Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015000CZ2

Laatste koers (eur)

2,680
  • Verschill

    +0,018 +0,68%
  • Volume

    57.741 Gem. (3M) 352,3K
  • Bied

    2,664  
  • Laat

    2,676  
+ Toevoegen aan watchlist

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 106 107 108 109 110 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Unimog 5 mei 2023 09:38
    in 3 dagen tijd is met een kleine 300k aandelen < 3 miljoen omzet de koers 70 cent lager gezet
    met bijna 60 miljoen aandelen is dit 40 miljoen aan beurswaarde
    best bijzonder zo
  2. Jokeltje 5 mei 2023 09:50
    quote:

    WinstPercentage schreef op 4 mei 2023 18:45:

    Wat zijn de verwachtingen van de Algemene vergadering op 17 mei? wellicht verschijnen er dan cijfertjes of voorruitzichten welke wijzen naar opschaling van de productie, dan kan het sentiment snel keren. Nu kijkt iedereen elkaar schaapachtig aan waar de bodem is, zodra er straks steun lijkt te zijn willen er vanzelf partijen instappen of middelen. Uitstappen lijkt me verre van verstandig op deze all time low niveau's.
    Moeilijk te zeggen, maar uitstappen op 8 is wel beter dan uitstappen op 5. Van een AV moet je meestal niet veel verwachten, men volgt de aangekondigde agenda. Trading updates zijn belangrijker maar die zullen er m.i. niet onmiddellijk komen gezien de jaarcijfers 2022 en de persconferentie zeer recent zijn van eind maart 2023.
  3. forum rang 5 Instapmoment 5 mei 2023 11:49
    Eerstvolgende meetmoment zal zijn de publicatie van de halfjaarcijfers in augustus. Tot die tijd hopelijk nog berichten over gewonnen tenders en andere operationele highlights zoals opstart serieproductie voor de 3.0 bus.

    Vorig jaar zijn er 261 bussen geleverd die bijdragen aan de omzet voor EUR 105 miljoen. Outlook voor 2023 is levering 550-600 bussen. Aangezien het aandeel 3.0 bussen hierin groter is verwacht ik in het meest conservatieve scenario (550 stuks) een omzet van minimaal EUR 221 miljoen, een stijging van 110% t.o.v. 2022.

    Het doel is om binnen 5 jaar op te schalen naar 3.000 bussen met daarbij een marge van 20-25%. Om jaarlijks 3.000 bussen af te leveren is het wel noodzakelijk om voldoende orderflow binnen te halen. Ik moet zeggen dat ik daar persoonlijk nog mijn vraagtekens bij heb, echter zou dit dan leiden tot een omzet van EUR 2 miljard met een marge van minimaal 400 miljoen.

    Uiteraard zijn dit berekeningen vanaf een bierviltje en zijn er nog voldoende beren op de weg, zoals personeelstekort, supply chain issues en het risico dat er niet genoeg orderflow wordt binnengehaald. Echter bij een huidige marketcap van 480 miljoen zijn dit vooruitzichten die mij eerder aanzetten tot uitbreiden van mijn positie dan het verkopen van mijn aandelen.
  4. forum rang 6 Marcel H. 5 mei 2023 12:02
    quote:

    Drs P. schreef op 5 mei 2023 08:20:

    [...]
    bottom line, alles wat gaande is rechtvaardigt de huidige aandeelkoers niet, daarom is het zo belangrijk dat Ebusco beter met de markt gaat communiceren
    Misschien is er iets positiefs te melden op 17.05.2023? Voorlopig in de wachtkamer blijven is mijn idee.
  5. forum rang 7 Unimog 5 mei 2023 12:14
    quote:

    Marcel H. schreef op 5 mei 2023 12:02:

    [...]

    Misschien is er iets positiefs te melden op 17.05.2023? Voorlopig in de wachtkamer blijven is mijn idee.
    In de wachtkamer is t steeds minder gezellig.
  6. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 5 mei 2023 12:19
    quote:

    Instapmoment schreef op 5 mei 2023 11:49:

    Eerstvolgende meetmoment zal zijn de publicatie van de halfjaarcijfers in augustus. Tot die tijd hopelijk nog berichten over gewonnen tenders en andere operationele highlights zoals opstart serieproductie voor de 3.0 bus.

    Vorig jaar zijn er 261 bussen geleverd die bijdragen aan de omzet voor EUR 105 miljoen. Outlook voor 2023 is levering 550-600 bussen. Aangezien het aandeel 3.0 bussen hierin groter is verwacht ik in het meest conservatieve scenario (550 stuks) een omzet van minimaal EUR 221 miljoen, een stijging van 110% t.o.v. 2022.

    Het doel is om binnen 5 jaar op te schalen naar 3.000 bussen met daarbij een marge van 20-25%. Om jaarlijks 3.000 bussen af te leveren is het wel noodzakelijk om voldoende orderflow binnen te halen. Ik moet zeggen dat ik daar persoonlijk nog mijn vraagtekens bij heb, echter zou dit dan leiden tot een omzet van EUR 2 miljard met een marge van minimaal 400 miljoen.

    Uiteraard zijn dit berekeningen vanaf een bierviltje en zijn er nog voldoende beren op de weg, zoals personeelstekort, supply chain issues en het risico dat er niet genoeg orderflow wordt binnengehaald. Echter bij een huidige marketcap van 480 miljoen zijn dit vooruitzichten die mij eerder aanzetten tot uitbreiden van mijn positie dan het verkopen van mijn aandelen.
    Tja, veel "traditionele" ondernemingen uit deze bedrijfstak noteren tegen een fractie van de omzet (Traton en VW bijvoorbeeld aan circa 0,25x de omzet). In dat licht bezien is €480 mln voor een bedrijf met een gehoopte omzet van €200 mln nog best pittig.

    Alles staat of valt met de executie van het business plan en "proof of concept" van de 3.0 bus in de praktijk (breekt hij bijvoorbeeld na een jaartje drempels te hebben gereden in stukken of niet?).

    Daarnaast speelt inderdaad mee hoe potentiele kopers tegen (de continuiteit van) Ebusco aankijken; uiteindelijk is zo'n bus een LT-commitment en als je dan naar de cijfers en ontwikkelingen van de onderneming kijkt geeft dat toch te denken.

    Verder is natuurlijk de vraag of de hogere aanschafprijs opweegt tegen de lagere operationele kosten; ik las iets over €60K minder stroomverbruik over een periode van 10 tot 12 jaar. Dat klinkt niet heel indrukwekkend, althans, de ruimte om flink meer voor die bus te vragen lijkt me dan beperkt.

    Resteert een inefficient productieproces in een hogelonenland met een m.i. nog nauwelijks bewezen "revolutionair" concept.

    Ik blijf sceptisch en vrees toch een beetje dat dit eindigt bij de curator.
  7. Jokeltje 5 mei 2023 12:36
    quote:

    Drs P. schreef op 5 mei 2023 08:20:

    [...]
    bottom line, alles wat gaande is rechtvaardigt de huidige aandeelkoers niet, daarom is het zo belangrijk dat Ebusco beter met de markt gaat communiceren
    Blijkbaar is er helaas niets nieuw om over te communiceren, anders had het bedrijf dat zeker gedaan. Gewoon een feit.
  8. forum rang 6 Marcel H. 5 mei 2023 12:42
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 5 mei 2023 12:19:

    [...]

    Tja, veel "traditionele" ondernemingen uit deze bedrijfstak noteren tegen een fractie van de omzet (Traton en VW bijvoorbeeld aan circa 0,25x de omzet). In dat licht bezien is €480 mln voor een bedrijf met een gehoopte omzet van €200 mln nog best pittig.

    Alles staat of valt met de executie van het business plan en "proof of concept" van de 3.0 bus in de praktijk (breekt hij bijvoorbeeld na een jaartje drempels te hebben gereden in stukken of niet?).

    Daarnaast speelt inderdaad mee hoe potentiele kopers tegen (de continuiteit van) Ebusco aankijken; uiteindelijk is zo'n bus een LT-commitment en als je dan naar de cijfers en ontwikkelingen van de onderneming kijkt geeft dat toch te denken.

    Verder is natuurlijk de vraag of de hogere aanschafprijs opweegt tegen de lagere operationele kosten; ik las iets over €60K minder stroomverbruik over een periode van 10 tot 12 jaar. Dat klinkt niet heel indrukwekkend, althans, de ruimte om flink meer voor die bus te vragen lijkt me dan beperkt.

    Resteert een inefficient productieproces in een hogelonenland met een m.i. nog nauwelijks bewezen "revolutionair" concept.

    Ik blijf sceptisch en vrees toch een beetje dat dit eindigt bij de curator.
    Vooruitziende blik. Op 17.05.2023 verlaat iedereen de wachtkamer.
  9. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 5 mei 2023 13:06
    quote:

    Instapmoment schreef op 5 mei 2023 12:44:

    Er komt echt geen nieuws naar buiten op de AvA.
    Kritische vragen/kanttekeningen van teleurgestelde beleggers (VEB, Teslin) met een management dat daar weinig overtuigend op reageert behoort mijns inziens wel tot de mogelijkheden ;-)
  10. forum rang 6 Ruval 5 mei 2023 14:47
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 5 mei 2023 13:06:

    [...]

    Kritische vragen/kanttekeningen van teleurgestelde beleggers (VEB, Teslin) met een management dat daar weinig overtuigend op reageert behoort mijns inziens wel tot de mogelijkheden ;-)
    Wat overigens bijzonder is dat Ebusco wél een Q3 update geeft en geen Q1 update. Was vorig jaar ook zo. Vreemd en niet gebruikelijk
  11. forum rang 6 Ruval 5 mei 2023 14:53
    Persoonlijk ben ik niet zo van de technische analyse, maar ik moet de credits geven aan Tostrams die een koersdoel van uit mijn hoofd € 8,30 afgaf paar weken geleden. Helaas is dit uitgekomen. Kan iemand blijven updaten over eventuele nieuwe koersdoelen, heb zelf geen TA abonnement.
  12. Anoniempje 5 mei 2023 15:30
    quote:

    Ruval schreef op 5 mei 2023 14:53:

    Persoonlijk ben ik niet zo van de technische analyse, maar ik moet de credits geven aan Tostrams die een koersdoel van uit mijn hoofd € 8,30 afgaf paar weken geleden. Helaas is dit uitgekomen. Kan iemand blijven updaten over eventuele nieuwe koersdoelen, heb zelf geen TA abonnement.
    www.guruwatch.nl/aandeel/600826097/EB...
  13. Jokeltje 5 mei 2023 16:10
    Ik vrees dat we de bodem nog niet gezien hebben. Niet onlogisch als je bij de IPO veel te hoge en klaarblijkelijk onrealistische verwachtingen formuleerde (in de hoop zoveel mogelijk geld op te halen). Dat komt nu als een boemerang terug.
  14. forum rang 6 effegenoeg 5 mei 2023 16:20
    quote:

    Ruval schreef op 5 mei 2023 14:53:

    Persoonlijk ben ik niet zo van de technische analyse, maar ik moet de credits geven aan Tostrams die een koersdoel van uit mijn hoofd € 8,30 afgaf paar weken geleden. Helaas is dit uitgekomen. Kan iemand blijven updaten over eventuele nieuwe koersdoelen, heb zelf geen TA abonnement.
    Commentaar
    Ebusco ontwikkelt zich neerwaarts in een zwak dalende trend.
    Ebusco beweegt binnen een gematigd dalende trend richting steun 7,00 (berekend koersdoel). Toppen en bodems liggen wel lager, maar er is geen sprake van felle verkoopdruk. Blijf voorlopig nog wel voorzichtig. Voor een overtuigende technische verbetering dient Ebusco boven weerstand 9,81 (top van 18 april) te breken
  15. forum rang 5 Drs P. 5 mei 2023 16:49
    quote:

    Ruval schreef op 5 mei 2023 14:53:

    Persoonlijk ben ik niet zo van de technische analyse, maar ik moet de credits geven aan Tostrams die een koersdoel van uit mijn hoofd € 8,30 afgaf paar weken geleden. Helaas is dit uitgekomen. Kan iemand blijven updaten over eventuele nieuwe koersdoelen, heb zelf geen TA abonnement.
    hij had een berekend koersdoel afgegeven van ik dacht 8,15 waarna er ruimte was voor een correctie naar boven. Het lijkt erop dat het ook gaat gebeuren.
  16. forum rang 5 Instapmoment 5 mei 2023 16:52
    quote:

    Suc6trader schreef op 5 mei 2023 09:49:

    [Modbreak IEX: Gelieve hier geen IEX Premium content zoals advies en/of koersdoel te plaatsen, bericht is bij dezen verwijderd. Deze account is geschorst.]
    Wat een rust hier trouwens. Ik zie dat onze gefrustreerde ex-aandeelhouder inmiddels zijn welverdiende schorsing te pakken heeft op het forum van Ontex.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 106 107 108 109 110 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 05 juni

    1. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin mei (Chi)
    3. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (Dld)
    4. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (EU)
    5. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (VK)
    6. Producentenprijzen april (eurozone)
    7. Campbell Soup Q3-cijfers
    8. Hypotheekaanvragen - wekelijks (VS)
    9. Banenrapport ADP mei (VS)
    10. Air France-KLM jaarvergadering
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht