20 M. lager zijn?
    Dan zou de koers < 30 euro duiken.

    Ik verwacht een EBITDA tussen 115 en 120 M. Hopelijk is dat genoeg om de verwachtingen van de markt te overtreffen.
  16. forum rang 4 JH1988 30 april 2023 13:46
    quote:

    Fox WIld schreef op 30 april 2023 12:56:

    EBITDA Q4 2022 was 104 M. Waarom zou het nu 20 M. lager zijn?
    Dan zou de koers < 30 euro duiken.

    Ik verwacht een EBITDA tussen 115 en 120 M. Hopelijk is dat genoeg om de verwachtingen van de markt te overtreffen.
    Ik verwacht dat de prijsdalingen van de grondstoffen wel enigsinds impact hebben op de Q1 resultaten.

    We gaan het zien.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 236 237 238 239 240 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. ArcelorMittal Q1-cijfers
    3. DSM Firmenich Q1-cijfers
    4. ING Q1-cijfers
    5. BAM Q1-cijfers
    6. ForFarmers Q1-cijfers
    7. Aedifica Q1-cijfers
    8. HelloFresh Q1-cijfers
    9. Shell Q1-cijfers
    10. RELX 41,8 pence ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht