Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,638
  • Verschill

    -0,432 -4,29%
  • Volume

    2.302.272 Gem. (3M) 1,9M
  • Bied

    9,590  
  • Laat

    9,650  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France-KLM 2023

1.319 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 66 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 GakGak 3 mei 2023 17:18
    SAS in Noorse kronen: hoog 0,3594 en laag 0,286.....03 mei.

    Dat is pas volatiliteit en een prachtig aandeel inmiddels voor daghandel.
  2. forum rang 8 GakGak 3 mei 2023 20:41
    Er is hier tenminste niemand die loopt te miepen dat het een AF/KLM forum is en niets wil
    lezen over andere aandelen ;O)
  3. Giraf+5 3 mei 2023 21:19
    quote:

    GakGak schreef op 3 mei 2023 20:41:

    Er is hier tenminste niemand die loopt te miepen dat het een AF/KLM forum is en niets wil
    lezen over andere aandelen ;O)
    Blijven doen Gakgak. En lekker laten miauwen.
  4. forum rang 8 GakGak 3 mei 2023 22:39
    ...Een giraf gaat niet miauwen.
    Heeft niet eens lange tenen.
    Wel een heel lange nek en kan dus goed om zich heenkijken.

    Zou iedereen moeten doen.
    Ook mis ik het gezeur over een gak hier, maar niet heus.
    Dat is een extra aanleiding om meer aan daghandel te doen, minder kans op een
    hopeloze Gak (gemiddelde aankoop koers).
    De timing van verkopen is nog altijd het moeilijkste en op een knop drukken en wat kopen kan
    iedereen in een paar seconden leren.

    Daarom laat ik het moment van verkoop steeds vaker over aan de klok en het eind van de beursdag...
  5. forum rang 8 GakGak 4 mei 2023 08:38
    Die laatste link geeft wel heel goed aan hoe dramatisch slecht de ´recente´ historie van dit bedrijf is en was:
    .
    Miljarden aan kosten voor belastingbetaler
    De bijdrage die KLM met de betaalde winstbelasting levert aan de schatkist steekt schril af tegen de kosten die de staat maakte om het vliegbedrijf overeind te houden. Zo was KLM de grootste ontvanger van NOW-loonsteun tijdens de coronajaren. In totaal kreeg het 1,96 miljard euro loonsubsidie gestort, omgerekend ruim 70.000 euro per werknemer. Dit bedrag hoeft KLM niet terug te betalen.

    Wat KLM nog wel moet terugbetalen is dik 1 miljard euro
    aan achterstallige loonbelasting. KLM kreeg - net als andere bedrijven - uitstel voor het betalen van loonbelasting. Het heeft daarvoor 60 maanden de tijd .

    Slechte investering
    Van een investering in moederbedrijf Air France-KLM werd de overheid ook al niet veel wijzer. In 2019 kocht Nederland voor 744 miljoen euro aandelen, om uiteindelijk eenzelfde mate van zeggenschap te krijgen over het beleid van de onderneming als de Franse overheid. Die aandelen zijn anno 2023 bijna 90 procent minder waard, een verlies van 650 miljoen euro.

    In 2022 kocht Nederland nog eens voor 220 miljoen euro aandelen, maar omdat de Fransen meer investeerden is de zeggenschapsverhouding weer net zo scheef als voor de Nederlandse investeringen.
  6. [verwijderd] 4 mei 2023 15:55
    quote:

    Knife Catcher schreef op 3 mei 2023 12:44:

    [...]
    Tsja, te gek voor woorden dat je dit hier nog moet toelichten. Verdiepen in een aandeel, fundamentals etc is er steeds minder bij. Vrijwel alleen gelukszoekers die op een dip kopen en dan hopen dat de koers weer omhoog gaat.
    Opmerkingen als
    - ik verwacht....
    - het gaat goed met....
    - goed nieuws....
    Ik zie zelden een onderbouwing van de "beleggers" die het positief in zien.

    Wie van de aandeelhouders heeft paraat wat
    - de rentelasten per aandeel 2023 zullen zijn
    - wat het eigen vermogen per aandeel is (ik zal helpen; het is negatief)
    - wanneer de volgende aandelenemissie zal zijn
    - wanneer het laaste dividend uitgekeerd is

    Laat maar horen!
    ps ik heb al ongeveer anderhalf jaar geen positie in AF-KLM
    Geen aandeelhouder die er op in gaat.

    Hier kun je de consensus van analisten nalezen:

    www.airfranceklm.com/en/finance/inves...

    Met een goed gevoel op 1.58 kopen is mooi, voorlopig ligt de koers dood op 1.50.
    Zeg eens, wat vinden jullie van de consensus?
    Ik zit zelf aan de hoge kant van het omzet bereik. De kosten heb ik zo mijn twijfels....
  7. forum rang 8 GakGak 4 mei 2023 20:37
    Geen interesse in aandelen AF/KLM ze mogen van mij alle kanten op schieten morgen.
    Bij 10% stijging zal ik daarna zeker shorts gaan opzoeken.

    Of ik bij 10% daling iets met longs ga doen weet ik nog niet.
    Het verdwijnen van de goodwill t.a.v. KLM gaat ook een rol spelen en de overheid zal
    dat vroeg of laat ook laten blijken en dat gaat ze duur komen te staan.

    SAS Scandinavian Airlines houdt me wel bijna elke dag alert.
    Vandaag weer op een doorsnee dag tussen 0,31 en 0,33 Noorse kronen ongeveer en dat is
    vergelijkbaar met AF/KLM tussen 1.55 en 1,65 , naar rato dan natuurlijk.
    (alleen bij SAS nog geen optie of turbo speelgoed helaas).
  8. forum rang 8 GakGak 4 mei 2023 21:04
    Outlook

    Air France-KLM wil dit jaar de balans verder opschonen, zo liet de luchtvaarder in februari van dit jaar nog weten.
    De luchtvaarder zei toen vertrouwen te hebben dat het huidige herstel zich doorzet. In het eerste kwartaal van 2023 verwacht Air France-KLM dat 90 tot 95 procent van de stoeltjes verkocht zijn. Voor heel het jaar mikt het bedrijf op 95 tot 100 procent. De kosten per unit zullen stabiel zijn, verwacht de maatschappij
    .
    Ze kunnen mikken wat ze willen maar 95-100% verkochte stoelen is hele grote onzin.

    Transavia, dat vnl vakantieverkeer verzorgt, heeft veel vluchten volgeboekt en zit nu met een enorm probleem dat er te weinig toestellen beschikbaar zijn en kan die passagiers niet meer kwijt of omboeken, dat kost veel compensatie geld.

    KLM zit met veel meer overstappers en zakelijk verkeer en heeft domweg stoelruimte nodig om te kunnen funktioneren
    en voor omboekingen etc.
    Als vlucht A met veel overstappend verkeer niet of te laat op Schiphol landt zorgt dat automatisch voor veel lege en
    ongebruikte stoelen op de volgende aansluitende vluchten.

    100 % bezetting is nog nooit vertoond en ze zullen ook niet in de buurt komen daarvan.
    Dan moet je het ook zeker niet in de outlook opnemen.

    Maar ach, ze gingen toch ook veel duurzamer vliegen met gemiddeld wel 1% biobrandstof bijgemengd ofzo.
    Ze hebben veel grotere problemen dan alleen een onbetrouwbare outlook.
  9. forum rang 6 Fred 62 5 mei 2023 06:41
    Luchtvaartmaatschappij KLM zet vele miljarden per jaar om, maar de staatskas ziet daar zo goed als niks van terug. In bijna twee decennia bedroeg de winst voor belastingen 671 miljoen euro. Daarvan vloeide 151 miljoen euro als winstbelasting naar de schatkist. Dat is een fractie van de kosten die de staat heeft gemaakt om KLM in de lucht te houden.
  10. forum rang 10 voda 5 mei 2023 07:33
    Omzetgroei Air France-KLM in eerste kwartaal

    Bezettingsgraad in de lift.

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het eerste kwartaal van 2023 meer omzet geboekt, terwijl het verlies afnam. Dit bleek vrijdag uit de cijfers van de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

    "In het eerste kwartaal, hebben we verder ingespeeld op het herstel van de luchtvaartsector", aldus CEO Benjamin Smith. "We boekten een sterke omzetgroei en een robuuste kasstroom dankzij een zeer bemoedigende ticketverkoop voor de zomerperiode."

    Afgelopen kwartaal kwam het operationeel verlies uit op 306 miljoen euro, een verbetering met 44 miljoen euro. Air France-KLM zag de omzet op jaarbasis stijgen met 42,4 procent naar ruim 6,3 miljard euro. De omzet trok aan dankzij een hogere capaciteit en een dito bezettingsgraad.

    De consensusverwachting onder analisten voorzag voor het afgelopen kwartaal een omzet van gemiddeld 6,3 miljard euro en een operationeel verlies van 282 miljoen euro.

    Het nettoverlies kwam uit op 344 miljoen euro, hetgeen een verbetering van 208 miljoen euro betekende ten opzichte van het verlies van 552 miljoen euro een jaar eerder. In het vierde kwartaal verdiende de maatschappij nog 496 miljoen euro.

    Analisten rekenden voor het eerste kwartaal op een nettoverlies van 340 miljoen euro.

    Air France-KLM zat afgelopen kwartaal op een bezettingsgraad van 86,1 procent. Er werden bijna 19,7 miljoen passagiers vervoerd, een stijging van ruim 35 procent.

    De nettoschuld daalde ten opzichte van eind december met 0,9 miljard euro tot 5,5 miljard euro. De aangepaste operationele vrije kasstroom was 0,7 miljard euro positief. Er zat bovendien 9,7 miljard euro in kas.

    Outlook

    De luchtvaarder heeft vertrouwen dat het huidige herstel zich doorzet. In het tweede kwartaal van 2023 verwacht Air France-KLM op een capaciteit van 90 tot 95 procent te zitten. Voor heel het jaar mikt het bedrijf op circa 95 procent. Eerder dit jaar zei Air France-KLM nog een capaciteit van 95 tot 100 procent te verwachten voor heel dit jaar.

    De kosten per unit zullen stabiel zijn, verwacht de maatschappij.

    Air France-KLM verwacht dit jaar circa 3 miljard euro te investeren.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  11. [verwijderd] 5 mei 2023 07:41
    quote:

    ome jos schreef op 4 mei 2023 16:05:

    de outlook is goed
    - de outlook is vandaag naar beneden bijgesteld
    - ze gaan weer leningen aan tegen hogere rentes, daarmee lopen de kosten weer verder op

    www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10511669...

    Al met al verwacht ik niet veel (positieve) koersbeweging vandaag
  12. France 22 5 mei 2023 08:16
    Nou, op naar de 2 Euro met die aandelen.
    We zitten net boven t all time low, een paar dubbeltjes
    Zwakzinnig word ik van die suffe aandelekoersen
    Het is allemaal net niks, 1 groot tranendal
    De kar wordt getrokken door een handvol fondsen met grote weging, geldt ook voor Amerika, ook het overgrote deel van de fondsen aldaar, bagger.
  13. mamaloe 5 mei 2023 09:13
    quote:

    Knife Catcher schreef op 5 mei 2023 07:41:

    [...]
    - de outlook is vandaag naar beneden bijgesteld
    - ze gaan weer leningen aan tegen hogere rentes, daarmee lopen de kosten weer verder op

    www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10511669...

    Al met al verwacht ik niet veel (positieve) koersbeweging vandaag
    Mooi toch, gewoon putjes kopen.
  14. dader 5 mei 2023 09:16
    Van +1% nu naar -5%% wat een bagger aandeel,heb ze gekocht voor 1,61 kan ik weer 5 mnd wacht voor dat het boven de 1,60 zal komen.
  15. mamaloe 5 mei 2023 09:19
    quote:

    dader schreef op 5 mei 2023 09:16:

    Van +1% nu naar -5%% wat een bagger aandeel,heb ze gekocht voor 1,61 kan ik weer 5 mnd wacht voor dat het boven de 1,60 zal komen.
    Zolang de shorters het spelletje mogen spelen blijft het lastig. Geldt voor de hele beurs, heeft niks meer met beleggen te maken.
1.319 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 66 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht